View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 06.10.2005 09:39 Post subject: Sissel |
|
|
Det virker som om det har kommet ny energi til Lerkendal etter at Høgmo tok over. Vi begynner å få ordentlige visjoner og ALLE bidrar!
Se på Høgmos sekretær Sissel; i våres gikk hun i grå litt kjedelig klær, gjemte seg bort. Hun følte ikke at hun bidro i noen særlig grad for at RBK-skuta skulle snu.
I dag kler hun seg fargerikt, får røde roser på kinnene når Per kommer inn på kontoret om morgenen og gir henne en klem. Men ikke bare det, hun har har også blitt litt dristigere på undertøysfronten. Hun har bl.a gått til innkjøp av et halvt gjennomsiktig undertøyssett, bare for å skape litt mere positiv energi...
Sissel føler, som resten av de som til dagelig jobber med RBK, at hun er med og bidrar!
Takk Per for at du er her, tenker Sissel...
Takk Per for at du er her, tenker TomH... _________________ Takk.
Last edited by TomH on 06.10.2005 18:07; edited 4 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 06.10.2005 09:52 Post subject: Re: Sissel |
|
|
TomH wrote: |
Takk Per, tenker Sissel... |
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2005 09:59 Post subject: |
|
|
Quote: | - Jeg ser ingen begrensninger for Rosenborg.
Ting jevner seg ut på det sportslige med tanke på organisering av lagene og hvor mye folk orker å løpe. Til slutt blir det viktig å ha Didier
Drogba i stedet for Sigurd Rushfeldt, og å ha en veldig god keeper i stedet for en middels keeper. Der ligger forskjellen i poengene som tas når lagene er jevne på alt det andre, sier Høgmo.
Rosenborgs ledelse er i gang med en debatt hvor lista skal legges.
Hvor mye penger skal man legge i spillerkjøp og lønnskostnader? Skal man kjøpe en stjernespiller i stedet for tre som er på det nivået man allerede har? Bruke 30 millioner på én spiller i stedet for å kjøpe tre til ti millioner? |
Dette er den herligste avisartikkelen jeg har lest noe gang! Det er så godt å høre at Høgmo tenker i disse baner. At han ser at Rosenborg har et stort utviklingspotensiale. Jeg synes vi godt kan utvikle oss til å ha en målsetning om å gå videre i CL. Han nevner at vi må få med næringslivet i Trøndelag i større grad for å få økonomisk ballast. Det er jeg hjertens enig i.
Gleder meg som en unge til fortsettelsen! |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 06.10.2005 10:04 Post subject: |
|
|
Jeg skrev en notis under Nye spillere, men jeg vil si at dette er noe av det mest positive jeg har lest om Rosenborg på laaaange tider. Bra at det er en som tør å si ifra at Rosenborg bør kanskje legge lista ett hakk høyere. Ser med spenning på hva som vil skje etter sesongen. Forventer 2-3 nye spillere inn, og de bør være gode. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.10.2005 10:17 Post subject: |
|
|
føltes som et lite spark til espeseth og den kommentaren Attach! Ihvertfall i min verden. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2005 10:34 Post subject: |
|
|
Ja, den fyren altså! |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.10.2005 10:34 Post subject: |
|
|
hvem kan med hånda på hjertet si at de tror nordlie ville prøvd å dra i gang det samme? virker som at det er mr soler som står for visjonene der i gården. dette har bare gjort meg enda sikrere på at høgmo var det rette valget. han virker som en ressurs uten like. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2005 10:39 Post subject: |
|
|
Tom Nordlie er og blir ikke mer enn en klassisk trener. Vår alles Høgmo, er en mann med visjoner, ja. Det må da være den treneren i Norge som er aller mest helhetstenkende og visjonær? Dette ligner mer og mer på Messias. Messias hadde like høye mål for to tusen år siden. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.10.2005 10:42 Post subject: |
|
|
Quote: | Dette ligner mer og mer på Messias. |
Ta det med ro. Vi er ikke Brann! |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.10.2005 10:48 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | føltes som et lite spark til espeseth og den kommentaren Attach! Ihvertfall i min verden. |
det fantes vel spark der til begge "seth"ene. bratseth fikk seg en på leggen når høgmo nevnte drogba. bratseth mente vel for ikke så lenge siden at man ikke kunne håpe på bedre spisser enn johnsen til rbk (dere skjønner slevfølgelig at høgmo ikke mente at vi skulle få den ekte drogba hit. men det er godt å se han sikter høyt!).
Last edited by Jon Irenicus on 06.10.2005 10:51; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2005 10:49 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Quote: | Dette ligner mer og mer på Messias. |
Ta det med ro. Vi er ikke Brann! |
Hehe.. Modererte meg med "mer og mer", vet du. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 06.10.2005 10:52 Post subject: |
|
|
På tide at Norsk Fotball begynner å satse litt.
Bra at Norges Flaggskip tar ansvar for den utviklingen! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2005 10:55 Post subject: |
|
|
uoriginal wrote: | bratseth mente vel for ikke så lenge siden at man ikke kunne håpe på bedre spisser enn johnsen til rbk. |
Slike uttalelser er utrolig lite gjennomtenkte, og det viser at Bratseth ikke ser lenger enn sin egen nese. Hvis det nå er slik at vi ikke får bedre spisser enn Frode Johnsen (noe vi allerede har flere av), så må vi gjøre alt for å komme på et plan hvor vi kan hente bedre spillere. Det er det Høgmo har forstått. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.10.2005 11:40 Post subject: |
|
|
Jeg får litt lyst til å komme med en kommentar om hva flere skrev da det ble klart at RBK ansatte Høgmo i stedet for Nordli (til noens store forargelse):
(Fritt etter hukommelsen):
"Nordli er en enkel brøleape"
"Høgmo er en stor visjonær, psykolog og dyktig trener". _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.10.2005 11:46 Post subject: |
|
|
Bare fordi Høgmo prater pent så er jeg fortsatt ikke enig i det der.
Jeg tror keiko ville renska opp rimelig grundig her han også. På samme måte som Høgmo? Nei, de er jo to forskjellige mennesker! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.10.2005 13:31 Post subject: |
|
|
he he, mulig jeg lot meg rive litt mye med...
MEN, vi kan jo håpe!
Når også Sissel begynner å bidra, da har det skjedd noe inne på Brakka! _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.10.2005 13:44 Post subject: Re: Sissel |
|
|
TomH wrote: |
Se på Høgmos assistent, Sissel, for eksempel, i våres gikk hun i grå litt kjedelig klær, gjemte seg bort. Hun følte ikke at hun bidro i noen særlig grad for at RBK-skuta skulle snu.
I dag kler hun seg fargerikt, får røde roser på kinnene når Per kommer inn på kontoret om morgenen og gir henne en klem. Men ikke bare det, hun har har også blitt litt dristigere på undertøysfronten. Hun har bl.a gått til innkjøp av et halvt gjennomsiktig undertøyssett, bare for å skape litt mere positiv energi...
|
Dette får meg til å bli bekymret for når de første oppslagene om sexpress blandt de kvinnelige ansatte på brakka kommer i skandalepressen. Dette blir jo bare en forlengelse av skriveriene som var tidligere mht mannsbastionen RBK og styresammensetning.
 |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 06.10.2005 14:32 Post subject: |
|
|
Må jo huske på at Høgmo har reist fra både kone og barn. Skulle da bare mangle at Sissel kjøper seg et halvt gjennomsiktig undertøyssett. Høgmo må jo ha noen frynsegoder  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.10.2005 14:50 Post subject: |
|
|
Det var vel Tommy Docherty som to måneder etter å ha vunnet FA-cupen med Manchester United i 1977 fikk sparken for å ha stått i med kona til fysioterapeuten, så får ikke håpe det er derfor Høgmo søker etter en fysioterapeut  |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 06.10.2005 16:47 Post subject: |
|
|
Noen som har bilde av Sissel?
Hehe, neida |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.10.2005 17:01 Post subject: |
|
|
Store ord fra Høgmo hittil og det liker vi.
Imidlertid så vil jeg avvente å se om hvordan Høgmo faktisk fungerer som trener.
RBK`s spesielle situasjon med 2 trenerfadeser, nedrykkskamp og masse penger gir Høgmo en unik posisjon og mulighet i fotballnorge til å ønske seg både det ene og det andre. Han vil møte ytterst lite motstand fra ledelsen fra for sine ideer/ønsker, og får rammebetingelser som Kjetil Rekdal, Tom Nordlie og de andre bare kan drømme om.
Mye av de offensive utspillene til Høgmo hittil handler om å øke kunnskapen om RBK`s tilstand og muligheter.
Om det er mer offensiv scouting etter forsterkninger ( mer kunnskap om aktuelle kandidater ), om det er fysiolab ( mer kunnskap om enkeltspillere og lagets fysiologi og hvor effektivt ressurstreningen virker ), eller om det er det nevnte videoanalyseverktøyet ( som gir faktakunnskap om hvordan enkeltspillere og laget fungerer på endel kvantifiserbare variabler )
Det er selvfølgelig vel og bra, men det som gjenstår med Høgmo er å se hvordan han over tid greier å nyttegjøre seg av de ressursene han har til disposisjon og overføre det til kvalitetsheving for enkeltspillerne og laget som helhet.
Om han greier å omforme mer faktisk kunnskap til handling som har den rette effekten, og at det ikke bare blir med store ord og visjoner.
Høgmo`s kvaliteter på treningsfeltet vil uansett være det viktigste for å gjenskape RBK og med bedre rammebetingelser enn noen andre så er forventningene til hva han skal få ut av RBK høyere enn for Åge, Ola og Per Roar, og hvilken som helst annen eliteserietrener.
Svaret på det får vi neppe før om to år, og helt sikkert ikke allerede i år. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.10.2005 17:03 Post subject: |
|
|
robinla wrote: | Noen som har bilde av Sissel?
|
Helst før og etter da  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.10.2005 17:18 Post subject: |
|
|
robinla wrote: | Noen som har bilde av Sissel? |
Det er vel henne vi ser bak til venstre...
Les mer: Høstens vakreste eventyr! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.10.2005 18:05 Post subject: |
|
|
Hun med shorts og 2/3 ansikt?
Eller hun i profil? _________________ Takk. |