View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Silkysmooth Junior
|
Posted: 29.08.2013 16:23 Post subject: Cupfinalebilletter |
|
|
Hei! Meget mulig det finnes en tråd om dette allerede, men jeg fant ingen.
Lurer på om noen her vet hvordan et eventuellt billettsalg til cupfinalen vil foregå?
Førstemann til mølla, eller kjører de en "gjæder-spesial" og trekker lodd?
Håper på svar! |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 29.08.2013 17:33 Post subject: |
|
|
Vanligvis vil sesongkort være et absoluttkrav for å få tilbud. I tillegg vil jeg tippe at medlemskap i klubben og/eller Kjernen vil være avgjørende, siden det antakelig er flere sesongkortholdere enn RBK får cupfinalebilletter - HVIS vi kommer dit. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.08.2013 23:58 Post subject: |
|
|
Hadde vel vært en fordel å komme seg til cupfinalen før man spør om billetter? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.08.2013 00:34 Post subject: |
|
|
Høh. Du har vel kanskje ikke bestilt hotellrom enda heller du  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Silkysmooth Junior
|
Posted: 30.08.2013 00:49 Post subject: |
|
|
Nå har jeg jo ikke tenkt å ta noe på forskudd, men jeg liker å være i forkant . Hotellrom er ikke bestilt, og jeg kommer ikke til å gjøre det heller før bjørnen er skutt. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.08.2013 01:01 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Hadde vel vært en fordel å komme seg til cupfinalen før man spør om billetter? |
Ja, krise å spørre om hvordan et eventuelt salg av cupfinalebilletter foregår. Gud hjelpe. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 30.08.2013 09:17 Post subject: |
|
|
Det kommer ikke noe info fra klubben før etter at semifinalen er spilt og vi eventuelt skulle ha vunnet. Så la alle teorier flyte fritt inntil videre.  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.08.2013 09:22 Post subject: |
|
|
Interesserte stilles opp alfabetisk etter høyde, og så får annenhver person billetter. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 30.08.2013 09:35 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Interesserte stilles opp alfabetisk etter høyde, og så får annenhver person billetter. |
Etthundredeogsekstini centimeter stiller før etthundredeogåttifem centimeter? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.08.2013 10:20 Post subject: |
|
|
Det er korrekt! Etthundredeogatten kommer langt frem! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 30.08.2013 10:26 Post subject: |
|
|
Antall døgn i telt under militærtjeneste teller også høyt. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.08.2013 10:27 Post subject: |
|
|
Åge Ågesen på to meter og ti som gjorde militærtjeneste som kontorrotte på Værnes ligger dårlig an skjønner jeg... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 30.08.2013 10:33 Post subject: |
|
|
Ja, han kan bare glemme det. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.08.2013 16:53 Post subject: |
|
|
phreako wrote: | Nå har jeg jo ikke tenkt å ta noe på forskudd, men jeg liker å være i forkant . Hotellrom er ikke bestilt, og jeg kommer ikke til å gjøre det heller før bjørnen er skutt. |
Black Sabbath spiller i Oslo cupfinalesøndagen, så man kan saktens få brukt hotellrommet uansett. Trenger ikke skyte noen bjørn.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.09.2013 13:34 Post subject: |
|
|
Mon tro om det lønner seg å være medlem av Kjernen i en slik forbindelse (OK, alle forbindelser). Kan tenkes at de får et visst antall å selge videre til sine medlemmer. De har jo blitt prioritert tidligere (ref CL-kamper). |
|
Back to top |
|
 |
Silkysmooth Junior
|
Posted: 05.09.2013 14:45 Post subject: |
|
|
jepp, vurderer det selv, dessuten ser jeg ikke på det som noe negativt å være "støttemedlem" i kjernen. |
|
Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 05.09.2013 14:55 Post subject: |
|
|
Det bør jo utvilsomt være slik at sesongkort og medlemskap i Kjernen teller ved tildeling av billetter. Det er nok folk som er på én kamp i året som får x antall billetter via sponsorbiten uansett. Kjernen fikk vel veldig mange støttemedlemer før kampen mot Follo? |
|
Back to top |
|
 |
Silkysmooth Junior
|
Posted: 05.09.2013 17:14 Post subject: |
|
|
Fullstendig enig. De som er på hver kamp bør ha førsterett på evt cupfinalebilletter om vi skulle nå dit |
|
Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 05.09.2013 17:23 Post subject: |
|
|
At de som er på Lerkendal hver kamp burde ha førsterett på billettene er jo bare vissvass.
Førstemann til mølla. Dere fortjener ikke billettene mer bare fordi dere har fri annenhver søndag klokka 6. _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
NO har Rosenborg skikkelig UTUR!
- Inter gjester Lerkendal- |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 05.09.2013 17:34 Post subject: |
|
|
For all del. La Ullevål fylles av turister mens supporterne sitter hjemme. |
|
Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 05.09.2013 18:08 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare gutta som står i baris på ØØ som fortjener cupfinalebillettene. det jeg mener. Turistene kan vi sluse til frognerparken. _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
NO har Rosenborg skikkelig UTUR!
- Inter gjester Lerkendal- |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 05.09.2013 20:56 Post subject: |
|
|
Nå må dere slutte å krangle om dette.
1. Vi er ikke i finalen ennå
2. Vi må slå Haugesund først
3. Fordelingen av billettene vil bli diskutert med RBK
4. Den avgjørelsen som vil bli tatt er endelig
5. Info vil ikke foreligge før vi har oppfylt pkt. 2. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 05.09.2013 21:15 Post subject: |
|
|
sveishente wrote: | Det er ikke bare gutta som står i baris på ØØ som fortjener cupfinalebillettene. det jeg mener. Turistene kan vi sluse til frognerparken. |
Missforstår jeg deg rett hvis jeg tror at du mener at det kun er de som har fri en søndag i året som bør få dra på cupfinale?
Ikke har jeg oversikt over om det er så mange på ØØ i baris, men da burde jo den guttegjengen jeg så på kamp i Sandnes få billetter til cupfinalen. Fordi:
Jeg gjetter på at de hadde denne kampen i Sandnes som årets happening, og kanskje eneste kamp.
MEN dessverre stilte hele gjengen i baris.
NB:
Uttrykket er:
"football without fans is nothing"
ikke
"fans without clothes is nothing" _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Silkysmooth Junior
|
Posted: 06.09.2013 00:29 Post subject: |
|
|
sveishente wrote: | Det er ikke bare gutta som står i baris på ØØ som fortjener cupfinalebillettene. det jeg mener. Turistene kan vi sluse til frognerparken. |
Sier ikke det, men jeg mener at de ekte supporterne - de som har sesongkort og stiller opp på hver kamp bør prioriteres først, så kan evt. billetter til overs legges ut for åpent salg |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 06.09.2013 00:51 Post subject: |
|
|
Mye viss vass og tull her gitt...
For det første så vil NSA (Norsk Supporter Allianse) få en 4-600 billetter.
Disse vil gå til motstanderklubbens supporter gruppering så vit jeg forstår, siden Kjernen ikke er med i NSA.
Hvert lag vil bli tildelt X antall billetter av NFF.
Mener Tromsø fikk rundt regnet 7500 billetter sist år.
RBK vil nok få en del flere, la oss si i underkant av 10,000 (for å bare slynge ut et tall).
Av disse vil X antall billetter gå til samarbeidspartnere, sponsorer og "høye herrer".
En stor del av potten vil nok gå til klubbens supporter gruppering (her Kjernen), og så vil en del av potten bli lagt ut for åpent salg for at hvermannsen skal ha en sjangs til å få billett også.
Det er vel også slik at NFF tildeler hver klubb i seriesystemet 2 billetter?
Og så vil NFF legge ut siste rest for åpent salg for hele "fotballfamilien".
Det er forøvrig sistnevnte jeg og mine brødre og søskenbarn kommer til å sikte oss inn på.
Ingen av oss er medlem av Kjernen inneværende år.
Vi bor alle i Oslo, er opprinnelig fra Trøndelag dog.
Vi bruker på tusenvis av kroner for å følge laget vårt live når vi har muligheten til det.
F.eks brukte jeg cirka 15,000 på å følge Rosenborg de 4 ukene jeg hadde ferie i sommer. Ikke at det var all verdens finspill.. men det var kvalitetstid med guttungen, oppleve laget på nært hold og ha det moro.
For ordens skyld kan jeg også legge til at vi drar som oftest på samtlige av kampene som er her på østlandet.
Men så har vi jo alle de som går på Lerkendal hver eneste kamp, året igjennom, som ikke er medlem av kjernen og som sitter på setet sitt og følger laget de setter så høyt og elsker.*
At det finnes folk som mener at disse ikke skal ha samme rett til billetter som det de som er medlem av supporterklubben er det vel ingen tvil om, men de har pinade samme rett.
Skal dog moderere meg litt her, og glatt innrømme at det er maaaange som drar kun på cupfinalen og er fan der og da, som egentlig ikke er over gjennomsnittet interessert i fotball.
Men er det noen av dere som ikke får i billett igjennom de vanlige kanalene... så får dere gjøre som jeg har planer om jeg skulle bli sittende med "skjegget i postkassa" handle de på svartebørs og krysse fingra for at det går bra.
Ikke etisk korrekt kanskje, men det er da vitterlig Cupfinale! |
|
Back to top |
|
 |
|