English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Argentina
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Juch
Veteran

PostPosted: 14.08.2007 12:18    Post subject: Reply with quote

Troppen til Argentina-kampen

Skuffet over at Tettey ikke er tatt ut. Hva har f.eks Hæstad gjort som er bedre?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 14.08.2007 12:28    Post subject: Reply with quote

Tettey burde ha vært tatt ut i troppen, ja. Får håpe noen forfall kan rydde veien for Tettey så han kommer inn på a-landslaget mot Argentina. Han fortjener et innhopp på landslaget nå.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 14.08.2007 12:29    Post subject: Reply with quote

Syns ikke Simen Brenne har imponert den siste tiden, og Lars Iver Strand har vel neppe de kvalitetene som gjør at landslaget kan bli bedre på sikt. Slik sett hadde det vært bedre å tatt med Tettey syns jeg.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 14.08.2007 13:26    Post subject: Reply with quote

Og Skjelbred.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 14.08.2007 13:35    Post subject: Reply with quote

Skjelbred må vel bli fast på RBK først, men for Jan Gunnar Solli f.eks. var aldri det noen hindring.

Jeg har et inntrykk av at etablerte spillere som blir kjøpt til RBK har lettere for å komme med på landslaget enn 'egne' spillere som er her.

De siste årene har f.eks. spillere som Johnsen, Solli, Braaten og Helstad vært gjengangere i landslagstroppen. Storflor, Tettey og Skjelbred har til tider utkonkurrert de om førstelagsplass, men har ikke blitt tatt ut.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 11:21    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvordan Hæstad har vært særlig mye bedre enn Jone Samuelsen i år. Ei heller ser jeg hvorfor Ragnvald Soma ikke er i troppen - han er f. eks yngre enn både Kippe og R. Johnsen, og har holdt et konsistent høyt nivå i snart to sesonger. Og er langt bedre enn Kippe, spør du meg.
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 12:13    Post subject: Reply with quote

Angående Ragnvald Soma er det vel mangelen på hurtighet som er avgjørende for at han ikke blir tatt ut. Internasjonalt blir dette enda mer synlig enn i Tippeligaen.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 12:37    Post subject: Reply with quote

Men det er veldig bra at Ronny Johnsen er tatt ut. Får håpe at han vert brukt i staden for Hagen. Johnsen - Hangeland er eit solid stopparpar.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 12:54    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke bare Hareides skyld at landslaget ikke er noe stort lag. Landslaget speiler jo i all hovedsak det som er nivået på norske toppspillere. Men uansett har ikke Hareide klart å gjøre noen særlig stor jobb med landslaget. Jeg gleder meg til den dagen hans regime er over. Troppene hans er det bestandig noe å utsette på. Troppen mot Argentina er ikke noe unntak; hvor er Tettey og Nevland? Førstnevnte er noe så sjeldent som en ung, god, hurtig og arbeidssom norsk midtbanespiller. Sistnevnte er den eneste norske spissen som skårer mål jevnt og trutt i en liga på et godt internasjonalt nivå. Hareide vingler med spillestil og er en usikker person som ikke takler kritikk. Les bare dagens aviser....

Last edited by josinho on 15.08.2007 13:14; edited 1 time in total
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 13:07    Post subject: Reply with quote

Det er forsåvidt okey at Ronny Johnsen blir tatt ut i troppen, men det er totalt håpløst dersom han får spille. Han kan spre sin erfaring til de yngre spillerne under samlingen, men jeg håper virkelig ikke han skal spille. Dette er en perfekt mulighet for å slippe til fremtiden på det norske fotballandslaget. Reginiussen, Tettey og Samuelsen (og sikkert flere som jeg ikke kommer på i forbifarten) hadde virkelig fått noe å bryne seg på i en slik kamp, og jeg tviler ikke på at flere av de hadde hevet seg ytterligere mot så gode spillere.

Å stille med unge spillere med uforløst makspotensiale i en slik kamp uten konsekvenser er en investering for fremtiden. Å stille med spillere i alderen til Ronny Johnsen er en falitterklæring.
Sølve
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 13:12    Post subject: Reply with quote

Men du veit at verken Reginiussen, Tettey eller Samuelsen er med i troppen? Og med tanke på dei viktige EM-kvalikkampane som venter synest eg det er betre å få samkjørt Johnsen og Hangeland enn å fortsatt satsa på Hagen.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 13:46    Post subject: Reply with quote

Johnsen er vel neppe tatt ut i troppen viss han ikke vurderes som god nok til å spille. Alder har ingenting å si, viss man er god nok. Uansett er det likevel synd at det ikke er flere gode, unge stoppere i Norge. Hagen, Wæhler og Johnsen er alle over 30 år og Kippe blir 30 år om noen mnd..
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 14:36    Post subject: Reply with quote

Sølve, det er jeg smertelig klar over. Derfor skrev jeg: "hadde virkelig fått".
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.08.2007 11:51    Post subject: Latterlig utakk Reply with quote

Noe er i utakt når bunnlagene Start og Vålerengen har 5 spillere i troppen, mens viking som er et topplagg har ingen. Spillere som muligens burde vært me er Samuelsen, Stenslid, Austbø/Myhre, Soma i tilegg er nevland utelatt. I fra Rosenborg burde absolutt tettey vært med ser ingen sentrale midtbanespillere i troppen som er bedre, men det er jo bare å takke og bukke for at våre spillere slipper belastningen med å spille landskamper. Wink
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 18.08.2007 12:43    Post subject: Reply with quote

De satser på at U 21 landslaget skal kvalifisere seg til EM, og velger å ha U 21 spillerene på U 21 laget, med mindre de SKAL starte A-landskamper..
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.08.2007 09:10    Post subject: Reply with quote

Poenget med U -21 landslaget er ikke å vinne turneringer , men bidra til å utvikle fremtidige landslagspillere og når en spiller er god nok for A - laget så vil det frigjøre plass på u -21 landslaget til nye spillere.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 19.08.2007 10:04    Post subject: Reply with quote

Det er vel heller litt todelt, tenker eg.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 19.08.2007 11:04    Post subject: Reply with quote

Merkelig at Tettey er blitt utelatt denne gang. Hæstad har underprestert til de grader hittil i år, og det lukter frikort lang vei av dette uttaket.

Når på onsdag er kampstart? Og på hvilken kanal går kampen?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.08.2007 11:15    Post subject: Reply with quote

Eg vil tro kampen går på tv2. Grunnen til Tettey og andre kvalifiserte er utelatt er på grunn av Hareides inkompetanse. La oss håpe han taper nok kamper så han får sparken slik at vi kan få en duganes trener for våre "beste" menn.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 19.08.2007 12:17    Post subject: Reply with quote

Ikke ulikt de samme argumentene som dukka opp før Semb ga seg. Han tok oss i det minste til et sluttspill, selv om det var forbløffende kjedelig å se på.

Hvilken trener i Norge er bedre enn Hareide, da? Han var jo regna som den beste i Norge da han ditcha oss for å ta over landslaget. Eneste kandidat er Trond Sollied, eller så må de grave dypt i bukselomma og hente inn Guus Hiddink eller noe sånt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.08.2007 11:25    Post subject: Reply with quote

Synes du Hareide har gjort en tilfredstillende jobb? Har det vært noen utvikling ser vi en klar plan i hva Hareide ønsker å få til. Etter mitt syn nei. Da er det på tide å la noen andre få sjansen. Det er ikke nødvendigvis det beste klubbtrenerne er det beste landslagstrenerene og vice versa. Drillo har ikke vært noen stor klubbtrener og Nils Arne Eggen lyktes ikke som landslagstrener.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 20.08.2007 12:14    Post subject: Reply with quote

Det at Nils Arne Eggen ikke lyktes som landslagstrener er en myte og ingenting annet.

Eggen var ikke alene som landslagstrener, men delte jobben med Kjell Schou Andreassen, som nok hadde hovedansvaret. De to var ansvarlig for landslaget i kvalifiseringen til VM i Argentina i 1978. På den tiden var Eggen enda i midten av 30-årene og uferdig som trener. Spillermateriellet var heller ikke all verden å plukke av. Kun et par nederlandsproffer og hjemlige spillere fra klubblag som tapte tosifret for Liverpool i europacupen.

Tross dette slo vi Sverige, som den gangen var blant de ti beste lagene i verden (noe de beviste i VM-74 og VM syttiåtte). Vi kunne kvalifisert oss ved å slå Sveits borte i siste kamp, noe vi mislyktes med og Sverige gikk videre fra vår gruppe.

Før Drillo var dette det nærmeste vi kom kvalifisering til et mesterskap. Jeg vil heller si at Eggen gjorde en mer enn godkjent jobb som landslagstrener, og det er ingenting som tilsier at han ville gjort det dårligere enn Drillo om han hadde tatt over etter Stadheim i 1990.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.08.2007 12:41    Post subject: Reply with quote

Greit nok at spillermatrialet ikke var det beste i det dager eller for den saks skyld nå og at Drillo hadde bedre spillere ,men syntes drillo i større grad praktiserte godfot teorien. Fant spillere som hadde det egenskapene som hans spillestil krevde på samme måte som Nils Arne Eggen i Rosenborg.

Åge Hareide på meg virker mer som han plukker det spillerne han synes er best også prøver han å presse dem inn i hans system selv om disse spillerne mangler ferdighetene for å løse de rollene det blir satt til. Det samme gjelder også Rosenborg etter Eggen sin avgang.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 20.08.2007 14:00    Post subject: Reply with quote

Nevland erstatter en skadet Wæhler........merkelig at spiss ertsatter midtstopper, men meget fortjent. Nevland er en farligere spiss enn Carew.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 20.08.2007 16:59    Post subject: Reply with quote

Men legg merke til at Nevland kun er landslagsaktuell som reserve i tilfelle noen må melde forfall. Synes Nevland har fortjent bedre.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb