View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2005 14:42 Post subject: UEFA-cup 2005/06 |
|
|
MÃ¥ si at jeg blir veldig skuffa om vi ikke tar UEFA-cupplassen...
I den forbindelse: 3. og 4. runde trekkes 16. desember.
Kampene i 3. runde spilles 15./16. og 23. februar 2006.
Les mer: UEFA European Football Calendar 2005/2006
Minst like viktig er følgende: Vi er garantert seeding i 3. runde-trekninga!
Våre 36,665 poeng ville nemlig holdt til 9. plass på lista over de 40 lagene i gruppespillet. Og i verste fall, det vil si alle de åtte over oss videre samt sju bedre seedede lag med fra CL-gruppespillet, blir vi nummer 16.
Håper for øvrig på å trekke en fin "bortetur". Madrid-toktet ga mersmak, og med to måneders planleggingstid, bør mange (her på forumet) få ut finger'n og bli med! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.11.2005 14:44 Post subject: |
|
|
la oss vinne hele dritten! Da får vi være med i Uefa til neste år? |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 02.11.2005 15:02 Post subject: |
|
|
Sånn som situasjonen er nå holder det vel 'bare' med uavgjort hjemme mot Olympiakos? Kan vel gå videre med tap også, så lenge vi ikke taper med mer enn to mål og slipper inn mer enn over tre mål. Det siste alternativet er kun relativt om Olympiakos taper sin nest siste kamp. Uansett bør RBK klare seier slik jeg ser det, spesielt sånn som de spiller nå for tiden. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2005 15:03 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | la oss vinne hele dritten! Da får vi være med i Uefa til neste år? |
Ja, regjerende mester er blant lagene med direkteplass i 1. runde. Veien til finalen i Eindhoven 10. mai er likevel lang og vanskelig. 3. runde blir sannsynligvis den eneste runden vi blir seedet i, og tre nye dobbeltmøter før finalen blir nok tøft, du.
Kvartfinale bør være en realistisk målsetting, noe Høgmo er enig i: Høgmo tror på kvartfinale i Uefacupen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2005 18:09 Post subject: |
|
|
Det ligger for øvrig ganske mange føringer i 3. runde-trekninga:
UEFA European Cup Football wrote: | The 24 clubs qualified from the group stage will be joined by the eight clubs that finish the group stage of the UEFA Champions League in third position. The round of 32 pairings are determined by means of a draw according to the following principles:
1. Clubs from the same association shall not be drawn against each other.
2. The group-winners of a given group shall be drawn against one of the third-placed teams from another group.
3. The runners-up of a given group shall be drawn against one of the eight clubs joining the competition from the group stage of the UEFA Champions League.
4. Group-winners and runners-up shall play the return leg at home. |
Må si at punkt tre gjør meg litt "bekymret": Det betyr vel at RBK fort ikke blir seedet dersom flere av storklubbene blir nr. 2 i sine UC-grupper... |
|
Back to top |
|
 |
roei Junior
|
Posted: 02.11.2005 21:11 Post subject: |
|
|
Betyr ikke dette at seedingen ikke har noe å si ved 3. runde i uefa cupen? Slik at et av de åtte andreplass lagene møter et av de åtte lagene som ble nummer tre i sin cl-gruppe. Dvs at det vi ikke kan møte et annet lag som ble nummer tre i sin cl gruppe, men at vi møter et av de lagene som ble nummer to i sin uefa gruppe. Slik jeg tolker det deles det iallfall opp i to grupper (en med de som røk ut av cl og de som ble nr 2 i sin uefa cup gruppe) og antall uefa poeng er i denne trekninga irrelevant ( I likhet med trekninga til åttendelsfinalene i CL) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2005 21:15 Post subject: |
|
|
Må ærlig talt si at jeg er usikker på hele greia i øyeblikket. Det som i alle fall er klart, er at vi og de sju andre CL-lagene skal fordeles blant de fem toer-lagene i UC. Om vi ikke blir en av disse fem utvalgte, tror jeg det blir seeding på vanlig måte. |
|
Back to top |
|
 |
roei Junior
|
Posted: 02.11.2005 22:44 Post subject: |
|
|
Jeg sjekka litt hvordan 16-delsfinalene var i fjor.
Lagene som kom på tredjeplass i CL-gruppene var : Panathinaikos
Olympiakos, Dinamo kiev, Ajax ,FenerBahce, Shakthar Donetsk, Valencia
og Cska
De som ble nummer 2 i sin uefa cup gruppe var: Schalke, Steaua, Zaragoza, Sochaux, Villareal, Auxerre, Sevilla og Benfica.
Slik var åtte av 16-dels finalene: Shakthar - Schalke, Ajax - Auxerre, Panathinaikos - Sevilla, Valencia - Steaua, Dinamo Kiev - Villareal,
Cska - benfica, Fenerbahce - Zaragoza, Olympiakos - Sochaux
Det er neppe seeding ( ajax og auxerre ville da neppe møtt hverandre (27 og 29 på uefa rankinga nå), men det kan jo hende at reglene er endret fra i fjor. Iallfall virker det som vi skal møte et lag som havner på andreplass i sin uefa cup gruppe (Hvis vi i det hele tatt kommer til uefa cupen da
http://www.uefa.com/compe...=1978.html
http://www.eurosport.com/...1035.shtml
http://www.goal.com/DWH_r...-out_Round
http://www.xs4all.nl/~kas...k2006.html |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2005 23:42 Post subject: |
|
|
Faen, hva er det tuller med!? Det er sjølsagt åtte grupper i CL og åtte grupper i UC (jeg lurte meg sjøl ved å se på de fem seedingspuljen)!  |
|
Back to top |
|
 |
Christian Senior
Joined: 30 May 2005 Posts: 152 Location: Gelsenkirchen (Schalke) - TYSKLAND
|
Posted: 03.11.2005 00:16 Post subject: |
|
|
Da blir det veldig spennende hvis vi får Steaua Bukarest!!!
 _________________ Hilsen fra Tyskland |
|
Back to top |
|
 |
roei Junior
|
Posted: 03.11.2005 15:03 Post subject: |
|
|
Det er slikt som skjer vettu myren . Det hadde vært morro med Steaua igjen ja, synes de spilte god fotball. Litt merkelig at to lag kan møte hverandre ved to forskjellige runder i europa-cupen pr år (såfremt de ikke møtes i finalen da). Men å møte steaua, hadde vært suverent, offensivt lag og to fine matcher. Bedre å møte de enn det drittlaget vi møtte sist vi var i uefa cupen iallfall. |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 03.11.2005 16:27 Post subject: |
|
|
noen som vet hvilke "store" lag vi kan møte som allerede er i cuppen? _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
roei Junior
|
Posted: 03.11.2005 16:41 Post subject: |
|
|
Quote: |
noen som vet hvilke "store" lag vi kan møte som allerede er i cuppen?
|
Litt vanskelig å si ennå hvilke lag som kan ende på andreplass i uefa cup gruppene. Tviler på at noen topplag er hektet av etter kveldens runde også. Just nu kan vi møte alle lagene i Uefa cupen, f.eks hamburg, lokomotiv moskva, roma, stuttgart og sevilla. Vi får bare krysse fingrene for at de svakeste lagene kommer på andreplass i sin uefa cup gruppe  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2005 19:21 Post subject: |
|
|
Her kastet meg rundt og fått lagt ut korrekt info:
De 32 klubbene i 3. runde vil bli fordelt sånn før trekninga:
Gruppe A: Gruppevinnerne i UEFA-cupen
Gruppe B: Gruppetoerne i UEFA-cupen
Gruppe C: Gruppetreerne i UEFA-cupen
Gruppe D: Gruppetreerne i Champions League
Disse vil bli trukket mot hverandre på følgende måte:
Gruppe A - Gruppe C
Gruppe B - Gruppe D
Altså vil RBK som (eventuell) treer i sin Champions League-gruppe komme til å møte én av de åtte toerne fra gruppespillet i UEFA-cupen. Viking og/eller Tromsø vil ikke være en mulig motstander.
Les mer: Trekning av 3. runde i UEFA-cupen |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 03.11.2005 19:26 Post subject: |
|
|
Med andre ord... Rosenborg kan ikke møte en annen CL-treer (Man Utd) i en trekning? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2005 19:36 Post subject: |
|
|
Ja. Vi må i stedet følge med på tabellene i de åtte UC-gruppene.  |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.11.2005 16:52 Post subject: |
|
|
MÃ¥ ha inn ting med teskje jeg  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 05.11.2005 15:14 Post subject: |
|
|
Det er ikke usannsynlig at vi kan vinne UEFA-cupen. Det er ingen lag som skremmer meg der. Begrepet "cup er cup" gjelder vel her også.
Noen som vet hvor mye man kan håve inn hvis man vinner hele greia, og hvilke fordeler det vil få fremover? |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.11.2005 15:17 Post subject: |
|
|
Seedingpoengene ville vel gått i taket. Ville vært en rask vei tilbake til det gode selskap.
– Vi møter ikke veldig mye bedre lag i den cupen enn Real Madrid og Lyon.
Årets understatement av Høgmo. |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 05.11.2005 15:19 Post subject: |
|
|
Kan RBK møte et av de norske laga hvis de går videre? _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 05.11.2005 15:56 Post subject: |
|
|
Har tenkt tanken på å vinne hele greia selv, liker bare Høgmo mer å mer jeg:D
Tror vi har en stor sjangse til å nå langt i den cupen |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 05.11.2005 17:27 Post subject: |
|
|
....... så ikke den i sted=) nu fikk æ den inn. måtte bare ha den servert med teskjei først  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.11.2005 17:34 Post subject: |
|
|
Ikke noe problem det
PS! Hvis noen ikke kan å lage lenker direkte til poster, så kan jeg fortelle det. Man bare går til den aktuelle posten og kopierer lenka fra det lille ikonet av et ark (foran "skrevet"). |
|
Back to top |
|
 |
|