View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2006 09:02 Post subject: Molde - Rosenborg |
|
|
vs.
Fikk aldri spurt om hvor alvorlig skaden til Kvarme er/var, men jeg tror vel kanskje at han blir frisk til denne kampen. Riseth er uansett ute med tre gule kort.
Dermed blir det vel Solli som sentral midtbanemann igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.08.2006 11:12 Post subject: |
|
|
Tja, som nevnt har vi vel muligheten Koppinen + Basma som stoppere |
|
Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 06.08.2006 11:32 Post subject: |
|
|
Håper bare Micke fortsetter jobben med å rive Søppeldynga stadion.
Lurer på om jeg skal stikke bort til han med ei slegge han kan bruke istede.Det siste vi trenger er at han knekker ei tå.
HATE MOLDE!!!
Dette må bli seier  _________________ Nordic Home Inspection
Nordic Home Inspection Map |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2006 11:57 Post subject: |
|
|
Relevant den dag i dag:
2mas 17.01.05 wrote: | Med Kvarme på plass kan vi satse på Koppinen på midten, hans opprinnelige posisjon. Her fra en to år gammel sak (ja, jeg har linket til den før i en lignende tråd ):
«TIL-trener Terje Skarsfjord offentliggjorde ikke laget i forbindelse med fredagstreningen på Alfheim – slik han pleier. Men mye tyder på at Miika Koppinen er tilbake som «anker» på midtbanen.
Finnen har vært veldig god i den rollen i de få kampene han har fått spille der i år. Men både utvisninger, karantener, skader og sykdom på andre spillere har gjort at Koppinen har blitt flyttet ned i midtforsvaret.
- Miika dekker er veldig stort område og har ballvinner-egenskaper som er veldig sterke, sier trener Terje Skarsfjord - og mener Koppinen er den beste i stallen i akkurat den defensive midtbanerollen.
- Jeg trives best i den. Får mye ballkontakt og er mye involvert, sier Koppinen.»
Les mer: Koppinen tilbake på midtbanen?
(...)
I Finland og på det finske landslaget har Miika for øvrig hele tida vært et midtbanealternativ:
Bl.a. spilte han sentralt på midtbanen i 0-2-tapet for Norge i forfjor, og var også høyaktuell for å danke Aki Riihilahti och Jari Ilola på midtbanen i EM-kvaliken på samme tid:
«Vilka två spelare som skall backa upp speluppbyggaren på mitten av mittfältet är öppet. Mot Italien fick Aki Riihilahti och Jari Ilola uppdraget. Riihilahti var ur form, men är ändå nominerad igen, liksom Ilola, som haft skadeproblem och inte imponerat i sin nya klubb Elfsborg. Det beror delvis på att han där matchats i en för honom ovan roll, som speluppbyggare.
Det kan bli Simo Valakari och Miika Koppinen i stället. Valakari säsong med Derby förstördes för att han inte fick spela, men han har övertygat Muurinen med sin insats mot Island och Norge. Även Koppinen lyckades bra mot Norge, trots att kampen förlorades.»
Läs mera i Hufvudstadsbladet: Niemi och Tainio ur spel |
|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.08.2006 12:48 Post subject: |
|
|
Håper på seier, vi har jo noe å revansjere fra tidligere i år! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.08.2006 14:29 Post subject: |
|
|
Må si det frister mer med Strand, Tettey og Skjelbred på midten...
Molde er ikke så forfærdig gode, så det hadde vært mulig å bruke Nordvik eller Mathisen i forsvaret,hvis Tørum tør.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 06.08.2006 14:33 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Må si det frister mer med Strand, Tettey og Skjelbred på midten.... |
Hvem skal være anker av de tre? _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2006 19:30 Post subject: |
|
|
I dag skal Kvarme gjennom en ultralydundersøkelse som vil gi et svar på hvor alvorlig skaden er. Først etter denne kan det medisinske apparatet si om det er muligheter for at han kan spille kampen mot Molde kommende søndag.
– Akkurat nå kjennes det ikke slik ut. Men jeg har aldri hatt en slik skade før og vet ikke hvor lang tid den behøver for å leges.
Les mer: Usikker Kvarme |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 06.08.2006 20:16 Post subject: |
|
|
JellyFish wrote: | Maradona wrote: | Må si det frister mer med Strand, Tettey og Skjelbred på midten.... |
Hvem skal være anker av de tre? |
Man MÅ ikke ha anker i 4-3-3 da _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.08.2006 20:48 Post subject: |
|
|
Men du må have en spiller(e) som ryder op i det defensive. Ellers bliver midtbanen overkørt, hvilket vores er blevet mange gange i år. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 06.08.2006 21:01 Post subject: |
|
|
Anker var kanskje feil ordbruk, men Harald ryddet fint opp for meg
Av de tre nevnte, er det vel ingen som passer til den rollen. Tettey SKAL brukes som indreløper etter hva han har vist i de siste kampene. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.08.2006 21:42 Post subject: |
|
|
Hvem vil du ha da???
Riseth skal jo sone for gulekort!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 06.08.2006 21:43 Post subject: |
|
|
Om Kvarme også er ute mot Molde så blir det vel som i VIF kampen bare at Koppinen overtar for Riseth. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.08.2006 21:47 Post subject: |
|
|
Ehh, hvem spiller midtstopper da?? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.08.2006 21:52 Post subject: |
|
|
Med Moldes 2-0 tap mot Lyn så har RBK neste søndag en gyllen sjanse til å sende Molde ned i nedrykksumpa, og Stavrum til Aetat.
0-3 så ryker Stavrum. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.08.2006 21:55 Post subject: |
|
|
Får håpet det, lenge siden vi vant mot dem!
Men nå er det på tide at de får svi!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes!
Last edited by Baadshah/Tab on 06.08.2006 23:52; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.08.2006 22:03 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Ehh, hvem spiller midtstopper da?? |
Koppinen + Basma? |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.08.2006 22:15 Post subject: |
|
|
Jeg håper dette laget : L. H - Nordvik, Koppinen, Mathisen, Dorsin - Strand, Tettey(sentral), Skjelbred-Braaten, Iversen, Jamtfall...
Jeg mener at Tettey har vokst veldig i år, og at hans egenskaper kommer godt til rette i denne rollen, slik som fotballen har utviklet seg så er det ikke lengre plass til salt-støtter i denne rollen, som Rekdal og Skammelsrud var..
Dette hadde vært et tøft uttak, med mange unge spillere og Molde er ikke bedre, enn at det hadde vært en ok kamp å starte i for Nordvik og Mathisen..
Men Tørum tar nok med både Basma, Solli og Storflor.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 06.08.2006 22:23 Post subject: |
|
|
Jeg mener også Tettey har vokst veldig i år - som indreløper. Og mener han fremdeles bør spille indreløper.
Slik Solli har spilt de to siste kampene, fungerer det med han sentralt. Skjønt, dette bør kun være slik når Riseth (les. den spilleren som til enhver tid er førstevalget på sentralmidt) er ute med skade/karantene. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.08.2006 22:25 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Baadshah/Tab wrote: | Ehh, hvem spiller midtstopper da?? |
Koppinen + Basma? |
tr0ndern, jeg snakket med JellyFish og ballaballaballa!
Hvis du leser gjennom innleggene våre så forstår
du nok hva jeg mente!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.08.2006 22:34 Post subject: |
|
|
Er en viss aktivitet i Stavrum må gå tråden hos Tornekrattet _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.08.2006 22:44 Post subject: |
|
|
FORÆDER, LitjEggen har gått til fienden!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 06.08.2006 23:10 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Tørum tar nok med både Basma, Solli og Storflor.. |
...og hva har Solli og Basma gjort i de siste kampene som gjør at de fortjener å bli satt på benken til fordel for to juniorer som ingen vet hva står for på dette nivået?
Dersom Solli spiller som i går, kan han mer enn gjerne fortsette sentralt for min del, selv om jeg forsåvidt ikke har vært spesielt imponert over det han har prestert tidligere i år.
De kampene Tettey har spilt bra har han vært indreløper!
Jamtfall vs. Storflor er jeg litt usikker på, men jeg tror jeg vil satse på Storflor pga bedre defensiv arbeidskapasitet. Jamtfall tror jeg blir bedre av å få innhopp mot slutten av kampene.
Håper vi fortsetter med minst mulig endringer i kampene fremover, slik at vi får utviklet de relasjonelle ferdighetene som laget var kjent for i storhetstiden. Kanskje har vi endelig noe på gang igjen |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 06.08.2006 23:28 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Ehh, hvem spiller midtstopper da?? |
Miika og Basma. Roar på høyreback. Og Solli sentralt på midten.
Om Kvarme blir klar, så skyver han Basma ut på back, og Roar opp som indreløper isteden for Ciljan. Skjønt, skulle helst sett også han på banen. Men slik det har vært spilt i de siste kampene, vil jeg ikke endre på for mye. Derfor Roar og Tettey som indreløpere, med Solli sentralt.
Et alternativ kunne ha vært å snu V-en med Ciljan liggende bak Iversen. Men tror dette er et dårlig valg, sett utifra de siste kampene som har fungert bedre enn på lenge. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
tvins Junior
|
Posted: 06.08.2006 23:49 Post subject: |
|
|
HÃ¥per overskriftene blir det samme som under Ã…ge Hareide. "RBK kom, vant og dro" Husker den godt  _________________ Ka sjer a? |
|
Back to top |
|
 |
|