View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 20.05.2013 14:43 Post subject: Albania - Norge |
|
|
Uttak klokka 11 på onsdag.
Denne gang må vel Skjelbred få være med?
Forresten skryt til Lunna fra Ola By i Adresseavisen på onsdag:
  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.05.2013 12:39 Post subject: |
|
|
Drillos tropp:
Tre keepere:
Rune Jarstein
Sten Grytebust
Andre Hansen
20 utespillere:
Valon Berisha
Daniel Braaten
Tarik Elyounoussi
Ardian Gashi
Christian Grindheim
Brede Hangeland
Markus Henriksen
Erik Huseklepp
Tom Høgli
Ruben Yttergård Jenssen
Joshua King
Ruben Kristiansen
Kim André Madsen
HÃ¥vard Nordtveit
Tore Reginiussen
Espen Ruud
Per Ciljan Skjelbred
Alexander Søderlund
Lars-Christopher Vilsvik
Kjetil Wæhler
Troppen mot Albania.
Quote: | - Det er kanskje litt overraskende at Per Ciljan Skjelbred er med, ettersom han ikke har spilt så mye i det siste, men han har vært mye involvert. Noen ganger fra start, hvor han har blitt byttet ut, og noen ganger har han kommet innpå. Han spiller i en tøff liga, på et relativt høyt nivå, i en klubb som også holder høyt nivå. Det er grunnen til at Per Ciljan er med, sier Drillo.
|
Nå har jeg ikke fulgt med på Ciljans spilletid siden sist, men er ikke dette i grenseland til svada, i det minste en sterk underdrivelse? Det hadde vært overraskende om den spilleren som spiller mest av våre i det som kanskje er verdens beste liga for tida ikke hadde vært med på et landslag hvor Grinhdeim og Gashi får tillit.
Hele saken _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.05.2013 12:42 Post subject: |
|
|
Føyer seg jo fint inn i rekka av uttalser omkring Ciljan fra Drillo. Sist sa han vel at han IKKE var med troppen pga.av han ikke spilte nok, og da hadde han vel startet de siste fem-.seks kampene eller så, til og med hatt ett par 90-minuttere.
NÅ snur han altså samme argumentasjon på hodet og har endte opp med å ta han med... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.05.2013 12:50 Post subject: |
|
|
Fra feil premisser og feil konklusjon til feil premisser, men riktig konklusjon.
Andre førsteamanuensiser enn Roger ville gremmet seg. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.05.2013 14:13 Post subject: |
|
|
Olsen fremstår stadig mer som en nerdete byorginal. Hans evner holder neppe til noen opptur når det gjelder landslagets prestasjoner. Flott at Per er tilbake i troppen, men får han spille da...? |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 22.05.2013 14:17 Post subject: |
|
|
Ciljan bør starte!
Noen forslag til startoppstilling her også?  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.05.2013 14:18 Post subject: |
|
|
Han er i hvert fall Nils Arnes rake motsetning på sidelinja:
http://www.vg.no/sport/fo...d=10116666 _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.05.2013 15:17 Post subject: |
|
|
Ardian Gashi inne i troppen, og Drillo spør "hvem skulle jeg tatt ut, da?" når Stefan Johansens kandidatur nevnes.
Svaret er Gashi! Ardian Gashi! Selvfølgelig!
For ikke å snakke om at Skjelbreds plass visstnok skulle være 'overraskende', mens nevnte Gashis og Grindheims kandidatur tydeligvis skulle være selvforklarende. Tankegangen til gamle Roger er ubegripelig for meg - jeg tror utelukkende at spillere på Vålerengas oldboyslag skjønner logikken hans. For Johansens del er det sikkert bare en fordel å få være med U21 da, selv om Skulleruds lagledelse helt sikkert vil garantere minimalt med ballkontakt i Israel.
Kjetil Wæhler, liksom. Saklig. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 22.05.2013 15:35 Post subject: |
|
|
Så mye tid en landslagssjef har på å studere spillere mellom hver landslagskamp skulle man trodd Egil Drillo Olsen var mannen som har ubestridt best oversikt over norske spillere og deres ferdighetsnivå. En kan si dette er det mest sentrale i jobben hans. Så hvorfor legges det ikke ned mer arbeid i å ha en så god oversikt som mulig?
Jeg husker da Thomas Rogne gikk til Celtic, en ung spennende stopper. På den tiden var vel Wæhler fast på landslaget, mens Demidov og Forren ikke var like profilerte som i dag. I mars 2011, over et år siden Rognes debut for Celtic, kunne Drillo avsløre at han ennå ikke hadde sett èn eneste av kampene Rogne hadde spilt. Skandaløst. Og nå får vi altså servert disse håpløse uttalelsene om Ciljan, så ingenting har visst forandret seg.
Edit: Regner med Tettey er skadet eller blitt kidnappet, ettersom han ikke er med? |
|
Back to top |
|
 |
3rl3nd Rutinert
|
Posted: 22.05.2013 16:07 Post subject: |
|
|
Tettey nevnte vel i et intervju nå nylig at han fortsatt slet med skade, og at han kunne behøve hvile.
Ellers er det bare å rulle på øya av uttalelsene til Roger om uttaket. _________________ Troillan i tykt og tynt. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.05.2013 16:28 Post subject: |
|
|
Blir nok rock n' roll mot Albania, med Grindheim, Gashi og Wæhler.
Forundrer meg ikke om Wæhler får starte på bekostning av Reginiussen. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 22.05.2013 18:25 Post subject: |
|
|
Grindheim og Wæhler hører ikke inne på et landslag anno 2013. U21 fått førstevalget? Johansen før Grindheim, Gashi og RYJ sju dager i uka. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.05.2013 18:53 Post subject: |
|
|
Grytebust, Wæhler og Grindheim.  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.05.2013 23:57 Post subject: |
|
|
Haha, for en fantastisk trist tropp. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 23.05.2013 18:43 Post subject: |
|
|
Må ha rabla for Egil. Herregud, Wæhler igjen.. Gashi.. Har ikke ord, i en periode det blomstrer med unge talentfulle spillere i Norge. Når var det Wæhler traff med et oppspill sist? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.05.2013 20:57 Post subject: |
|
|
Ganske pinlig, egentlig. Gashi og Grindheim er "bankers", mens TLs sannsynligvis beste midtbanespiller får fortsette å jobbe på ungdomsnivå, og landets kanskje beste midtbanespiller kommer inn på nåde.
Drillo er så forbanna sidræva og treig. Og har tydeligvis forsatt vel mye hjerte på Oslo øst. Jeg savner at Drillo viser litt stake, men det får vi nok aldri se (i overført betydning - for guds skyld!). Hvorfor ikke ta med noen formspillere fra TL og noen ukonvensjonelle x-faktor-spillere? Men nei, da. Han er like eventyrlysten som et krumkakejern og like uforutsigbar som en tresko.
Gleder meg virkelig til trenerskifte. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.05.2013 21:00 Post subject: |
|
|
Ja, hva tror du om Høgmo, Zorac? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 23.05.2013 21:33 Post subject: |
|
|
Vet ikke riktig hva jeg skal synes om Høgmo i en evt. landslagsrolle. Han har jo bra resultater å vise til i Tromsø. På en annen side så vil det være en overdrivelse å si at de har kommet etter offensivt fyrverkeri. Forhåpentligvis har han dog et litt mer edruelig syn på uttak enn forgjengeren. Å ta ut en avdanket Grindheim foran en Stefan Johansen i styggform eller en Skjelbred som spiller regelmessig i Bundesliga, sier jo i grunn sitt om hva Drillo holder på med. Det er jo ikke rart man sliter med å selge billetter til hjemmekampene.
Jeg tror dog jeg foretrekker Høgmo foran en del av de øvrige navnene som har vært nevnt i debatten (tenker da primært på Solbakken, Solskjær og Rekdal). Av norske alternativer er han kanskje det mest fornuftige. Jeg hadde kanskje helst sett at vi hadde fått inn litt nytenkning i landslaget, og da spesielt i forhold til utvikling av det offensive spillet, som pr i dag er ikke-eksisterende. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2013 18:09 Post subject: |
|
|
Syns Davy og TV2 (Sport) skal ha skryt for de sedvanlige direktesendingene fra Hotel Bristol ifm. landskamper, der spillerne stiller opp i hopetall. Mange gode spørsmål på rekke og rad.
Og må sies at f.eks. Skjelbred, Reginiussen og Henriksen greier seg atskillig bedre foran kamera enn Jarstein. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.06.2013 18:38 Post subject: |
|
|
Enig. Glimrende! Davy passer utmerket i denne settinga. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2013 19:05 Post subject: |
|
|
Opptak - som gjerne kan spoles fram til de tre overnevnte herrer. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.06.2013 19:44 Post subject: |
|
|
Spennende å se hvem som får plassen med Henriksen og Nordtveit på midtbanen. Har jo vanligvis vært Yttergård Jensen men etter forrige kamp så vil Drillo kanskje prøve noe nytt. Får bare håpe at han da går for Skjelbred og ikke Grindheim. Hvis ikke Berisha skal få sjansen da, de sa jo at de U21 gutta som er på A-landslaget nå kom til å spille, men det blir vel sikkert et 20-25 min innhopp i 2 omgang på han, som kanskje er like bra for da kan han nok starte mot England. |
|
Back to top |
|
 |
Bjørkis Senior
|
Posted: 06.06.2013 22:32 Post subject: |
|
|
Hvilken tv kanal sender Albania - Norge? |
|
Back to top |