View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tommee Eevers1 Senior
|
Posted: 21.02.2006 01:57 Post subject: RBK for opphengt i alder? |
|
|
Historien kan tilsi det. Spillere som er gode nok løses fra kontraker fordi de er for gamle, rett og slett. Merkelig at rutine ikke er et pluss når en spiller runder 33...i RBK.
Eksempler på godt voksne idrettsutøvere som fortsatt hever/ har hevet laget:
- Trine Haltvik, Byåsen.
- Romario, klubbfotball Brasil.
- Roar Strand, Rosenborg.
- Bent Skammelsrud, Rosenborg.
- Erik Hoftun, Rosenborg, Bodø Glimt.
- Dino Zoff, Italia.
- Alan Shearer, Newcastle.
- Roy Keane, Celtic.
- Jostein Flo, Godset.
- Duncan Ferguson, Everton ( de gangene han unngår rødt)
- Vinnie Jones, Wimbledon ( samme som Duncan)
og en hel bråte andre. Kom gjerne med egne eksempler, eller kritiser denne lista. Your choice  _________________ Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill" |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.02.2006 01:58 Post subject: |
|
|
...
er ikke no vits i å KOMMENTERE det utsagnet der engang.. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 21.02.2006 02:39 Post subject: |
|
|
Noe av det dummeste jeg har hørt noen gang. Er jo akkurat det som lenge har vært det største problemet til rosenborg. Det å gi slipp på spillere som er for gamle. Ja måten bent forsvant ut fra spillergruppen på var ikke noe særlig. Men både han og erik var for gamle allerede når de forsvant ut. Iallefall Erik va ferdig da. Harald er nå såpass gammel at han ikke bør ta plassen til noen yngre av lik eller bedre kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
Tommee Eevers1 Senior
|
Posted: 21.02.2006 07:30 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | ...
Idiot!  _________________ Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill" |
|
Back to top |
|
 |
Tommee Eevers1 Senior
|
Posted: 21.02.2006 07:32 Post subject: |
|
|
Zzyzx wrote: | Noe av det dummeste jeg har hørt noen gang. Er jo akkurat det som lenge har vært det største problemet til rosenborg. Det å gi slipp på spillere som er for gamle. Ja måten bent forsvant ut fra spillergruppen på var ikke noe særlig. Men både han og erik var for gamle allerede når de forsvant ut. Iallefall Erik va ferdig da. Harald er nå såpass gammel at han ikke bør ta plassen til noen yngre av lik eller bedre kvalitet. |
Hadde ikke foreldra dine vært søsken hadde du kanskje ikke vært så jævla patetisk  _________________ Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill" |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 21.02.2006 09:36 Post subject: |
|
|
Tommee Eevers1 wrote: |
Idiot!  |
Tommee Eevers1 wrote: | Hadde ikke foreldra dine vært søsken hadde du kanskje ikke vært så jævla patetisk |
NÃ¥ driter du deg ut, Tommy...
Et av Rosenborgs STORE problem de siste årene er at de heller har latt gamle spillere spille i all evighet istedet for å la de unge slippe til. Denne trenden har heldigvis blitt snudd de siste par årene... |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 21.02.2006 09:56 Post subject: |
|
|
Det er sant som de fleste hevder her. Problemet til Rosenborg er at vi har vært altfor dårlige til å slippe til unggutta og utsatt fornyingen av laget for lenge, og det fikk vi svi for til slutt. Signalene fra Høgmo har derimot vært at det satses på spille som Skjelbred, Tettey og Jamtfall, så får vi håpe at det er mer enn fagre løfter.
Vi ser gang på gang at unge spillere tilpasser seg et høyere nivå veldig fort (hvis de har talentet vel og merke), så vi må våge å la de få sjansen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 21.02.2006 10:43 Post subject: |
|
|
Det finnes selvfølgelig enkelte eksempler på spillere som nærmer seg 40 og fortsatt presterer på et høyt nivå. Sheringham, Di Canio, Shearer osv.
Men flertallet av spillere som har passert 32, har ofte skader som de sliter med og har blitt litt tregere på sine gamle dager. Fart blir viktigere og viktigere i internasjonal fotball. Berg og Hoftun har fått merke det.
Tommee Eevers1 wrote: | Kom gjerne med egne eksempler, eller kritiser denne lista. Your choice  |
|
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 21.02.2006 11:02 Post subject: |
|
|
Problemet er vel ikke å ha spillere over 33, problemet er hvor mange du har. Hadde vi i dag hatt Ørjan og Roar ville det vært helt greit. Men vi har i tillegg HMB (inntil i går), Riseth, Kvarme, Stensaas og Basma. I tillegg har vi f.eks FJ som snart nærmer seg høy alder.
Problemet er jo heller ikke at de er i stallen, men at nesten alle av disse er førstevalg. Bare Stensaas er vel ikke førstevalg i sin posisjon pr. i dag.
Det er viktig å ha en balanse i troppen. Vi har de gamle, vi har for mange nesten gamle, vi har forsåvidt nok 18-20 åringer.
Problemet er at vi har altfor få i 20-årene.
Det er jo et tegn på at RBK var usedvanlig gode på slutten av 90-tallet.
En spiller som F. Winsnes klarte aldri å etablere seg helt fast. Fordi Skammelsrud, 2 X Berg og Strand var så gode.
De som klarte å spille seg inn (Iversen og Heggem) var så gode at de ble alt for attraktive for europeiske klubber.
Nå er jo ikke RBK det eneste europeiske laget som sliter med generasjonsskiftet. Ta f.eks Man. Utd. Det er lett å sovne når de gamle gutta er så gode som de tross alt har vært.
Fordelen med vårt generasjonsskifte er jo at når alle de gamle er ute, har vi nesten ingen som kommer inn i "den gamle klassen". Så får vi se om klubben har lært når Skjelbred og Tettey & co nærmer seg 30. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 21.02.2006 12:12 Post subject: |
|
|
Idiot!  |
Tommee Eevers1 wrote: | Hadde ikke foreldra dine vært søsken hadde du kanskje ikke vært så jævla patetisk |
Spar deg, du sier de kan kritisere lista. Det er du som framstår som en "jævla patetisk idiot"
Og du setter det litt opp ned, problemet til RBK er nettoppp at gamlefolka gjennom storhetstia er vansklige og gi slipp på.
Og de fleste (utenom skamelsrud som måtte gå til riktig tid) spiller noen år for lenge. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.02.2006 12:18 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | ...
Mener du det? Da kunne du glatt latt være å kommentere det også.
Tommee Eevers1 wrote: | Hadde ikke foreldra dine vært søsken hadde du kanskje ikke vært så jævla patetisk  |
Hissige diskusjoner og utskjellinger kan dere ta som private meldinger. Dette hører ikke hjemme i åpent forum.
På forhånd takk.
Med allervennligste hilsen - moderator |
|
Back to top |
|
 |
gris Junior
|
Posted: 21.02.2006 12:50 Post subject: |
|
|
Hadde ikke foreldra dine vært søsken hadde du kanskje ikke vært så jævla patetisk  |
Jeg har vaert paa rorumet her i flere aar, og jeg kan uten tvil si at du er den storste idioten jeg har 'Post'en din er dum nok i seg selv, men det faar staa for din regning, men naar du sier at folk kan fritt kritisere, og du kommer med slike uttalelser, viser det at du er en total idiot.
Hvis du vil diskutere paa det nivaaet, her er en beskjed for deg: Jeg haaper du dor i en bilulykke i lopet av den neste uka. Men ut fra inlegget ditt kan jeg fortelle at du ikke er gammel nok til aa ha lappen. Saa jeg haaper du og moren din dor naar hun kjorer deg et sted. Det burde vaere paa samme nivaa som inlegget ditt, retard... |
|
Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 21.02.2006 12:58 Post subject: |
|
|
Nja.Da spillere kommer opp i 37-38 år begynner de å bli litt for gamle.
Men Brattbakk som er 35 år synes jeg ikke er for gammel.
Jeg synes det ikke er noen vits i å kjøpe spillere som er 33-34.
Da har man dem i noen få år så er de for dårlige.
Rosenborg synes jeg gjør en god jobb med å begynne å satse på unge talenter.
 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.02.2006 13:06 Post subject: |
|
|
Det er på tide og få en ordentlig tone på denne debat. Selv om det måske ikke er så smart og sige at man skal kritisere ens tråd, for derefter at svine folkene som kritiserer, og deres forældre, til. Er det langt ude og ønske at personen skal dø i et biluheld.
FÃ¥ en ordentlig tone nu, tak! - Moderator _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.02.2006 14:04 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | RBKSandvika wrote: | ...
Mener du det? Da kunne du glatt latt være å kommentere det også.
|
Ja det mener jeg, og det at jeg uttrykker det er i håp om at han setter seg inn i litt RBKhistorie før han kaster ut et slikt utsagn igjen.
Når det gjelder trådstarters svar er de i hvert fall ikke verdt å kommentere, jeg håper han tar en litt mer seriøs retning etter dette. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.02.2006 14:21 Post subject: |
|
|
Folk er da så utrolig ivrige på å ta hverandre og å vinne diskusjoner. Poenget er vel heller å debattere, høre på hverandre og forhåpentligvis lære av det som blir sagt. Ingen enkeltperson sitter inne med all kunnskap.
Det kan føles litt ekkelt at argumentene sine ikke holder og å komme på defensiven. Da er det kanskje ikke så klokt å alltid skulle heve guarden og lete etter motargumenter kun for å vinne diskusjonen. Man bør være i stand til å si at man tar feil og heller lære av hva andre sier. Det viser styrke, ikke svakhet.
Men jeg er selv en kverulant som gjerne vil ha rett...  |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 21.02.2006 15:15 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Nå er jo ikke RBK det eneste europeiske laget som sliter med generasjonsskiftet. Ta f.eks Man. Utd. Det er lett å sovne når de gamle gutta er så gode som de tross alt har vært.
|
Off Topic: Man U er nå veldig flinke til å bruke de unge i stallen, som f. eks.: Rossi, Richardson, Fletcher, Smith (for en skade ha fikk), Bardlsy (eller noe sånt) og m. fl. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 21.02.2006 15:31 Post subject: |
|
|
Nå er jo Fletcher rundt 23-24, er han ikke? (Kan forøvrig sammenlignes med Solli - ikke talent, ikke god nok )
Og Smith er vel 27, så han er ikke noe særlig talent heller...
Rosenborg stiller med et foreldet lag, spesielt i forsvarsfireren der bare Dorsin er i en akseptabel aldersgruppe. Det beste er, i min ydmyke mening, å ha èn rutinert forsvarskjempe, så får de andre heller kompensere for den manglende farten til gamlisen.
Det viser styrke at de lar Brattbakk gå, han har vært for dårlig i noen år nå - spesielt på fysikken. Håper de selger Frode Johnsen, Christer Basma og Vidar Riseth før det er for sent, så er jeg fornøyd... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.02.2006 16:00 Post subject: |
|
|
Det er helt greit å kassere/selge spillere når de er blitt for gamle/er på nedtur. Det er en av de fire største feilene som er gjort i RBK de siste seks årene, sammen med ungdomssatsingen, kjøpspolitikken og treneransettelsene.
Problemet er at man har satt til side feil spillere (Brattbakk og Stensaas). Dette er spillere som fortsatt holder høyt nivå. Andre spillere som klart er på vei ned som Frode Johnsen, Roar Strand og Ørjan Berg har fått klippekort på laget uavhengig av prestasjoner.
Det blir feil å avskjedige spillere kun på bakgrunn av alder. Man må se om spilleren er på vei nedover eller om han fortsatt kan forbedre seg/holde samme nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.02.2006 16:07 Post subject: |
|
|
Roar Strand på vei ned? Fått klippekort?  |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 21.02.2006 16:15 Post subject: |
|
|
Tommee Eevers1 wrote: | Hadde ikke foreldra dine vært søsken hadde du kanskje ikke vært så jævla patetisk  |
Litt for dumt? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.02.2006 16:22 Post subject: |
|
|
staha wrote: | Roar Strand på vei ned? Fått klippekort?  |
Strand har spilt en og annen bra kamp de siste årene, men har blitt mye mer ustabil med årene. Han var en bedre spiller for noen år siden.
Klippekort har han fordi han får spille så lenge han er frisk. Akkurat som Frode Johnsen teller innsats mer enn prestasjoner på banen. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 21.02.2006 16:38 Post subject: |
|
|
Et av de mest ekstreme eksemplene er vel Carboni, som senest i forrige sesong spilte Champions League for Valencia...!
Han spiller fast offensiv venstreback, og er født 6.april 1965... regn ut alder selv
Han er fremdeles i stallen til Valencia selv om han har hard konkurranse fra Fabio Aurelio på venstreback. Han blir 41 år om et par måneder... |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 21.02.2006 16:40 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | staha wrote: | Roar Strand på vei ned? Fått klippekort?  |
Strand har spilt en og annen bra kamp de siste årene, men har blitt mye mer ustabil med årene. Han var en bedre spiller for noen år siden. |
Jeg er uenig...! Jeg synes Strand er minst like bra som før, om ikke bedre... Han spiller klokere nå ("ruser" ikke like mye) og pasningene er oftere presise! Han er vel en av dem i troppen som presterer jevnest for tiden? |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.02.2006 16:44 Post subject: |
|
|
Det skal godt gjøres om Strand er like god som han var under "Gull-alderen" på 90-tallet. For da var han VELDIG god.
Men jeg synes faktisk at han fortsatt er blant RBKs beste, og at hans plass i start 11'n er fullt fortjent! |
|
Back to top |
|
 |
|