View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
shrimpen Proff

|
Posted: 11.06.2007 20:38 Post subject: |
|
|
RBK II - Follo 2-0(1-0)
Laget
Lund Hansen
Ramstad - Kvarme - Lago - Kråkenes
Skjelbred - Riseth - Traore
Storflor - Aas - Jamtfall(Berbatovci ca 70. min)
Kampen
Rosenborg mønstrer det sannsynligvis (på papiret) det sterkeste laget i 2. divisjons historie, og starten på kampen vises dette godt. Rosenborg går ut i hundre og i det første kvarteret er det et vanvittig høyt tempo, fram og tilbake, men tempoet ble kanskje for høyt til at det ble mulig å få til noe spill. Anført av en frisk Skjelbred førte Rosenborg stort sett første omgangen, og på det ørtende innlegget treffer Storflor i det 34. minutt en forsvarer som "lårer" ballen i eget nett, utagbart for keeper. Noen minutter senere får Traore sitt andre gule kort etter en duell på keeper og Rosenborg går en hektisk andreomgang i møte. Men de rutinerte gutta tar tak i andreomgangen som i første, og spesielt stopperne fikk vist at de hører hjemme på et nivå høyere enn dette. Alle oppspill og innlegg ble klarert i stor stil, og det var vel faktisk Jamtfall alene med keeper som hadde den største muligheten i starten av omgangen. Klokken tikker videre og tilslutt går Kvarme i gang med en kontring (etter dødball?). Han løper med ball helt fram til 16-metersstreken, og etter litt klabb og babb ligger ballen fri inne i feltet, og hvem andre enn Jo Sondre Aas er fremme med langtåa og tupper ballen forbi keeper? Slutten av kampen er det Follo som kjører, men de kommer seg aldri til de helt store sjansene, til tross for at de er en spiller mindre.
Alt i alt en god, spennende kamp, med høy tenning og intensitet. Dommeren mistet delvis kontroll etter bare et kvarter, og klarte aldri å ta seg inn igjen, noe som resulterte i en haug med håpløse avgjørelser, heldigvis gikk dette begge veier. Som jeg har etterspurt tidligere viste i dag A-spillerne vilje til å ofre seg for 2. laget, og dette var altså nøkkelen til suksess.
Dagens beste: Skjelbred; sprang seg sliten midt i andreomgang, men viste at selv om du er sliten kan du springe like mye som en innbytter bare du har vilje og killer-instinkt.. I tillegg veldig god til å gjøre seg spillbar, og gjorde mange gode offensive valg.. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.06.2007 12:59 Post subject: |
|
|
Follo sinte på Rosenborg Ny runde i den evigvarende diskusjonen om at 2er-lagene stiller veldig forskjellig lag fra kamp til kamp. Må si jeg har sympati med Follo. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.06.2007 13:07 Post subject: |
|
|
– Jeg har stor forståelse for at de er frustrerte over at vi kanskje stilte med et av våre beste 2. lag noensinne. Vi er klar over problemstillingen og vil så langt det lar seg gjøre forsøke å jevne dette ut senere i sesongen. Jeg er klar over at Follos nabo Drøbak/Frogn møtte et vesentlig dårligere RBK-lag, så vi får kanskje sende et sterkt lag til Drøbak senere i sesongen, sier Skutle.
Les mer: Forstår frustrasjonen |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 13.06.2007 14:21 Post subject: |
|
|
Jøss, ikke ofte man ser Skutle legge seg flat for kritikk. Har forståelse for både Follo og RBk i denne saken. Enkelte ganger er det bare sånn. Shit happens. |
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 13.06.2007 15:50 Post subject: |
|
|
En mulighet hadde vel vært å ikke regne med kampene mot 2.lag når det gjelder opprykk/nedrykk. Da hadde motstanderne bare sett på kampene som god matching, og vært fornøyde. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.06.2007 15:55 Post subject: |
|
|
RBK's reserver må ha matching, slik er det bare. Skjønner egentlig ikke at Follo jamrer, de spillte 11 mot 10 RBK-spillere etter at Traore ble utvist i 43 min i 1.omg... Føler det er litt viktigere at tippeligalagene får matchet hele stallen, enn at andre 2.div lagene muligens taper et opprykk... RBK stillte jo med et "RBK2" lag i RBK3 kampen mot Melhus... Hører ingenting fra Melhus.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 13.06.2007 16:10 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | .Føler det er litt viktigere at tippeligalagene får matchet hele stallen, enn at andre 2.div lagene muligens taper et opprykk... |
Ikke måte på hvor navlebeskuende man skal være da. Selvfølgelig er det viktig for Follo at de har lik mulighet til å rykke opp til 1. divisjon som konkurentene. |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 13.06.2007 18:13 Post subject: |
|
|
Klart det er viktig for Follo å rykke opp. Makan. Det er klart viktigere enn om RBKere får kamptrening. Det er tross alt mange hakk mer attraktivt å spille i Adecco enn i 2.div. Milevis forskjell vil jeg si. |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 14.06.2007 19:17 Post subject: |
|
|
Haugen sitter vel med den lange nesen sin nå og angrer bittert på at han løy om alle mailene han har fått fra bergen. |
|
Back to top |
|
 |
jkrakene Senior
|
Posted: 17.06.2007 15:53 Post subject: |
|
|
Var godt å vinne den kampen, makan til syting fra Follo's mannskap har jeg aldri hørt. Selvfølgelig trenger rbk's reservelagsspillere kamptrening, og at det var et meget godt 2 div lag, det var vel enda bedre.
Men kan samtidig forstå Follo. _________________ Ståle Stensaas. |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 17.06.2007 16:11 Post subject: |
|
|
Er vel snakk om at kanskje på neste Fotball-ting, vil bli foreslått å ha en internserie for 2.lagene, slik at de matches mot hverandre. _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 17.06.2007 23:20 Post subject: |
|
|
Om det blir egen 2. lags-liga, tror jeg vi vil få en utbredt bruk av farmerlag/samarbeidsklubber. De største talentene får ikke god nok matching i en ren 2. lags-liga og vil bli sendt til farmerlaget når de trenger kamptrening.
Reglene fra NFF gjør dette også mulig, da de åpner for utlån av spillere som spiller for aldersbestemte landslag utenfor overgangsvinduene. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
|