English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keepersituasjonen
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 13.09.2002 17:41    Post subject: Keepersituasjonen Reply with quote

Mens andre klubber sliter med for dårlige burvoktere, sliter Rosenborg fordi man har to kjempegode keepere. :wink:

Folket på Brakka har bestemt seg for at kun en av de to keeperduellantene blir å finne på Lerkendal neste sesong. Enten blir Espen Johnsen leid ut, eller så blir Arni Gautur Arason solgt.

Jeg håper på førstnevnte. La Johnsen få prøve seg i en annen Tippeligaklubb. Sannsynligvis vil han spille godt og en plass på landslaget blir innen rekkevidde. Men Rosenborg må få med en klausul i en evt. utleieavtale: Nemlig at Espen kan hentes hjem til Lerkendal på kort varsel. Jeg tenker da på at Arni kan bli skadet eller solgt. Synes tross alt at Alexander Hansen blir litt vel "lett" f.eks borte mot Barcelona i Champions League neste høst...

Hva synes du Rosenborg skal gjøre for å løse "keeperkrisen"?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.09.2002 18:38    Post subject: Synes Johnsen bør spille... Reply with quote

Synes faktisk RBK bør selge Arason vis de mottar et godt tilbud for og gi Espen en sjanse. Så jeg synes Johnsen skal spille i mål neste sesong...
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.09.2002 21:42    Post subject: Alex Reply with quote

Når du nevner Alexander Lund Hansen så har jeg ganske stor tro på han egentlig mn er enig att han kan bli vel "lett" borte mot Barca ja. Men RBK finner nok en løsning skal du se...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.10.2002 18:56    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen til Brøndby?

Brøndby vil visst leie reservekeeperen, noe Rosenborg er villige til... [mer]

Selvfølgelig er det bra at 22-åringen får mer spilletid, men jeg sier det igjen: Synes Rosenborg egentlig bør ha to kjempekeepere. Vi har tross alt planer om å klare oss bra også ute i Europa, og da mener jeg at vi bør ha god back-up også på keeperplassen....
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.10.2002 19:53    Post subject: Reply with quote

Håper Arni blir solgt til en stor-klubb og Espen blir jeg... Men Arni er slett ikke dårlig og de bør beholde begge to!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.10.2002 20:10    Post subject: Reply with quote

Synes absolutt ikke at Arni skal selges! Han trives i Trondheim og vil gjerne bli i Rosenborg. Dermed må ikke RBK selge ham for en billig penge til en utenlandsk klubb!

Hvis en av de to superkeeperne våre skal selges, så får det bli Espen. Rett og slett.
Back to top
tlj
Junior

PostPosted: 30.10.2002 20:28    Post subject: Reply with quote

Om en av de må ut så er det klart at det bør være Espen! Arni har bevist at han duger på aller høyeste nivå. Espen har vist på trening at han er god på reaksjonsredninger, men det holder nødvendigvis ikke i kamp. Lei heller ut Espen så han for "godgjøre seg" og vist om han er god nok, så tar vi ham tilbake når Arni forsvinner Smile
Back to top
Lykketroillet
Junior

PostPosted: 31.10.2002 00:15    Post subject: Reply with quote

Slik jeg har forstått det trives Arni godt i Trondheim og Rosenborg, og synes han har fortjent å få bli. Johnsen er heller ingen dårlig keeper, men kan han matche Arnis høye nivå i kamp etter kamp? For å bruke et engelsk ordtak, "If it ain't broke, don't fix it!" Jeg har vel for å være helt ærlig aldri skjønt hvorfor RBK på liv og død skulle hente inn Johnsen i det hele tatt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.10.2002 16:04    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Synes absolutt ikke at Arni skal selges! Han trives i Trondheim og vil gjerne bli i Rosenborg. Dermed må ikke RBK selge ham for en billig penge til en utenlandsk klubb!

Hvis en av de to superkeeperne våre skal selges, så får det bli Espen. Rett og slett.

Jeg sa jo att Rosenborg helst bør beholde begge Wink
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.12.2002 16:19    Post subject: Reply with quote

Johnsen vil til Brøndby

Nok en gang sier Espen Johnsen at han vil bort:

- Brøndby virker som en god klubb å spille i. Jeg kan godt tenke meg å spille under Michael Laudrup, som også ser ut til at være en god trener, sier Johnsen.

- Det beste ville være å bli solgt, men jeg vet ikke om Rosenborg vil slippe meg billig. Men det kunne også være interessant å bli leid ut til Brøndby. København er jo en "dejlig" by.

Les mer: Espen vil til Brøndby

Hva mener dere:

Skal RBK selge Johnsen dersom Brøndby bestemmer seg for at de vil ha ham? På denne måten kan RBK kjøpe Hødds Lars Ivar Moldskred, som også er en meget god keeper... Eller bør RBK kun leie ut Johnsen fram til Champions League-kvalikken?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.12.2002 18:01    Post subject: Reply with quote

Lei ut Espen!

Lei heller ut Espen Johnsen. Rosenborg har nok av keepere. Hvis vi mister Espen så kan vi ha Arason i mål, Alexander Lund Hansen på benken og i et nødstilfelle bruke juniorlagets keeper Torbjørn Svendssen som er sønn av lærern min! Wink
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.12.2002 19:00    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Rosenborg har nok av keepere!

Er det begrunnelsen din for å leie ut Johnsen i stedet for å selge ham? Dersom "Rosenborg har nok av keepere", så bør det vel være bedre å selge sørlendingen, eller hva knerten?

knerten_10 wrote:
i et nødstilfelle bruke juniorlagets keeper Torbjørn Svendssen som er sønn av lærern min!

Torbjørn har vel returnert til Byåsen, eller tar jeg feil?
Back to top
Laard
Junior

PostPosted: 30.12.2002 19:31    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er at han får spilletid på høyt nivå. hvis han skal selges, bør summen være minimum det han ble kjøpt for, og helst litt mer. Han ble vel kjøpt for 7 mill., hvis jeg ikke husker feil?
Back to top
trønder_jenta
Junior

PostPosted: 30.12.2002 19:46    Post subject: Reply with quote

Jeg syns IKKE Rosenborg bør selge Arni. Han har vist stort talent, og at han klarer å holde seg på et høyt nivå i kamp etter kamp, og det er det ikke mange keepere som kan. Very Happy Så vidt jeg vet har Arni selv sagt at han trives i Trondheim, hvorfor skal da Rosenborg selge han? Jeg tror den beste løsningen blir å leie ut Espen Johnsen og eventuelt hente han inn når Champions League kvalikken begynner. Alexander Hansen tror jeg også kan bli en god keeper, bare han får litt mer trening, og kamptrening.

Som 2mas sa "Mens andre klubber sliter med for dårlige burvoktere, sliter Rosenborg fordi man har to kjempegode keepere. "
Kunne ikke sagt d bedre Cool
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.12.2002 21:29    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
knerten_10 wrote:

Er det begrunnelsen din for å leie ut Johnsen i stedet for å selge ham? Dersom "Rosenborg har nok av keepere", så bør det vel være bedre å selge sørlendingen, eller hva knerten?

knerten_10 wrote:
i et nødstilfelle bruke juniorlagets keeper Torbjørn Svendssen som er sønn av lærern min!

Tror ikke det sjø... Snakka med lærern min (mamman hans) og hun sa at han spilte på Rosenborg Juniorlag enda...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.12.2002 21:31    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
knerten_10 wrote:

knerten_10 wrote:

Jeg mente at Rosenborg er nok av keepere når vi leier ut Johnsen! Så jeg mente at det ikke blir noe "keeperproblem" fordi om vi leier ut Johnsen!

Skjønner? Wink
Back to top
m@ds
Senior

PostPosted: 31.12.2002 01:26    Post subject: Reply with quote

JEg må si at Espen Johnsen er og blir min favoritt av våre to superkeepre! Han er det nye landslagshåpet vårt! Jeg synes det burde være lurt å beholde begge keeperene, pluss gi begge masse spilletid!!

Lurt?? Question Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 31.12.2002 02:06    Post subject: Reply with quote

m@ds wrote:
Jeg synes det burde være lurt å beholde begge keeperene, pluss gi begge masse spilletid!!

Problemet er nå at Åge Hareide allerede har signalisert at Arni blir førstevalg også neste sesong. Med andre ord blir det mye benkesliting på Johnsen dersom han blir værende. Derfor forstår jeg at han ønsker seg bort...
Back to top
hermetikkboksen
Junior

PostPosted: 01.01.2003 18:12    Post subject: keeperduellen Reply with quote

Syns Espen Johnsen er den beste jeg. Arni er for all del ikke dårlig, men liker tanken på å utvikle en fortsatt ung keeper og han blir skikkelig god. Very Happy
Back to top
tlj
Junior

PostPosted: 01.01.2003 18:28    Post subject: Reply with quote

Hvor mye har de som maser så mye om Espen Johnsen egentlig sett av ham?

Jeg må innrømme jeg har sett forferdelig lite av Espen Johnsen. Har sett noen treninger og har sett ham i 4-5 kamper. Absolutt ingenting av det jeg har sett har overbevist meg om at han er bedre enn Arason.

Det som er tydelig er at han er knallgod på reaksjonsredninger - omtrent på samme nivå som Arason. Men Johnsen mangler så mye annet. Han virker forferdelig ustabil i feltarbeidet og mangler utrolig mye rutine.

Det er greit at Espen Johnsen er et kjempetalent - men det er komplett idioti å selge en keeper som har bevist gang på gang at han holder absolutt toppnivå bare fordi man heller vil bruke en keeper som kanskje kan bli bra i fremtiden. Det er direkte tullerusk! Hvor mange kamper har Johnsen spilt i eliteserien? 3?

Derfor synes jeg det er alldeles glimrende om Johnsen blir utleid. Da får han (dersom han får spille) kamptrening og rutine og vi får se hvor mye han faktisk duger i skikkelige kamper. Om han viser seg bedre enn Arason i virkelige kamper så putt ham gjerne inn når han kommer tilbake. Men selg ikke Arason kun fordi vi har en med talent på benken!

Jeg skjønner at Johnsen har en forferdelig stor tilhengerskare - mot Viking ble han jo kåret til kampens 3. beste spiller i fjor (av innringere) - og det uten at han var ett eneste minutt på banen! For meg virker det som veldig mange har bitt på hypen, uten at de egentlig har sett så mye av ham.
Back to top
hermetikkboksen
Junior

PostPosted: 01.01.2003 18:34    Post subject: keeperduellen Reply with quote

man blir aldri en ber keeper av å træn.....eller....du blir bedre, men den utviklingen du trenger får du i kamp. Den har ikke Espen fått. For en keeper er det også viktig med selvtillit. Den får du ved å spille. Rutine får du også ved å spille. Det jeg vil fram til er at arni er i en helt annen posisjon enn Espen. Espen der han må prølve så godt han kan å prestere bra på treninger, men som jeg selv syns så er det vanskeliger å prestere på treninger. Arni får spille kamper og får med seg kamperfaring og kjenner hvordan det er å spille. Dette er selvsagt et fortrinn.

etter litt kamptrening for espen johnsen vil jeg da tro han kommer på et langt bedre nivå enn Arni. Og da kan det også lønne seg å selge Arni.
Back to top
tlj
Junior

PostPosted: 01.01.2003 18:42    Post subject: Re: keeperduellen Reply with quote

hermetikkboksen wrote:
man blir aldri en ber keeper av å træn.....eller....du blir bedre, men den utviklingen du trenger får du i kamp.

Fullstendig enig i alt du sier. Men den erfaringa Espen trenger bør enten komme ved lett matching i serien - eller at han blir leid ut. Men å selge Arason for at Johnsen skal få erfaring til å kanskje bli bedre enn Arason er ikke så forferdelig smart.

Derfor sier jeg - bra at han blir leid ut! Om han beviser at han er bedre enn Arason så selg gjerne Arni. Men ikke før vi ser at Johnsen er så god som hypen sier.
Back to top
hermetikkboksen
Junior

PostPosted: 01.01.2003 19:16    Post subject: keeperduellen Reply with quote

Enig Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.01.2003 20:04    Post subject: Reply with quote

Er enig i thomasj sitt siste innlegg; å selge Arni for å hjelpe Nils Johan Semb med det som nesten er en keeperkrise for landslaget, er bare tull!

Greit nok at mange mener at RBK ødelegger Espens karriere ved at han sitter på benken, men løsningen er ikke å gjøre ham til førstevalg (i alle fall ikke ennå). I stedet bør man leie han ut. Brøndby ser ut som et godt valg, spør du meg. Så får vi se om danskene blir imponert over det ser av ham på EuroSport om halvannen uke...
Back to top
Laard
Junior

PostPosted: 02.01.2003 00:27    Post subject: Reply with quote

Enig med de fleste. Det er ikke skrekkelig mange keepere i Europa som er bedre enn Arason på sitt beste. Han bør stå i de fleste kamper, og i alle viktige kamper pga rutinen. Som repetert av mange på denne tråden vil det beste være å leie ut eller selge Espen Johnsen for å få ro om keeperplassen, og slippe "presset" om RBKs ansvar for å utvikle Johnsen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb