View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 29.05.2012 18:03 Post subject: Norge - Kroatia |
|
|
Fornyet tillit til både Tettey og Henriksen? |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.06.2012 18:21 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...96408.html
TV 2 får bekreftet at Tom Høgli ikke er spilleklar etter ankelskaden han fikk i kampen mot England for en uke siden. Han erstattes av Espen Ruud på høyrebacken. På topp starter Daniel Braaten i Mohammed Abdellaoues skadefravær.
Erik Huseklepp skal starte på venstrekanten og Tarik Elyounoussi på høyre. På midtbanen starter Tettey, Markus Henriksen og Ruben Yttergård Jensen. Forsvaret kompletteres med John Arne Riise, Brede Hangeland og Vadim Demidov. Keeper blir Rune Almenning Jarstein.
Morten Gamst Pedersen er vraket for første gang siden 2008.  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 18:31 Post subject: |
|
|
Fin lagoppstilling. God blanding av ungt og gammelt, der Grindheim og Gamst endelig blir vraket. |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.06.2012 18:37 Post subject: |
|
|
helt enig, Mini er litt mindre begeistret og mener laget kvalifiserer til å "være ett godt tippeliga-lag".. sa ihvertfall så på "før kampen" på tv2 _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.06.2012 19:52 Post subject: |
|
|
Når Henriksen er har ballen 2m foran mål bør han slutte å bredside og satse 150% på kraft... |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.06.2012 19:56 Post subject: |
|
|
ja var en helt håpløs avsluttning!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 02.06.2012 20:04 Post subject: |
|
|
henriksen fortsetter i god rbk-stil!
 |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 20:07 Post subject: |
|
|
Dessverre ingen god kamp av Tettey. Mye bedre i en Henriksen-rolle. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.06.2012 20:12 Post subject: |
|
|
Synes ikke Tettey er så dårlig som mange skal ha det til. Veldig viktig defensivt, har en enorm fysisk tilstedeværelse og forflytningsevne. |
|
Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 02.06.2012 20:40 Post subject: |
|
|
de trenger 1 sjanse, vi trenger 10 for å score! sammen tralten i CL & EL med tippeligalag og.  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.06.2012 20:41 Post subject: |
|
|
ja det var no typpisk...  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2012 21:18 Post subject: |
|
|
Jeg syns heller ikke at Tettey var så dårlig - som han sjøl skal ha det til.
Drillo virket også fornøyd, og slo fast at det ikke var noen selvfølge at Gamst og/eller Grindheim skulle ha tilbake plassene sine.  |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 21:22 Post subject: |
|
|
Skal Tettey spille, skal han ikke brukes som anker. Nordtveit er best der. Tettey har en sjanse til å ta Henriksens rolle, om ikke Grindheim går inn der. Yttergård Jenssen gjorde en strålende kamp i dag (spesielt 1. omgang) og har nok spilt seg inn på laget. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.06.2012 21:25 Post subject: |
|
|
Er svært lite annet enn trening man kan bruke privatlandskamper uten spesiell prestisje til. Derfor er det vanskelig å si hvor bra nivået vårt er.
Jeg greier ikke helt å se hvordan Drillo ønsker at vi skal fremstå i det offensive spillet. Syns det er mest tilfeldigheter ute og går hvordan vi spiller. Jeg ser ingen klar linje.
Det var vel ingen i dag som hadde en virkelig god kamp, men jeg syns at Ruben Yttergård-Jenssen nok en gang beviste at han ikke har internasjonalt snitt i spillet sitt, og med en Wolff Eikrem på vei frem bør vel RYJ snart være ute av den norske landslagstroppen. Det blir for mange feilpasninger på RYJ, for dårlige skuddforsøk og manglende vilje/forståelse til å følge motstandere når vi ikke har ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 21:27 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | men jeg syns at Ruben Yttergård-Jenssen nok en gang beviste at han ikke har internasjonalt snitt i spillet sitt, og med en Wolff Eikrem på vei frem bør vel RYJ snart være ute av den norske landslagstroppen. Det blir for mange feilpasninger på RYJ, for dårlige skuddforsøk og manglende vilje/forståelse til å følge motstandere når vi ikke har ballen. |
Hehe. Tidlig fylla i dag ser jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.06.2012 21:29 Post subject: |
|
|
Javel? Jeg mener ærlig og oppriktig at RYJ ikke holder mål i internasjonal sammenheng, med et unntak av nasjoner som ikke seriøst er med i kampen om sluttspillplasser. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 21:33 Post subject: |
|
|
Selv om du er RBK'er og ikke liker Tromsø, er det lov å være objektiv. Det du sier om RYJ er jo pisspreik fra ende til annen. Norges trolig beste spiller i dag, hvilke flere i de sosiale medier og diverse andre medier er enige med meg i. Om han holder "internasjonalt snitt" vet jeg ikke, men han er i det minste en av våre beste spillere, og bør sågar være en naturlig del av et A-lag. Hadde RYJ vært RBK'er hadde han blitt hyllet her på dette forumet. Tettey, derimot, unngår den minste kritikk uansett hvor dårlig han spiller.
Jeg er enig i at Eikrem bør være med i en tropp, men de konkurrerer trolig ikke om den samme plassen. Eikrem er i mine øyne en konkurrent til Nordtveit som en mer dyptliggende playmaker. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.06.2012 21:48 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke hva RYJ presterte i dag som tilsier at han var i nærheten av norges beste. Han har lite tempo i kroppen, har et overdrevent rykte i forhold til kreativitet og pasningsspill, scorer ikke veldig ofte, ikke spesielt bra avslutninger og følger ikke motstanderne når vi ikke har ballen. I førsteomgangen i dag var det f.eks. et tilfelle der han bare lot en kroat plassere seg alene på kanten av 16-meteren i god skuddposisjon, mens de hadde ballen nede mot dødlinja motsatt kant. Selv om Tettey pekte ut at han måtte følge kroaten lot han være og jogget i ingenmannsland.
Dette har ikke noe med at jeg ikke liker Tromsø å gjøre. Jeg har aldri vært imponert av RYJ og syns han har vært overvurdert i flere år nå. Jeg skal være med på at han er dominant til tider i Tippeligaen på dette tidspunktet av karrieren, men han mangler kvaliteter til å hevde seg på et nivå der det går hakket raskere og motstanderne er bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 21:59 Post subject: |
|
|
Det at han ikke var blant våre beste er subjektivt. Det er en enkelt observasjon. Men jeg registrerer at de fleste (minus RBK'ere) er uenig med deg.
RYJs tempo kan diskuteres. Men den er etter min mening ikke dårligere enn spillere som f. eks Henriksen og Eikrem. I dag synes jeg RYJ presenterte etterlengtet kreativitet i pasningsspillet. Han viste også tendenser til å være meget god på små flater med kvikke vendinger og raske ballberøringer. Det er ikke ofte jeg ser det hos norske fotballspillere.
Du har rett i at Kroatia kanskje ikke var på sitt beste i dag og sågar var i noe feriemodus, men det var flere der som spilte for en plass i startoppstillingen og ville gjerne overbevise sjefen. Kroatia er et godt lag med mange gode, tekniske ballspillere. Jeg synes RYJ kom særdeles godt ut av det. Og en enkeltspiller må da prestere når han har sjansen, uansett motstand og uansett kampviktighet.
Min teori er at en del har gjort seg opp en mening om en spiller på forhånd. Kanskje man har skrevet negativt om spilleren på forum før, at han er overvurdert osv. Da er det vanskelig å innse det motsatte.
RYJ er ikke guds gave til fotballen, men i et trangt norsk "spillermarked" er han i mine øyne vår beste midtbanespiller og bør ligge meget tett opp mot startplass når det virkelig drar seg til. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 22:03 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | I førsteomgangen i dag var det f.eks. et tilfelle der han bare lot en kroat plassere seg alene på kanten av 16-meteren i god skuddposisjon, mens de hadde ballen nede mot dødlinja motsatt kant. Selv om Tettey pekte ut at han måtte følge kroaten lot han være og jogget i ingenmannsland. |
Med all respekt: Slike "tendenser" ser jeg hos bedre fotballspillere enn RYJ. Om man skal dra frem enkelthendelser fra denne kampen kommer 9 av 10 dårligere ut av det enn Tromsø-spilleren, uten at jeg skal nevne navn.
Last edited by Sola on 02.06.2012 22:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.06.2012 22:04 Post subject: |
|
|
Selvsagt er det subjektivt, og jeg er totalt uenig med deg, og hadde han stått frem som en ny og bedre spiller skulle jeg med glede skiftet mening om ham, for ja, jeg har kritisert ham her inne tidligere. Den kreativiteten du nevner greide jeg dessverre ikke å se, helt uten alkohol i blodet. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 22:07 Post subject: |
|
|
Vi får heller være uenige. Det er Egil Olsen som tar ham ut i hver eneste landslagstropp, trolig ikke helt uten grunn.
Last edited by Sola on 02.06.2012 22:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.06.2012 22:07 Post subject: |
|
|
Sola wrote: |
Med all respekt: Slike "tendenser" ser jo hos bedre fotballspillere enn RYJ. Om man skal dra frem enkelthendelser fra denne kampen kommer 9 av 10 dårligere ut av det enn Tromsø-spilleren, uten at jeg skal nevne navn. |
Han er ikke alene, men det føyer seg inn som et klart bilde på hvorfor jeg mener han ikke har internasjonalt snitt. Han mangler tempo og posisjonerer seg svakt, samtidig som han sluntrer unna i den defensive delen for selv å være i en god posisjon for å motta ballen hvis vi vinner den. Hadde han vært en briljant offensiv tilvekst hadde jeg ikke brydd meg i like stor grad om defensive glipper, men han spiller ikke i en slik offensiv rolle og har heller ikke offensive egenskaper som gjør at han kan ha en 'fri rolle'. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.06.2012 22:12 Post subject: |
|
|
Jeg er enkelt og greit uenig at han "sluntrer" unna.
Jeg er dog mer opptatt av at vi skal ha gode ballspillere som er dyktig på små flater og kan motta ball både rettvendt og feilvendt. I stedet for å operere som en murbrekker, eller jordfreser Bengt Eriksen så fint kaller det, bruker RYJ sine tekniske kvaliteter i spillet sitt, og bidrar med dette både offensivt og defensivt. RYJ er, heldigvis, ikke enda en norsk løpsmaskin. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.06.2012 22:29 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke uenig i at vi skal ha gode ballspillere, men er uenig i at RYJ er noe mer spesielt enn enda en norsk løper. |
|
Back to top |
|
 |
|