English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny høyreback.
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 17:00    Post subject: Ny høyreback. Reply with quote

Basma har hevet seg i det siste men synger på siste verset, Russel kommer vel neppe tilbake(?) og Koppinen er vel grei som en defensiv back men neppe som gjennombruddshissig spillende offensiv back.

Vi må definitivt ha en ny høyreback.

Solid defensivt, individuellt og kollektivt og med noe å by på offensivt som kan tilføre laget mer angrepskraft på høyresida.

Hvem ?

Malmø`s Høyland ?
Kan Tettey fungere som høyreback ?
Aafk`s Bahoken ?

Noen andre ?
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 17:02    Post subject: Reply with quote

Skyt meg om jeg tar feil, men er ikke Bahoken på venstre? Har ikke fulgt veldig mye med på Aafk da Smile
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 17:04    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Skyt meg om jeg tar feil, men er ikke Bahoken på venstre? Har ikke fulgt veldig mye med på Aafk da Smile

Han har spillt på begge sider, og debuterte mot RBK. Aafk med han på laget har vert bedre enn RBK i siste del av sesongen.
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 17:13    Post subject: Reply with quote

Christoffer Andersson er tippeligaens klart beste venstreback. En klar forsterkning, alltid med svenske landslagstroppen, og hadde vært fast som høyreback på norskelandslaget. God offensivt og defensivt, men kan bli litt dyr. Men synes han absolutt er verdt en stor sum.

Bahoken har jeg kun sett mot oss og Start. Imponerede 80 meters raid mot Start, selv om forsvarsspillet ikke var optimalt. Men gjør av og til store taktiske feil virker det som(unødvendig påsnakking av gultkort bla). Får alltid bra karakter på VG-børsen(vet at det ikke er noen fasit, men stemmer ofte godt).

Ellers er Storbæk en solid høyreback, fin alder. Men han er nok best som stopper og har slitt internasjonalt for landslaget.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 17:18    Post subject: Reply with quote

Andersson kan vel også spille som ving? Har snakket litt om han i "Nye Spillere Tråden", og jeg drømmer om å se ham i Svart og i hvit Very Happy
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 17:21    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Andersson kan vel også spille som ving? Har snakket litt om han i "Nye Spillere Tråden", og jeg drømmer om å se ham i Svart og i hvit Very Happy

Hmm, ikke som jeg vet om, men han har spilt litt venstreback både for Sverige og Lillestrøm. Spilte han ikke venstre back mot Norge?

Synes egentlig vi har nok "poteter" fra før, fint med spillere som har en fast plass. Så synes han først og fremst skal brukes som høyreback. Hvis det blir krise på ving eller back kan han komme inn.

Last edited by GoldFish on 24.10.2005 17:28; edited 2 times in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2005 17:23    Post subject: Reply with quote

Slags Bergdølmo?
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 17:30    Post subject: Reply with quote

Storbæk selvfølgelig, glemte han....
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2005 17:40    Post subject: Reply with quote

Er Jonas Troest på Silkeborg god?
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 24.10.2005 18:05    Post subject: Reply with quote

Koppinen får vel sjansen på høyrebacken,det var der han ble brukt i Tromsø. Jeg er også litt usikker på hvor god Kopinnen er offensivt,men jeg føler ikke jeg har sett nok av ham i denne posisjonen til å vurdere det. Litt synd at Russel ikke får sjanen pga utelandskvoten, han har ferdigheter som kunne gjort ham til en glimrende høyreback, manglet bare litt defensiv skolering.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2005 23:38    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Er Jonas Troest på Silkeborg god?

Jonas Troest bliver da fortinsvist brugt i midtfosvaret selv om han også har figureret både på venstre og højre back. Men uden tvivl en god spiller som er blevet kåret til SAS-liganes bedste forsvarsspiller på onside.dk i sesongen 2004.

Christoffer Andersson(som jeg og flere andre har skrevet om i "Nye spillere" tråden) er den man jeg ville have valgt. God defensiv endnu bedre offensivt og er ikke meget skadet.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Henri
Legende

PostPosted: 25.10.2005 07:34    Post subject: Reply with quote

Dersom Koppinen ikke har det som skal til for å bli fast h-back (noe jeg tviler på, anser han som en stoppertype) så må vi ha en ny back. Høiland eller Andersson bør være førstevalg.
Hvem har vært back på RBK2?
Back to top
WengerKnows
Senior

PostPosted: 25.10.2005 08:45    Post subject: Reply with quote

Martin Lund har vel spilt høyreback på RBK2 i år? Tror han er sisteårs junior, så blir vel enten tatt opp i A-stallen eller frigitt. Spilte mot IFK-gøteborg i treningskampen på høyrebacken i hvertfall og gjorde en god kamp. Høy innsats, noen pasningsfeil. Er vel noen andre som har sett flere kamper med han her.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 09:58    Post subject: Reply with quote

Koppinen er god som høyreback og en særdeles god midtstopper.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 10:01    Post subject: Reply with quote

Kjenner ikke til så mange høyrebacker utenom de som spiller i Norge, og i Tippeligaen er det bare en som er god nok og det er Cristopher Andersson på Lillestrøm. Ingen andre er gode nok av de som spiller i Tippeligaen utenom de vi har selv.

En annen som en bør tenke på er Jon Inge Høiland.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 12:13    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Koppinen er god som høyreback og en særdeles god midtstopper.

Han har vel uttalt at han ønsker å spille midtstopper, og da spørs det hvor villig han er til å spesialisere seg som høyreback.

Tviler også på de offensive ferdighetene hans som høyreback.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 14:16    Post subject: Reply with quote

Hva med å flytte Beto ut på høyre da?
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 16:24    Post subject: Reply with quote

Vi vil helst ha en høyreback som har meget gode offensive og defensive kvaliteter, individuellt og kollektivt.

Koppinen kan sikkert ha gode nok defensive kvaliteter, men er usikker på de offensive. Kanskje kan han ha ett godt hardt innlegg fra midt på motstanderens flanke ( ala Bjørneby ), men jeg er usikker og noen overlappspiller er han ikke.

Kvarme er definitivt god nok defensivt, og han fungerte jo bra tidligere offensivt, men jeg er usikker på om han kan gjenskape de ferdighetene. Isåfall så trenger han nok tid og fast spill på høyrebacken. Føler også at vi kan få maks utbytte av de defensive kvalitetene i laget med å bruke Lago/Riseth/Kvarme samtidig.

Basma har jo kontrakt ut neste sesong og kan få formstigning under Høgmo og hans prioritering av mer forsvarsorganisering og mer kynisk/direkte spill.

Strand var god som back når han måtte på tampen av sesongen og er også ett alternativ om en ønsker mer offensiv kraft fra høyrebacken. Forutsetningen er selvfølgelig at det kommer inn en ny kvalitets-spiller på midten.

Russel kan kanskje komme i matchform igjen og også bli ett alternativ på sikt ? Hvem vet ?

Tettey er siste alternativ og jeg vet ikke hvor realistisk det er, men med utgangspunkt i Tetteys kvaliteter; stor fart, høy arbeidskapasitet og ok defensive ferdigheter så KAN han bli en meget god høyreback menst han modnes for viktigere roller i midten. For Tettey`s utvikling så kan det også være optimalt for han får lært seg bedre defensive ferdigheter og forståelse og vil kunne lære å bruke gjennombruddskraften sin. Det tunge skuddet til Tettey kan kanskje også tyde på at han har kapasitet til skikkelige HARDE innlegg ?

MAO så har vi mange alternativer på høyre backplass og Høgmo MÅ slett ikke forsterke på denne plassen før det dukker opp muligheter for ett potensialt kanonkjøp.

Defensiv ferdighet for høyreback har vi definitivt i stallen men ikke noen spillere med klare offensive ferdigheter utover Strand og uprøvde Tettey.

Konklusjonen blir kanskje at vi ikke må ha ny høyreback likevel ( som jeg hevdet Embarassed ) og at det neppe skjer noe på høyreback før det dukker opp en spiller med meget gode defensive kvaliteter som også har mye bedre offensive kvaliteter enn noen andre i stallen ??

Blir vel mindre utskiftninger i stallen enn først antatt. Dagens spillertropp har egentlig gitt Høgmo svar på tiltale om at de bør få være med videre gjennom innsatsen i serieavslutning og CL ??
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 16:38    Post subject: Reply with quote

aleksander aas?
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 25.10.2005 16:40    Post subject: Reply with quote

Beto spilte såvidt jeg husker høyreback i første omgang mot Vålrenga i Royal League i vitner(gikk ut i pausen med skade). I den kampen hadde han noen meget gode offensive bidrag, bla en avslutning på mål etter et fint løp inn i Vålrengas 16-meter. Beto har mange gode ferdigheter fremover på banen, husk at han slo igjennom som høyre kantspiller i 91. Russel tror jeg kan avskrives,først og fremst pga utelandskvoten. Lago/Egueren og evt Bernier blir nok prioritert. Tror heller ikke utskiftningene blir så store, stallen er faktisk ganske bra og når man ser fremgangen vi har hatt bare i høst så er det grunn til optimisme med tanke på neste sesong. 2-3 forsterkninger bør holde, primært en midtbanespiller og deretter en spiss og høyreback,hvis de riktige spillertypene dukker opp.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2005 16:44    Post subject: Reply with quote

Kan ikke Lago spille høyreback? Han bør da ha potensiale der med Sør-Amerikansk fotball i blodet?
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 16:56    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Kan ikke Lago spille høyreback? Han bør da ha potensiale der med Sør-Amerikansk fotball i blodet?

Hvem vet Smile Skal en slenge på Riseth også - så konkluderer vi med at høyrebacken er den plassen vi er best besatt på ??? Razz

Last edited by LitjEggen on 25.10.2005 17:03; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2005 16:59    Post subject: Reply with quote

Hehe.. Ja, ikke sant.

Grunnen til at tanken slo meg var posisjonen til Lago på nye FM: F HS

Wink
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.10.2005 17:12    Post subject: Reply with quote

Russell vil likevel ikke bort. Nå satser han på å gjenvinne plassen på laget:

- Ting har endret seg. Nå ser jeg frem til å fortsette i Rosenborg. Jeg har to år igjen av kontrakten, og det er nye tider i klubben nå. Måten ting gjøres på nå passer meg bra, sier han.

Les mer: Russell blir i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 17:51    Post subject: Reply with quote

Russel er en knallgod offensiv spiller. Var det ikke han som la noen av innleggene til Frode? Joda! Russel vant seriegullet for oss! (Nei, er ikke helt seriøs).
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb