View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Balder Proff

|
Posted: 17.05.2005 00:54 Post subject: Nøkkelen |
|
|
Hvorfor fokusere på at spillerne "feiger ut" og at treneren står stille og ser på på sidelinja og at spissene får nervøst sammenbrudd foran mål?
Hvorfor ikke fokusere på HVA som gjør at alt dette skjer?
Har det kanskje noe med supporterene å gjøre? Bortkjemte supportere som ikke gidder å brette opp ermene og heller bare snur ryggen til og går fra stadion på stillinga 0-2? Det hjelper hvertfall ikke på motivasjonen til spillerne at seier er det minste som forventes, og at folk klager seg om det blir 1-0. Det mangler entusiasme! (utenom Kjernen) Det skaper press. Et enormt press på spillerne og teamet. De mister fokuset. De mister innsatsen når vi ikke gidder å engasjere oss positivt og bare fokusere på det negative. Er det gøy å spille på Rosenborg?
Jeg tror dette kan være mye av årsaken. Vi er som klæggen sjøl på treneren.
Er det ikke på tide at vi supportere bretter opp armene og står rake i ryggen i motstand og viser spillerene at vi støtter dem uansett. At dem har lov å feile, slik at dem TØR å gjøre tingene uten å bli buet ut om dem feiler i forsøket. Kun dette kan få vekk presset på spillerene. Da kommer også innsatsen. Møt opp mannsterke på trening og kamp. Gjør ditt ytterste for å vise dette til spillerne.
- Rosenborgs eget spill er nøkkelen til seier
- INNSATS er nøkkelen til å få til Rosenborgs eget spill
- VI er nøkkelen til innsatsen!
Mvh Balder |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2005 02:43 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig skal man støtte op om laget, hvilket de fleste vel gør. Men det er svært at holde humøret oppe når man, i mine øjne, gør ting som der slet ikke er sammenhæng i.
F. eks at sætte Helstad ind på kanten, jeg tror ikke at der er EN kamp hvor han har præsteret derude. At bruge Ødegaard i venstre side, for så at skifte ham over til højre side når han ikke præsterer. Ikke at han gør det meget bedre der.
Tror næppe det er pga supporterne at spillerne mister motivationen og gejsten. Som man har sagt så mange gange før, at bære Rosenborg trøjen burde være motivation nok. Synes egentlig heller ikke at støtten til laget har været specielt dårlig, selv med den dårlige web-TV lyda, kunne man høre Kjernen synge i dag.
Derudover vil jeg gerne sige, at jeg synes det er pinligt og skamfuldt, at folk forlader stadion før tid, som nogle gjorde idag. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 17.05.2005 02:55 Post subject: |
|
|
Nei, men jeg tror det er en betydelig faktor. Synes også det er tatt mange rare valg i taktikk og spillervalg, men det må da være noe som gjør at teamet gjør disse valgene? Selv tror jeg det blir trenerbytte. Men kommer det til å hjelpe? Det må vi vente å se.
En ting som er klinkende klart er at Rosenborg trenger et avbrudd, for å komme seg utav den sirkelen de trasker i nå. Da trengs noe drastisk. _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 17.05.2005 17:02 Post subject: |
|
|
Perry til Adressa:
- Skal publikum pipe mot noen, får de gjør det mot
meg. Spillerne vil mye, men får det ikke ut. De blir ikke bedre av få piping mot seg. De er redde for å feile i utgangspunktet. Det er klare stressmekanismer hos flere spillere som ikke tidligere har opplevd særlig motgang. Isteden for å ta initiativ forsøker de på løsninger vi slett ikke har øvd på.
----
Det er det jeg mener, støtt spillerne! _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.05.2005 18:46 Post subject: |
|
|
Må si at jeg synes media overdriver pipekonsert-snakket sitt: På Lerkendal var det langt i fra noen unison pipekonsert, bare et fåtall peip.
I dag framstiller Adressa det slik at RBK ble møtt av pipekonsert i borgertoget. Det må i alle fall ha svært få (idioter) som peip; gikk noen skritt bak spillerne i hele toget uten å høre annet en tidvis applaus. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 17.05.2005 19:18 Post subject: |
|
|
Hade inte rbk 8 poäng förra året också efter 16 maj? Då var det väl inte lika stor upståndelse?
Hoppas alla har haft en trevlig 17:e Mai förresten  |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 17.05.2005 21:08 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Må si at jeg synes media overdriver pipekonsert-snakket sitt: På Lerkendal var det langt i fra noen unison pipekonsert, bare et fåtall peip.
I dag framstiller Adressa det slik at RBK ble møtt av pipekonsert i borgertoget. Det må i alle fall ha svært få (idioter) som peip; gikk noen skritt bak spillerne i hele toget uten å høre annet en tidvis applaus. |
Var vel journalisten fra Adressa som peip  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.05.2005 21:10 Post subject: |
|
|
KFF_RBK wrote: | Hade inte rbk 8 poäng förra året också efter 16 maj? Då var det väl inte lika stor upståndelse? |
I fjor var det spilt én kamp mindre innen 17. mai.
Uansett må jeg si at jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsene til Adressa og tabloidene om at fansen har vendt laget ryggen, og piper dem ut. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.05.2005 15:22 Post subject: |
|
|
Bratseth og Skutle hevder det samme som meg, nemlig at RBK ikke ble møtt med pipekonsert i borgertoget i går:
- Det blir feil slik media framstilte det i denne saken, og totalt urettferdig for de som faktisk bryr seg og gir oss støtte, sier Nils S.
Les mer: - Støtten varmer |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 18.05.2005 15:37 Post subject: |
|
|
Trodde ikke slik om Adressa. At VG, Dagbladet og de andre riksavisene slår kloa i RBK når de har sjansen er jo vanlig, men at Adressa vil overdrive så mye, om ikke lyge om slike ting, bare for å selge aviser, Adresseavisen som står Rosenborg så nært, skuffer meg. Skuffer meg veldig! |
|
Back to top |
|
 |
|