View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2007 23:24 Post subject: Odds BK - Rosenborg |
|
|
V
Svært viktig at vi reiser oss og tar tre poeng i denne... |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 10.06.2007 23:32 Post subject: |
|
|
Odds resultater hittil i serien tilsier at det skulle vi klare. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.06.2007 23:40 Post subject: |
|
|
Vinner vi ikke mot Odd bør vi rett og slett skamme oss. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 11.06.2007 04:07 Post subject: |
|
|
Odd har ikke all verden til statistikk å vise til så langt i år, nei. Og vi har en tendens til å heve oss etter en nedtur. Alt annet enn seier vil faktisk overraske meg.
Når det er sagt, har de 1-1 borte mot VIF i forrige kamp med seg i bagasjen. 18-åringen Fredrik Gulsvik ser ut til å være litt av en innbytter, han har vel også også kommet innpå i opptil flere kamper tidligere i sesongen og scoret mot slutten. Frisparkmålet mot Lyn lukter det i hvert fall svidd av: http://www.oddgrenland.no....php?Id=20 |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 11.06.2007 08:22 Post subject: |
|
|
arnt wrote: | Odds resultater hittil i serien tilsier at det skulle vi klare. |
Det samme var tilfelle før VIF-kampen... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 11.06.2007 16:09 Post subject: |
|
|
Odd er langt fra så dårlige som folk skal ha det til. De bare har litt problemer med å score mål. Hadde de hatt en goalgetter hadde vi liggi på øvre del av tabellen. Hvis laget klarer å ha samme innsatsvilje som mot Vålerenga skal dere få slite. Så også tendenser til godt spill i den kampen. Håper det fortsetter og at Gulsvik får sjansen fra start. Da blir vi farlige. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 11.06.2007 16:17 Post subject: |
|
|
Slik RBK har fremstått de siste sesongene er sannsynligheten for å slå bunnlaget i serien omtrent den samme som for å slå topplaget. Kan hende har serien blitt jevnere, kan hende sliter RBK litt med det mentale og klarer ikke hente ut det beste i alle kamper. Det kan se ut som det er mest opp til RBK hvordan det går, og mindre opp til Odd.
NÃ¥r hadde vi sist et veldig godt resultat mot et bunnlag?
Jeg føler meg absolutt ikke trygg på seier mot Odd, ville ikke satt mer penger på det enn om det hadde vært borte mot Brann. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.06.2007 16:25 Post subject: |
|
|
Vi har en utrolig merkelig statestikk i år. Vi knuste Brann, mens vi tapte mot VIF og Godset, og kun klarte ett poeng mot FFK. Hvis vi skal avgi poeng mot alle antatt svakere lag, ser det stygt ut. Jeg krever nå seier mot Odd. Noe annet ville vært tragedie. Jeg forventer også en del mål i den kampen. Håper bare Odd velger å prøve å spille fotball. Det har vært nok kamper allerede hvor motstanderen bestemmer seg for å ødelegge for RBK. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 11.06.2007 16:26 Post subject: |
|
|
oddrane wrote: | Odd er langt fra så dårlige som folk skal ha det til. De bare har litt problemer med å score mål. Hadde de hatt en goalgetter hadde vi liggi på øvre del av tabellen. Hvis laget klarer å ha samme innsatsvilje som mot Vålerenga skal dere få slite. Så også tendenser til godt spill i den kampen. Håper det fortsetter og at Gulsvik får sjansen fra start. Da blir vi farlige. |
Skal ikke krangle på det, men jeg må si det ofte virker som om RBK sliter med rett tenning og blir for ofte litt som Fantomet; bra mot de gode men tilsvarende dårlig mot de dårlige.
Klarer vi å få rett tenningsnivå til Odd-kampen , er det nok heller dere som vil slite. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 11.06.2007 16:42 Post subject: |
|
|
Greia er at alle forventer at andre lag skal slå Odd fordi de ligger sist. Og hvis det ikke skjer er det krise, sånn som i Vålerenga nå. Men jeg syns heller Sandefjord og Aalesund er sånne lag man skal slå uansett. Odd er egentlig ikke så dårlige, og altfor gode til å ligge der de gjør. Uavgjort mot Odd vil ikke jeg se på som dårlig. Se på førsteellveren vår, omtrent alle er faktisk landslagsspillere. Hvem andre lag på nedre halvdel av tippeligaen kan skilte med det? Grunnen til at vi ligger så lavt er at vi mangler en målscorer a la Occean eller Frode Johnsen. Får vi det er vi der oppe igjen. Forhåpentligvis har vi nå også fått det i nigerianske Bentley. Odd er dessuten et av de få lagene som tør å spille fotball uansett motstander. Mot Vålerenga la vi skikkelig press på dem og styrte kampen i perioder. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 11.06.2007 17:23 Post subject: |
|
|
Jaha... Det er en grunn til at Odd ligger der de ligger. Det jeg har hørt er at VIF rævkjørte Odd. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.06.2007 17:45 Post subject: |
|
|
Jeg synes heller ikke at Odd i utgangspunktet hører hjemme i ensom majestet nederst på tabellen. Men at de har 7 mål og 4 poeng på 9 kamper er neppe tilfeldig (Aalesund som ligger på plassen over har dobbelt så mye poeng). Odd er et av de lagene som peker seg ut som de sterkeste kandidatene til direkte nedrykk når vi snart skriver halvspilt serie. Aalesund er vel fort den andre. Jeg vil heller se andre lag ned i Adecco-ligaen enn Odd. Sånn sett ønsker jeg at Odd gjør det bedre enn det de har vist hittil. Desverre er det de har vist hittil (i hvertfall når det gjelder mål og poeng) desidert dårligst i Tippeligaen. Ergo skal Rosenborg slå dem. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 11.06.2007 21:23 Post subject: |
|
|
De har vært dårlige ja. Men er ikke noe typisk bunnlag. Og som jeg sier, hovedgrunnen til at de har vært så dårlige er at de ikke klarer å sette den jævla ballen i mål. I tillegg hakke nøkkelspillerne vært på sitt beste. Både tror og håper mye ordner seg med Fevang og Bentley. Nå skal Rosenborg ha som mål å slå alle andre norske lag mener nå jeg da. Hvertfall de som ikke er helt i toppen, så sånn sett bør selvfølgelig Rosenborg vinne. Men det er ikke like stor krise å tape poeng mot Odd som mot Sandefjord eller Aalesund mener nå jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 11.06.2007 21:26 Post subject: |
|
|
Enig i det siste du sier der. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 14.06.2007 15:06 Post subject: |
|
|
Det er ikke jeg. Aalesund er i fin flyt for tiden og holder nullen ganske ofte. I tilegg tok de 4 poeng mot oss sist de var oppe, så jeg ser ikke på Aafk-kampen som noe lettere enn Odd-kampen (selv om jeg heller ikke mener den er noe lett). |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 16.06.2007 12:55 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet så starter Tørum med toppet lag,hvis alle er friske og raske : http://fotball.adressa.no...e83582.ece _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 16.06.2007 13:12 Post subject: |
|
|
Hvis Stoor er skadet håper jeg virkelig ikke Tørum setter inn Riseth sentralt. Han spilte seg ut av laget for alltid i sist kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.06.2007 13:13 Post subject: |
|
|
Hvem skal spille back da dersom Strand ikke kan flyttes ned? Kvarme har ikke overbevist. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 16.06.2007 13:37 Post subject: |
|
|
Man kan flytte Strand ned på backen og Skjelbred inn på indreløper. Sentral midtbane trenger jo ikke nødvendigvis å bli berørt. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.06.2007 13:51 Post subject: |
|
|
Beklager, så ikke at Skjelbred er kampklar. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 16.06.2007 16:55 Post subject: |
|
|
Basma er jo altids et alternativ på back,men Tørum vil ha han som stopper, og der kan jo Lago/Riseth steppe inn.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 16.06.2007 18:55 Post subject: |
|
|
Johnny W wrote: | Hvis Stoor er skadet håper jeg virkelig ikke Tørum setter inn Riseth sentralt. |
Er ytterst enig i dette, det kan da umulig være nødvendig å skyve rundt på så fryktelig mange på grunn av at en spiller er ute? Nå må Tettey få lov til å eie den sentrale midtbaneplassen en periode. Ser jeg Riseth sentralt på midten i denne kampen blir jeg uhyre skuffet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.06.2007 19:34 Post subject: |
|
|
Lago på benken mot Odd. Antar det er Traore som ofres; Kone er jo hjemme i morra. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.06.2007 20:04 Post subject: |
|
|
Brann taper i kveld, Lillestrøm taper mot et VIF i desperat poengjakt. Og vips er vi oppi ryggen på dem... |
|
Back to top |
|
 |
|