English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
9%
 9%  [ 6 ]
Tagseth
1%
 1%  [ 1 ]
Selnæs
3%
 3%  [ 2 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
0%
 0%  [ 0 ]
Broholm
22%
 22%  [ 14 ]
Nelson
62%
 62%  [ 39 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 62

Author Message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1388

PostPosted: 26.05.2024 20:08    Post subject: Reply with quote

Noe har iallefall skjedd, Nelson løp mye mer i presset i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2616

PostPosted: 26.05.2024 20:13    Post subject: Reply with quote

Nelson trengte absolutt noen kamper på benken. Loffa rundt forrige gang han startet. Nå blir utfordringen å gjenskape prestasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 189

PostPosted: 26.05.2024 20:22    Post subject: Reply with quote

Bra kamp, tror Holm kan bli bra. Mange som leverte,oppløftende,det klart beste laget
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2022

PostPosted: 26.05.2024 21:19    Post subject: Reply with quote

Holm har fått mye muskler, men farten og kondisen er det ikke jonbe så mye med.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1554

PostPosted: 26.05.2024 22:02    Post subject: Reply with quote

Veldig oppløftende. Vi var totalt overlegne. Lenge siden sist.
Idag savnet vi en målfarlig midtbanespiller og savnet Nypan. Jeg tror finnen har mer potensial enn Tagseth. Tagseth tar for lite plass og er alt for lite målfarlig.
Nelson viste idag det vi forventer av han.
Back to top
View user's profile Send private message
Knutsen92
Junior


Joined: 07 May 2023
Posts: 29

PostPosted: 26.05.2024 22:04    Post subject: Reply with quote

Nå kaster jeg stein i glasshus, men jeg forstår meg ikke helt på VAR motstanden. Fotballen blir uten tvil mer rettferdig av det. Ishockey har brukt det i mange år. Problemet til VAR her i Norge er at det er de som sitter i bussen som ikke henger med. Dommerstandaren i Norge er jevnt over for lav. De er ikke profesjonalisert slik som spillere, trenere og alt annet i Eliteserien er. Jeg mener fokuset bør rettes mer i den retningen og ikke mot VAR.
VAR er kommet for å bli, og det er ikke noe vi her i steinrøysa i Norge kan få til å forsvinne. Skal vi henge med i Europeisk fotball og anerkjennes som et seriøst fotball land er vi nødt til å utvikle VAR. Ikke avvikle!
_________________
Smell the space behind!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5515

PostPosted: 26.05.2024 22:06    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Veldig oppløftende. Vi var totalt overlegne. Lenge siden sist.
Idag savnet vi en målfarlig midtbanespiller og savnet Nypan. Jeg tror finnen har mer potensial enn Tagseth. Tagseth tar for lite plass og er alt for lite målfarlig.
Nelson viste idag det vi forventer av han.


Aner ikke hvor mange gjenvinninger Tagseth hadde men det var mange. Finnen er god, men må jobbe med pasninger!
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1275
Location: Oslo

PostPosted: 26.05.2024 22:26    Post subject: Reply with quote

Viktig seier. Forhåpentligvis kan vi komme inn i en god stim med gode prestasjoner og tilhørende gode resultater. 13 poeng på 10 kamper er ikke imponerende, men bør i alle fall være nok til å gå klar av nedrykk. Så har vi fem kamper igjen før halvspilt, og vi har gjort unna de tre sterkeste lagene. Om vi får styrka stallen i sommer, kan vi antakelig se mer oppover enn nedover tabellen i høst. Håper AJ bare fortsetter å implementere moderne og fin fotball og at vi tør å tenke prestasjon/utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 26.05.2024 22:38    Post subject: Reply with quote

Tagseth har hittil vist seg å være en bedre pasningsspiller enn Santeri, samt i dag hadde Tagesth enormt mange gjenvinninger. Muligens den beste defensive kampen hans i rbk-trøya!? Santeri er passe god på lese spill og gjenvinne, slurvete pasninger, men for noen vendinger han har. Ser at Selnæs ikke er redd for å passe direkte til Santeri med mann i rygg. Med to driblevinger på hver sin kant kan vi begynne å kjøre hardt på begge sider. Kommer til å slite ut motstandere. Det store spørsmålstegnet er Reitan. Mange enkle pasningsfeil og dårlige valg i dag også, men samtidig så er han med å skaper litt, men blir litt for ustabilt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1588

PostPosted: 26.05.2024 22:49    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Om vi får styrka stallen i sommer, kan vi antakelig se mer oppover enn nedover tabellen i høst.

styrke stallen ? vi må kvitte oss med 5-10 spillere før den tanken kan tenkes
Back to top
View user's profile Send private message
TBK
Senior


Joined: 15 Nov 2010
Posts: 174

PostPosted: 26.05.2024 22:58    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Hva slags mann er det TV2 har begynt å sende til Lerkendal? Helt amatør.


Helt enig. Andre kampen han har vært reporter på Lerkendal og det virker som han ikke vet hva/hvordan han skal intervjue spillere/trenere. Rolling Eyes Surprised Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1220
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2024 23:03    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen. Noen som kan so noe om Holm? Er han langt unna å kunne bidra noe særlig? Han burde jo kunne fungere bra som feilvendt oppspillspunkt når han er i form.
Back to top
View user's profile Send private message
norodd
Junior


Joined: 05 Aug 2010
Posts: 13
Location: Mo i Rana

PostPosted: 26.05.2024 23:57    Post subject: Reply with quote

For meg virker høyre back som svakeste ledd. Han hadde mange feilpasninger og laget helt unødvendige frispark (bl.a det som førte tit målet i mot).
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2095

PostPosted: 27.05.2024 00:01    Post subject: Reply with quote

En fullt fortjent seier som burde vært i boks etter første omgang.
Jeg liker mye av det jeg ser i frispilling , søke ledige rom fremfor motstanders forsvar og tendenser til godt kombinasjonsspill.
Akilleshælen er dessverre kvalitet i utførelse,litt for mange upresise pasninger, svake mottak og avslutninger.
Men det speiler troppen vi har per nå
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 27.05.2024 00:05    Post subject: Reply with quote

Angående målet i mot ville jeg sett to kjøttstoppere i hver sin sone. rett til høyre for straffemerket, og en mann rett etter, hvor resten følger mann mot mann. Etter å ha sett reprisen mener jeg fremeles det er vedkommende i sone som står for nærme sin makker, og for langt unna straffemerket hvor frisparket blir slått til. Mann mot mann ender alltid opp med etterskudd og ofte er eneste mulighet å gå hardt i kroppen. Så synes det er litt strengt å "bare" skylde på Ceide der. Mulig Ceide burde forstått at han burde stått "foran" som et sperretrekk når han med flere ser at de to i sone ikke er helt i sone. Men det er et perfekt slått frispark, til et perfekt løp med en klasseavslutning på hodet.

Det er oppriktelig gledelig at vi ikke klappet sammen, men fortsatte å jobbe på og var tålmodig.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7891

PostPosted: 27.05.2024 00:09    Post subject: Reply with quote

Jeg mener fortsatt etter å ha sett målet i reprise noen ganger at det er helt utrolig at hverken Tagseth eller Santeri evner å klarere den ballen. Det er den eneste oppgaven de har, de trenger ikke følge noen, de skal bare sørge for at den ballen blir klarert om den havner der den gjør. Men de ser jo helt svimle ut. Strukturen virker for meg fin nok, det er bare elendig involvering av alle i hvitt og svart.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2255
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2024 09:54    Post subject: Reply with quote

Nelsons første virkelig gode kamp i RBK trøya, 'litt' på overtid det gitt... men BB for meg i dag. Tett fulgt av Broholm riktignok.
Er også flere som virkelig står frem og viser prov på gryende form (Holm, Santeri, Pereira og Tagseth).

Reitan, og til dels Henriksen... gidder ikke å kommentere de en gang.

Fullt fortjent seier, og nå gjelder det å gjenta dette mot et FFK lag som virkelig har imponert så langt i år.
Bør allikevel være mulig å kunne plukke med seg 3 poeng mot både de og Odd (B) før klovnekampen mot ManU. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21974

PostPosted: 27.05.2024 09:57    Post subject: Reply with quote

Knutsen92 wrote:
Fotballen blir uten tvil mer rettferdig av det.

Hva så?

Blir artig når bare de som synes "rettferdighet" er noe som trumfer alt sitter igjen på tribunene. Det blir uten meg, iallefall. Fotballinteressen og ikke minst gleden dør litt for hver runde som går med VAR. Kampen i går kunne vært en av disse som skapte minner for livet for enkelte, og jeg ville normalt sett vært euforisk hele kvelden. Istedet ble 2-1-scoringen rett før slutt møtt med skuldertrekk. Det er jo helt umulig å vite om det ble scoring eller ikke. Er så tragisk at det er dette fotballen har blitt, fordi noen få har en slags illusjon om at alt skal bli så "rettferdig".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1547

PostPosted: 27.05.2024 10:20    Post subject: Reply with quote

Ja det som skjedde i går etter VAR situasjonen er det perfekte eksemplet på hvorfor VAR må bort.

Den gleden på 2-1 for så ikke skjønne noe når den annulleres gjør jo at Broholm sin scoring møtes med tvil, blir det igjen annullert? Har det skjedd noe i feltet eller tidligere som gjør at det står 1-1.

Dere som er glad i VAR kan gjerne prøve dere med at det blir mer rettferdig, men så frem til at dette ikke er 100% korrekt i alle situasjoner så ødelegger VAR mer enn det gjør godt
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6278
Location: Skottland

PostPosted: 27.05.2024 10:54    Post subject: Reply with quote

Å diskutere VAR med VAR-motstandere er litt som å diskutere demokrati med russere. De har hatt Jeltsin liksom, og det er bevis på at demokrati ikke er noe for dem.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7891

PostPosted: 27.05.2024 10:58    Post subject: Reply with quote

Hvorfor dukker det opp videoer av Sandberg og Sæter godt bedugget og syngende på fest etter kampen i går? Er det sånn at det er lov for A-lagsspillerne å feste i sesong? Greit neste kamp ikke er før søndag, men nå er det ikke lenge til en lang sommerferie og vi har slitt med masse skader, bør ikke et toppidrettmiljø maksimere restitusjon i slike tilfeller? Aner ikke hvor mange det gjelder, synes bare det virker litt rart.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21974

PostPosted: 27.05.2024 11:15    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Å diskutere VAR med VAR-motstandere er litt som å diskutere demokrati med russere. De har hatt Jeltsin liksom, og det er bevis på at demokrati ikke er noe for dem.

Hæ? Dette gir ingen mening, verken som poeng eller diss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2255
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2024 11:23    Post subject: Reply with quote

For min del var det en uforståelig annullering der og da, men gleden på Broholms vidunderlige 2-1 var fortsatt like euforisk.
Er 100% imot VAR, men jeg er nok dum nok til fortsatt å finne stor glede i mål, selv før de muligens blir annullert eller sett på av VAR.

Når det gjelder videoen av Sandberg og Sæter så har jeg ikke sett den selv, men om man er skadet, ute av tropp eller benket så er det vel ikke akkurat kjempe innafor å feste på nåværende tidspunkt.
Så kan man godt mene at de er bare mennesker de også og har kanskje behov for å 'blåse ut litt' men det virker jo en smule uproft all den tid man er så privilegert som man faktisk er som fotballspiller i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1547

PostPosted: 27.05.2024 12:09    Post subject: Reply with quote

Det kan godt hende at spillerne fikk lov til å ta seg en fest da. Før vi startet hylekoret igjen.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 27.05.2024 12:24    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
For min del var det en uforståelig annullering der og da, men gleden på Broholms vidunderlige 2-1 var fortsatt like euforisk.


Kom noen gledestårer her også RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb