English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
G16-eliteturneringa 2013
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 06.05.2013 21:19    Post subject: G16-eliteturneringa 2013 Reply with quote

Norsk Toppfotball arrangerer i perioden 20. – 26. juli eliteturnering for Tippeligalagenes guttelag i Trondheim/Stjørdal. Det hele skjer i samarbeid med Trøndelag Fotballkrets og Rosenborg Ballklub.

(...)

Avdeling 1:
VÃ¥lerenga
Tromsø
Molde
Sarpsborg 08

Avdeling 2:
Fredrikstad (er med i stedet for Odd)
Haugesund
Brann
Hønefoss

Avdeling 3:
Lillestrøm
Rosenborg
Start
Sandnes Ulf

Avdeling 4:
Viking
Aalesund
Strømsgodset
Sogndal

Les mer: G16-laget med i Norsk Toppfotballs eliteturnering i juli
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran

PostPosted: 10.07.2013 15:00    Post subject: Reply with quote

Noen som har sett kampoppsett med baner?
Willoch
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 22:32    Post subject: Reply with quote

http://www.kxweb.no/porta...amId=52508

Der var det.
Willoch
Veteran

PostPosted: 17.07.2013 19:06    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært flott om noen av arragørene la ut spillerlister med trøyenummer. Dette har de vel.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.07.2013 19:15    Post subject: NTF U16 2013 Reply with quote

Lør 20.07: LSK - RBK, 17.00 Lånkebanen
Søn 21.07: RBK - S/Ulf, 17.00 Nye Blinkbanen
Man 22.07: Start - RBK, 18.30 Nye Blinkbanen

Spillefri tirsdag. Kvart onsdag (Ranheim), semi torsdag (Ranheim), finale fredag (Lerkendal)

RBKs tropp:
Keeper: Daniel Hagen, Stian Overskott Granøien (Sjetne)
Forsvar: Lionel Kamanzi, Haakon Martiniussen, Tommy Lysheim, Andreas Davidsen (ny fra Tromsø), Erlend Reitan, Vegard Johnsen (i G19-stallen)
Midtbane: Mats W.D. Weel, John Hou Sæther (i G19-stallen), Jacop Tromsdal, Vegard Erlien, Mathias Hjelle
Angrep: Vicky Gamwanya, Erik Holmen, Andreas Helmersen, Erik Nordengen (Tynset), Sivert Solli, Henrik Selnes
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 20.07.2013 03:14    Post subject: Reply with quote

Har du sett Vegard Johnsen spille Knerten? La merke til han når jeg så at han var den yngste (eneste 97 modell) oppført på G19 laget (det var før John Hou Sæter ble oppført som er enda et år yngre). Forsvaret på RBK 2 og Jr laget har vel ikke vært så godt befolket ettersom det vel har vært mange skader osv som har gjort at det har vært få forsvarsspillere tilgjengelige, er det grunnen til at han har blitt oppført der? Eller har han vist gode kvaliteter som har ført til at de mener han burde spille på et høyere nivå nå?

Last edited by Vegard2711 on 20.07.2013 13:41; edited 1 time in total
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 20.07.2013 09:31    Post subject: Reply with quote

Davidsen, er fra Kirkenes og ikke tromsø. Bestefaren er fra trondheim og har tidligere spilt for rbk. Litt overraskende om ikke Eskil Overvik som har hospitert denne uken spiller g-16 turneringen.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.07.2013 14:34    Post subject: Reply with quote

Vegard: Vegard Johnsen har jeg ikke sett i aksjon nok til å uttale meg. Får ta en titt på kampen i dag.

Willoch: Ok. Overvik er ikke med i troppen hvertfall. Lun Granøien og Nordengen utenfor klubben som er med i turneringa.

Kommer rbkweb-sak fra kampen i dag fra undertegnende.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 20.07.2013 17:44    Post subject: Reply with quote

0-0 til pause på forblåste Lånke. RBK framstår som et bedre lag men ikke så mange klare sjanser, noen frispark i gode posisjoner.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 20.07.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Scoring av John Hou Sæther. Han er altså 98-modell, spiller sentral midtbane, bra både defensivt og offensivt. Dirigerer laget, tar en del dødballer, fin fot og blikk i så ung alder. Lot meg begeistre litt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.07.2013 21:20    Post subject: Reply with quote

Fortjent seier mot LSK. Kamanzi (stopper), Sæter (midtbane) og Solli (ving) veldig god. Kamanzi minner om Hoftun, Solli om Jan Derek på sitt beste. Sivert Solli har jeg rett og slett veldig stor tro på: direkte, hurtig, god dribler, stor kapasitet. En ekte, herlig vingtype, som er interessert og har trøkk! Forutenom disse 3 leverte de fleste helt greie kamper. Synd at jeg ikke får sett mer av turneringa, reiser på Dana Cup i natt.

Ny Hoftun i emning
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2013 22:24    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med første(?) artikel på RBKweb Knerten Tommel'n opp!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
gisp!
Legende

PostPosted: 20.07.2013 22:26    Post subject: Reply with quote

knerten: "Solli om Jan Derek på sitt beste." Intet mindre enn fantastisk.

Willoch: Vet du mer om karrieren til bestefaren hans? Står ikke på RBK.no, men deres statistikker er jo ikke fullstendige.

Gleder meg uansett over å lese slikt:
Finnmarken wrote:
Det er familien i Trondheim som er hovedårsaken til at unge Davidsen, som brukes både i forsvar og på sentral midtbane til slutt signerte for Rosenberg. Bestefar Sven Egil Davidsen spilte i sin tid sammen med blant andre legendariske Odd Iversen i den hvite og svarte trøya.

– Han er helt i hundre der nede nå og gleder seg veldig til at jeg kommer. Jeg gleder jo meg også, Rosenborg er favorittlaget mitt.

Edit: Ser at journalister i Finnmark staver Rosenborg med en -o og to e-er, på samme måte som man har sett i noen nordirske og skotske artikler de siste ukene.
Gratulerer skribent Evjen Tommel'n opp!

Last edited by gisp! on 20.07.2013 22:32; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.07.2013 22:27    Post subject: Reply with quote

Takk for det Smile

Skal prøve å komme med noen slike i løpet av høsten på RBK 2/3/G19-kamper, vinklet mot enkeltspillere. Regner med folket synes det er interessant å høre gutte/juniorspillerne fortelle litt (om seg selv) også? De er jo også oftere litt friere i snakketøyet enn seniorspillere som er lei av media og har instrukser fra øverste hold om å være kjedelig.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2013 23:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes i hvert fald det er interessant.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Vegard2711
Legende

PostPosted: 21.07.2013 19:08    Post subject: Reply with quote

Det ble en ny 1-0 seier i dag i kampen mot Sandnes Ulf. Sivert Solli scoret RBK sitt mål i dag. Det vil si at RBK med sine 6 p allerede er klar for kvartfinalen som gruppevinner ettersom de har slått begge lagene som har 3 p (innbyrdes teller før målforskjell). I morgen møter de Start som står med 0 p (3-2 mot Sandnes Ulf og 6-2 tap mot LSK). De møter derfor 2 plass i gruppe 1 som vil si enten Molde, Tromsø eller Vålerenga. Molde leder med 6 p og har turneringens toppscorer i Sander Svendsen som har scoret 5 mål. Tromsø må slå Molde for å gå videre ettersom de tapte mot VIF. Molde har 8-1 i målforskjell å jeg tviler på de taper, så det blir mest sannsynlig RBK-VIF i kvartfinalen.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 21.07.2013 19:49    Post subject: Reply with quote

Noen inntrykk fra dagens kamp.

Synes RBK gjorde en totalt sett litt svakere kamp enn mot LSK. De startet kampen ok med noen halvfarligheter, og det så ut til å bli en mer åpen kamp enn mot et fysisk LSK, men utover i første omgang og store deler av andre omgang ble det mye langballer og lite finspill. RBK var allikevel best og produserte mest totalt sett. En rekke gode sjanser kom på innsvingte dødballer fra John Hou Sæther.

Ulf brant et straffespark (tror det ble blåst på hands) tidlig i andre omgang. Flott redning av keeper (Daniel Hagen?) som ellers stod en god kamp og hadde vanvittig deng i kula på utspark. Scoringen var det siste som skjedde i kampen, Sivert Solli med et kjapt tåskudd fra 17-18 meter.

Sivert Solli ser spennende ut, veldig bra fart, en kan se han har et godt løpesteg, god balanse, og god teknikk. Som mot LSK sprang han opp motstandere defensivt et titalls ganger, til tider ser det komisk ut når han setter fart for å løpe opp en normalt rask spiller. Kommer rundt noen ganger i dag men ikke så ofte en kunne forvente med den farten.

Kamanzi ryddet bra opp som stopper, Sæther gjør mye riktig på midtbanen og prøver å få med resten på å spille mer ball, som nevnt god keeper, og synes også Andreas Helmersen hadde noen gode involveringer som spiss.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 22.07.2013 20:45    Post subject: Reply with quote

Det ble en ny ettmålsseier i dag men i dag ble det 2-1 til RBK over Start. De fikk brukt hele stallen i dag virker det som, spillere som ikke hadde fått spilt så mye fikk starte. Målscorer var Andreas Helmersen etter 2 min og Erik Nordengen etter 53 min. Skal også nevnes at Start sin målscorer ble utvist etter 34 min. (han scoret i det 10 min)
Det blir Molde i kvartfinalen etter at de tapte 3-1 mot Tromsø i dag som er noe overraskende siden Molde hadde 8-1 i målforskjell før den kampen og virket solide. Det er hviledag i morgen så kampen spilles ikke før kl 15 på onsdag.
Back to top
obri
Proff

PostPosted: 23.07.2013 01:44    Post subject: Reply with quote

Det blir en severdig kamp. To fintspillende lag med masse tekniske spillere.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.07.2013 14:31    Post subject: Reply with quote

Er det noen som skal på kamp? Hadde vært gøy med litt oppdateringer og inntrykk.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 24.07.2013 16:22    Post subject: Reply with quote

Leder 4-0 over Molde, straks slutt.

Ble 5-0. Hattrick av Erlien, Sander Svendsen hos Molde ut med en skade som "ikke så bra ut". Det er ihvertfall hva man får ut av Twitter.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.07.2013 16:57    Post subject: Reply with quote

Herlig! Ikke med stygg skade selvsagt, men å vinne stort og samtidig gi et aldri så lite stikk til Molde er alltid festlig.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.07.2013 17:49    Post subject: Reply with quote

Må si jeg hadde forventet mer av Molde, de hadde jo 8-1 i målforskjell etter de to første kampene, men de lagene de møtte da kan tydeligvis ikke ha vært så gode. Men det er herlig å vise dem hvem som er best Wink

Ser at det står at nr 7 scoret det andre målet og i følge matchrapportene fra tidligere kamper i turneringen så er det John Hou Sæter som spiller med nr 7.

Utrolig synd hvis det er en veldig alvorlig skade på Svendsen, får håpe på det beste og at han ikke er ute lenge.

Last edited by Vegard2711 on 24.07.2013 18:01; edited 4 times in total
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 24.07.2013 17:53    Post subject: Reply with quote

Skaden til svendsen så veldig stygg ut ja, leggen eller ankelen røk nok der. Kunne fort ha fått direkte rødt der Lionel. Strakt ben, stor kraft og knottene først. Skjønner godt at strande skjelte ut dommeren.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.07.2013 20:00    Post subject: Reply with quote

RBK - Molde 5-0

Vegard Erlien 3,65 og 72 min
John Hou Sæter 35 min
Erik Holmen 57 min

RBK møter Haugesund i semifinalen i morgen kl 15. Haugesund slo ut Sogndal på straffer etter at kampen endte 0-0. I gruppespillet så slo de Hønefoss 7-0, de slo Brann 5-0 og tapte 4-2 mot Fredrikstad. Ikke la dere skremme av resultatet mot Hønefoss, Hønefoss tapte alle 3 kampene og hadde 0-20 i målforskjell, Fredrikstad slo de 9-0 men røk i dag ut mot Godset. I den andre semifinalen er det Strømsgodset - LSK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb