View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trondhb Veteran
|
Posted: 24.08.2011 15:45 Post subject: Til valgkomitéen: Kandidater til styret |
|
|
Ser det har kommet et forslag i kommentarfeltet på Kroksæters artikkel:
Quote: | Forslag til ny daglig leder eller styrelder er Leif Inge Norhammer. Han har vist til knallresulater i sin tidligere jobb, både økonomiske og organisasjonsmessige. Er overbevist om at det ville kommet positive endringer kjapt. |
Noen som kjenner til denne personen ? Ser han har vært konsernsjef i fiskeoppdrettsselskapet Salmar og ihvertfall ser ut til å ha bra med erfaring som styreleder. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2011 11:33 Post subject: |
|
|
Skilte ut en egen tråd i desperasjon. Her tar vi bare seriøse forslag. Alt annet blir fjernet. Og diskusjonen skal kun dreie seg om de aktuelle navnene. |
|
Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.08.2011 12:51 Post subject: |
|
|
Jeg foreslår at dere faktisk sender direkte til VK også, altså. Bolgebah har nok adressen. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 25.08.2011 13:51 Post subject: |
|
|
Kanskje man burde tatt en telefon til StyreAkademiet... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 25.08.2011 14:16 Post subject: |
|
|
Ville ihvertfall filtrert bort de under 30 og over 60, da er det 271. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.08.2011 14:16 Post subject: |
|
|
Svein Asklund er absolutt ett navn som bør stå på lista over gode kandidater. Han skal ha mye av æren for at Revyfestivalen er der den er i dag, f.eks. Han har vært med på å bygge opp det gode, solide fundamentet festivalen har i dag.
Eller så Torild Marie Amundsen ut som et interessant navn med interessant og nødvendig kompetanse. Men jeg kjenner ikke noe til henne utover det.
Ellers er jeg litt overrasket over at ett navn som Svein Karlsen ikke står i denne databasen. Han kunne nok også gjort en god jobb.
Selv om han kanskje ikke har veldig mye erfaring fra denne type jobbing, kunne det også vært morsomt å sett hva Svein Bjørge kunne bidratt med i sammenhengen. Han er i hvert fall innovativ, en egenskap det ikke akkurat flyter over av i RBK-sammenheng. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.08.2011 17:25 Post subject: |
|
|
Støtter forslaget på Leif Inge Nordhammer.
Hadde vært ypperlig å hatt ham som styreleder i RBK. I tillegg til å være en av Trøndelags dyktigste næringslivsledere, har han en egenskap som ser ut til å være mangelvare i dagens RBK-styre og ledelse: Evnen til å se når sin tid er inne (eller ute). (Edit: Ikke misforstå. Han gikk frivillig som Salmar-toppsjef for å slippe til fornyelse og gjøre noe nytt.)
I tillegg spiller jeg inn Bjørn Borthen som styremedlem.
Vi har absolutt behov for flere i styret som tør si også det ubehagelige når det er nødvendig.
Når det gjelder generell utplukking av styremedlemmer fra ulike databaser/styreoversikter etc så tror jeg ikke det har særlig hensikt for oss uorganiserte medlemmer på grasrota å sette vår lit til at "profesjonelle styrerepresentanter" er de rette til å tale de sterke menn Svendsen og Skutle imot og snu RBK-skuta de har satt kursen på.
"Profesjonelle styremedlemmer" i ulike databaser vil gjerne ha tanker om en karriere også senere. Den karrieren vil, i alle fall for de som har trøndersk forankring, innebære at de møter folk i "Svendsen og Skutles krets" i maktposisjoner. Ergo er det lettere å sky unna nødvendige ubehagelige grep om de sitter i RBKs styre i 2012.
Og ja, jeg har etter lengre tids frustrasjon med ledelsen meldt meg inn. Jeg skal møte på årsmøtet og stemme for forandring og fornyelse. Dersom ingen tør stille skal jeg i det minste stemme nei (evt blankt) til alle som er enige med Svendsen og Skutle. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2011 18:17 Post subject: |
|
|
Det holder selvsagt ikke å søke opp et navn og se på "kompetanse" og "fagområder", men det kan sikkert være et greit redskap å starte med. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 26.08.2011 08:40 Post subject: |
|
|
Hva med Nils Kristian Nakstad ? Han har godt med leder- og styreerfaring fra både næringsliv (Enova, Revolt, Næringsforeningen) og idrett (Sør-Trøndelag Skikrets). Jeg har vært i kontakt med han i jobbsammenheng og har inntrykk av at han er en dyktig og folkelig leder som kunne passet godt inn i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.08.2011 08:49 Post subject: |
|
|
Viktig at de nye styremedlemmene har TID nok til å engasjere seg i RBK. Styregrossister er derfor uaktuelle. Viktig at styremedlemmene bor noenlunde i nærheten av Trondheim, folk som bor i andre landsdeler må unngås. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.08.2011 11:47 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Viktig at de nye styremedlemmene har TID nok til å engasjere seg i RBK. Styregrossister er derfor uaktuelle. |
uten at jeg veit det, tror jeg du vil få deg en overraskelse om du hadde sjekket ut dagens sittende styremedlemmer iht. akkurat den oppfattingen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.08.2011 12:54 Post subject: |
|
|
4-5 styreverv er ok, kanskje noen få til, viss de ikke tar for mye tid. Men folk som drukner i styreverv kan vi ikke ha i RBK-styret. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 26.08.2011 17:20 Post subject: |
|
|
Hva med Frode Halvorsen? Ikke som styreleder, men han burde jo være en flott person å få med i styret, spesielt med tanke på nye impulser. Han har fått til fantastiske ting med Pstereo med begrensede ressurser.
Tror ikke det hadde vært dumt å få inn en entreprenør som forstår seg på underholdning. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2011 15:10 Post subject: |
|
|
trondhb wrote: | Ser det har kommet et forslag i kommentarfeltet på Kroksæters artikkel:
Quote: | Forslag til ny daglig leder eller styrelder er Leif Inge Norhammer. Han har vist til knallresulater i sin tidligere jobb, både økonomiske og organisasjonsmessige. Er overbevist om at det ville kommet positive endringer kjapt. |
Noen som kjenner til denne personen ? Ser han har vært konsernsjef i fiskeoppdrettsselskapet Salmar og ihvertfall ser ut til å ha bra med erfaring som styreleder. |
Han er vel diskvalifisert nå som han har blitt investor. Kan ikke se for meg at medlemmene vil la han sitte på begge sider av bordet. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.09.2011 16:00 Post subject: |
|
|
Eller kanskje er det akkurat derfor han bør inn i styret - for å holde litt kustus på investorgjengen... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.11.2011 21:46 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Eller kanskje er det akkurat derfor han bør inn i styret - for å holde litt kustus på investorgjengen... | Sånn som i Stabæk/NFF altså... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.11.2011 23:03 Post subject: |
|
|
Ja, det er klart - i lys av det der kan vi jo bare gi faen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|