View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 05.08.2007 01:31 Post subject: Parabol |
|
|
Dette er et emne jeg ikke har noe peiling på, og jeg regner med at noen på forumet kan litt mer enn meg om dette.
Det jeg lurer på er: Hvis man har parabol/Satelitt-TV, kan man da få inn de kanalene man vil ha ifra hele verden?
Er interessert i brasiliansk fotball, og derfor hadde det vært greit å vite om man får inn kanaler som viser det med parabol/satelitt!! |
|
Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 05.08.2007 20:10 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke noe satelittgeni, men prøver et lite svar siden ingen andre har svart.
Quote: | Hvis man har parabol/Satelitt-TV, kan man da få inn de kanalene man vil ha ifra hele verden? |
Nei. Fra Norge er det med en standard parabol hovedsaklig kun mulig å ta inn europeiske kanaler. I tillegg er de fleste kanalene kodet, slik at du må ha spesielle kort for å kunne se på dem.
Quote: | Er interessert i brasiliansk fotball, og derfor hadde det vært greit å vite om man får inn kanaler som viser det med parabol/satelitt!! |
Kampene i kveld, se nederst på siden for kampene fra Brasil. Kanalene merket med blått er kodet. Noen av dem er det nok mulig å ta inn fra Norge, men hvor enklet det er vet jeg ikke. (det er mulig å lete dem opp her, hvor det også er små kart (som dette for TV Capixaba, litt under midten på den siden) som viser hvor det er dekning. Prøv et parabolforum (evt. google), eller spør noen med parabolkunnskap over middels!  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.08.2007 22:24 Post subject: |
|
|
Har du nok mikrobølgehoder kan du ta inn nesten hva som helst. Dog aner jeg ikke om noen brasilianske kanaler går ukodet. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 07.08.2007 01:05 Post subject: |
|
|
Det ser ut som de brasilianske kanalene jeg kunne tenkt meg er kodet.
Hva må man betale da? Full pris på kanalen, eller 30-40 kr?
Takk for svarene jeg har fått. Har blitt litt klokere på dette nå. |
|
Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 07.08.2007 01:30 Post subject: |
|
|
Ikke sikker, men innbiller meg at det kan være vanskelig å skaffe et slik kort (på lovlig vis) fra utlandet. Men vet ikke! |
|
Back to top |
|
 |
|