English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thomas Lehne Olsen
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 31.05.2010 10:17    Post subject: Reply with quote

Ny spiss på gang?

http://fotball.adressa.no...170870.ece

Edit: beat me to it josinho Smile
kristobal
Legende

PostPosted: 31.05.2010 10:26    Post subject: Reply with quote

Virker som en bra spiller med potensial ut fra det jeg så av ham i fjor, men er neppe en spiller som går rett inn og gjør oss bedre. Spørsmålet er hvor mye vi skal bestrebe oss på å hente 18-19-åringer som vi kanskje heller kan vente to-tre år med å hente og vite mer om hvor gode de er og kan bli.

Fra 2. divisjon er det dog kanskje greit å hente sånne spillere, siden vi kan tilby matching på like høyt nivå, men å hente 1. div og TL-spillere i den aldersgruppa som vi ikke er helt sikre på nivået på bør vi unngå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2010 10:58    Post subject: Reply with quote

Flott at slike spillere følges, men nok en spiss som ikke går rett inn og styrker oss? Skeptisk. Vi har allerede Prica, Moldskred, Sellin, og Bakenga pluss Aas på utlån (og delvis Olsen og Iversen) som konkurrerer om 1-2 spissplasser.
michael collins
Veteran

PostPosted: 31.05.2010 14:46    Post subject: Reply with quote

Man kan si hva man vil om Erik Hoftun, men han har full oversikt over norsk 2. divisjon.
LarsG
Veteran

PostPosted: 31.05.2010 15:32    Post subject: Reply with quote

haha MC! Smile

Altså, jeg er skeptisk, men om de kommer inn og gjør det bra for oss og vi gjør det høvelig bra i CL, vel da har han gjort oss til skamme. Men fallhøyden er stor når han kun satser på 2.div og 1.div-spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.05.2010 15:51    Post subject: Reply with quote

Har mer sans for det typene vi hører om nå og vi har ikke råd til å vente da prisen på disse spillerene 10 dobbles over natta ved moderat suksess.

Når han svensken backen fikk egen tråd så fortjener vel også Lehne Olsen egen tråd?

Når det gjelder Lehne Olsen så er vel han langt mer allsidig enn å kun være spiss og kan vel også brukes på midtbanen eller som kantspiller. Jeg har også forstått det slik at han gode tekniske egenskaper som god passningsfot og dribbleferdigheter som er en mangelvare i dagens Rosenborg tropp.

Edit:

FÃ¥r kamp om Lehne Olsen

amKam har fått kamp om å sikre seg Moelvens 17-årige midtbanetalent Thomas Lehne Olsen. Nå har også Stabæk kommet på banen, og i neste uke skal Thomas trene og spille en treningskamp for årets juniornorgesmester.

Stabæks juniortrener Morten Tveit sier til HA-sporten at Stabæk er blitt tipset om Lehne Olsens talent, og da klubbens juniorlag deltok i en turnering i Moelv sist helg, fikk de også anledning til å se Thomas i aksjon.

– Vi fulgte han under turneringen og fikk se en spiller med godt tilslag, god teknikk og god fotballforståelse, sier Morten Tveit til HA-sporten.

PÃ¥ kretslag med Vegar

Etter at det ble bestemt at Thomas skulle komme til Stabæk, ble Morten Tveit også klar over at modølen i flere år hadde spilt sammen med Elverum-gutten Vegar Eggen Hedenstad på kretslaget. Vegar har denne sesongen – i en alder av 17 år – blitt seriemester med Stabæks A-lag og norsk mester med Stabæks juniorlag.

Mandag kommer Morten Tveit til å presentere et opplegg for Thomas med blant annet skolegang på NTG. Tveit er klar over at også HamKam er inne i bildet for 17-åringen fra Moelv.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.05.2010 16:01    Post subject: Reply with quote

Lehne Olsen er definitivt en av de mer spennende offensive spillerne i Norge for tiden. Han kan spille kant, OMS og spiss og også gjøre en grei jobb på midtbanen. Han er nok best som OMS.

Hamkam(Edit:kanskje riktigere å si Hedmark ettersom Hamkan kun har vært inne i bildet i et par år) har jo gode tradisjoner når det gjelder å produsere gode angrepsspillere jf bl.a. Helstad og Pedersen. Som talent er nok Lehne Olsen enda mer lovende enn det Pedersen var på hans alder.

Jeg sier som Keenoir, hent han før prisen mangedobles. Det er det som er fremtiden for Rosenborg; vi må ta sjansen på å hente talente før de slår igjennom på nasjonalt nivå. Det er så mye, mye billigere og risikoen er ikke allverden.

Jeg blir nesten litt rastløs når jeg tenker på at backfremtiden til det norske landslaget surrer nede i Haugesund, rett før utlandet får øynene opp får han. Hvis Dorsin forsvinner håper jeg virkelig på Våge Nilsen til en liten million eller to.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 31.05.2010 23:22    Post subject: Reply with quote

Olsen er best som OMS og er derfor ikke først og fremst en konkurrent til de på topp. Han er kjapp, har gode dribleferdigheter og er kvikk i hodet. En spennende spiller det hadde vært moro å sett i Rbk.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 31.05.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

En spillertype etter Jan Jönssons smak det her. Vår egen fremtidige Pall Gunnarson?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2010 00:36    Post subject: Reply with quote

En kamerat, som er Kamma-fan og rimelig fotballinteressert, sa at Olsen var en relativt talentfull spiller, men ikke god nok for Tippeligaen. Dette var et halvår siden, omtrent. Det er vel kanskje også grunnen til at Kamma ikke akkurat er overøst med tilbud, på tross av nedrykk til andredivisjon. Jeg er skeptisk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Cessna
Rutinert

PostPosted: 01.06.2010 11:53    Post subject: Reply with quote

Naboen min heter Lene Olsen.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 01.06.2010 12:04    Post subject: Reply with quote

Har vi talentspeidere i Norge? Eller er det Hoftun som styrer med dette også? Hvis det er hans vurderinger som gjør at vi er interessert så er jeg skeptisk.
georgios
Veteran

PostPosted: 01.06.2010 12:50    Post subject: Reply with quote

Dette er bare ville spekulasjoner, men kan Jönsson (som tydeligvis har vært intr i spilleren tidligere) ha hvisket noen ord til Hoftun?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.06.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

Hvis så er tilfellet så venter jeg bare på interessen for Thømt Jensen også skal blusse opp igjen. En annen som Jönsson har prøvd å kjøpe er Askar og Thomasen fra Fredrikstad.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 02.06.2010 13:06    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Dette er bare ville spekulasjoner, men kan Jönsson (som tydeligvis har vært intr i spilleren tidligere) ha hvisket noen ord til Hoftun?

JA!
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.06.2010 13:15    Post subject: Reply with quote

Cessna,
HA HA!

Herlig humor.
Escudos
Veteran

PostPosted: 02.06.2010 16:30    Post subject: Reply with quote

Kanskje han tar med seg Jan Banan Halbrent Tømmernes til Rosenborg. Very Happy
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 22.06.2010 04:16    Post subject: Reply with quote

– Trolig mer aktuelt i vinter
HA-sporten har tidligere skrevet at Rosenborgs sportssjef Erik Hoftun har vært og studert unggutten på Briskeby.

– Jeg vil ikke si noe om temaet. Jeg forholder meg til at jeg har kontrakt med HamKam, og det har jeg i tre år, sier Moelv-gutten.

Skogheim
– Jeg tviler veldig på at et elitelag henter en 2.-divisjonsspiller i sommervinduet. De er nok heller eventuelt ute etter litt mer ferdige spillere, for eksempel fra 1. divisjon.

– Da er det nok mer aktuelt i vinter, da en ny klubb kan få tid til å forme spilleren sjøl i en lang opptreningsfase. I tillegg er han under kontrakt med HamKam, sier Vegard Skogheim.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 23.06.2010 10:34    Post subject: Reply with quote

Er TLO særlig bedre enn Bakenga og Åsen da? Blir TLO en konkurrent først og fremst til Trond Olsen? (Så danker Åsen ut Winsnes på permanent basis til neste år)
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 23.06.2010 11:54    Post subject: Reply with quote

Offensive midtbaneposisjonen er vel den som passer best til TLO.
Under Eggen har vi vel ikke en slik posisjon, så få vi se hva den neste treneren bestemmer..

Og om TLO idet hele tatt er aktuell da..

Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 23.06.2010 15:30    Post subject: Reply with quote

Kan TLO spille på kanten?
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 23.06.2010 16:28    Post subject: Reply with quote

Jönsson liker vel 4-4-1-1, gjør han ikke? Denne spilleren her kan vel på lang sikt konkurrere om den hengende spissrollen der.
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.06.2010 16:59    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Kan TLO spille på kanten?

TLO kan vel spille i alle det offensive posisjonene som spiss, kant og offensiv midtbanespiller. Jönsson prøvde jo i sin tid å hente TLO...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 23.06.2010 20:20    Post subject: Reply with quote

Han kan, men har er ikke best der..

Back to top
tjommi
Proff

PostPosted: 29.08.2010 18:49    Post subject: Reply with quote

Puttet 4 mål for HamKam i dagens kamp mot Raufoss. Tror absolutt dette kan være en mann for RBK i fremtiden altså.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb