View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Erik Veteran

|
Posted: 14.07.2007 17:11 Post subject: Freestyle Football |
|
|
Ettersom det var flere som likte freestyle her inne, tenkte jeg det var like greit å starte egen tråd.
En liten presentasjon av mine favoritter:
Leiki:
Litt pga vi er fra samme sted, jeg kjenner fetteren hans, men selvfølgelig 99 % pga han er verdens beste. Han er helt ekstrem. Det råeste han gjør, som jeg ikke har sett noen andre gjøre, er at han låser fast ballen. Mellom leggen og rista. Dette kombinerer han med noe breaking. Utrolig fett å se på.
Leiki - Where Imagination Is Reality - Her ser du hva jeg mener med at han låser ballen.
Leiki - Mixtape 1
Leiki - Mixtape 2
Anders:
Er med Leiki i ”Freestyle Divine” (Fristyle Divine, verdt å se fra Arendal) Gutten er jo høy, men har en utrolig ballkontroll. Syntes han er spesielt god sittende, og med undersiden av foten.
Freestyle Practice
Anders
I Sverige er den en kar som heter Lindroth. Han har ikke så mye å spille på enda, kommer sikkert med alderen, men sittende er han enorm.
Lindroth sittende
Hvem er deres favoritter?  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2007 17:32 Post subject: |
|
|
Alle disse du har nevnt er jo fantastisk gode, i tilleg liker jeg Billy Wingrove veldig godt. Mulig han er litt "overhypet" grunnet at han har blitt godt kjent med DVD osv, men han er fortsatt en fantastisk freestyler med utrolig ballkontroll. Folka der må ha øvd helt sinnsykt mye, og det har tydeligvis gitt resultater. Skulle gjerne hatt så god ballkontroll selv. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 14.07.2007 17:57 Post subject: |
|
|
Man trenger ikke øve så mye som man tror. Jeg var ikke særlig til ballkunstner når jeg var yngre. Triksa litt her og der et år, og vips så klarte jeg masse av de triksa jeg ikke kan navnet på Selvfølgelig suger jeg i fotball da  |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 14.07.2007 18:41 Post subject: |
|
|
Erik wrote: | Det råeste han gjør, som jeg ikke har sett noen andre gjøre, er at han låser fast ballen. |
Ikke for å være gledesdreper, men jeg mener å huske at jeg har sett flere filmer hvor folk gjør det.
Men kan jo selvfølgelig hende det er mange filmer av ham jeg har sett..? |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 14.07.2007 18:53 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke skjønne hvem andre? Jeg har selvfølgelig ikke sett alle i hele verden, eller alle videoer som finnes. Men av de som er litt kjente, altså deltar på show, lager DVD'er, eller med i proffstaller, så kommer jeg ikke på noen.
Uansett, det er selvfølgelig ikke utenklig at det er flere som gjøre det, men det er ikke det vanligste trikset som går rundt. Måten han gjør det på med fin balanse osv gjør det kult  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.07.2007 19:07 Post subject: |
|
|
Husker jeg hadde sansen for Soufiane Touzani for noen år siden. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 13.08.2007 20:11 Post subject: |
|
|
Hvem er best til å trikse?
Traore er valgt ut av våre menn
Av dagens syntest jeg helt klart Mohammed Fellah var best!
Denne "fantastiske dribleren" Alanzinho, syntest jeg aldri gjør noe spessiellt. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.08.2007 21:51 Post subject: |
|
|
Synes Fellah var meget god jeg også. Men det mest imponerende er vel hva Arild Berg gjør med en tennisball. Den mannen hadde helt utrolig teknikk, synd at han måtte legge opp så alt for tidlig.. Gleder meg til resten av videoene, og da spesielt til vår egen Traorè. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 13.08.2007 22:05 Post subject: |
|
|
Stemmer! Er det noen som kan fikse fram det klippet med Berg? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.08.2007 14:09 Post subject: |
|
|
Mads Dahm må jo ha best ballfølelse i Tippeligaen, iallfall ikke langt i fra. Han var jo rett og slett helt sykt god til å trikse! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.08.2007 14:32 Post subject: |
|
|
Må bare legge til at endelig fikk vi bevist at Lillestrøm er et drittlag. Karim E. er deres beste trikser, og han kunne jeg, helt seriøst, ha laget en dobbelt så bra triksevideo som. Se på det da! De innrømmer til og med at "vi er et lag av fart og kraft - ikke teknikk."
Karim E: http://fotball.adressa.no...e87658.ece
Mads Dahm: http://fotball.adressa.no...e87657.ece |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 15.08.2007 01:02 Post subject: |
|
|
Jøsses, godeste Mads Dahm har jo ballkontroll som de som er det er linket til lengre oppe på siden..
Han, med fellah på 2. plass til nå.
Karim Essediri, vel. Hehe, dårligst til nå. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 15.08.2007 14:09 Post subject: |
|
|
Pent show
Første gang jeg har sett "max". Det han gjorde på 1.06 står det respekt av. (i show videoen!)
Noen som har en side, der navn på diverse triks står? |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 15.08.2007 17:23 Post subject: |
|
|
Traore
Vår kunstner viser en imponerende ballkontroll. Best ballkontroll sammen med Dahm til nå.
Jeg syntest Dahm totalt sett er den beste til nå, sammen med å beherske ballen, hadde en enkelt å greit større vansklighetsgrad på triksa sine.
Var mest opp og ned med Traore, selvom det var kontrolert til den store gullmedalje. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.08.2007 13:29 Post subject: |
|
|
Jonathan Parr var dagens beste, men det er et sykke opp til Dahm for han også. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 17.08.2007 19:43 Post subject: |
|
|
Takker.
Av dagens var det vel ingen som utfordret Dahm. Solli skuffet vel heller litt, han gjorde ikke noe spessielt.
Jonathan Parr igår, var jo enorm. Etter min mening, går han inn i klassen rett under Dahm, med Fellah. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.08.2007 19:55 Post subject: |
|
|
Ja, enig. I mine øyne er det slik: 1. Dahm, 2. Fellah og Parr. Dette er altså triksemessig. Når det gjelder ballfølelse scorer Traorè langt høyere og er nok den beste foran nevnte Fellah. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|