English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Talenter med riktige egenskaper for RBK.

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 06.06.2005 03:01    Post subject: Talenter med riktige egenskaper for RBK. Reply with quote

Starter en ny tråd om talenter. Denne kunne gått i "nye spillere" tråden men jeg håper den kan være ekslusivt om nye talenters egnethet for RBK.

De to første jeg nevner er potensielle framtidige hodesterke midtspisser med større ferdighetsregister enn F.Johnsen. Etter min oppfatning så må RBK i 4-3-3 ha to ulike spisstyper med ulik spisskompetanse tilgjngelig for den ene spissplassen. En gjennombrudds-sterk spiss og en hodesterk spiss.

Selvfølgelig så er det Øyvind Hoås fra FFK og Jesper Mathiesen fra Start jeg tenker på.

Øyvind Hoås ble merkelig nok solgt fra Molde til FFK. Uforståelig for meg og minner meg om Clayton Zane salget.

Øyvind Hoås er født 28.10.1983 og er en kraftkar på 95 kg og 203 cm. Jan Koller matriale med andre ord. Fast spiss på U-21 og faktisk en ganske teknisk spiller til tross for kiloene og høyden. Farten er jeg usikker på...

Uansett en spiller som en bør følge nøye for å tilby kontrakt FØR han eventuellt får det store gjennombruddet.

Jesper Mathiesen er sønn av "Matta", født 17.03.87 og fikk sin første innkalling til u-21 idag i en alder av 18. Jesper er en i likhet med Hoås en kraftkar på 194 som også har teknikk. Er i Starts a-tropp men ikke funnet moden for tippeligaen enda. Stabil målskytter for U-19, og får vel sin eliteseriedebut så snart noen av Starts spisser er ute.

En spiller det vil bli vanskelig å signe om ikke RBK igjen blir suverene. Har det godt og stabilt i Start med pappa Mathiesen, Tom Nordlie og Erik Soler som garantister for positiv karriereutvikling.

Ifølge Tom Nordlie i 2004, det største 17-årige talentet siden John Arne Riise.

Unge gjennombruddsterke eller effektive ( Solskjær ) spisser ellers i landet kjenner jeg ikke til. VIF`s Daniel Fredheim Holm regner jeg selvfølgelig ikke med.

Noen som har fakta om Jesper Mathiesen og Øyvind Hoås ?

Last edited by LitjEggen on 07.06.2005 03:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Toom
Senior

PostPosted: 06.06.2005 04:06    Post subject: Reply with quote

Fant 2 artikler om Jesper:

- Klubbens målsetting er å bli Norges beste lag. Jesper blir sentral i årene som kommer for å nå målsettingen. Han er et utrolig fotballtalent, sier Start-manager Erik Solér.

Les mer: Mini-Matta overtar scenen

- Jesper har fotballhjerne og en outstanding basisteknikk. Men han mangler litt på fysikken. Det kan han imidlertid trene seg opp til å bli bedre på, utdyper han.

Les mer: En ny "Matta" på banen

Litt om Hoås:

- Han er nesten unik fordi han er så høy, men aller best med ballen i beina. Selv om han scoret på hodet i dag, har han mye å gå på i lufta, mener Molde-trener Reidar Vågnes.

Les mer: To meter med talent
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 06.06.2005 09:34    Post subject: Reply with quote

Jesper er vel en spiller som hele Sørlandet vil gå sammen om å beholde i Start til han eventuellt er god nok for proffspill i utlandet, og vel det talentet i landet som er vanskeligst å nå tak i.

MEN, Tom Nordlie kan stikke ( f.eks hit ) og Start kan være uheldig med de neste trenerne, selge spillere og ende opp som bunnlag igjen om ettpar sesonger og da kan kanskje RBK være en mulighet for Jesper.

Øyvind Hoås derimot er en spiller som RBK med stor sannsynlighet kan få tak i Om en ønsker det. Regner med det er 50% sannsynlighet for KTE havner i RBK til høsten og da er det lettere å få han hit med tiden...om ikke på samme flyttelasset.
Veteran

PostPosted: 06.06.2005 10:41    Post subject: Reply with quote

Det er jo "drit vanskelig" å si hvem som er en framtidige Rbk-spiller.
Hvem skulle ha trodd at Rune Bratseth ville ha Thorstein Helstad til klubben.

Det vi ønsker blir desverre ikke altid det klubben ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
$RBK$ > Brann
Junior

PostPosted: 06.06.2005 15:53    Post subject: Reply with quote

Kristian Ree Berge på u18 landslaget..
Spiller for Eik-Tønsberg nå, 87mod.. talent utenom det vanlige.. fysisk sterk, rask og med en meget god skuddfot! Debuterte på u18 mot Sveits i April med å score ! Er muligens en spiss eller kant som kan passe i RBK-stilen!
Ryktene sier dessverre at han er eiet av de samme investorene som eide Ardian Gashi.. prisen skal ligge på rundt 2mill! Blir i såfall den høyeste overgangssummen for en Norsk 3.div-spiller på leeenge!

Ellers så har FK Tønsberg i 1.div en av få spillere i u19 troppen som spiller fast i de 2 øverste divisjonene.. Petter Bruer Hansen! Spiller med Skjelbreid og Tettey på u19, er fast venstre midtbane der, venstreving også i Tønsberg, men mangler muligens litt på hurtigheten som trengs i RBK.. har en meget god pasningsfot og tekninkk, kan passe meget bra inn på venstreback i RBK, potensiell arvtager for Stensaas...
Back to top
Toom
Senior

PostPosted: 07.06.2005 00:35    Post subject: Reply with quote

Litt om Kristian Ree Berge:

Reine Almqvist er full av lovord om Kristian. Han har fullt med på utviklingen hans det siste året. – Han har pekt seg ut som den mest talentfulle i vår talentgruppe. Han har bra fart, og skyter utrolig bra, sier Almqvist.

Les mer: Kristian Ree Berge imponerer

– Sinnssykt moro. Nå er jeg bare overlykkelig!
Kristian Ree Berge var naturlig nok høyt oppe etter debuten med flagget på brystet. Nøtterøy-gutten gjorde det alle fotballgutter drømmer om: Scoret for Norge. Ikke bare én, men to ganger. Og det i løpet av bare én omgang i treningskampen mot Sveits.

Les mer: Drømmedebut

"Ember" på Sandefjordfotball forumet skriver:

Å få Kristian Ree Berge til sf2 ville vært en drøm. Gutten er jo helt sinnsyk. han har ALT. han var foresten med på treningsleiren til FKT, og Reine Almquist skal visst ha vært veldig fornøyd med han. Blir ikke han snappet opp, så begynner jeg å lure. Mannen hadde garrantert fått innhopp på a-laget til sf2. Men han er nok i kontrakt ja, derfor ikke TFK har henta han.

Selv har jeg ikke sett denne spilleren, men vet at både Sandefjord og Tønsberg har vært/er interesert i underskriften hans.

Litt om Petter Bruer Hansen:

- Petter er stadig under utvikling, og har potensial til å bli en riktig god fotballspiller, mener Reine Almqvist. – Han jobber hardt og blir bedre hele tiden. Innstillingen er god og han gjør mange av de riktige tingene, sier FKTs trener.

Les mer: Petter vil bli den store
Back to top
$RBK$ > Brann
Junior

PostPosted: 07.06.2005 18:50    Post subject: Reply with quote

Som jeg nevnte sies det at man krever rundt 2.5 mill kroner for Ree Berge...
Noe som er altfor høyt for en 3.div spiller selvfølgelig, SF har kommer aldri til å bruke et slikt beløp på Ree Berge...
Et annet poeng er jo at han spiller i Eik-Tønsberg som er en av 19 samarbeidsklubber som står bak og driftrer fotballklubben FK Tønsberg så vidt jeg vet finnes det klausuler som gir FK Tønsberg rettigheter til de spillerne i Samarbeidklubbene som måtte være ønsket i klubben og trolig også til hvilke klubber de kan selges.. SF er i såfall ikke blant dem!
Hvordan dette spørsmålet ser ut med grunnlag i at private investorer visstnok er med i eierbildet er jeg usikker på..

Den mest sannsynlige løsningen er nok at han enten lånes ut eller overføres til FK Tønsberg og at de private investorene fortsatt sitter med en stor del av eierinteressene i spilleren! Før han evt. selges til for eksempel RBK..
Back to top
Toom
Senior

PostPosted: 07.06.2005 23:31    Post subject: Reply with quote

Tror vel neppe SF har brukt så mye penger på en spiller noen gang, så der har du nok veldig rett Crying or Very sad

Han kommer nok desverre ikke til å havne i SF med det første iallefall.

Jeg synes nesten det er litt skremmende at noen kan eie en spiller på den måten, vi ser jo mere og mere av det. Klubbene som fostrer opp talenter bør få noe igjen for det.
Back to top
$RBK$ > Brann
Junior

PostPosted: 08.06.2005 12:55    Post subject: Reply with quote

Helt Enig.. det minner mye om menneskehandel.. og med en så ung spiller er det rett og slett ikke noe særlig!

Ree Berge starter forøvrig u-18 treningskampen mot England i dag!
Det gjør også Michael Jamtfall!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb