English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvem skal ut ?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 08:35    Post subject: Hvem skal ut ? Reply with quote

Høgmo har tidligere varslet store utskiftinger i spillerstallen i løpet av vinteren.

I dag meldes det at Brattbakk kommer tilbake.

Hvem er det da som må gå ?

Basma ?
Stensaas ?
Berg ?
Strand ?
Winsnes ?
Eguren ?
Johnsen ?
Ødegaard ?

Er det hele bare en motivasjonsbløff og sannheten at Høgmo heller vil se hvordan spillerne reagerer på hans treningsopplegg før han eventuellt lar noen gå ?

Eller at han avventer hvilke andre spillere han får kjøpt ?
Legende

PostPosted: 07.10.2005 09:55    Post subject: Reply with quote

Basma, Berg og F. Johnsen (og muligens Winsnes) bør være de første ut døra. Brattbakk kan godt bli værende i Bodø. Klarer vi å kvitte oss med disse har vi god plass til evt forsterkninger
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 10:41    Post subject: Reply with quote

Har egentlig Høgmo varslet store endringer?
Mulig noe jeg ikke har fått med meg, men det jeg har sett er at han skal gi den nåværende stallen tida til nyttår med å bevise at de har noe i Rosenborg å gjøre.
NÃ¥r det er sagt tror jeg disse skifter klubb i vinter...
Ivar Rønningen (vil nok gå selv)
Roar Husby (har ikke på noen måte etablert seg)
Robbie Russel
Ørjan Berg/Alexander Tettey (Regner med Tettey leies ut hvis Ørjan blir)
Frode Johnsen (vil nok Høgmo beholde som backup, men velger vel selv å gå da)

Ellers tror jeg at lista vil justeres litt som Litjeggen sier avhengig av hvem som kommer hit.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 10:59    Post subject: Reply with quote

Etter min mening bør man fullføre det mye omtalte generasjonsskiftet. Ser at Berg er ute med skade igjen nå. Tviler på at det er siste gang. At en så sentral spiller er så mye borte på grunn av skade er en ulempe for resten av laget. Synes også jeg ser litt av "Hoftun symptomet" i spillet hans for tiden. Med det mener jeg at han kommer senere inn i taklingene enn tidligere. I situasjoner hvor han normalt (les: før) vinner ballen, blir det nå i større grad blåst frispark mot, eller i verste fall gult kort.

I forhold til generasjonsskiftet jubler jeg heller ikke med tanke på Brattbakks hjemkomst. I mine øyne bør han være klart bedre enn yngre alternativer hvis han skal spille. Det synes jeg ikke han er. Jeg har problemer med å se de store visjonene bak en eventuell avgjørelse om å satse på han. Brukes han imidlertid som superreserve, og pakker et par klassiske brattbakk mål når han kommer inn, skal ikke jeg klage. Tror imidlertid ikke det er benkesliting som står øverst på lista hans mot slutten av karriæren.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 11:03    Post subject: Reply with quote

Det er 4 spillere som bør gå etter denne sesongen:

- Robbie Russel
- Frode Johnsen
- Ørjan Berg
- Harald Brattbakk
- Christer Basma

At Høgmo nå vil hente tilbake Brattbakk tar jeg som et stort svakhetstegn. Etter artikkelen i Adressa i går så trodde jeg faktisk at han kom til å ta en liten opprydning i stallen. Men med dette viser han at han kanskje ikke er så sterk som jeg trodde. At han turde å røske skikkelig i stallen og brakka. Dette tar jeg som et stort svakhetstegn. Selv om Brattbakk har scora 5 mål på 8 kamper i Glimt så er han fortid. Han er 34 år gammel nå og ikke en mann for framtida. Og det er det som laget skal bygges opp til nå. Framtida. Man resirkulerer ikke spillere da.

Jeg var veldig positiv i går etter denne artikkelen i Adressa, men nå har det blitt mere negativt enn det var før jeg leste denne artikkelen. Dette vitner om at han mest sannsynlig ikke klarer å få tak i de kvalitetsspillerne som Rosenborg trenger for å nå tilbake til 1. plassen i Tippeligaen.

Rosenborg trenger spillere som har et internasjonalt snitt i seg. Av spillere i Norge som er gode og unge, så SKAL de ha inn spillere som har kvaliter som Kristoffer Hæstad, Christian Grindheim, Ardian Gashi og Brede Hangeland. Disse spillerne er unge og sultne. Minimum av kvalitet på spillere som hentes inn skal ha de kvalitetene disse spillerne innehar. Noe annet skal være uaktuelt.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 11:22    Post subject: Reply with quote

ettersom helstad er en jevnt over bedre spiller _og_ yngre vil nok brattbakk bli en superreserve. og han ønsker nok sterkt å avslutte karrieren i rbk og derfor tror jeg han vil godta akkurat det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2005 11:42    Post subject: Reply with quote

Dette avhenger veldig av hvilket ambisjonsnivå Høgmo får gjennomslag for i organisasjonen. Da tenker jeg på tankene han luftet i avisa forleden dag. Når plassen i Tippeligaen blir sikret, er jeg sikker på at det vil bli utskiftninger. Han har ikke annonsert dette ennå, men det er av kloke, psykologiske grunner.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 12:37    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Når plassen i Tippeligaen blir sikret, er jeg sikker på at det vil bli utskiftninger. Han har ikke annonsert dette ennå, men det er av kloke, psykologiske grunner.

Helt enig i at det er smart av Høgmo å ikke ta noen avgjørelser enda om hvem han skal kvitte seg med. Han har sikkert en god anelse allerede, men før plassen er sikret /evt. sesongen er over, er ikke dette noe han bør gå ut med, da det kan skape uro i spillergruppen.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 12:56    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke bare for å unngå bråk i stallen...
Når Perry takket av er det min mening at Vidar Riseth, Jan Gunnar Solli og Øyvind Storflor var veldig aktuelle for en slik liste.
Alle disse har jo fått et løft etter noen uker med Høgmo og således tatt utfordingen om å bevise at de kan bidra med noe videre.
Men han har jo vært i Nrk2 studio og sett kampene så han har vel en viss anelse om hvem som er i faresonen...

EDIT: En annen ting er jo at selv om utskiftninger er positivt, kan det bli negativt hvis det blir for mange. Hvis Høgmo har flere posisjoner han ønsker å forsterke kan det være han ser for seg å ha Brattbakk som reserve for Helstad og Storflor i et år for så å finne en ny spiss sommeren 2006 eller i neste vinterpause.
Det er naturlig at Brattbakk legger opp/forsvinner etter et år, mens FJ kan selges i vinter.
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 07.10.2005 14:15    Post subject: Re: Hvem skal ut ? Reply with quote

I utgangspunktet to mann bør i hvert fall bort umiddelbart etter sesongslutt:

-Ørjan Berg. Rykker vi ikke ned nå må vi starte prosessen med å bygge et nytt lag, og der har Ørjan ingenting å gjøre. I tillegg har han vært temmelig svak i år.
-Frode Johnsen naturligvis. Om det er det som skal til, bør man betale ham for å forlate klubben, for man har åpenbart ikke guts til å plassere ham på benken to ganger på rad av en eller annen merkelig grunn.

I første rekke holder det muligens med disse to.
Strand, Basma, Stensaas og Riseth kan brukes litt til, men ingen av dem bør være garantert mer enn ett år til.
-Hvis Eguren ikke begynner å få spilletid så er det ingen vits å ha ham her.
-Synes ikke Dorsin er noe spesielt god, så atypisk RBK man kan komme - det samme med Solli for øvrig - de to er vel verdensrekordinnehavere i bruk av antall touch hver gang ballen er innom dem, sterkt i konkurranse med Winsnes da naturligvis. Uansett kan Strand og Stensaas fremdeles prestere minst like bra som dem også neste år, sannsynligvis mye bedre.
-Winsnes er for øvrig grei å ha som en backup.

Sikkert mange som mener at mye mer enn to spillere må bort, men jeg se ærlig talt ikke helt for meg at Høgmo kommer til å sparke ut så veldig mange flere.
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 07.10.2005 15:58    Post subject: Reply with quote

Gjengen på brakka... Bratseth b.l.a.. Razz Razz
Candyman
Proff

PostPosted: 07.10.2005 16:43    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Det er 4 spillere som bør gå etter denne sesongen:

- Robbie Russel
- Frode Johnsen
- Ørjan Berg
- Harald Brattbakk
- Christer Basma

Det der er vel fem? Uansett er vel de fleste her enige at alle de der bør ta sin hatt og gå!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2005 16:45    Post subject: Reply with quote

Brattbakk og Basma kan gjerne bli for min del. Berg kan bli hvis han blir friskere.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 07.10.2005 16:50    Post subject: Brattbakk Reply with quote

Når Brattbakk vil tilbake, er det vel greit at en spiller som putter på mål etter mål i en dårlig klubb får lov til å komme tilbake. I alle tilfeller er det Helstad som er førstevalget, og det blir vel ikke mer enn et og annet innhopp i de siste 20 minuttene for en (framdeles fantastisk) måltjuv. Leste her nylig at flere på dette forumet savner ham; dette sagt idet han scoret et klassisk brattbakk-mål for Bodø.

Enig at Ørjan har gått ut på dato, og at både Eguren, Tetty og Skjelbred har kvaliteter som passer istedet.
GoldFish
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 18:41    Post subject: Reply with quote

Disse skal ut i vinter:

-Robbie Russel- Ikke god nok for førstelaget, og vil ikke sitte på benken.
-Frode Johnsen- Backup for Helstad, derfor finner han seg sikkert en middels europeisk klubb...
-Roar Huseby- Synes en junior burde få sjansen som tredje keeper.
-Ørjan Berg- Har hatt en dårlig sesong i år, finner nok ikke tilbake til god gammel form igjen, dessverre.

Spiller som holder et år til:

-Christer Basma- God backup for Koppinen.
-Ståle Stensaas- Førstevalg som venstreback, sliter internasjonalt.

Spillere som må vurdere framtiden sin:

-Aleksander Ødegaard- Synes han skal få tiden fram til sommeren på seg til å vise hva han kan. Hvis han da ikke har bevist hva han kan, burde det være aktuelt med salg eller utlån.
-Sebastián Eguren- Har fått lite spilletid, noe som ikke er så rart, når man ser på klubbens posisjon på tabellen. Regner med at han får mer spilletid til neste år, hvis ikke, synes jeg utlån til en annen godt organisert nordisk klubb burde være aktuelt.
-Mikael Dorsin- OK som backup på backen, ikke imponert av verken hans offensive eller defensive kvaliteter. Ikke god nok for førstelveren pr. dags dato, har mye å bevise.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2005 18:43    Post subject: Reply with quote

Slettes ikke ravgæli oppdeling du har der.
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 07.10.2005 18:52    Post subject: Reply with quote

Takk Very Happy
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2005 18:55    Post subject: Reply with quote

Wink
Back to top
25
Proff

PostPosted: 09.10.2005 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Ødegaard bør skjerpe seg kraftig for å få være en Rosenborger!
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 12.10.2005 18:59    Post subject: Reply with quote

bj_rn wrote:
Disse skal ut i vinter:

-Robbie Russel- Ikke god nok for førstelaget, og vil ikke sitte på benken.
-Frode Johnsen- Backup for Helstad, derfor finner han seg sikkert en middels europeisk klubb...
-Roar Huseby- Synes en junior burde få sjansen som tredje keeper.
-Ørjan Berg- Har hatt en dårlig sesong i år, finner nok ikke tilbake til god gammel form igjen, dessverre.

Spiller som holder et år til:

-Christer Basma- God backup for Koppinen.
-Ståle Stensaas- Førstevalg som venstreback, sliter internasjonalt.

Spillere som må vurdere framtiden sin:

-Aleksander Ødegaard- Synes han skal få tiden fram til sommeren på seg til å vise hva han kan. Hvis han da ikke har bevist hva han kan, burde det være aktuelt med salg eller utlån.
-Sebastián Eguren- Har fått lite spilletid, noe som ikke er så rart, når man ser på klubbens posisjon på tabellen. Regner med at han får mer spilletid til neste år, hvis ikke, synes jeg utlån til en annen godt organisert nordisk klubb burde være aktuelt.
-Mikael Dorsin- OK som backup på backen, ikke imponert av verken hans offensive eller defensive kvaliteter. Ikke god nok for førstelveren pr. dags dato, har mye å bevise.

Er Ståle Stensaas førstevalget som venstreback? Mener å huske at Dorsin har spilt mest i det siste jeg, da. Dessuten har Micke alderen på sin side.
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 13.10.2005 20:24    Post subject: Reply with quote

ødegaard er på gang, han starter sakte men sikkert. tror høgmo vil muntre spillerne!!

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
DrumATing
Junior

PostPosted: 15.10.2005 23:36    Post subject: Reply with quote

Nan0 wrote:

Er Ståle Stensaas førstevalget som venstreback? Mener å huske at Dorsin har spilt mest i det siste jeg, da. Dessuten har Micke alderen på sin side.

Jørn??
Back to top
Gerrard
Junior

PostPosted: 16.10.2005 00:01    Post subject: Reply with quote

DrumATing wrote:
Nan0 wrote:

Jørn??

Micke Dorsin
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 18.10.2005 19:24    Post subject: Reply with quote

Dorsin er bra og blir bedre.

Syns dere er alt for slakteglade. Vi ser jo hele tiden at spillere må være her en stund før de presterer, altså vil stadig utskiftning koste mer enn det smaker.

Syns Basma har kommet seg skikkelig. Og Johnsen var for bra i fjor, han skal ha en sjanse til.

Russell & Roar Husby kan dra. Berg også. I vår var det nesten konsekvent sånn at vi tapte med Berg på banen, eller lå under helt til han ble tatt ut.
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 18.10.2005 20:32    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
Dorsin er bra og blir bedre.

Syns dere er alt for slakteglade. Vi ser jo hele tiden at spillere må være her en stund før de presterer, altså vil stadig utskiftning koste mer enn det smaker.

det sier jeg og, skjønner ikke hvorfor mange vil selge han!!

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb