View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 18.11.2015 16:35 Post subject: Troillprat episode 13 |
|
|
Rosenborg er seriemester 2015! Vi har også en cupfinale rett rundt hjørnet, det står igjen 1/3 av vår EL-deltagelse, og en samlet fotballverden står i brann etter at Alex Lund Hansen sang "Hate Molde By" på en lukket fest. Det mangler aldri ting å snakke om for oss med RBK-logoen tatovert på hjertet.
Store anledninger krever store personligheter for å kunne settes tilstrekkelig pris på, og denne gangen har Rune fått med seg to Kjernen-legender til å tenne lys for de krenkede røkkesmurfene. Tommy Iversen og Christian Brøndbo har begge vært ledere i Kjernen, og førstnevnte var i tillegg en av initiativtagerne til hele greia. De sto også bak Kjernen webradio som for en del år siden sendte live fra kamper og på sett og vis var en slags forgjenger for og blant flere inspirasjoner til Troillprat.
Siden vi var innom radiotemaet fikk vi også til en liten prat med enda en legende - for mange var han hoffleverandør av gåsehud gjennom sin kommentering av RBK i Champions League på Radio 1. Kim Rud Petersen stakk innom for å snakke litt om ståa i Rosenborg og gi oss litt håp for fremtiden.
I nærmere to og en halv time holdt vi det gående før det var tomt.
På grunn av overgang til nytt opptakssystem var det litt lydtekniske utfordringer underveis, men forhåpentligvis skal det være brukbart å høre på.
http://troillprat.no/troi...episode-13 _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 18.11.2015 21:14 Post subject: |
|
|
Tommel opp for nok en super episode.
Noterer meg at Kim Rud Petersen fortsatt er særdeles engasjert, har mye på hjertet og enda mer i kjeften  |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.11.2015 22:48 Post subject: |
|
|
Dette skal bli kos  |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 19.11.2015 01:09 Post subject: |
|
|
Herlig! Morsom episode  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 19.11.2015 23:30 Post subject: |
|
|
Takk for det!
"Intervjuet" med KRP er 100% uklippet, bare tatt bort litt ulyder underveis. Jeg hadde egentlig ikke forberedt noen spørsmål, og vi hadde ikke så mye tid, så det var som å putte penger på en sitatmaskin.
For min del håper jeg å høre mer kommentering fra ham i fremtiden. Roar Stokke er selvfølgelig også veldig bra, men ståpelsen som Kim kunne få frem er unik! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 20.11.2015 09:41 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | ståpikken som Kim kunne få frem er unik! |
(Jeg måtte bare. Det er fredag og jeg venter på helg.) _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.11.2015 15:13 Post subject: |
|
|
Morsomt; hørt to ganger; fin arbeidsdag.
Passe lang! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.11.2015 21:04 Post subject: |
|
|
Veldig bra episode ! Litt mange lange fler-leddede spørsmål.
Mer Kim Rud Petersen her: http://www.nrk.no/trondel...1.12674728
Ellers syns jeg lydkvaliteten var merkbart dårligere denne gangen men mye av gruffet hørtes ut som hard kompresjon? Har du kjørt lavere bitrate på podcasten denne gangen, eller var utgangspunktet dårligere? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 26.11.2015 22:07 Post subject: |
|
|
Jeg sleit med å få bra lyd på avspilte lydfiler, da spesielt Kim Rud-introen. Den synes jeg ble fryktelig dårlig. Hadde faktisk høyere bitrate enn vanlig for å prøve å bekjempe det, uten at jeg synes det hjalp veldig. Fila ble 100MB ved 92Kbps, det er ille nok, og vanligvis bruker jeg 85Kbps.
Selve dialogen ble tatt opp med et nytt system, der opptaket ble gjort hos meg istedenfor lokalt hos hver deltager. Med noen få unntak synes jeg dette funket ganske bra, og vi hadde faktisk en del mer ulyd underveis enn det som kom frem (f.eks. når Tommy klaget på knirking hos Christian).
Jeg har litt tuning å gjøre på lyddelen til neste gang, så får jeg håpe at jeg finner frem til en mix som gir en mer "polert" lyd igjen. Det er alltid mulig å gjøre det bedre, og håpet er jo å komme til et punkt hvor vi kan få det såpass bra at vi kan kjøre litt lavere bitrate og dermed forsvare stereo istedenfor mono - kan være konverteringen fra to kanaler som knakk Kim Rud-introen, når jeg tenker meg om. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 27.11.2015 02:10 Post subject: |
|
|
Endelig fått hørt ferdig episoden. Herlig, som alltid. Gode gjester og et nydelig intervju på slutten. Gleder meg allerede til neste  |
|
Back to top |
|
 |
|