View previous topic :: View next topic |
Sentral midtbane anno 2003 - hvem? |
Bent Skammelsrud (uaktuell - legger opp...) |
|
28% |
[ 10 ] |
MacBeth Sibaya |
|
31% |
[ 11 ] |
Fredrik Winsnes |
|
20% |
[ 7 ] |
Frode Johnsen |
|
2% |
[ 1 ] |
Ørjan Berg |
|
17% |
[ 6 ] |
|
Total Votes : 35 |
|
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.10.2002 14:44 Post subject: |
|
|
Ja, Jeg også synes egentlig Rosenborg bør spille med to vinger. Vi har jo Brattbakk, Enerly, Ludvigsen og George... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.10.2002 18:41 Post subject: |
|
|
Foruten Brattbakk, trives alle disse vingene best på høyresiden... Men kanskje Ludvigsen kan spilles inn i en venstrekantrolle? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.10.2002 20:16 Post subject: George da??? |
|
|
Kan ikke George og Enerly også spille på venstre siden da??? Men du har rett i att de trive ihvertfall best på høyrekanten ja! |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 11.10.2002 20:29 Post subject: |
|
|
De KAN spille på venstre. Akkurat som Brattbakk KAN spille der, men høyrebente folk på venstresida er bortkasta. Se bare hvor mange sjanser Brattbakk får til å legge inn med venstrefoten, men heller velge å prøve å dra av backen for å få ballen over på høyrefoten. Litt håpløst å se på.
Strengt tatt har vi jo bare Enerly og Ludvigsen som er rene vinger. Alle de andre er vel egentlig spisser og duger best der. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.10.2002 20:46 Post subject: |
|
|
Ja, helt enig! Brattbakk er midtspiss - målhungrig sådann, som har spilt ving i Rosenborg helt siden Steffen Iversen ble vurdert som et bedre midtspissvalg i 1996. Det må sies at Brattigol med tiden har blitt flinkere ute på kanten, men han har mye å gå på!
Nils Arne Eggen har helt klart brukt Christer George feil - han er langt fra noen ving! "Georgie" er helt klart et bedre alternativ som indreløper eller midtspiss. Dette beviste han også i tospann med Brattbakk i 4-3-1-2-formasjonen i vår: Christer viste gode figher-egenskaper da han ofret edlere kroppsdeler for å få ballen i mål mot Molde!
Oppsummeringen min blir som følger:
Midtspissalternativer:
Frode Johnsen, Harald Brattbakk, Azar Karadas, Christer George, Are Tronseth og Dag Frode Hornseth
Vingalternativer:
Dagfinn Enerly, Trond Fredrik Ludvigsen, Harald Brattbakk (nok en gang), Odd Inge Olsen og Morten Knutsen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.10.2002 17:09 Post subject: |
|
|
I går fikk MacBeth Sibaya sitt første, lille gjennombrudd, spør du meg. Tror det var flere enn meg som var godt fornøyde med hva Khetho presterte i de 40 minuttene han fikk mot Brann.
Han var flink til å spille på lagkamerater på løp, og ikke minst var pasningene hans meget presise. Synes Sibaya har vist stor forbedring siden Bryne-kampen, og jeg tror at konkurransen om den sentrale midtbanerollen blir bare hardere og hardere. Selv om Skammelsrud ikke får fornyet kontrakten, blir det vanskelig for Hareide å velge. Både Winsnes, Sibaya og Ørjan er meget sterke navn!
Les også hva Otto Ulseth, skriver i sin kommentar i Adressa i dag:
Til og med Rosenborgs afrikaner, Macbeth Sibaya, virker nå å være i ferd med å tilpasse seg stilen. I går spilte han stort sett på ett og to touch, i rommet foran lagkamerater på vei fremover. Han bidro virkelig til å holde fremoverspillet i gang.
For å si det sånn: Jeg tror han ville fremstått i en annen variant om han hadde spilt i rødt.
Hvis gårdagen virkelig var et uttrykk for at han nå er på vei inn i stilen, begynner det å bli litt trangt om midtbaneplassene i neste års stall: Ørjan, Roar, Odd Inge Olsen og Fredrik Winsnes står allerede foran ham i køen.
Hvor Bent står vet foreløpig ingen, med tanke på neste år.
Vi vet bare at han er verdensmester i fotball allerede: Elleve seriemesterskap på rad! [mer]
Derfor spør jeg nok en gang: Hvem vil du se i den sentrale midbanerollen til neste sesong? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2002 10:05 Post subject: |
|
|
Nå som Fredrik Winsnes vender nesa hjemover, må Hammarby finne en erstatter. Det virker ut som at det blir en annen spiller med RBK-tilknytning: Karl Oskar Fjørtoft.
- Karl Oskar Fjørtoft minner om Fredrik Winsnes i sin spillestil. Vi har ham på lista over aktuelle nyervervelser til neste år. Ettersom han spiller i en toppklubb i Norge, kan han sikkert tilføre oss en hel del, sier direktør Henrik Appelqvist i Hammarby. [mer] |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.10.2002 16:37 Post subject: |
|
|
Gleder meg til Fredirk returnerer! Gleder meg til og se hvor god han er nå...  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2002 17:39 Post subject: |
|
|
I går spilte Fredrik sin siste hjemmekamp for Hammarby før returen til Trondheim. "Bajen" tapte 0-1 for IFK Göteborg på Söderstadion. Dermed gjenstår bare siste serierunde i Allsvenskan - mot Landskrona på lørdag, før Winsnes er ferdig med året i Stockholm.
- Det har varit en positiv upplevelse som utvecklat mig som fotbollsspelare. Jag vill tacka spelare, tränare och klubben för det, säger Winsnes.
Vad tycker du att de stora skillnaderna mellan Hammarby och Rosenborg är?
- Det är lite orättvist att jämföra Rosenborg med något lag i Allsvenskan. Det är en helt annan värld. Man har ju en tradition att vinna och har vunnit Tippeligaen 11 år i följd samt deltagit i Europeiska cuper åtta år. Jag tror inte att något svenskt lag har en sådan position. :D
Läs mer
~~~~~~~~~~~~~~
Selv tror jeg at Ørjan Berg er mer eller mindre utelukket som sentral midtbanespiller... Ikke det at nordlendingen ikke duger, men når man har Sibaya som helt klart bør spille der, og ikke i en indreløperposisjon, så tror jeg at Ørjan fortsetter der han spiller nå.
Kanskje dette blir midtbanen neste år?
Strand/Winsnes - Sibaya - Berg |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.10.2002 18:25 Post subject: |
|
|
Hmm... Holder en kanpp på disse jeg:
Strand-Winsnes-Berg
Men Ketho kan absolutt være med å kjempe om en plass i første-elleveren han også da!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2002 12:37 Post subject: |
|
|
Bør Rosenborg gi Bent Skammelsrud ny kontrakt?
Si din mening! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.11.2002 15:18 Post subject: |
|
|
Jeg synes Bent skal få en kontrakt som en backup på en måte jeg! Og 2004 kan han jo kanskje vøre med i trenerteamet på en måte? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.11.2002 22:03 Post subject: |
|
|
Ble ikke Skammelsrud nei... Nå er det Fredrik som bør spille i følge meg! |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 01.11.2002 22:07 Post subject: |
|
|
Jeg tror fremdeles at dagens spillerstall egner seg best til 4-4-2, med Winsnes og Sibaya på sentral midtbane:
Arason - Blixt, Basma, Hoftun, Saarinen - Enerly, Sibaya, Winsnes, Berg - Brattbakk, Karadas
Hmm.. Men hvor skal man putte Strand?
Forøvrig trist at Bent måtte ut - men en eller annen gang må man jo slutte så hvorfor ikke mens man enda er god? Hadde vært trist om Bent hadde endt opp som Lothar Mattheus... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2002 22:18 Post subject: |
|
|
thomasj wrote: | Forøvrig trist at Bent måtte ut - men en eller annen gang må man jo slutte så hvorfor ikke mens man enda er god? Hadde vært trist om Bent hadde endt opp som Lothar Mattheus... |
Det er vel egentlig omstendighetene rundt jeg reagerer mest på. Selv om jeg egentlig hadde trodd at det vil ende slik - Skammels ville ha fått ny kontrakt allerede i mai dersom Hareide virkelig ønsket å ha ham med, synes jeg at 12 dagers oppsigelsestid er uhørt!
Jeg holder fortsatt en knapp på 4-3-3, og gjentar mitt forslag til midtbane anno 2003:
Strand/Winsnes - Sibaya - Berg
Tror denne trioen kan slå fra seg! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.11.2002 22:28 Post subject: |
|
|
Sibaya= Nei!
Ikke enda! Han er ikke kjørt helt fast i RBK-systemet enda han! Han blir et backup på mitt lag:
Strand-Winsnes-Berg
Benk: Sibaya, Skjærvold |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2002 16:11 Post subject: |
|
|
Det er ut som at du får viljen din, knerten. Winsnes ser ut til å bli Skammelsruds arvtager:
- Jeg ser for meg Fredrik Winsnes i den rollen neste år. Fredrik har kvaliteter til å kunne ta over, og det blir nok han vi kommer til å satse på, sier Åge Hareide. [mer] |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.11.2002 17:17 Post subject: |
|
|
Jeg fikk viljen min ja. Winsnes blir førstevalget og det tar Åge Hareide rett i!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2002 18:13 Post subject: |
|
|
Landskrona - Hammarby 2-3
Winsnes scoret 0-2-målet, og var dermed sterkt delaktig i at "Bajen" reddet plassen i Allsvenskan. Forhåpentligvis viser han samme ferdigheter også neste sesong - fortsatt i hvit trøye, men derimot i svart i stedet for grønn shorts. :wink:
Sveriges største avis, Aftonbladet, har for øvrig en stor artikkel om Fred i dag. Legestudenten mener at året i Stockholm har gjort ham til en bedre fotballspiller:
Fredrik Winsnes kom till regerande mästarna för att lyfta laget ett snäpp till. 25 matcher senare kan Hammarby trilla ner i superettan.
– Det har ändÃ¥ varit ett steg i rätt riktning för min karriär, säger den sympatiske norrmannen.
Läs mer: Winsnes sista resa med Hammarby
Tror for øvrig at Hareides rotasjonssystem gjør at vi også vil se en del til MacBeth Sibaya i Skammelsrud-rollen til neste år... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.11.2002 21:40 Post subject: |
|
|
Åge Hareide fastholder begrunnelsen for å vrake Bent Skammelsrud - 36-åringen som avsluttet sin karriere med en svært god kamp mot Lyon.
- Jeg visste fra første stund at jeg måtte starte en prosess for å fornye laget.
Jeg har treårskontrakt med Rosenborg. Hvis jeg skulle utsette fornyelsen til neste år, hadde jeg bare hatt to år igjen på å bygge opp et lag. Og det handlet også om hvor mye spilletid Bents fremtidige erstatter hadde fått, hvis Bent fortsatt hadde vært i klubben. Der hadde jeg fått et dilemma. Selv om Bent er god nok, var det viktig å få startet prosessen. Vi kan bli like gode uten Bent, med en landslagsspiller som Fredrik Winsnes, Macbeth Sibaya eller Ørjan Berg i den sentrale midtbaneposisjonen, sier Hareide.
Les mer hos VG: Ikke redd for å be Eggen om hjelp
Slik som Åge sier, ble Winsnes tatt ut i landslagstroppen til kampen mot Østerrike førstkommende onsdag. Dette er bare en privatlandskamp, og dermed kan vi vel håpe på at Nils Johan Semb lar litt reserver prøve seg, deriblant Fredrik... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.11.2002 22:31 Post subject: |
|
|
Hareide var redd Skammels skulle miste gnisten... Nå må Hareide passe på så han ikke mister gnisten  |
|
Back to top |
|
 |
darkOmaN Junior
|
Posted: 18.11.2002 13:30 Post subject: |
|
|
Sibaya SKAL spille neste år,visst ikke kan vi bare sende han hjem til afrika.. visst ikke han får spille kommer han seg aldri inn i systemet å da er det bedre med et talent som kan norsk en en utenlandsk som begynner å lengte hjem.så enkelt er d. han visst i vm at han har alle de kvaliteter rbk trenger og kansje mer! får han spilel sentralt i vinter å komme mer inn irbk-miljøet blir han en kjempehit! trust me! han har basis ferdigheter som ingen andre i tippeligaen har,så slipepr vi han så kan vi like godt lavær å kjøpe fra utlandet.. mener fortsatt boateng hadde blitt kjempegod hadde han fått den tilitten han trengte,ikke 2.div fotball i norge,d orker inegn utlendinger! dermed BASTA
GO Sibaya GO
LEVE Rosenborg  |
|
Back to top |
|
 |
Imingen Junior
|
Posted: 18.11.2002 19:24 Post subject: |
|
|
Helt anig med det med vingene på Rosenborg. men de spilte bra med tanke på den defansive delen med Skammelsrud litt foran forsvarsrekka.
Syns absolutt at Ørjan Berg eller Frode Johnsen bør overta midtbanen. Begge to har stor arbeidskapasitet og Ørjan er flink med ballen.
Lag anno 2003: Arason, Blixt, Basma, Hoftun, Saarinen,
Strand, Johnsen, Berg
Enerly, Ludvigsen
Brattbakk |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2002 18:58 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet synes jeg at Winsnes bør spille sentral midtbane neste sesong. Hareides planer om et rotasjonssystem gjør at Sibaya nok vil få mange sjanser til å vise seg fram, og dersom Khetho imponerer så er det enkelt: Da tar han over plassen til "Winsa".
Dagbladets kommentator Øivind A. Monn-Iversen skryter for øvrig av Fredrik i dag. Han mener at Rosenborg-spilleren kan bli en nøkkelspiller på landslaget: Winsnes kan bli Norges Scholes
Hyggelig lesing! |
|
Back to top |
|
 |
aegis Junior
|
Posted: 19.11.2002 19:57 Post subject: sentral midtbane anno 2003-hvem |
|
|
jeg er litt i tvil om denne posisjonen. Winsnes er liksom en mer kjemper type som driver i angrep. Han og Berg virker mer som inderløper typer, mens Sibaya er en mer ballfordeler type, kanskje litt mer stasjonær en Skammels. Kanskje jeg tar feil, intersant å si i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
|