View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 28.09.2010 19:10 Post subject: Kypros - Norge |
|
|
Troppen:
Jon Knudsen, Stabæk
Rune Jarstein, Viking
Espen Bugge Pettersen, Molde
Mohammed Abdellaoue, Hannover
Daniel Braaten, Toulouse
John Carew, Aston Villa
Vadim Demidov, Rosenborg
Christian Grindheim, Heerenveen
Brede Hangeland, Fulham
Henning Hauger, Stabæk
Markus Henriksen, Rosenborg
Erik Huseklepp, Brann
Tom Høgli, Tromsø
Steffen Iversen, Rosenborg
Ruben Yttergård Jensen, Tromsø
Petter Vaagan Moen, Brann
Morten Gamst Pedersen, Blackburn
Bjørn Helge Riise, Fulham
John Arne Riise, Roma
Knut Olav Rindarøy, Deportivo La Coruna
Espen Ruud, Odense
Kjetil Wæhler, Aalborg |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 05.10.2010 02:47 Post subject: |
|
|
spent på laget til denne kampen. Klarer Markus å danke ut Bjørn Helge Riise? Antar Gamst, Hauger og Grindheim er bankers. Moa\Huseklepp på ving. Resten er vel gitt.
Knudsen; Høgli, Whæler, Brede, Riise ; Moa\Huseklepp Grindheim, Hauger, Henriksen\BHRiise, Gamst ; Carew ? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.10.2010 10:10 Post subject: |
|
|
Hvor lenge er det siden Bjørn Helge Riise startet eller fikk spille mer enn et par minutter i en klubbkamp? Sett bort fra treningskamper og muligens en licagup-kamp må vi vel til før sommeren.
At han allikevel, også forrige sesong, fikk startplass på landslaget til tross for svært lite spilletid på klubblaget, er heller merkelig, fordi andre spillere som mister plassen sin på klubblag faller også fort vekk fra landslaget. Unntaket har vært keeperplassen, og nå også Bjørn Helge Riise.
Hvor mye innflytelse har John Arne på laguttaket? Hvorfor har en god, men langt fra spektakulær spiller, såpass mange landskamper, til tross for skader og liten tillit i klubblaget. Terskelen for å få spille på landslaget virker å ligge langt lavere for Bjørn Helge Riise enn for de han konkurrerer mot. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.10.2010 20:38 Post subject: |
|
|
Tja, IMN ble jo anmeldt for voldtekt da han satt BHR ut av laget? Eller husker jeg feil? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 07.10.2010 00:54 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.10.2010 20:33 Post subject: |
|
|
Til dere som så Island-kampen på Canal+ Web-tv. Er det verdt å betale 159kr for og se kampen? |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 07.10.2010 20:46 Post subject: |
|
|
Forresten så kan alle med Get få se kampen gratis på TV, for de som ikke har fått med seg det. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.10.2010 23:51 Post subject: |
|
|
This Is 50 wrote: | Til dere som så Island-kampen på Canal+ Web-tv. Er det verdt å betale 159kr for og se kampen? |
Det spørs litt hva du liker av fotball Er det egentlig verdt å betale penger for å se Drillos fotball? Jeg hadde ikke betalt for å se på nett, aldri i verden. Men på den andre siden så "må" man jo nesten få med seg landskamper. |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 08.10.2010 00:03 Post subject: |
|
|
Stikk på byn _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 08.10.2010 00:28 Post subject: |
|
|
Landslaget SKAL jeg se ja Regner med at jeg drar ut, så bruker jeg penger på pils i stedet. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.10.2010 08:13 Post subject: |
|
|
Spørs om flaksen til Drillo er brukt opp og vi får oss en smell i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.10.2010 08:31 Post subject: |
|
|
Tror Kypros kan bli en hard nøtt jeg også. Allikevel har vi noen sterke individualister i laget som kan avgjøre kampen på egen hånd, og da trenger ikke spillet være spesielt bra. Det kan være nok med en god defensiv struktur og skuddfoten til John Arne Riise eller at Carew får brukt fysikken sin slik at han kommer til en stor sjanse. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 08.10.2010 09:11 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Spørs om flaksen til Drillo er brukt opp og vi får oss en smell i kveld. |
Drillo wrote: | Det er rart med det, dyktige lag har ofte flaks. |
|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.10.2010 09:26 Post subject: |
|
|
Dyktige lag har flaks, men ikke på det viset vi har sett i Island- og Portugal-kampene. Spiller man bra, så har man kanskje flaks i form av at man ikke roter det til selv om motstanderen får noen sjanser, og selv er effektiv i en kamp hvor man ikke spiller så bra.
Landslaget under Drillo har ikke vært spesielt bra, og jeg vil derfor ikke klassifisere det under "dyktige lag" som ofte har flaks. Beklager. Mulig jeg er forutinntatt, men likevel  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.10.2010 09:38 Post subject: |
|
|
Støtter deg langt på vei der Kristobal. Det at vi har vunnet disse kampene er faktisk flaks. Men det at vi ikke slipper inn noe særlig mål er ikke flaks, det er ekstrem dyktighet på defensiv organisering. (og det at man til envher tid har 10 mann i forsvar)
Målet til Carew(ikke han som scorer, men sikter til situasjonen og jobben Caerw gjør) er jo monsterflaks, det kommer helt ut av ingenting og et slikt mål blir skapt maks 1 gang hver 1000 kamp hehe |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 08.10.2010 09:48 Post subject: |
|
|
Enig at vi har hatt flaks, men hvor ofte kan "Drillo" ha flaks. Hvis man ser på kampene også i den forrige perioden han var landslagstrener, er det også mange kamper der man mener at han hadde flaks. (Nederland f.eks) Det blir derfor etterhvert et spørsmål om det kun er flaks eller om det rett og slett også er dyktighet (skjult som flaks )
De aller fleste lag vil få minst 3 målsjanser i hver kamp (nesten uansett hvor stor forskjell det er mellom lagene i utgangspunktet). Hvis man da, slik som Norge under Drillo spiller, slipper inn veldig få mål, kan man nesten uansett vinne eller spille uavgjort i en kamp. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.10.2010 10:37 Post subject: |
|
|
Har ingen problemer med å hylle forrige Drillo-epoke, men i likhet med i Eggen-diskusjonene så mener jeg man ikke kan dra for mange paralleller til det i dag, fordi 90-tallet ikke er nå.
Det var enkelte elementer i fotballen vi bedrev den gangen som vi var i front på, men det forspranget har de andre tatt igjen.
Mens Eggen-skepsisen i større grad har gått på klubbutvikling og fornying, mediehåndtering, rollefordeling og den slags, handler Drillo-skeptisen mer om det rent fotballmessige.
Fremdeles eksisterer det en tro på ham og hans ideer, men jeg tror fortsatt at den dagen en minste tvil melder seg så vil magien (og marginene) være borte. |
|
Back to top |
|
 |
exil trønder Junior
|
Posted: 08.10.2010 17:07 Post subject: |
|
|
noen som vet om en gratis stream for denne kampen? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.10.2010 18:12 Post subject: |
|
|
Apropos gratis stream og betal-tv...
Litt morsomt at 100% fotball kjører kampanje mot at landskampen går på betal-tv, all den tid de selv tar seg betalt for å vise fotball... Dobbeltmoralen lenge leve. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 08.10.2010 19:54 Post subject: |
|
|
Markus sitter visst på tribunen sammen Braaten, Rindarøy og Bugge Pettersen. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 08.10.2010 20:00 Post subject: |
|
|
Den atdhe.net fungerer ikke her. Kommer kunn opp en skjerm med mange farger. En annen stream anyone? |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 08.10.2010 20:03 Post subject: |
|
|
atdhe funker nå. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 08.10.2010 20:04 Post subject: |
|
|
Fant stream og kom rett inn i Riises feiring!  |
|