View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.07.2021 15:17 Post subject: |
|
|
Nidaros melder at Knutsen er førstevalget. Har ikke pluss, så får ikke lest saken. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.07.2021 15:21 Post subject: |
|
|
"Nå vet Nidaros at Bodø/Glimts Kjetil Knutsen er mannen som RBK jakter. Han er den første klubben vil jobbe med som ny hovedtrener for Rosenborg."
og
"– Kan han fristes av RBK-jobben?
– Det blir hypotetisk, men jeg tror nok at denne jobben trigger, sier Dahl Reitan."
https://www.nidaros.no/de...113-212631 |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.07.2021 15:23 Post subject: |
|
|
Da er det bare å ordne egen tråd  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 01.07.2021 15:34 Post subject: |
|
|
Mon tro om han faktisk får forme sitt eget sportslige apparat eller om halve jobben hans er å gjøre det beste han kan gjøre ut av det han får servert,, sammen med Rambo og Co. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.07.2021 15:38 Post subject: |
|
|
Vil tro det er et krav han har. HÃ¥per i alle fall det. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.07.2021 15:38 Post subject: |
|
|
Gud, la det skje! |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 01.07.2021 15:39 Post subject: |
|
|
Der er jeg veldig usikker på hvor tøff han er. Antagelig må han være så tøff om han skal håndtere jobben. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 01.07.2021 15:39 Post subject: |
|
|
Bare å bruke resten av året på dette. Bruk alle midler. Bruk alt. |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 01.07.2021 15:41 Post subject: |
|
|
Jeg tar heller Knutsen for 10 mill enn en spiller ekstra om det er det som må til. Her er det bare å kaste kjøkkenvasken og det som er etter Glimt for å få han på plass. Få det på plass!
Og la han få sitt eget apparat. Gi ham fri tøyler. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 01.07.2021 15:43 Post subject: |
|
|
Ta med deg Bjørkan (spilleren)  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 01.07.2021 15:49 Post subject: |
|
|
Gjerne ta med ett par spillere + resten av trenerteamet og administrasjonen. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 01.07.2021 15:50 Post subject: |
|
|
Stakkars mann. Det forsøket er jo dømt til å mislykkes. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 01.07.2021 15:54 Post subject: |
|
|
Og om denne mannen kommer, K.Knutsen, får vi gi ham litt tid. Vi har sett hva han kan få til over tid. Så lenge man ser konturene av angrepsmønstre etterhvert, er det bare å la han få tid til å bygge opp laget. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 01.07.2021 15:54 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Ta med deg Bjørkan (spilleren)  |
Faren også. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 01.07.2021 15:55 Post subject: |
|
|
Førstevalget, uten tvil. Men hvor tålmodige er vi supportere når det ikke går på skinner, og vi har tre tap i mai? |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 01.07.2021 16:07 Post subject: |
|
|
RS wrote: | Førstevalget, uten tvil. Men hvor tålmodige er vi supportere når det ikke går på skinner, og vi har tre tap i mai? |
Kommer jo helt an pÃ¥ spillet, og at han blir med fra dag1 nÃ¥r oppkjøkringen starter. Ser vi at vi forsøker Ã¥ spille bra fotball etter et mønster de trener pÃ¥ har 3 tap i mai null betydning. Er det 3 tap med parkering av bussen, eller at vi leder 1-0 og parkerer bussen og taper sÃ¥ er det god natt der i gÃ¥rden ogsÃ¥. Men det tror jeg ikke skjer. FÃ¥r vi knutsen blir det angrepsfotball med noe "attÃ¥t". 🐱👤 |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 01.07.2021 16:07 Post subject: |
|
|
Ja vi må gi han tid, men jeg tror ikke han vil trenge veldig lang tid hvis man ser utifra det han har gjort i Glimt. Husker at man hadde tegn til artig fotball i 2018 men klarte ikke å vippe kamper i sin favør (noe de 14 (!) uavgjort kampene viser).
Etter den sesongen (som var første sesong etter opprykk fra OBOS) solgte de vel de 3 beste spillerene sine samt Amor Layouni midt i sesongen 2019, men endte altså allikevel på 2. plass.
Jeg har sagt det før og det er generellt noe de fleste er enige om, men det han har fått til i B/G er faktisk helt vilt. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.07.2021 16:35 Post subject: |
|
|
Altså, Knutsen kunne ha vært et godt valg, men jeg tror han trenger tid... Og er det noe vi RBK-supportere er dårlige på, så er det tålmodighet når det går dårlig...
Men jeg tror uansett det er høyst usannsynlig at Knutsen vil forlate Bodø/Glimt til fordel for Rosenborg... Her tror jeg til og med det er flere andre norske klubber som er mer attraktive for han enn RBK... Han har alt å tape på å komme hit, det kommer til å være mange år før vi har prestert godt i et par sesonger i Europa igjen. Det er ikke et naturlig springbrett for hans trenerkarriere, og han har mye bedre forutsetninger til en utenalndskarriere ved å bli værende i Bodø i et par år til
Vi må nok se etter trenere uten norsk pass, jeg ser ingen realistiske kandidater i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.07.2021 16:44 Post subject: |
|
|
Skeptisk til å hente en lettvekter som bare har lyktes i en klubb. Men er også fryktelig sugen på morsom fotball.
Pdd best av de få norske alternativ som finnes, men jeg håper på en fra Belgia eller Nederland som har gått Michels-skolen jeg da. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.07.2021 16:54 Post subject: |
|
|
Et trenernavn fra Nederland eller Belgia høres utvilsomt spennende ut, men er vi attraktive nok til sikre oss noen som har levert særlig bedre enn Knutsen i nyere tid?
For det er ingen automatikk i at en som har vært i ajax-systemet og kanskje prøvd seg i mindre klubber i Eresdivisie er i stand til å gjøre det bedre. Knutsen vet vi er kapabel til å lede et lag til seriegull i det minste. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 01.07.2021 16:57 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Altså, Knutsen kunne ha vært et godt valg, men jeg tror han trenger tid... Og er det noe vi RBK-supportere er dårlige på, så er det tålmodighet når det går dårlig... |
Hvis det der er logikken som følges så blir vi alltid stående igjen med profiler som Hareide og Hamren (type lang CV, autoritær, kortsiktig). Og som vi meget godt vet trenger ikke det å gå veien heller. |
|
Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 01.07.2021 16:57 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Skeptisk til å hente en lettvekter som bare har lyktes i en klubb. Men er også fryktelig sugen på morsom fotball.
Pdd best av de få norske alternativ som finnes, men jeg håper på en fra Belgia eller Nederland som har gått Michels-skolen jeg da. |
Jeg er veldig enig. Jeg tror vi må og bør utenlands. Jeg er bare redd vi ikke har styre og stell med evner til å gjøre det (lengre enn til Sverige). |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 01.07.2021 16:58 Post subject: |
|
|
Ville vært fantastisk om han kommer til oss og det soleklart beste norske alternativet. Ville vært bra for han også med mer lønn større handlekraft og mulighet til å skape et norsk lag som på lang sikt har muskler til å dominere i Norden. Det er også lett å være tålmodig når man ser at det er på vei i riktig retning. Uansett bra at vi prøver å hente Kjetil. _________________ "- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller." |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 01.07.2021 17:09 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke gleden over at RBK ønsker Knutsen. Det er jo åpenbart. Det samme er det at Knutsen neppe kommer til oss. Hadde vært konge, men klarer ikke å bli ivrig over noe som er såpass sjanseløst. Hadde dog vært fantastisk hvis jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 01.07.2021 17:13 Post subject: |
|
|
Mye som må klaffe for at dette skal bli en suksess. Knutsen er uten tvil en god trener, men vil han fungere her?
-Spillerstallen må byttes ut. Hvem passer inn i en knutsensk 433? Knutsen leter etter typer som passer inn i rollene i spillestilen han står for. Rosenborg har hentet spillere uten å ha spillestil i bakhodet i flere år nå.
-Uten kjennskap til hvordan han opererer i Bodø antar jeg (basert på det jeg har lest i media) at han har et helt team i ryggen, og alle drar i samme retning. Er vi villige til å hente inn alle Knutsen trenger?
-Hvordan er Knutsen som trener i det han møter motgang? Motgang i Bodø er ikke det samme som motgang i Rosenborg. Høyere press, mer mediekjør, større spilleregoer er bare noe av det som vil møte ham her. |
|
Back to top |
|
 |
|