View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jarln Veteran

|
Posted: 24.12.2005 14:58 Post subject: Dine 5 favorittspillere i RBK gjennom alle tider! |
|
|
Tenkte vi kunne tenke litt på gode spillere, viktige spillere, uortodokse spillere og alle de andre som vi i fansen har lært å elske.. Plukk ut 5 spillere du har et ekstra sterkt forhold til.. dvs, har du aldri sett Iversen og Brandhaug spille kan du la andre ta seg av disse, plukk ut de spillerne du setter ekstra høyt, enten det er basert på prestasjoner i drakta, lojalitet, bærebjelkeperspektivet humørspredning eller andre fornuftige poeng..
Julen er perfekt for mimring etter min mening..
Min favorittliste:
1. Roar Strand
Kanskje den viktigste bærebjelken av alle spillere i RBKs suksesshistorie, noen uforglemmelige scoringer i CL også, husker spesielt målene mot Atletico Madrid og sist høst mot Arsenal.. Er en av spillerne i hele Europa med flest kamper i Champions League. Repsekt, Respekt, Respekt!
2. Ola By Riise
Kommer ikke unna Ola, yngste debutanten på RBKs a-lag gjennom alle tider.. har vel spilt fler kamper enn de aller fleste.. En fornuftig mann, med en særpreget humor, rager høyt hos meg..
3. John Carew
Den beste spilleren som har vært i RBK gjennom alle tider? Carew var fantastisk det året han spilte i klubben.. håper å se ham i RBK-drakt en gang i fremtiden..
4. Erik Hoftun
Kong Erik.. behøver ikke ytterligere forklaring!
5. Vegard Heggem
Kan ha vært det største talentet i klubbens historie, helt klart større enn Svinersen!!! Per C er Heggems etterfølger i så måte..
Heggem kunne faktisk blitt verdens beste back etter min mening og det er utrolig synd at ting ble som de ble.. Skal allikevel huske at han hadde i hvertfall én god sesong i Liverpool..
Last edited by jarln on 24.12.2005 16:08; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 24.12.2005 15:01 Post subject: |
|
|
Roar, Ola, Mini, Bent, Erik
Forstår ikke Carew (som har kategorisk utelukket RBK-spill i fremtiden) og Heggem (en lokal spiller som drar ved første anledning) selv. Hvorfor tok du ikke med Derek med det samme? |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 24.12.2005 15:11 Post subject: |
|
|
Krøvel Vellevold wrote: | Roar, Ola, Mini, Bent, Erik
Forstår ikke Carew (som har kategorisk utelukket RBK-spill i fremtiden) og Heggem (en lokal spiller som drar ved første anledning) selv. Hvorfor tok du ikke med Derek med det samme? |
Fordi jeg ville være litt mer original enn deg!
Fordi jeg digger spillestilen som Carew hadde i RBK! (forskjell på håp og reell tro) og fordi Heggem var en fantastisk back som man kanskje aldri får se maken til i Norge igjen.. Å klandre Heggem for å gå til Liverpool blir for dumt, mannen spilte 65 kamper for en av verdens største fotballklubber..
Dereks opptreden mot Dortmund i en av RBKs beste kamper gjennom alle tider setter ham vel relativt høyt oppe, selv om han var en tulling som var kort tid i klubben..
I en slik tråd er liksom hele poenget at man respekterer andres favorittspillere.. og det ville vært kjedelig om alle svarte: Hoftun, By Rise, Mini, Strand og Skammelsrud, variasjon er tingen min gode venn..
Last edited by jarln on 24.12.2005 15:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 24.12.2005 15:15 Post subject: |
|
|
Du velger favoritt-Rosenborgspillere etter hva som vil være mest originalt? Da burde du inkludere Svinersen og Derek på lista. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 24.12.2005 15:18 Post subject: |
|
|
Krøvel Vellevold wrote: | Du velger favoritt-Rosenborgspillere etter hva som vil være mest originalt? Da burde du inkludere Svinersen og Derek på lista. |
jeg velger mine favorittspillere fordi de er mine favorittspillere, de jeg har et spesielt forhold til, jeg foretrekker originale løsninger fremfor standardsvar.. hvor vanskelig kan det være? Kverulant...
Hvis du hadde lest igjennom ville du sett at jeg blant annet ser på Heggem som et mye større talent enn svinersen og det er en av grunnene til at jeg likte ham godt.. jeg burde heller stilt spørsmålstegn ved din liste siden du ikke i det hele tatt forklarer hvorfor det er dine favorittspillere! |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 24.12.2005 15:46 Post subject: |
|
|
1. Sverre Brandhaug
2. Odd Iversen
3. Roar Strand
4. Erik Hoftun
5.Harald M. Brattbakk
Ellers blandt topp 10 har jeg :Harald Sunde, Trond Sollied,Ørjan Berg, Karl P.Løken og Gøran Sorløth.
Jeg har valgt ut ifra hva de har prestert i RBK-skjorta, ikke hva de presterte før eller etter de var i RBK. Derfor kommer ikke Carew eller Iversen med i denne sammenhengen, de hadde egentlig bare 3 sesonger til sammen.
Karl P. Løken er nok den siste spilleren som har spurt om å få trene sammen med RBK og har spillt seg inn, Kalle var da en ung, lovende U-landslagspiller, som kom til Trondheim for å studere.. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 24.12.2005 15:52 Post subject: |
|
|
Kalle fikk 36 A,3 U21 og 7 U-19 landskamper for Norge, noen av kampene på på U- 21 var sammen med Skammelrud (som jeg glemte over topp 10) og Mini |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 24.12.2005 16:41 Post subject: |
|
|
Er nok noen tiår yngre enn mange andre her på forumet, så spiller som ola osv har jeg aldri sett spille.
Men: Brattbakk, strand, skamelsrud, hoftun, ciljan (rett å slett for har digga den gutten de to sisteåra, måten han spiler fotball på er helt fantastisk..) |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.12.2005 16:55 Post subject: |
|
|
du har Ciljan på beste spillere gjennom tidene i Rosenborg etter en halv sesong? |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 24.12.2005 16:57 Post subject: |
|
|
Carew hadde også bare ca. en halv sesong her. Og Ciljan er jo kanskje den eneste andre attenåringen i Norge som har vært på hans nivå i samme alder.
Pluss at han er trønder og tvers igjennom sympatisk. |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 24.12.2005 17:01 Post subject: |
|
|
Til joko
NÃ¥ er det vel ikke hvem som er de beste spillerne igjennom tidene, men favorittspillere som er tema. Og han bestemmer selv hvem som er hans favorittspillere |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 24.12.2005 17:36 Post subject: |
|
|
Som sagt det er favoritt spillere.
Og ja, typen ciljan er er verdt å beundre.
Å joko, få juletreet ut a ræva å ta noe for å stoppe mensen, kommer bare piss fra deg, godt det finnes noen på forumet her som er hyggelige. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 24.12.2005 17:42 Post subject: |
|
|
1. Roar Strand- Holder fortsatt internasjonalt toppnivå. Trofast og har en spillestil jeg liker.
2. Erik Hoftun- En bauta i forsvar. Spillende stopper og trofast. Synd han fikk en sånn avslutning på karrieren sin.
3. Bent Skammelsrud- Stabilisator på midtbanen. En spiller som har vært savnet de siste årene, men riktig av han å legge opp da.
4. Mini- Glad gutt, med selvironi. Har møt nederlendere og engelskmenn som vet hvem Mini er
5. Per Ciljan Skjeldbred- Uredd, ung og en spiller for framtida. Smiler konstant når jeg se den gutten spille. Rett innstilling og har potensiale til å bli den "Nye-Strand"
Men som sagt, mine favoritt spillere, ikke de beste RBKerne gjennom tidene. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.12.2005 17:59 Post subject: |
|
|
kommer mye fornuftig fra deg å! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 24.12.2005 18:00 Post subject: |
|
|
Ja takk jeg vet. |
|
Back to top |
|
 |
duriz Junior
|
Posted: 24.12.2005 20:37 Post subject: |
|
|
Til Krøvel Vellevold!
Herregud!
Var ikke det en tråd om dine 5 FAV.spillere da ?
Hvorfor skal du kritisere andre da ?
Hva om vi startet å kritisere deg da? For dine fav.spillere. Ser heller ikke grunnlag for dine 5 valgte.
De andre har i det minste skrevet en godt grunnlag for sine fav.spillere og IKKE kritisert andre for dere valg. Men det har IKKE du! Og du kritisere andre. Veldig saklig!
Det er ikke alle som vil være som deg, selv om du vil det. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 24.12.2005 22:17 Post subject: |
|
|
Litt av et innlegg nummer 21.
Jeg kan da debattere så mye jeg vil. Det er ofte det forum brukes til. Om et inlegg som ikke inneholder personkarakteristikker eller lignende blir for tøft for deg er det nok bedre å tilbringe jula et annet sted.
Og tråden het "Dine 5 favorittspillere i RBK gjennom alle tider!" ikke "Dine 5 favorittspillere i RBK gjennom alle tider og hvorfor!". Da kan jeg lage en liste uten å grunngi den.
Og denne bør du nok lese: Bokmålsordboka: saklig |
|
Back to top |
|
 |
Alex Junior
|
Posted: 25.12.2005 01:01 Post subject: |
|
|
1: Rune Bratseth
2: Geir Karlsen
3: Bent Skammelsrud
4: Roar Strand
5: Ørjan Berg
De fem som har betydd mest for Rosenborg gjennom tidene! |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 25.12.2005 01:02 Post subject: |
|
|
'sitter du alene hjemme i julen VelleVold?, dårlig humør eller noe kanskje? Makan til kverulerende opplegg som du har kjørt de siste par dagene kan jeg omtrent ikke huske å ha sett her inne forever.. |
|
Back to top |
|
 |
hall Junior

|
Posted: 25.12.2005 01:06 Post subject: |
|
|
1. Roar Strand
2. Bent Skammelsrud
3. Erik Hoftun
4. Ståle Stensås
5. Øystein Wormdal |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 25.12.2005 01:17 Post subject: |
|
|
jarln wrote: | 'sitter du alene hjemme i julen VelleVold?, dårlig humør eller noe kanskje? Makan til kverulerende opplegg som du har kjørt de siste par dagene kan jeg omtrent ikke huske å ha sett her inne forever.. |
Nei - men jeg hadde nesten foretrukket å være alene fremfor med familien
At jeg har "kjørt et kverulerende opplegg" er jeg ikke helt sikker på hva du mener med, men om du er så hårsår at du ikke tåler at andre kommenterer det du skriver (på et forum på internett!) er vel ikke dette stedet på deg.
Når man presterer å kalle andre for "usaklige" og likevel komme med slike useriøse psykologiserende betraktninger som du kommer med ovenfor blir det vanskelig å ta deg seriøst. God jul! |
|
Back to top |
|
 |
hall Junior

|
Posted: 25.12.2005 01:24 Post subject: |
|
|
Ikke vær så sur Vellevold. Er ikke dette en tråd for top 5 ? |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 25.12.2005 01:26 Post subject: |
|
|
Akkurat nå reagerte jeg faktisk på det du skriver til andre og ikke meg.. så får du tenke litt over hva det betyr..
vel, dette var ment som en hyggelig juletråd og ikke en tråd der man kritiserer andres valg.. hadde håpet det var mulig å holde en grei linje der, men det er tydeligvis ikke mulig så lenge du er her inne.. drit i å klage på andres valg eller hold deg unna, hvis du ikke har bedre å gjøre er det på tide å starte med en annen hobby enn kverulering i hyggelige tråder på RBKweb (min mening som trådstarter!) |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 25.12.2005 01:29 Post subject: |
|
|
hall wrote: | Ikke vær så sur Vellevold. Er ikke dette en tråd for top 5 ? |
Må da få lov til å svare andre? Om det er noe jeg har skrevet som har vel lav pH-verdi så forklar hvordan. Ta ballen ikke mannen. Kan ikke se jeg har gjort noe galt her. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 25.12.2005 01:32 Post subject: |
|
|
Krøvel Vellevold wrote: | hall wrote: | Ikke vær så sur Vellevold. Er ikke dette en tråd for top 5 ? |
Må da få lov til å svare andre? Om det er noe jeg har skrevet som har vel lav pH-verdi så forklar hvordan. Ta ballen ikke mannen. Kan ikke se jeg har gjort noe galt her. |
For å svare på samme måte som deg Velle:
Tråden heter "dine 5 favorittspillere.., IKKE "Velles 5 favorittspillere og hans kritiske synspunkter på andres begrunnede valg" |
|
Back to top |
|
 |
|