English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2012
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.03.2011 22:57    Post subject: Årsmøte 2012 Reply with quote

Et årsmøte er over, og det er snart klart for det neste. Razz

Ståa er som følger:

Styre:

Formann: Terje Svendsen
Nestleder: Morten Loktu (ikke på valg)

Bård Benum
Marit Breivik (ikke på valg)
Bente Malmo
Thorbjørn Aass (ikke på valg)

Varamedlem: Stig Inge Bjørnebye

Kontrollkomité:

Leder: Inge Five

Ragnar Haugan (ikke på valg)
Merethe Storødegård

Varamedlem: Steinar Leirvik
Varamedlem: Marie Louise Nancke

Valgkomité:

Leder: Knut Efskin

Ellen Wøhni
Vegard Heggem
Bjørn Lyngen (ikke på valg)
Siri Marte Hollekim (ikke på valg)

Varamedlem: Ole Erik Fremo

Efskin i valgkomiteen sa følgende under møtet på mandag:

- Vi har fått forsikringer fra både administrasjon og styrets formann om at det styret vi har i dag, er godt sammensatt og jobber veldig godt sammen. Så det blir litt som for laget til Rosenborg: Skal vi bytte ut spillere, må de være med og forsterke laget. Vi har tenkt sånn, og kommet fram til at det styret som sitter, er veldig bra.

- Men vi har kartlagt mange andre kandidater. Vi har gått i medlemslista, og vi har snakket med flere medlemmer som har vært medlemmer i mange år, som vi har notert oss kan være aktuelle kandidater om et år eller to.

- Så vi har kartlagt flere kandidater som kan være kompetent til å gå inn i styret, men som ikke hadde anledning til det i år.

Morten Loktu mener han ikke kan svare på om han en dag vil bli styreleder i RBK.

- Det har jeg ikke tenkt på, og har heller ikke noen kommentar til, svarer han.

Les mer: - Har ikke tenkt på det

I fjor sommer sa han derimot følgende i Ukeadressa:

Under årsmøtet i 2008 var mange klare til å skifte ut Terje Svendsen i RBK. Morten ble foreslått som styreleder, men svarte at det ikke var aktuelt.

- Jeg kjente ikke klubben godt nok, og jeg mener det er feil å hente en styreleder uten erfaring fra klubben. Nå har jeg vært med i to år og jeg synes det er spennende å bidra. Jeg trives veldig godt med den rollen jeg har i dag.

- Har du en ambisjon om å bli styreleder i RBK?

- Nei, det har jeg ikke akkurat nå. Min ambisjon er at klubben skal få gjenoppleve storhetstiden med seriegull og spill i Europa hver høst. Akkurat nå fungerer styret som et lag etter go'fot-teorien til Nils Arne Eggen, og det er som kjent et bra utgangspunkt for suksess. Men jeg er åpen for å bli styreleder en gang i fremtiden dersom klubbens medlemmer ønsker det.

Loktu har fått kritikk for å være lite synlig i Rosenborg-miljøet etter at han ble valgt inn i styret. Det er han litt enig i.

- Jeg har en travel jobb som tar mye tid, men jeg prøver å delta på så mange kamper og andre arrangementer som jeg har mulighet til. Samtidig er det ikke min rolle å uttale meg om Rosenborg i mediene, selv om jeg av og til har lyst til å mene noe. Jeg sitter i et styre, og det er styrelederen som uttaler seg.

- Hva kan du bidra med?

- Jeg har kunnskap om ledelse og strategi, og det kommer godt med når det skal legges langsiktige planer for klubben. I tillegg er jeg glad i Rosenborg, og har et stort ønske om at spill i Europa skal bli regelen, og ikke unntaket for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.03.2011 00:55    Post subject: Reply with quote

Synes styret virker meget bra sammensatt. Føler likevel det er på tide med ny styreleder. Svendsen har skjerpet seg og jobber sikker bra, men jeg kan nesten aldri glemme at han satte klubbens omdømme i vanry med pressekonferansen når de sparket Tørum. Styrelederen i en av Norges største "bedrifter" må klare å uttale seg prikkfritt i media, nothing more to say. Loktu virker som en bra fyr med mye kompetanse og engasjement for klubben. Ny styreleder? Benum er vel en næringslivsfyr som kanskje ikke har vist mye engasjement, men tror det KAN være viktig å ha ham der om han viser mer engasjement i fremtiden. Breivik og Bjørnebye bidrar med idretts- og fotballkompetanse, Aas er en gammel ringrev og Malmo vet jeg ingenting om. Hva med Loktu som leder, en ny nestleder og ellers beholde styret? Å forvente noen som går inn i styret og stiller kanonharde krav/ultimatumer til Skutle og Hoftun ang. sportslig og økonomisk strategi blir vel uansett som å tro på julenissen?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 06.03.2011 05:00    Post subject: Reply with quote

Svendsen og Benum kan pakke sekken. Good riddance.
Loktu også.

Bort med broilerne som bare samler styreverv til CVn sin, men sitter som mus for å ikke rugge båten og lage bølger.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.03.2011 05:22    Post subject: Reply with quote

Søkte litt rundt, trenger Loktu mer på CVn sin da? Virker pretty fotball- og RBK-interessert: LINK. Selvfølgelig skulle jeg også ønsket vi hadde folk som kunne utfordret ledelsen i styret, men vil det skje, uansett? Virker jo som om alle blir rammet av brakkesjuka. Er virkelig den eneste muligheten at det kommer en (utenlandsk?) manager med god CV til klubben og stiller virkelige krav til omveltninger? Styre og ledelse virker jo å være Boy Club Kind, og det virker heller ikke som om de ønsker å gjøre noe med det.

Kan ikke Reitan bla opp noen kroner og tilby Wenger 50 mill i året for å bringe skuta på rett kjøl? Kunne sikkert vært hovedtrener, sportsdirektør og adm.direktør samtidig.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.03.2011 14:28    Post subject: Reply with quote

Seff er det mulig. Det kommer jo helt an på hva man på hvilke kvalifikasjoner man legger til grunn for å vurderes.

Quote:
Søkte litt rundt, trenger Loktu mer på CVn sin da?

For rike folk pleier å slutte å ville tjene penger også? Wink

Mye vil ha mer.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.03.2011 14:49    Post subject: Reply with quote

Loktu beveger seg vel likevel lenger og lenger i fra konsernledelsen i Statoil, som vel teoretisk burde tilsi mer frihet?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.03.2011 14:50    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Loktu, gjorde han en kjempe dårlig jobb som sjef for Sintef. Blåste opp en kunstig markedsavdeling som gikk utover kvaliteten til forskningsarbeidet.

Når det i tillegg er slik at han er lite synlig, må jeg si at man nok en gang finner en feil person i styret. Nå har vi nok med Svendsen, men nå er det enda en feil person. Huff og huff.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.03.2011 15:17    Post subject: Reply with quote

Benum. Vel, han fikk jo naboen ansatt da. Vi er jo alle glade for det...

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.05.2011 01:32    Post subject: Reply with quote

Djurgårdens sportchef Stefan Alvén avgick till följd av de hot som han och hans familj fått ta emot.

(...)

– Så länge det rekryteras personal från supporterleden kan folk i styrelsen inte skilja på sin professionella roll och rollen som hängiven supporter. Klubben har svårt att förhålla sig till stökiga supportrar. Man har inte bestämt var gränsen går, säger han.

(...)

Alvén menar att klubbarna ska jobba nära supportrarna, men inte anställa dem. Hoten och våldet, som tvingade bort honom, kommer minska först när man vågar gå emot fans som beter sig fel.

– Man måste visa med handling. Vilka ska man ha omkring en förening? Vilka ska sitta i styrelsen? Jag har känslan att de goda krafterna inte kommer på årsmötena. De måste ta fajten i demokratisk anda, för nu styr andra krafter.

Läs mera: Alvéns lösning: Ut med fansen ur styrelserummen

Stefan Alvén menar att det beror på en alltför flat inställning från klubbarna samt att supportrar börjat ta plats i styrelserummen. Det kan ligga något i det. När AIK skulle välja ny styrelse i vintras protesterade de mörka krafterna rejält mot konstellationen – fram till att Richard Henze föreslogs. Då var alla nöjda. I Djurgårdens styrelse är Gustaf Törngren de mest engagerade supportrarnas ”whistleblower”. Det är möjligt att både Henze och Törngren gör ett bra jobb men regeln ska vara att du sätter samman en styrelse baserad på ledamöternas kompetens, inte för att flörta med fans och i värsta fall med mörka krafter.

Pratade med en AIK-ledare för ett tag sedan. Han beskrev det som ett slags terrorbalans. Om våldsmännen inte är nöjda ställer de till med elände och jävelskap som klubben inte har möjlighet att stoppa. Den enkla vägen blir att göra som våldsmännen säger.

Läs mera: Hur sjuk är den som ägnar sig åt sådant?

Brevet [fra Trond Buchmann] inneholder mange spørsmål angående valgkomiteens arbeid samt styrets arbeidsform, synlighet, åpenhet mot grasrota, sammensetning og medlemmenes innflytelse og påvirkning i klubben.

Les mer: Brev blir til medlemsmøte

Så mye styr det var på forrige medlemsmøte rundt manglende svar på brevet, trodde jeg det skulle være noe mer interessante spørsmål. Vil påstå at Buchmann stort sett fikk svar på alt under årsmøtet.

Alt bunner vel i at han ønsker at styremedlemmene skal ha mandat om å ta kaffepause på Brakka, og at et av disse styremedlemmene gjerne kan være han sjøl?
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 15.05.2011 11:58    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg kan lese ut ifra dette er at man må sende brev til styret for å få en skikkelig gjennomgang av ting uansett hvor omfattende det skulle være. Kan kanskje være en idé mtp sportslige spørsmål?

Buchmann slår meg som en sleip type som man ikke kan stole på.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 15.05.2011 12:09    Post subject: Reply with quote

Åpent brev er løsningen, tydeligvis. Noe for Recon og Co å vurdere.

Når det gjelder selve brevet, er det mye som blir vagt, og som har med en gruppe enkeltpersoners daglige forhold til klubben å gjøre, heller enn det har med klubbens forfatning i det store bildet. Åpenhet er viktig, men man må ikke bli for sentimental. Jeg synes dette burde være en sak mellom klubben og de som eventuelt føler seg truffet av den nye lukketheten (les veteranlauget). Det er ett punkt i brevet som jeg ser på som relevant i den store sammenhengen, og det er synligheten til styret og dets medlemmer.

For øvrig er det tydelig at styret/klubben er langt mer komfortabel med å godsnakke med veteranlauget enn å ta de mer sportslig relevante kritiske spørsmålene på alvor.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 13.06.2011 17:40    Post subject: Rune Bratseth - som ny styreleder Reply with quote

Hva med å få inn Rune Bratseth som styreleder ? Han gjorde en bra jobb som sportsdirektør, han har et imponerende kontaktnett i fotball-europa.

Er ikke imponert over Terje Svendsen sålangt...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.06.2011 18:00    Post subject: Reply with quote

Vet du hva jobben som styreleder innebærer? På hvilke områder er det Svendsen har sviktet?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.06.2011 18:09    Post subject: Reply with quote

En ting er det å ansette kvalifisert kompetanse i viktige stillinger. Ingen kan benekte at Svendsen har feilet der.
2mas
Sjef

PostPosted: 13.06.2011 18:26    Post subject: Reply with quote

Bratz kommer nok "aldri" å stille til valg igjen etter at årsmøtet heller ville ha Basma i fjor. En skandale.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 13.06.2011 18:30    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det egentlig mulig å velge Basma foran Bratseth?

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.06.2011 18:44    Post subject: Reply with quote

Jeg var der ikke. Spør dem som støttet benkeforslaget.

Det dobbelt ulykksalige var altså at Basma plutselig fant på at styrearbeid ikke var så interessant likevel, og dermed bare satt ett år ekstra.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 20:28    Post subject: Reply with quote

Og når først Basma trakk seg, så er jeg ikke veldig imponert over valget av Bjørnebye heller. Han skal jo være det sportslige alibiet i styret, men jeg ble veldig lite imponert over hva Bjørnebye drev med i Start. Og da tenker jeg ikke bare på de elendige resultatene han hadde som trener, men også de mer sports.adm valgene han var med på å gjøre.

Husk at det er styret som skal kontrollere jobben Hoftun & Co gjør, et styre hvor Bjørnebye er den eneste med fotballkompetanse. Mannen som dro til Brasil å handlet spillere skal kontrollere Hoftun sine påfunn.

Last edited by longines on 14.06.2011 20:51; edited 4 times in total
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 20:39    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye har isåfall mer å gjøre der fremfor Basma. Han har for det første bodd i utlandet og lært seg å forstå fremmede kulturer i motsetning til Hoftun og Basma, og i tillegg har han erfaring med å jobbe med andre kulturer som trener/manager i Start. Han er liksom mer verdensvant, en type folk det ikke renner over av på brakka for å si det pent, for å si det Veldig pent!
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 20.06.2011 08:54    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Hvordan er det egentlig mulig å velge Basma foran Bratseth?

Det har vel med timing å gjøre...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
media
Veteran

PostPosted: 20.06.2011 09:48    Post subject: Reply with quote

Breivik som styreleder!

Hun evner å jobbe hardt og målretta og klarer både å ha øye for mål og virkemidler.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 19.07.2011 11:13    Post subject: Reply with quote

Når det kommer til styreleder så kunne jeg tenke meg noen med bakgrunn innen bedriftsbygging. Det vi trenger nå er noen som kan gå inn og tvinge frem de valgene som dagens styre og ledelse ikke vil ta.
Back to top
Don Ernesto
Senior

PostPosted: 19.07.2011 11:33    Post subject: Reply with quote

Ja det er vel det vi trenger, enda en bedriftsøkonom! Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 19.07.2011 11:38    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Breivik som styreleder!

Hun evner å jobbe hardt og målretta og klarer både å ha øye for mål og virkemidler.

Jepp, det vi trenger. En styreleder som ikke er på årsmøtene.

Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 19.07.2011 11:40    Post subject: Reply with quote

Don Ernesto wrote:
Ja det er vel det vi trenger, enda en bedriftsøkonom! Crying or Very sad

Ikke en bedriftsøkonom, men noen som Reitan, noen som kan drive et stort konsern med en liten men effektiv administrasjon
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
Page 1 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb