|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.03.2007 14:50 Post subject: Dere som kun leser - stig på |
|
|
Hei,
Jeg vet det er en del av dere som kun leser på forumet uten å skrive innlegg. Dette er en liten appell til dere. Det er selvsagt fint å få flere bidragsytere til forumet, men hovedpoenget mitt er å fortelle dere at terskelen er mindre enn man kan få inntrykk av.
Jeg har snakket med flere som har lyst til å skrive på forumet, men som føler det stilles store krav. Da tenker dere sikkert på at det jamres på folk som gjør de klassiske nybegynnerfeilene; starter tråder som finnes, skriver i feil tråd, kommer med linker og innlegg som allerede finnes osv. Det er ikke så farlig! Jeg har gjort alle disse feilene selv, og det gjør jeg nå og da fortsatt. At man får høre det, skal man ikke bry seg noe om bortsett fra at man selvsagt tar det til etterretning og prøver å rette seg etter det ved fremtidig posting. Kommentarene man får ved eventuelle feil, er som regel kun velmenende råd. Husk det.
Det hender også at det er en skarp tone når det diskuteres, men det får man bare ta med et smil. Mye av det høres krassere ut enn det virkelig er, i tillegg er det mye som er sagt med en humoristisk undertone.
Her finner dere mer informasjon om retningslinjer og brukertips:
Er du ny? Ta en titt!
Nyttige brukertips
EDIT-Harald: Sitering av innlegg <- Også en nyttig tråd for nye brugere
Meld dere på!
PS! Folk må gjerne utfylle innlegget mitt. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 22.03.2007 15:14 Post subject: |
|
|
Bra tiltak attach. Jeg ser at det er veldig mange flere "gjester" innom, enn registrerte brukere. Det er bare å delta, men tenk gjennom følgene:
1) Skipp såkalt "rbk.no" innlegg. Det vil si: "Haha", Enig med deg" "ciljan er den beste" osv. Dette bare irriterer. Så lenge det er en mening med innlegget dit, så sier ingen noe. (F.eks, hvorfor er ciljan den beste?)
Selvfølgelig, vi er ikke helt firkantet. Men vi har hatt brukere som har hatt 4000 "ok" innlegg, og det ble slitsomt i lengden.
2) Ikke opprett ny tråd for hvert innlegg. Det finnes en tråd for omtrent hver eneste sak. Dette hjelper ekstremt på ryddigheten. Vil råde til å bare lese litt på forumet først, så skjønner alle dette.
Følgende sitat skrev jeg for en liten stund siden:
Quote: | Jeg var også veldig overgitt over forumet, og enkelte brukere i starten her. Men det var pga jeg ikke var vant til en såppas streng struktur. Alt har engne tråder, veldig høyt nivå å diskusjonene, samtlige innlegg bør være saklige og lange osv.
Men etter et par månder med tilvendig så merker man jo fort at de rutinerte her inne er kjernekarer som bare ikke orker B/T innlegg (ala rbk.no) 24/7. Den strenge strukturen gjør det bare mere oversiktlig. |
Bli med, da får du også tilgang til "Garderoben". Der kan brukerene snakke med hverandre, ikke relatert til fotball. Der har det utviklet seg voldsomt idet siste og det har blitt riktig artig. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |