English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Uoversiktlige tråder

Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 23.10.2009 17:36    Post subject: Uoversiktlige trÃ¥der Reply with quote

Det er to tråder jeg føler er veldig uoversiktlige pga. stort mangfold i diskusjonene:

- RBK og økonomi
- Hvor er de nå?

Førstnevnte problemer lurer jeg på om jeg skal løse gjennom å opprette "Økonomi 2010", og deretter være bestemt på at bare 2010-tall skal diskuteres der; ikke regnskapet for 2009 når det foreligger i februar osv.

Sistnevnte kan naturligvis løses gjennom å lage et eget arkivforum der gamle spillertråder plasseres. Likevel er egentlig mitt forslag at diskusjoner i større grad flyttes til klubbtråder. F.eks. kan poengkongen Storflor diskuters i Strømsgodset-tråden. I lengden vil dermed gamletråden kanskje mer bli brukt for korte oppdateringer på "glemte folk" som f.eks. Frode Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2009 18:12    Post subject: Reply with quote

Foreslår at du legger inn en regel om auto-delete på alle innlegg som inneholder "storflor". Jeg kødder ikke når jeg sier at alle diskusjonene om han har gjort meg lei av dette forumet. Kan ikke tenke meg at det kun gjelder meg. Det er om mulig enda mer masete enn Berisha-gnålet fra i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sølve
Rutinert

PostPosted: 23.10.2009 18:20    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Foreslår at du legger inn en regel om auto-delete på alle innlegg som inneholder "storflor".

Hadde blitt mange innlegg om Storfolr.

Støtter forslaget om at lange diskusjonar om eksspelarar kan diskuterast i andre trådar enn "Hvor er de nå?", som eg hugser som ein svært interessant tråd ein gong i tida.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 23.10.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

Hei.

Jeg får nesten brekninger hver gang jeg går inn på en tråd hvor navnet S***r nevnes.

Nei, løsningen er ikke nye tråder, fordi folk skriver utenfor topic over alt.

Løsningen er at de som er moderatorer må:

1) Fjerne eller flytte innlegg som ikke hører inn i rett tråd.

2) Gi advarsler til de som gjentatte ganger ikke klarer å holde seg til tema.

Moderatorene burde skrive innlegg med to typer skrift. Den vanlige når de poster innlegg som alle andre, og uthevet farget skrift når de kommunikerer i trådene som moderator. De postene som slettes eller flyttes kan også stå igjen tomme i tråden de ble slettet eller flyttet fra, med moderatorens melding såsom *flyttet til tråden xxx* eller *slettet* eller *slettet på grun av xxx*.

Hvis moderatorene ble mer kyniske så ville forumbrukerne etter hvert omstille seg og i større grad holde seg til trådens tema.

Når det gjelder S***r så burde det vært opprettet en egen mimre-tråd for denne spilleren, som moderatoren flyttet alle innleggene til.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 24.10.2009 08:59    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg kødder ikke når jeg sier at alle diskusjonene om han har gjort meg lei av dette forumet. Kan ikke tenke meg at det kun gjelder meg. Det er om mulig enda mer masete enn Berisha-gnålet fra i fjor.

Er svært enig i dette. Helt utrolig at interessante tema som spillerstallen til neste år, trenerspørsmålet, CL-kvalik og økonomi har tidvis kommet i bakgrunnen for en eks-ving som spiller for Strømsgodset. Ekstremt enerverende.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 24.10.2009 10:06    Post subject: Reply with quote

Berisha ble i hvert fall diskutert i sin egen tråd som man kunne styre unna, og mens han fortsatt var i klubben og verdt å diskutere. Storflor har lite med RBK å gjøre og gjør at mer egnet innhold i tråden kommer i bakgrunnen. Enig i at det trengs en opprydding. RBK og økonomi synes jeg stort sett har vært en god tråd. Men kan hende den blir mer oversiktlig årsvis. Problemet med OT er jo oftest ikke et ønske om å rote det til, men at man etter et kjapt kikk på oversikten ikke ser helt den rette tråden og poster i en tråd det nylig er diskutert i. Og lar MOD svarene begynne å komme bærer det galt av sted. Så ja til mimretråd og raskere rensking fra MOD, med henvisning til rett tråd og eventuelt en skrape til gjentatte overtredere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.10.2009 12:55    Post subject: Reply with quote

En kunne jo hatt en tråd som heter "mimretråd og hva som kunne vært"? Der hvor f.eks Storflor kunne vært diskutert eller Konan Ya.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.10.2009 19:07    Post subject: Reply with quote

Herregud så langt det har gått fra min side. Masse lovnader som har blitt løgner om at jeg skal kutte ut... Har ikke klart å forstå hvor langt det har gått, og skjønner jo at folk blir dritlei. Lagre denne tråden i favoritter og trekk den frem om jeg synder igjen, for: neste gang jeg nevner Storflor på en eller annen måte på dette forumet lover jeg å holde meg borte i en måned.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2009 20:51    Post subject: Reply with quote

Jönsson er tydeligvis førstevalget, og snart bør han få egen tråd. Men skal vi vente til det første møtet?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2009 21:11    Post subject: Reply with quote

Tok avgjørelsen sjøl, og skilte ut egen diskusjon.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.01.2012 20:05    Post subject: Reply with quote

Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til en egen ryktetråd: Hvor mener dere grensa skal gå før ting i stedet skal diskuteres i enkeltspillertrådene?

Tror sjøl det blir veldig uryddig med sånne samletråder.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 31.01.2012 20:36    Post subject: Reply with quote

Var veldig greit med en slik ryktetråd i dag, da det meste fram til nå har vært, ja nettopp det, rykter og tull og tøys. En slik DLD tråd er OK, men den bør kanskje stenges samtidig som det 'norske' vinduet.
Wannebo
Veteran

PostPosted: 31.01.2012 20:42    Post subject: Reply with quote

Synes også at tråden skal bære mer preg av "deadline-day" enn enn ren ryktetråd. Synes det blir veldig mye løse og falske rykter av tråden.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.01.2012 20:56    Post subject: Reply with quote

Da foreslår jeg at vi ikke bruker den fra og med i morra igjen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 31.01.2012 21:19    Post subject: Reply with quote

Greit, men problemet er da at folk fyller både spillertråder og nye spillere-tråden med rykter som dette. Gjør modereringsjobben vanskelig (umulig for meg med nettbrett) og trådene mer eller mindre uinteressante.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.01.2012 21:53    Post subject: Reply with quote

Forstår problemet i kveld, men er det så ofte at det dukker opp egenoppdiktede RBK-rykter?

Dersom vi fortsatt sier at troverdig usosialt medium er kravet for å opprette egen tråd til aktuell spiller, så vil vel sånt leve i "Nye spillere"?

Salgsrykter syns jeg egentlig ikke gjør noe om blir diskutert i den respektive spillertråd.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 31.01.2012 23:19    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ikke ryktetråden jeg heller og foreslår Nye spillere som en tråd hvor løse rykter kan presenteres.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 31.01.2012 23:27    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo stenge den tråden, og fortsette med Twitterrykter/forslag og lignende i "Nye spillere 2012". Det er mitt forslag.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 31.01.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

Løse twitterrykter ødelegger enhver spillertråd, og hadde definitivt gjort det idag. Samtidig er det noe jeg ønsker å få med meg uten å måtte lese nye spillere-tråden som er grusom nok fra før med hundre kålrabi i timen og alskens diskusjoner. Men jeg skjønner motstanden mot en sånn tråd, selv om den ville ha skilt pest fra kolera og gjort forumet mer ryddig.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 31.01.2012 23:33    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Da foreslår jeg at vi ikke bruker den fra og med i morra igjen.

Flott!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb