View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 20.06.2021 19:55 Post subject: Rosenborg 2022 |
|
|
Med en skikkelig opprydding i stallen kan vi kanskje henge med i toppen? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.06.2021 20:26 Post subject: |
|
|
I Obos? Sannsynligvis _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 21.06.2021 11:11 Post subject: |
|
|
Får vel si det samme som jeg har sagt to foregående år på omtrent dette tidspunktet av sesongen.
- Glem sesongen i år.
- Drit i å jage etter en plass i Europa for neste sesong.
- Fokuser på å la unge spillere prøve seg, og bygg ett lag rundt disse.
- Neste år kan vi sikte mot en plass som gir E-cup i 2023.
Som ett eksempel så bør Hoff enten få tillit over tid sentralt, eller så bør han testes ut i tospann med Besim i midtforsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7045 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.06.2021 11:24 Post subject: |
|
|
Ingenting tilsier at vi kommer til å begynne å la de unge få vesentlig spilletid. Hareide "safer" med den eldre garde. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2021 11:30 Post subject: |
|
|
Så lenge man kjører på med de samme folkene overalt så vil vi ikke se noen endringer bortsett fra at rbk er i OBOS om noen år hvis makkverket fortsetter. Du får ikke mange på kamp med dette spillet. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7045 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.06.2021 11:33 Post subject: |
|
|
Som nevnt av andre i et annet emne; Klubben styres av en elendig form for nostalgi. En nostalgi som kun interesserer seg for individer, på tilhørighet, og ikke på de elementene som faktisk brakte oss suksess. Denne nostalgi-trippen er det styre, styreleder, sportslig leder etc. som er ansvarlige for. Jeg tror ikke vi kommer til å nærme oss forbedring før disse faktorene endres. Vi trenger noen som er fremoversynte, da gjerne i ett bredere perspektiv enn de der patetiske utsagnene om moderne fotball og fysikk og så videre. Vi trenger en klubb som ønsker å arbeide mot å skape et lag som klarer å konkurrere gjennom en moderne offensiv, angrepsvillig fotball. Det starter i organisasjonen. Det starter hos de som rekrutterer de som skal sørge for at dette blir gjennomført. Det er der det skorter nå. Og jeg er redd det kommer til å ta for lang tid før det blir gjort noe med. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2021 14:12 Post subject: |
|
|
Vi må heller ikke glemme Tove Dyrhaug som også er en representant for å bidra til denne utviklingen. Hun har jo selv vært delaktig i ansettelsen av Vikvang som ikke var en prosess. Hun hyllet ansettelsen av Dorsin osv. jeg forventer at daglig leder i RBK står for en profesjonell holdning. Det gjør hun ikke og bidrar heller ikke til profesjonalitet. Hun er veldig glad i å snakke om kontinuitet, trøndere, «ekte rbker» etc. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 21.06.2021 14:25 Post subject: |
|
|
Ja, her sitter vi etter at tredjedelen av sesongen er spilt, og diskuterer 2022
Men om de ikke skjerper seg og foretar endringer som leder laget og klubben i positiv retning, gjerne både kortsiktig og langsiktig - men mest det siste - så tror jeg min interesse og tidsbruk på Rosenborg vil fortsette å dale. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.06.2021 14:28 Post subject: |
|
|
Minner litt om han speakeren på 90-tallet (var det i Bergen?) som begynte å minne om neste kamp i 1.omgangen, etter de lå under med 4-5 mål mot RBK  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.06.2021 16:03 Post subject: |
|
|
Jeg starta jo tråden i frustrasjon, men jeg tror det skal godt gjøres å ta gull i år, tipper Glimt og Molde kjører fra, mens resten av ligaen slår hverandre på omgang. Jeg tenker det er viktig å ta tredjeplassen i år, men vi kan også tenke litt mer langsiktig enn vi ellers ville gjort, feks ved å la Tagseth og Srebecic få mye spilletid i håp om at de tar steg som vi kan ha nytte av i 2022. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.06.2021 17:14 Post subject: |
|
|
Blir overrasket om ikke Molde tar det. Glimt holder ikke samme nivå som i fjor, og de har ikke i nærheten av samme bredden som Molde. Tipper derfor Glimt får trøbbel med å henge på når det drar seg til med ecup og tettere kampprogram.
RBK blir nok å kjempe med Engen og kanskje et lag eller 2 til om bronse.
Edit:
Var vel 2022 tråden dette ser jeg, men det står seg vel egentlig der også. Glimt vil neppe evne å holde seg i toppen over tid. RBK tror jeg trenger mer enn ett år til for å være konkurransedyktig igjen. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2021 17:45 Post subject: |
|
|
Ut fra det jeg ser nå kjemper vi om noe helt annet enn 3.plass, men vi har jo en tendens å flakse med oss poeng på bortebane, men vi blir liksom dårligere og dårligere for hvert år. Med en spiss som aldri scorer skal det holde hardt med 3.plass. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 06.11.2021 16:10 Post subject: |
|
|
Julegaveønske:
Hansen
Reitan - Vagic - Henriksen - Augustinsson
Holse - Selnæs - Tagseth
Ceide - Holm - Vecchia
Det laget her samtrent i et samhandlingsmønster med Knutsen på benken. Europaklasse. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.11.2021 16:22 Post subject: |
|
|
Henriksen er ikke stopper og Reitan har enda til gode å vise at han har noe på RBK sitt A-lag å gjøre. Augustinsson virker ikke å tåle noe som helst, og der er vi vel ikke helt sikker på nivået heller. Resten er interessant, men jeg tviler på at vi får beholde Holse. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.11.2021 17:38 Post subject: |
|
|
Skal vi være litt kyniske så må vi nesten håpe at Holse får spille indreløper hele våren slik at vi får solgt han mens han enda har igjen nok av kontrakten til at vi kan få gode penger.
Han er vel neppe interessert i å forlenge slik fotballen har blitt. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
RoSolum Proff
|
Posted: 06.11.2021 17:40 Post subject: |
|
|
Harceïde wrote: | Reitan har enda til gode å vise at han har noe på RBK sitt A-lag å gjøre.. |
Er det kødd? _________________ Stopp negativismen rundt Rosenborg!
Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.11.2021 17:44 Post subject: |
|
|
Det er flere andre spillere og posisjoner som må forbedres før Reitan, som jeg synes har vært habil på et lag som ikke presterer. Han er en type som fint kan skinne i et godt kollektiv.
Ja vi skulle gjerne hatt spillere som kunne dratt laget alene i hver posisjon men det har vi ikke råd til, enkelt og greit. Jeg tror vi skal si oss godt fornøyd med å ha Reitan i laget. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 06.11.2021 19:11 Post subject: |
|
|
Harceïde wrote: | Reitan har enda til gode å vise at han har noe på RBK sitt A-lag å gjøre. |
Wow  |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.11.2021 19:19 Post subject: |
|
|
Han har kamper som denne mot Brann (så langt mer enn bra nok) og så har han gjerne en rekke med kamper hvor han er på Andersson sitt nivå. Alt for ustabil enda. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 06.11.2021 19:37 Post subject: |
|
|
Det henger vel litt sammen med at laget er relativt ustabilt, for å si det forsiktig. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 06.11.2021 19:48 Post subject: |
|
|
Synes ikke det er på Reitan att skoen trykker.
I mine øyne har vi større problemer på midstopperplass, sentral midtbane og sentral spiss.
Men først og fremst er det jo kollektivet som sliter, som jeg tenker meg er en kombinasjon av feil spilletyper og/eller at treneren ikke klarer å implementere sin filosofi i laget. Det kan fint være alderen til Hareide som gjør dette.
Se på hvordan RBK i storhetstiden og B/G mot Inter viser att et lag kan vise stor ro og trygghet ved at de alltid vet hva de skal gjøre. Da fungerer det selv om motstanderlaget er bedre spiller for spiller men dårligere organisert. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.11.2021 20:18 Post subject: |
|
|
To assist idag. Reitan presterer jevnt over bedre enn Andersson. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 06.11.2021 20:58 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | Julegaveønske:
Hansen
Reitan - Vagic - Henriksen - Augustinsson
Holse - Selnæs - Tagseth
Ceide - Holm - Vecchia
Det laget her samtrent i et samhandlingsmønster med Knutsen på benken. Europaklasse. | Har du glemt Adrian Pereira? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.11.2021 09:15 Post subject: |
|
|
2022 er rett rundt hjørnet, og jeg tenker det er en ting som blir viktig å erkjenne for å kunne lære av fortiden og gå inn i fremtiden på en klokere måte:
Det var totalt feil å kvitte seg med Kåre Ingebrigtsen.
Helt rasjonelt og objektivt er det nå så mange argumenter for at det var feil. Så mange. Det burde ikke være nødvendig å liste opp. Men, skal jeg fortsette diskusjonen på dette, så må jeg nok dessverre det, fordi det finnes så mye stolthet og så lite ydmykhet i klubben knyttet til akkurat det som skjedde da, ikke minst i den ledelsen som fortsatt sitter der, men også blant store deler av fansen. På den måten har vi avskjært oss fra evnen til å lære, og der har du en stor del av problemet. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 07.11.2021 09:49 Post subject: |
|
|
Vi trænger også en ny 9,er. Det holder ikke med Noah som 1. angriber. Og jeg tænker det nok heller ikke skal være Dino. Ny angriber ind og så kan Dino og Noah slås om indhop. Vi skal også have en ny kant + en hurtig og duelstærk stopper. Og så skal vi også skille os af med alt den dødvægt vi har i truppen. Tænker vi taler om 5-6 spillere der skal ud. Og så håber jeg ikke mindst at ny træner vil sammenspille et hold vi kan sende ud kamp efter kamp. Og ikke alt det hokus pokus flytten rundt på spillerne. Det er som om Åge slet ikke har 1-1 udskiftninger i sit mindsæt. |
|
Back to top |
|
 |
|