View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.11.2010 12:06 Post subject: Joseph Tagoe |
|
|
http://www.tv2sporten.no/...50321.html
– Blendende teknikk og spilleforståelse er omtalen den tidligere lagkameraten av Anthony Annan får.
Joseph Tagoe er navnet, men selv kaller han seg Bobby Short.
24-Ã¥ringen strekker seg 165 centimeter over bakken, og sammenliknes av flere grunner med Alanzinho.
Torbjørnsen som har ordnet dette prøvespillet og han sier dette om teknikken: Jeg har aldri sett en spiller med en slik teknikk før. Han gjorde helt ville ting med ballen |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 25.11.2010 12:07 Post subject: |
|
|
Spennende. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.11.2010 12:13 Post subject: |
|
|
Svaret på om vi skal signere ham ligger vel egentlig i navnet, som med litt omstokking blir:
Jeph, e so go at... |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.11.2010 12:24 Post subject: |
|
|
Veldig spennende!
(Midtbane)spillere med internasjonal teknikk og godt finteregister har vi ikke akkurat flust av. Håper dette er i nærheten av så bra som det høres ut. Siden han er klubbløs, bør vel utgiftene være svært små, slik at den økonomiske risikoen er lik null. Tar gjerne en "gratis" Alanzinho, for å si det slik. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 25.11.2010 12:41 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke hva det er, men jeg blir automatisk entusiastisk når RBK blir koblet til spillere som ikke spiller i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.11.2010 12:49 Post subject: |
|
|
Det hjelper godt på når man hører ord som teknisk, lettbeint og spillende
Veldig interessant spiller, håper han holder nivået! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.11.2010 12:57 Post subject: |
|
|
Håper bare for guds skyld vi(Hoftun) ikke dropper han fordi han ikke (per idag) innehar de viktige "norske" egenskaper som luftstyrke, muskler og løpskapasitet!
Med unntak av luftstyrken så kommer de andre fæle norske egenskapene til å sette seg etter hvert.
Sinnsyk spillforståelse og teknikk kan vi ikke lære bort til noen av spillerne i stallen vår, derimot så kan vi øke løpskapasitet og muskler på denne gutten. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 25.11.2010 12:59 Post subject: |
|
|
Det er alt for tidlige å si om det blir aktuelt med kjøp, men det er en spennende spiller og jeg har hørt mye bra om han av Stig (Torbjørnsen), sier Erik Hoftun, til TV 2 Sporten.
Hvorfor skal han kjøpe en klubbløs spiller? |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 25.11.2010 13:02 Post subject: |
|
|
Fælt så mye Hoftun får skylda for alt mellom himmel og jord da. Meg bekjent er han ikke den eneste som jobber i Rosenborg. Mulig han gjør en dårlig jobb, men det får være måte på å dra det langt. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.11.2010 13:06 Post subject: |
|
|
Rocky83 wrote: | Fælt så mye Hoftun får skylda for alt mellom himmel og jord da. Meg bekjent er han ikke den eneste som jobber i Rosenborg. Mulig han gjør en dårlig jobb, men det får være måte på å dra det langt. |
Jeg er vel den eneste som har skrevet noe om Hoftun i den tråden her og jeg skjønner ikke hva galt jeg har skrevet?
Jeg har skrevet at jeg håper ikke spilleren blir droppet fordi han ikke innehar egenskaper som vi i Norge ser på som viktige. Det er ikke noen skarp kritikk, det er faktisk ikke noen kritikk i det hele tatt. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 25.11.2010 13:10 Post subject: |
|
|
Max wrote: | Det er alt for tidlige å si om det blir aktuelt med kjøp, men det er en spennende spiller og jeg har hørt mye bra om han av Stig (Torbjørnsen), sier Erik Hoftun, til TV 2 Sporten.
Hvorfor skal han kjøpe en klubbløs spiller? |
Sign-On-Fee er vel det han mener med kjøp her tenker jeg...
Ser jo spennende ut om vi kan erstatte Annan med en kompis. Artig å høre at Annan skryter veldig av RBK også. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.11.2010 13:17 Post subject: |
|
|
rbk.no skal komme med intervju og video etter treninga idag. Gleder meg sykt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.11.2010 13:17 Post subject: |
|
|
Hvis spilleren er klubbløs, er det vel begrenset hvor mye han i utgangspunktet kan kreve i sign-on fee også?
Kan ikke skjønne annet enn at denne spilleren skal være økonomisk forsvarlig om han så bare benyttes som innbytter/rotasjonsspiller.. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 25.11.2010 13:28 Post subject: |
|
|
Spennende! Teknisk og pasningssterk midtbanespiller? Ja takk!
Blir desto mer spennende når det er Torbjørnsen som står bak. Kanskje dommedagsprofetiene om at Jönsson ville få en svært vanskelig førstesesong, med vesentlig svekket stall, var overdrevne? Jeg er en av de som har vært på negativ-siden.
Det er for tidlig å si, men Hoftun ser ut til å ha tatt innover seg at han er inkompetent når det gjelder overganger. Om han bare leier inn hjelp til å fikse kontrakter så blir dette bra  _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.11.2010 13:33 Post subject: |
|
|
Bobby Short - tyder vel på at kisen har plenty med selvironi og humor, også. Snakker vi en ny Mini her (Mini er vel for øvrig høyere enn Bobby)? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.11.2010 13:34 Post subject: |
|
|
Ut fra et kjapt søk på nettet så er han vel snarere 26 år gammel og ikke 24, men har vel ikke så mye å si.
Ellers mest omtalt i forbindelse med at han sluttet i Hearts of Oak, en klubb han gikk til etter at han spilte veldig bra i Olympic før det.
Tidligere amatørbokser visstnok, og en lillebror som er en habil bokser.
Får vel avvente litt og se, men jeg synes alltid det er moro (og positivt) å høre om andre spillere og spillertyper enn Torp, Nordkvelle, Vaagan Moen og de andre norske mer-eller-mindre lovende "talentene" på mange og tjue år. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.11.2010 13:35 Post subject: |
|
|
Navnet skjemmer ingen, nei. Han er vel seks cm kortere enn Annan, og han er jo ikke akkurat høyreist.
Spiller ingen rolle. Let your feet do the talking, så får det være at han får sand i skoene når han fiser. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.11.2010 13:45 Post subject: |
|
|
Men samtidig kan man jo spørre seg hvorfor han blir hentet inn nå? Er det bestemt at Sare skal tilbake til Belgia, og at man derfor ser om Tagoe kan funke i hans sted? Er han Annan-erstatter? Annan-lokkedue (for å få Annan til å undertegne ny kontrakt)? Er han tiltenkt den siste plassen i en ny afrikansk treeninghet?
Hvor på midtbanen spiller kisen, egentlig? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.11.2010 13:45 Post subject: |
|
|
[quote="kristobal"]Ut fra et kjapt søk på nettet så er han vel snarere 26 år gammel og ikke 24, men har vel ikke så mye å si.[/quote
Noen link eller lignende du vil dele som viser dette?  |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.11.2010 13:50 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Men samtidig kan man jo spørre seg hvorfor han blir hentet inn nå? Er det bestemt at Sare skal tilbake til Belgia, og at man derfor ser om Tagoe kan funke i hans sted? Er han Annan-erstatter? Annan-lokkedue (for å få Annan til å undertegne ny kontrakt)? Er han tiltenkt den siste plassen i en ny afrikansk treeninghet?
Hvor på midtbanen spiller kisen, egentlig? |
Annan-erstatter? Blir som å spørre om Messi skal bli vår erstatter til Demidov!
Spennende type, håper han imponerer nok til at han kan bli værende, samtidlig som vi signerer Sare. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.11.2010 13:54 Post subject: |
|
|
"Short er en offensiv spillertype som kan spille på i angrepet og på kanten." (Sakset fra saken Max linker til).
Virker som en spiller med samme rollealternativer som Bolaños, egentlig. Kant/ving-plassene har absolutt rom for forbedringer i klubben, og offensiv midt kan bli ledig dersom Iversen forsvinner. Plass til en knallgod spiller skal vi alltids få til, dersom det er tilfellet. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 25.11.2010 13:54 Post subject: |
|
|
At vi skal få vår åpenbaring i form av teknikk og spilleforståelse gratis fra svarteste afrika blir bare for utrolig til å være sant. Jeg er skeptisk. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.11.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Med nivået i norsk fotball på spillforståelse og teknikk så trenger han strengt tatt ikke være sååå sinnsyk for å se ut som en åpenbaring  |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 25.11.2010 13:58 Post subject: |
|
|
Enig, teknikken i tippeligaen tilsvarer jo å sparke ball mot murvegger. |
|
Back to top |