View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tore Kanon Junior
|
Posted: 05.10.2007 20:00 Post subject: Fasiten på hva som må gjøres i morgen den dag |
|
|
Tørum er uerfaren og jeg tviler på om han vet hvordan skikkelig overgangsfotball skal spilles, sml. uttalelser Ingebrigtsen/Tørum i RBKTV- etter kampen RBK-Sandefjord. Men den sportslige ledelsen må også ta sin del av skylden for at dette året har blitt en nedtur. Etter min mening var det en kjempetabbe at man ikke forsterket spillerstallen når klubben i tillegg hadde mesterligaen å friste med. Spillere som eksempelvis Hæstad, Strømstad, Wæhler, Krarads, El fakiri, Bertelsen og Bertinussen kunne sportslig ledelse huket inn hvis de bare hadde villet. Skal laget få kontinuitet må det forsterkes med norske spillere. Å bygge laget rundt en ikke-norsktalende Traore som vil ut når første anledning byr seg - er direkte naivt av herrene Eggen/Tørum.
For det første er det nå en gang dessverre blitt slik at det er markedet som styrer. Selv om RBK må betale flere millioner over det de er verdt i ledelsens øyne så må laget forsterkes, det nytter ikke å stå på perrongen i dette gamet, enten man tror på oppbygging av laget over tid eller ikke. Fortsetter dette vil brann snappe opp de beste spillerne neste gang, kanskje til og med fra RBK. Nå er det brann som er i førersetet og har CL å lokke med neste år. Noe de garantert kommer til å utnytte. Det var en blek utgave av RBK i går. Klubben må bli kvitt de gamle rustne herrer: Basma, Riseth, og Strand. Disse lever på gamle minner og har ikke evner og sult nok når det butter i mot. Det var direkte pinlig i går å se eksempelvis Basma på 0-1 - totalt upresset gi bort et hjørnespark - hvorpå han fikk kjeft av Lars men bare svarte med et likegyldig skuldertrekk. Riseth avslørte at han i beste fall kan konkurrere om en quarterbackplass i NFL. Maken til stress, feilpasninger, feilplasseringer, rot og slurv. Han har dessuten blitt mye tregere på sine eldre dager. Roar jobber mye og har vært en stor spiller men også han virker nervøs, sklir i helt upressede situasjoner og gjør mange nervøse valg og løsninger. Det er ikke bare fordi de er gamle men de holder rett og slett ikke nivået. Dorsin og Koppinen må gjerne forlate klubben ved sesongslutt.
For det andre: Opphev 4-3-3 styrevedtaket. Når man ikke har spillemateriale til det, er et slikt postulatum både naivt og direkte selvødeleggende for klubben. Hadde RBK forsterket stallen og byttet til den mer individuellpregede spilestilen 4-4-2, våger jeg å påstå at sesongen 2007 +lekne afrikanerne hadde sett ganske annerledes ut. I overgangsfasen vil en slik 4-2-4 være langt farligere fremover. Dessuten kan ikke ledelsen slippe unna med at de har gjort brann gode med Solli og Helstad. Det er jo helt fantastisk. De skulle solgt dem til Ham kam eller Odd, eller så skulle de ha konkurrert om en plass på laget. Ellers vill jeg – selv om jeg ikke liker det – gratulere brann med plass i uefa-cupen. Det er viktig for norsk fotball at norske lag er med i Europa.
Så til slutt til styret: Skal eventyret Rosenborg henge med i europisk toppfotball må kubben videreutvikle seg økonomisk og bygge videre på det den i motsetning til andre investor klubber har skapt helt selv. Dette jobbes det mye med, men det virker som ledelsen fokuserer altfor mye på administrasjon og det markedsstrategiske. Et godt råd bygg ut svingene med sitteplasser, lei utsiden til næringslokaler som vil finansiere utbyggingen - bygg gjerne utover slik at lokalene blir størst mulig. Få bygget et hotell på o,martins- tomten og finansier dette i samarbeid med en av de store hotellkjedene. Men sørg for å stå for minst 60 % eierskap. Dette vil koste men vil ikke bli billigere med årene og i hvert fall ikke i sportslige nedgangstider. Derfor bør dette iverksettes så rakst som mulig. Dette vil være gull verdt på sikt. Det er en hårfin balansegang å basere budsjettet og overskuddet på europacupspill hvert år. Klubben skal eie seg selv- og det vil den fortsatt gjøre følger dere disse råd. Hvis dere mangler ideer, kjøp Taschen stadium design bøker. Det finnes løsninger på det meste. Det neste steg- når det er penger nok - bør være skyvbart tak - noe som kan lett bygges med dagens løsninger. Hilsen Tore Kanon, RBK forever. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.10.2007 20:26 Post subject: |
|
|
Traore er så forbannA MYEWE bedre en noren av de spilerene vi har din hjernedøe nasjonalsosialist "markede styre" buhu. Den som må gjørse innen i måra: bæne dæ! |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 05.10.2007 20:30 Post subject: |
|
|
Tenk å kaste bort en helt ny tråd og så mange tegn på å si så lite. Alt er sagt før, eller det er bare sprøyt. Gledet meg til å lese fasiten på hvordan brann skal bli en 'ingen' i norsk fotball igjen og at Rosenborg skulle vinne serien, men må si jeg ble skuffet. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Last edited by Moltisanti on 05.10.2007 20:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 05.10.2007 20:30 Post subject: |
|
|
hehe - starta tidlig med børsten idag, 1917? |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.10.2007 20:33 Post subject: |
|
|
ja |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.10.2007 21:35 Post subject: |
|
|
Oi, en som har fasiten gitt! Det kaller jeg ydmykhet på linje med en bergenser. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.10.2007 23:29 Post subject: |
|
|
Absolutt, vi vet alle sammen at det er jeg som sitter på fasiten her på forumet, og jeg har gjentatt den til det kjedsommelige.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 05.10.2007 23:48 Post subject: |
|
|
Hverdagen hadde ikke vært den samme for oss uten deg.  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 06.10.2007 17:27 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Absolutt, vi vet alle sammen at det er jeg som sitter på fasiten her på forumet, og jeg har gjentatt den til det kjedsommelige.  | Fri og bevare oss vel for den fasiten!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
|