English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Generasjonsskifte

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2007 21:14    Post subject: Generasjonsskifte Reply with quote

Sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen holder døra åpen for den rutinerte midtstopperen.
- Christer har jo prestert til nå, og er på laget, så hvis han fortsetter sånn så er nok sjansene gode for at han blir tilbudt ny kontrakt til neste år. Men det er selvsagt en avveining spilleren må gjøre selv også, hvorvidt han er motivert nok til å gå på nok en sesong, sier Eggen.

- Det er viktig at vi får en form for overlapping her, sånn at noen kontinuitetsbærere også er med neste sesong. Vi må jo også sørge for at vi har det riktige antallet stoppere i troppen. Så får det som sagt bli opp til Christer om han er motivert nok, sier han Arrow

Basma er kanskje grei å ha i stallen, og det er et poeng i å ikke ha en for brå overgang med nye spillere i det bakre ledd, men jeg må si jeg ikke er veldig positiv til dette. Nå vil jeg ha ei heving av nivået der bak. Det innebærer at evt. nye spillere må få tillit og spilletid. Med spillere som Basma i stallen, er jeg redd for at Tørum finner på å bruke de istedet for nye spillere som trenger tid til å utvikle seg og samspillet sitt.

Bør vi beholde Basma og Strand i ett år til for å evt. få overført noe videre eller er det best å legge alt på skuldrene til nye og yngre spillere?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.09.2007 21:19    Post subject: Reply with quote

Merket meg følgende i artikkelen:
Quote:
er Basma en nøkkelspiller også for neste sesong.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 07.09.2007 21:23    Post subject: Reply with quote

Strand bør erkjenne at nok er nok nå. Han spiller 15 minutter pr kamp og det er ikke nok. Han er ferdig etter min mening og bør få sin velfortjente avskjed i høst. Basma bør få kontrakt en sesong til, med et eneste argument, og det er at jeg tviler på at vi får komplettert forsvarsrekka i neste vindu.
Brady
Veteran

PostPosted: 08.09.2007 00:35    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Basma med fordel kan være i laget, fordi vi ellers mister store deler av forsvaret vårt, ettersom jeg regner Kvarme, Strand, Koppinen, Lago og Dorsin som ute av stallen til neste år.

Men Basma har hatt så mange blundere som har kostet oss mye poeng i år at han kun bør være her som backup. Hvis vi da ikke får en ny trener som gjør underverker med ham....
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 16.09.2007 23:40    Post subject: Reply with quote

Ok, nå er virkelig seriesesongen kjørt i grøfta. Intet som tilsier bedring og en topplassering, men heldigvis er det for langt ned til at det kan bli farlig med tanke på nedrykk. Dermed bør man satse på ungdommen resten av året. Gi dem spilletid og erfaring. Da skal jeg akseptere at det svinger fra kamp til kamp.

En ellever kan derfor se sånn ut:

Hirschfeldt
Stoor, Nordvik, Riseth, Traore
Sapara, Tettey, Skjelbred
Konan, Kone, Iversen
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2007 00:02    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med deg, Wilhelm!

Unggutter som Valø, Aas og kanskje Berbotivci bør få en del inhopp utover. Jeg tror det er en stund til vi har mulighet til å kjøre inn flere unge spillere igjen. Med den foretrukne ellveren i dag, ser det uansett ut som alt av internasjonale cuper går i driter'n, og da er det like greit å begynne å tenke på neste sesong.
Henri
Legende

PostPosted: 17.09.2007 08:50    Post subject: Reply with quote

Enig med Wilhelm (men det kommer aldri til å skje). Jeg tviler uansett på om vi klarer å hente inn 6 poeng på de foran oss. Dessuten - fortjener vi topp 4 mer enn Brann, LSK, Stabæk eller Viking? Jeg er frista til å si nei.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 17.09.2007 09:06    Post subject: Reply with quote

Vi trenger noen kraftige forsterkninger til neste sesong uansett. Derfor kan de spille med hvem som helst for min del. Sammenlignet med Brann og Stabæk så spiller vi rett og slett kjedelig og lite kollektivt fotball. Vi mangler ikke unge spillere. Vi mangler en ener på midten!
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 09:20    Post subject: Reply with quote

blackwater wrote:
Vi mangler en ener på midten!

Get your priorities right, man. Vi mangler et forsvar!
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 17.09.2007 09:24    Post subject: Reply with quote

Ja sorry. Det kom ikke fram. er selvfølgelig helt enig i det. Der må man bytte ut hele rekka. (Hadde svart på det i et annet innlegg) Men i tillegg så MÅ vi ha en ener på midten!
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 09:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at Tettey blir den eneren. Så må vi bare håpe at Eggen kjenner sin besøkelsestid og skriver kontrakt med han, sånn at han blir den eneren i RBK og ikke i en annen klubb.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 17.09.2007 09:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er bare redd at han ikke blir det. Han er glimrende som indreløper. Men mangler ganske mye som sentral. Og når du snart er 22, og mangler en passningsfot så kommer ikke bare det plutselig.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 09:35    Post subject: Reply with quote

Denne pasningsfoten som han visstnok mangler. Hvorfor er det så problemfritt i forhold til å spille indreløper? De slår vel pasninger de også.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 17.09.2007 09:45    Post subject: Reply with quote

Du er iallefall ikke like sårbar. Pluss at vi mister et offansivt våpen. Så får vi også utnyttet Tettey på en bedre måte om han spiller indreløper.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 09:45    Post subject: Reply with quote

Nei da, de løper. Derav navnet indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bluenova
Proff

PostPosted: 02.10.2007 17:07    Post subject: Reply with quote

Dette er en tråd som ikke fortjener å dø. Jeg mener også at unge kan få slippe til nå som togene er iferd med å gå. Ihvert fall i serien, hvor de som spiller gjør det for halv maskin!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb