English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2010 - Ã…rets lag

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.11.2010 22:58    Post subject: Tippeligaen 2010 - Ã…rets lag Reply with quote

Litt usikker på om dette er riktig sted, men syns det er litt interessant å lese ulike "eksperters" valg av spillere til årets lag. Flytt gjerne tråden dersom den passer bedre et annet sted!

En av fotballnorges største "klyser", etter min mening, har i mange år vært Arild Stavrum... Jeg ble derfor ganske overrasket da jeg leste hans blogg, hvor han har plukket ut sitt Årets Lag fra Tippeligaen. Spesielt begrunnelsene fikk meg til å stusse...:

Arild Stavrum - Ã…rets Lag

Eksempel:

Sentral midtbane:

Anthony Annan. Ingen har noensinne påstått at jeg er plagsom stor tilhenger av Rosenborg. Likevel må jeg hårreisende nok se at RBK så langt står for 100% av mitt årets lag. Men du bør også være rimelig fotballfaglig blind hvis du utelater ghaneseren fra et slikt lag. En ballvinner av rang, noe av det beste vi har sett her til lands og jeg kan bare bifalle Morten Pedersen i Dagbladet og andre kommentatorer som ikke helt skjønner hvorfor ingen kjøper ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran

PostPosted: 12.11.2010 23:05    Post subject: Reply with quote

Stusset mest selv på midtstopperplassen som Demidov fikk. "Bedre med ball enn Stadsgaard, men en del mer å gå på defensivt." Det er jo stikk motsatt Stavrum.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 12.11.2010 23:06    Post subject: Reply with quote

Stussa over denne...:

Quote:
Daniel Örlund. Har stått samtlige minutter i årets serie og er den mest stødige av keeperne. De fleste har valgt Lindegaard, men Örlund gir laget en enda større trygghet og er en drømmekeeper. En sjefstype, som ikke gjør mange feil, men som også gidder å ta turen ut i feltet og plukke ned de høye ballene.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.11.2010 23:19    Post subject: Reply with quote

Den stussa jeg ikke på, for jeg er helt enig med ham om Örlund Wink
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 12.11.2010 23:45    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Den stussa jeg ikke på, for jeg er helt enig med ham om Örlund Wink

Hva gjør Örlund til en bedre keeper enn Lindegaard?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.11.2010 23:51    Post subject: Reply with quote

Som f.eks. at han spiller på RBK? Eller at han i løpet av tippeligasesongen slapp inn 24 mål, mens dansken slapp inn 37?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.11.2010 23:54    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi kan komme med egne årets lag her også.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 13.11.2010 00:04    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Som f.eks. at han spiller på RBK? Eller at han i løpet av tippeligasesongen slapp inn 24 mål, mens dansken slapp inn 37?

Er vel akkurat derfor Ørlund slipper så billig unna, siden han spiller på norges soleklart beste lag, med norges soleklart beste forsvar og midtbane foran seg...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2010 00:15    Post subject: Reply with quote

Stusser per definisjon på alt Stavrum skriver, så ser ikke noe råd for å kommentere det laget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Wannebo
Veteran

PostPosted: 13.11.2010 00:34    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:

God idé Klevo. Jeg kommer med mitt:

Örlund

Lustig - Demidov - Björck - Dorsin

Annan

Henriksen - Singh

Iversen

Fall - Moa

Rosenborgspillerne først. Örlund får denne i konkurranse med Lindegaard først og fremst. Har ikke savnet Jarstein i det hele tatt i år, og Örlund er en trygg og god sisteskanse. På streken er han en matchvinner.

Lustig er Tippeligaens beste høyreback uten tvil, og jeg sliter med å finne utfordrere til han. Tom Høgli er en mulig utfordrer, men han har ikke vært like stabil og god som tidligere. Demidov har hatt sin beste sesong siden han kom før 2008-sesongen, og har imponert meg kraftig. Med god, gammeldags fandenivoldskhet, tæl og vinnervilje har han hatt en virkelig klassesesong. Håper han lykkes i Spania.

Dorsin har vært stabil og god bortsett fra en måned i sommer, og har aldri vært mer konstruktig og produktiv framover i banen. Dorsin har 21 målpoeng denne sesongen totalt, og det er 4. best på laget. Imponerende. Henriksen trenger man ikke særlig mye udypning for. At en 17-åring (!!) kan være så stabil og god i prestasjonene kamp etter kamp er et soleklart kvalitetstegn, og jeg håper Henriksen blir i RBK resten av karrieren. Dog veldig usannsynlig.

Iversen har hatt sin beste sesong siden 2006, og har aldri vært viktigere for laget. Spilleforståelsen har det aldri vært noe galt med, men nå har endelig poengsnittet blitt høynet også. Vaagan Moen er uhyre nærme en plass.

Fredrik Björck har vært et billig og godt kjøp fra Høgmos side. Kontant midtstopper, men har også en god pasningsfot. Tar plassen i konkurranse med Muri og Stadsgaard.

Singh har i likhet med Henriksen vært veldig god denne sesongen. Også en ung spiller, men heller ikke uerfaren. Har gode pasningsføtter og er god på små flater. Hoseth er ikke langt unna en plass.

Fall og Moa var de enkleste å plukke ut på laget, da de rett og slett har scoret flest mål og har vært de beste spillerne på sine respektive lag denne sesongen. Etter at Moa dro har dog andre spillere også stått fram, som Shelton og Berre. Prica og Årst er nærme.

Dette ble da mitt lag. Har kanskje noen RBK-briller på, men føler jeg er rettferdig når jeg har med Örlund, Lustig, Dorsin, Demidov, Henriksen og Iversen på laget.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.11.2010 01:15    Post subject: Reply with quote

Ã…rets lag: Lindegaard - Lustig, Stadsgaard, Demidov, Dorsin - Annan, Kara - Vaagan Moen, Henriksen, Shelton - Moa
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 13.11.2010 13:27    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:

Bare morsomt det - kjør på! Tommel'n opp!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.11.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

Lindegaard-Lustig, Demidov, Kippe, Dorsin - Huseklepp, Annan, Nosa, Henriksen - Fall, Moa.

Huseklepp, særlig som kant i 442, er litt kontroversielt kanskje. Noen reagerer kanskje på Kippe også, men han spiller jo sjeldent dårlig og scorer masse mål.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 13.11.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

Örlund

Høgli - Stadsgaard - Koppinen - Dorsin

Farnerud - Annan - Fellah

Fall - Moa - Ingelsten
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb