View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2002 19:22 Post subject: EM på Lerkendal? |
|
|
12. desember offentliggjør UEFA hvem som får arrangere fotball-EM i 2008. Norden (Norge, Sverige, Danmark og Finland) er som kjent en av kandidatene.
Jeg håper virkelig at vi får EM. Ikke bare betyr det 3 gruppespillskamper her i Trondheim, men dette betyr også at Lerkendal vil bli ytterligere utbygd fordi minimumskravet til tilskuerkapasitet er 30 000.
Planen er å bygge en ekstra etasje på Adidas-tribunen, bygge ut i hjørnene, samt lage en ekstra seterad på de eksisterende tribunene. Dette vil gi en kapasitet på 30 849.
Les mer: Slik får Lerkendal plass til over 30 000
Og slik blir herligheten:
Se flere bilder: Lerkendal som EM-arena
Må si at dette virkelig ligner på et skikkelig stadionanlegg. Det beste av alt: Rosenborg slipper å påta seg noen økonomisk risiko for utbyggingen. Med andre ord kan Lerkendal forbedres uten at RBK trenger spandere noe som helst.
Greit nok at den ekstra etasjen på Adidas-tribunen bare skal brukes under EM (billigst mulig løsning - rives etter EM er ferdig), men jeg reagerer på at Rosenborg også kanskje vil rive tribunene i hjørnene etter at mesterskapet er over! Forstår de virkelig ikke at stadion blir mye, mye bedre på denne måten. Som du ser på bildet over, vil dette føre til at Lerkendal blir et mer intimt og lukket stadion!
Rosenborg skylder på penger:
- Dette har med økonomi å gjøre, og om det er bruk for flere seter, sier Arne Lorentsen i Lerkendal stadion AS.
Hva faen? RBK kan vel alltids ha bruk for noen flere seter! I år har folk ved flere anledninger måtte forlate billettkøene utenfor fordi det har blitt utsolgt (senest i siste kampen mot Brann). 2000-3000 ekstra seter i svingene må vel bare bety ekstra inntekter!?
Mitt håp er dermed:
at Norden får EM
at Rosenborg bevarer tribunene i hjørnene etter EM er ferdig
Les mer om EM 2008 i Norden her: nordic2008.com / Lerkendal Stadium
Last edited by 2mas on 11.12.2002 23:41; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2002 16:40 Post subject: |
|
|
Nedtellingen har for alvor startet:
Bare seks dager igjen til at Norden (kanskje) får EM!
Er det virkelig bare jeg som bryr meg om dette - det har vært null respons på EM-tråden ennå? |
|
Back to top |
|
 |
PUmaster Junior
|
Posted: 08.12.2002 15:14 Post subject: |
|
|
Nei!
Jeg gleder meg som en gris! hehe
Det betyr så mye. Hvis norden blir tildelt Em så blir jo som du skriver, lerkendal "påbygget".
Men hva er det de hevder? Skal de rive svingene etter EM???????
Herregud! Hva er de tenker med borte på brakka!
Det er jo nettop nå lerkendal har mulighet til å kanskje bli en grei stadion, med svinger og greier, også truer man med å ta bort svingene etter EM.
Dette går ikke an!
Nå må noe skje borte på brakka!
(Blir litt provosert her) |
|
Back to top |
|
 |
Laard Junior
|
Posted: 08.12.2002 18:48 Post subject: |
|
|
Like tåpelig synes jeg det er at de skal de skal rive den ekstra etasjen på Adidas-tribunen etter mesterskapet... Jeg er temmelig sikker på at Lerkendal trekker 30 000 på de fleste CL-kamper, og stadion blir tøffere jo større den er. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.12.2002 20:43 Post subject: |
|
|
Laard wrote: | Like tåpelig synes jeg det er at de skal de skal rive den ekstra etasjen på Adidas-tribunen etter mesterskapet... |
Akkurat det er jeg uenig i. Den ekstra etasjen på Adidas-tribunen er kun en skikkelig billigløsning - uten tak (og sannsynligvis uten "ekstra-utstyr" som kiosker, toaletter osv). I tillegg mener RBK at "en ekstra etasje vil bli altfor ruvende til at det kan være en permanent løsning".
Jeg er vel ikke helt enig Rosenborgs begrunnelse - det vil ikke bli for ruvende, men så lenge at man velger en slik billig-løsning, er det greit at man river etter EM. Men dersom man gjør det på "skikkelig vis", kan man gjerne beholde den ekstra etasjen...
Jeg må si meg 100% enig med PUmaster; det er helt idiotisk å rive tribunene i hjørnene! Arne Lorentsen i Lerkendal stadion AS sier at man kanskje ikke trenger disse setene - for noe tull! RBK skal jo få disse setene gratis - man slipper å betale for utbyggingen! Det er mye bedre med et fint, lukket stadion med noen ledige seter under kampene, enn fire frittstående tribuner slik som i dag! Sannsynligvis klarer man å fylle Lerkendal uansett, og dermed får RBK enda større billettinntekter.
Heldigvis er det langt i fra bestemt at hjørnetribunene vil bli fjernet:
- EM kan føre til at vi får flere permanente seter. Når det først blir investert i flere seter, må vi se om det er lurt å la noen stå igjen etter EM, sier Arne Lorentsen. [mer]
Så får vi krysse fingrene for at RBK tar til vett og tar vare på tribunene i hjørnene dersom det blir EM i Trondheim! |
|
Back to top |
|
 |
Laard Junior
|
Posted: 08.12.2002 22:05 Post subject: |
|
|
I nyhetsartikkelen om at EM vil være kjempereklame for Trondheim sto det at Russland, Østerrike/Sveits, og Hellas/Tyrkia er de største utfordrerne til Norden om å få utdelt EM. Hva med Skottland/Irland? Trodde de var favorittene. |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 09.12.2002 12:53 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Jeg må si meg 100% enig med PUmaster; det er helt idiotisk å rive tribunene i hjørnene! Arne Lorentsen i Lerkendal stadion AS sier at man kanskje ikke trenger disse setene - for noe tull! RBK skal jo få disse setene gratis - man slipper å betale for utbyggingen! Det er mye bedre med et fint, lukket stadion med noen ledige seter under kampene, enn fire frittstående tribuner slik som i dag! Sannsynligvis klarer man å fylle Lerkendal uansett, og dermed får RBK enda større billettinntekter.
|
Så ufattelig enig! Den største grunnen til at jeg vil ha EM hit er for å få fikset
Lerkendal stadion - og det betyr at de fyller igjen hjørnene. Om de skal fjerne dette igjen etter EM så gjør de noe sinnsykt dumt. Jeg tror faktisk ikke det er mulig at de er så dumme. Det kan de bare ikke være. |
|
Back to top |
|
 |
Bodø_Gutt Junior

|
Posted: 09.12.2002 17:25 Post subject: |
|
|
Æ e så sat*ns eni... Me alle sammen. EM vil bli kjæmpe reklame for RBK og Tr.heim. Kommer også te å bli ænklar å få bilætt  _________________ Hilsen ANti-GlimterN |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.12.2002 17:32 Post subject: |
|
|
Laard wrote: | Hva med Skottland/Irland? Trodde de var favorittene. |
De var en stor favoritt, men er det ikke lengre. Man har nemlig store problemer med å skaffe penger til å bygge nye stadionanlegg i Irland. Det hjelper lite med Hampden, Ibrox og Celtic Park i Skottland dersom man bare har dritt-arenaer på "den grønne øya"...
Kan for øvrig lese følgende i dag:
"Onsdag skal søkerne gjøre sine presentasjoner for UEFA-styret i Nyon, Sveits. På ettermiddagen torsdag blir EM-verten for 2008 presentert på Intercontinental Hotel i Geneve. For første gang kan Norge få arrangere fotball-EM for menn. I så fall vil kampene bli spilt på Ullevaal i Oslo og Lerkendal i Trondheim.
Også Danmark, Sverige og Finland er med i Norden-søknaden. Totalt foreligger det sju søknader, og Norden er utpekt som nestfavoritt etter Østerrike/Sveits."
Les mer: Norden høyt opp i EM-diskusjonen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2002 23:40 Post subject: |
|
|
Formannen i Trøndelag Fotballkrets og daglig leder på Lerkendal Stadion har liten tro på at Norden får tildelt fotball-EM 2008.
- Signalene vi har fått fra Norges Fotballforbund er at vi ikke akkurat er favoritter, sier Arne Lorentsen.
Selv om Lorentsen, som har vært med å utforme Nordens EM-søknad, er lite optimistisk i sine spådommer, ønsker han å understreke at gleden vil være stor dersom Trondheim og Lerkendal får arrangere tre kamper sommeren 2008.
- Hvis Norden blir arrangør, vil vi selvsagt bli glade. Da må vi brette opp ermene og starte planleggingen. Det vil bli enormt mye som må gjøres, ikke minst i forhold til utbyggingen av Lerkendal, sier han.
Tilskuerkapasiteten på Lerkendal i dag er 21.000. Minimumskravet er 30.000, og dette skal løses ved at svingene bygges igjen, og at en ny etasje bygges over tribune nord. Økonomisk risikerer ikke Lerkendal eller Rosenborg noe. NFF garanterer for det økonomiske resultatet.
- Vi har beregnet at de tre kampene vil generere 100 millioner kroner i ekstra inntekter til Trondheim. Vi regner ikke med noen stor gevinst for Rosenborg og Lerkendal. Først og fremst ser vi på dette som en investering for norsk fotball, sier Arne Lorentsen.
Les mer: Tror ikke på egen EM-søknad |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 12.12.2002 00:30 Post subject: |
|
|
Ser dette hos bookiene også. Østerrike/Sveits er klare favoritter mens Norden gjerne ligger som nummer 2 eller 3. Jeg har spilt noen småpenger på at Norden får EM til ca 4 i odds.
Må si at jeg blir veldig overrasket om Norden klarer å dra i land dette. Men det hadde vært utrolig artig  |
|
Back to top |
|
 |
gris Junior
|
Posted: 12.12.2002 13:13 Post subject: |
|
|
Halv time til vi får vite om vi får EM på Øerkendal... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2002 13:21 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Laard wrote: | Hva med Skottland/Irland? Trodde de var favorittene. |
De var en stor favoritt, men er det ikke lengre. Man har nemlig store problemer med å skaffe penger til å bygge nye stadionanlegg i Irland. Det hjelper lite med Hampden, Ibrox og Celtic Park i Skottland dersom man bare har dritt-arenaer på "den grønne øya"... |
Jeg får støtte fra det danske fotballforbundet, DBU:
»Min helt personlige opfattelse er, at vores chance er 50-50 i forhold til schweizerne og østrigerne. Skotland/Irland er faldet tilbage, fordi det har vist, at de har problemer med at få de stadioner, der ifølge planen skal spilles på i Dublin. De øvrige kandidater har vi ikke hørt meget til,« siger DBUs formand Allan Hansen.
Les mer: EM bliver alpeshow
Enda mer lesestoff - en drøy halvtime før avgjørelsen blir tatt:
:arrow: Slik foregår avstemningen
Også Omdal vil søke igjen (dersom det ikke blir EM i 2008)
De kæmper om værtsskabet
14 män avgör Nordens öde |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2002 13:39 Post subject: |
|
|
I følge NRK P1 er følgende land ute i kampen:
- Kroatia/Bosnia
- Ungarn
- Russland
Dermed gjenstår følgende kandidater:
- Østerrike/Sveits
- Hellas / Tyrkia
- Norden
- Skottland / Irland |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2002 14:12 Post subject: |
|
|
I følge VG (Norge fortsatt med i EM-kampen) er avgjørelsen forsinket og kan drøye helt til klokken kl. 14.30...
EuroSport skriver for øvrig at storfavorittene Østerrike/Sveits visstnok i løpet av dagen har blitt mindre favoritter:
"Euro 2008 front-runners Austria & Switzerland appear to have lost some steam ahead of the final vote by UEFA today at 16:00 cet in Geneva. Ireland’s joint effort with Scotland is often mentioned as the most threatening of the six other bids in the running.
However both candidacies have their weaknesses.
Long considered the best bid, with strong government backing and Europe-wide accessibility, Austria & Switzerland’s bid has come under fire for coming too soon after Germany hosting the 2006 World Cup and many UEFA members want to take Euro 2008 away from Central Europe.
The Irish and Scots have lobbied energetically for their joint Celtic bid, spending more than £1 million on spin. But their hopes faded somewhat Wednesday when Irish Prime Minister Bertie Ahern assured the European football governing body avoided committing to the construction of two new stadiums. Since the Celtic candidacy was unveiled, Ireland’s economic fortunes have plunged and plans to build what the local press dubbed a "Bertie Bowl" with public money have been scuppered.
Scottish FA chief executive David Taylor nonetheless issued an impassioned plea before the UEFA panel in Geneva Wednesday, hoping the Ireland-Scotland bid can upset the front-runners in the same manner as England for Euro 96.
There’s no prize for guessing that UEFA boss Lennart Johannson will favour the joint Denmark/Finland/Norway/Sweden bid, but others may shy away from the logistical nightmare of shuttling between the four Scandinavian nations."
Les mer: Suspense to the end in Euro 2008 bid |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 12.12.2002 15:32 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.12.2002 16:28 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2002 17:25 Post subject: |
|
|
Nei, det gikk ikke så bra dette. Østerrike/Sveits ble noen hakk for store...  |
|
Back to top |
|
 |
Laard Junior
|
Posted: 12.12.2002 18:15 Post subject: |
|
|
Det var nok Finlands stadioner med løpebane rundt, og Norges små stadioner som gjorde at Norden ikke fikk EM. Finlands stadion i Tampere er heller ikke noe vakkert syn, faktisk ikke den planlagte utbyggingen heller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2002 23:01 Post subject: |
|
|
Nå får vi håpe at Nye Lerkendal blir ytterligere utbygd likevel. I løpet av to-tre år vil setene på Adidas-tribunen bli byttet ut, samt at det skal komme gangbruer mellom de fire tribunene.
Forhåpentligvis blir det tribuner i steder for bruer i svingene.... |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 13.12.2002 12:11 Post subject: |
|
|
Quote: | Forhåpentligvis blir det tribuner i steder for bruer i svingene.... |
Det spørs vel hvor sannsynlig det er ettersom de hadde tenkt å rive svingene etter EM uansett  |
|
Back to top |
|
 |
|