English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 565, 566, 567, 568  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Troillongan
Veteran

PostPosted: 24.11.2025 21:09    Post subject: Reply with quote

Forferdelig lesing. En hedersmann i norsk fotball!
ballbingen
Veteran

PostPosted: 24.11.2025 21:24    Post subject: Reply with quote

Kjipt! Han fortjener hylles nå på sine siste dager for alt han har gjort og oppnådd. Bedre å hylle nå enn når det er for sent!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 24.11.2025 22:44    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide var suksessrik Rosenborg-trener da han plutselig tok over landslaget i 2003.

– Det var dårlig timing med Norge. Det var ikke bra at jeg dro fra Rosenborg da, men landslaget var en sjanse jeg måtte ta, sier Åge.

Gjennom karrieren har han hatt utallige henvendelser fra inn- og utland som det aldri ble noe av.

– Jeg fikk tilbud fra New York før jeg ble trener i Viking. Men det var langt unna Norge og familien, sier Åge.

Bendik supplerer:

– Dette var i 2010. Pappa møtte Red Bull-sjefen Dietrich Mateschitz i hans Hangar-7 i Salzburg. Erik Solér var sportssjef i Red Bull og de ville ha Åge Hareide som trener i New York. Det var spennende, men det amerikanske systemet ga ingen sikkerhet den dagen man eventuelt ble oppsagt. Derfor ble det Norge og Viking.

– Jeg fikk også tilbud fra Southampton etter at jeg tok landslaget, mimrer Åge.

Han var i samtaler med ledelsen i den daværende Championship-klubben, men takket nei siden han nettopp hadde tatt over som norsk landslagssjef.

Les mer: Hareide ferdig som trener
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JBH
Senior

PostPosted: 25.11.2025 01:17    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide har fått påvist hjernekreft.
Synes alle RBK supportere skal sende en varm tanke til vår gamle trener, nå som han kjemper sin livs kamp, samtidig som kjernen burde lage en Tifo for å hylle Åge i årets siste kamp på Lerkendal .
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2025 22:09    Post subject: Reply with quote

Den här säsongen var han utlånad till IK Oddevold. Wiedesheim-Paul gjorde 13 mål och fyra assist på 30 starter i Superettan.

Kontraktet med HBK löper ut i vinter. Hallands Nyheter skriver att Varbergs BoIS visar intresse för Wiedesheim-Paul.

– Det stämmer. Det är en bra spelare och beprövad målskytt i Superettan, så det är klart att vi har koll på honom. Vi har pratat lite med hans representanter men han vill i första hans titta på vad som finns högre upp än Superettan, säger Varbergs sportchef Erik Lund till tidningen.

Läs mera: Varbergs BoIS ute efter Rasmus Wiedesheim-Paul
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.12.2025 11:41    Post subject: Reply with quote

Koppinen:

- Fra Trondheim fikk jeg med meg gruppespill i Champions League, et seriemesterskap og et 60-talls obligatoriske kamper for RBK. Tilbake i TIL ville jeg være med på å vinne noe, være med på å skape noe. Jeg følte meg ikke ferdig som spiller på toppnivå. Det ble flere seriemedaljer, men dessverre en tapt cupfinale. Jeg har også hatt tillitsverv i klubben, tatt trenerutdannelse og synes det var smigrende å bli nevnt blant aktuelle kandidater til den ledige toppsjefstillingen i TIL, min klubb der jeg gjennom 12 sesonger spilte 336 kamper og som jeg fortsatt har et nært forhold til.

(...)

- Da jeg la opp, valgte jeg det private næringsliv. Det ble bilbransjen. Jeg startet som selger, så ble jeg salgssjef og nå er jeg daglig leder. Etter syv og et halvt år støtter jeg meg fortsatt på en filosofi ikke ulikt den som skaper sportslig suksess. Det handler om å utnytte og utvikle de ressursene man har, skape et lag som kan gjøre det best mulig. Jeg er trener her på Sulland hver dag. Jeg prøver å være et forbilde og en frontfigur som også de ansatte kan stille seg bak. Jeg sier det enkelt. Vi skal alle være litt bedre i morgen enn vi er i dag. Det er et krav jeg også setter til meg selv.

Les mer: «Som ung var jeg klar på at jeg bare skulle gifte meg en gang, som mamma og pappa»
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.12.2025 17:59    Post subject: Reply with quote

Nationalkamerat - sist sett på TV2.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 07.12.2025 15:13    Post subject: Reply with quote

Nordsjælland leder 4-0 til pause. Ola Solbakken med 2 scoringer. Mammadalten Peter Ankersen også på scoringslista.

- Torgeir Børven
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 07.12.2025 19:02    Post subject: Reply with quote

Ingason med scoring borte mot København nå.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.12.2025 21:33    Post subject: Reply with quote

Västerås SK kan idag meddela att Mikael Lustig kliver in som tillförordnad sportchef i föreningen. Lustig, som sedan tidigare haft en aktiv roll i klubbens akademi, tar över ansvaret efter att Kalle Karlsson lämnat sin position.

Läs mera: Mikael Lustig tillförordnad sportchef i Västerås SK
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.12.2025 21:58    Post subject: Reply with quote

Regner med de på Brakka har allerede satt ham opp på listen over aktuelle kandidater til neste gang vi skal ha sportssjef. Hvis den nye mislykkes så må vi jo tilbake til det vi kjenner, nemlig eks-forsvarsspillere. Og siden vi ser ut til å foretrekke svensker for øyeblikket så blir det vanskelig å finne en bedre kandidat enn Lustig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2025 12:12    Post subject: Reply with quote

Even Hovland kom till BP inför årets säsong. Han har startat samtliga allsvenska matcher och varit starkt bidragande till att BP spelar i Allsvenskan 2026. Efter en säsong i rödsvart går Even nu vidare i karriären.

”Jag vill tacka alla i klubben, från tränarna till materialarna och köket, som varje dag arbetar för att underlätta för oss spelare. De är viktiga för att vi ska lyckas som klubb och lag.”

Läs mera: Tack och lycka till, Even!

Den siste overgangen betydde at Hovland måtte flytta til Stockholm, medan sambuaren Hanna og dei to borna deira blei buande i Göteborg.

No ønskjer dei å vera saman som familie att, og då kan Sogndal vera eit alternativ, om veteranen takkar ja til det.

Les meir: Even og Hanna kan enda opp i Sogndal att – om klubbhelten takkar ja til ein siste dans
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.12.2025 11:36    Post subject: Reply with quote

Ruim de helft van de tijd moet Jensen het sindsdien doen met een reserverol. De tweebenige middenvelder toont regelmatig flitsen van zijn kunnen, maar weet als aanvallende middenvelder of hangende rechtsbuiten nooit over een langere periode te overtuigen. Deze zomer staat hij dan ook op een kruispunt. Nog een jaar schommelen tussen bank en basis zien zowel FC Utrecht als Jensen zelf niet zitten. Met de komst van Dani de Wit kreeg Jensen er bovendien een geduchte concurrent bij.

“In de eerste paar weken gingen we kijken wat het perspectief voor mij was”, vertelde Jensen na het gewonnen Europa League-kwalificatieduel met Servette, waarin hij twee doelpunten maakte. Door een blessure van De Wit kreeg Jensen aan het begin van de voorbereiding de kans en deze greep hij met beide handen aan. FC Utrecht-trainer Ron Jans noemde Jensen ‘één van de beste spelers van de voorbereiding’ en was niet langer van plan om de middenvelder te laten vertrekken.

“Het geeft rust als je vaker achter elkaar de kans krijgt. Dat zorgt voor ritme en zelfvertrouwen”, verklaarde Jensen zijn goede vorm zelf. Wie het spel van de 25-jarige onder de loep neemt, ziet echter ook voetbalinhoudelijk een grote ontwikkeling bij Jensen. Van een ietwat frêle middenvelder is hij uitgegroeid tot slimme loper, die zijn diepgang en goede basistechniek bovendien steeds vaker aan rendement weet te koppelen.

Analyse: FC Utrecht heeft getransformeerde smaakmaker Victor Jensen terug

Google-oversetteren wrote:
Jensen has had to settle for a reserve role for more than half of his time since then. The two-footed midfielder regularly shows flashes of his ability, but as an attacking midfielder or a hanging right winger, he's never been convincing over a longer period. This summer, he finds himself at a crossroads. Neither FC Utrecht nor Jensen himself are keen on another year of bouncing back and forth between the bench and the starting lineup. With the arrival of Dani de Wit, Jensen also gained a formidable competitor.

"In the first few weeks, we started looking at my prospects," Jensen said after the Europa League qualifying victory against Servette, in which he scored two goals. Due to an injury to De Wit, Jensen was given the opportunity at the start of pre-season, and he seized it with both hands. FC Utrecht manager Ron Jans called Jensen "one of the best players of pre-season" and was no longer planning to let the midfielder leave.

"It's calming when you get the chance more often in a row. That creates rhythm and confidence," Jensen explained of his good form. However, anyone who examines the 25-year-old's game will also see a significant development in Jensen's footballing abilities. From a somewhat fragile midfielder, he has blossomed into a clever runner, who is increasingly able to combine his depth and solid basic technique with effective play.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.12.2025 21:07    Post subject: Reply with quote

[Jonas] Svensson og samboeren Marthe Hamre Owesen har kjøpt en nybygd enebolig i Stokkåsen 69B, som ligger på oversiden av Fortunalia og grenser til Estenstadmarka.

Les mer: Fotballspiller har kjøpt ny enebolig
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.12.2025 20:10    Post subject: Reply with quote

I den forbindelse: Rykter om at Svensson forhandler med Besiktas om sluttpakke

Dessuten:

Halmstads BK och fjolårets förvärv Pawel Chrupalla går skilda vägar.

Båda parter har enats om att bryta treårskontraktet redan efter en säsong.

– Det är efter diskussioner med honom och privata skäl för hans del som gör att det är bäst för båda att vi går åt olika håll, säger HBK:s klubbchef Jesper Westerberg.

Läs mera: HBK bryter kontraktet med Pawel Chrupalla
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 16.12.2025 21:17    Post subject: Reply with quote

Holder Svensson nivået til å vende hjem?

Jeg vil si ja, selv om klubben allerede har brent seg på Ciljan, Tettey, Henriksen og Selnæs.

Gi han en et års kontrakt og se hva han kan bidra med. Han kommer jo ikke til å bli lønnsledende, har mer enn nok penger.

- Torgeir Børven
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 17.12.2025 10:35    Post subject: Reply with quote

Hva skal vi med snart 33 år gamle Svensson når vi har Fonn Witry i sin beste alder – og med Mortensen i backup … og Pereira?

Det er heller venstreback vi burde se på alternativer til.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 17.12.2025 15:32    Post subject: Reply with quote

Vi kvitter oss med Mortensen som går på utenlandskvota.

Pereira og Dahl er mer enn nok på venstreback.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.12.2025 19:30    Post subject: Reply with quote

Rangers have appointed Stig Inge Bjornebye as football consultant and advisor for an initial period of around six months.

Read more: Rangers appoint Bjornebye as interim advisor
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 17.12.2025 23:06    Post subject: Reply with quote

Erlien havnet i Real Valladolid på nivå to, og kommer altså ikke tilbake til RBK🙁
Back to top
razzle
Proff

PostPosted: 18.12.2025 21:51    Post subject: Reply with quote

Triste nyheter om Åge Hareides bortgang i dag.
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 18.12.2025 21:51    Post subject: Reply with quote

RIP Åge Hareide. Det gikk fort..
2mas
Sjef

PostPosted: 18.12.2025 23:08    Post subject: Reply with quote

Ola By Rise kaller Hareides karriere enorm, og peker på at han lyktes med både klubblag og landslag.

– Han har vunnet serien i både Norge, Sverige og Danmark, noe som er helt unikt. I tillegg har han trent tre forskjellige landslag og fått Danmark til sluttspill. Åge står igjen som en av de store, sier By Rise, og påpeker:

– Jeg har jobbet med både Nils Arne og Drillo. Åge kommer tett opp mot de to. I ettertid har Kjetil Knutsen og andre gjort det bra, men Åge er nære den pallen.

(...)

Hoftun skriver at han hadde gleden av å ha Hareide som trener både i Molde og Rosenborg.

– Først som ung spiller, til slutt som veteran. Og det var akkurat like lærerikt og motiverende begge gangene. Alltid like hyggelig og inspirerende å treffe ham i forskjellige fotballsammenhenger i årene etterpå. Norsk fotball har mistet en bauta. Åge vil bli dypt savnet.

Les mer: – Han vil stå igjen som en av de store
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 19.12.2025 08:40    Post subject: Reply with quote

Spent på hvilken markering det blir i åpningskampen neste år. Det er jo2 klubber med sterk tilknytning til Hareide. Hvis det legges opp til tifo-arrangement til denne kampen, skal jeg iallefall støtte...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.12.2025 17:56    Post subject: Reply with quote

– Vi hade en fantastisk tid ihop, säger MFF-ikonen Markus Rosenberg.

Han fortsätter:

– Vi klickade på alla plan. Åge var en fantastisk ledare, men framför allt en fantastisk människa. En person som när han äntrar ett rum så märks det på ett sätt man bara kan uppleva men inte riktigt beskriva.

– Han var tydlig, rak och ärlig. Vi hade stor åldersskillnad men ändå mycket gemensamt.

(...)

– Jag tror aldrig att Malmö hade varit där de är i dag om det inte vore för honom. Han inbringade en tro som blev riktigt verklig. Innan hade man kanske snackat om det men nu blev det på riktigt. Alla hans ord inför de här matcherna fick oss att tro på det. Han hade talets förmåga men också pondus. Den blandningen är unik. Oftast har man det ena men inte det andra. Han var unik på många sätt.

Läs mera: MFF:s sorg: ”Han var unik på många sätt”

Og selvom det var offentligt kendt, at den karismatiske nordmand var alvorligt syg, kommer dødsfaldet som en mavepuster for B.T.s sportsredaktør, Lasse Vøge.

»Det er en nyhed, der gør virkelig, virkelig ondt. Åge Hareide blev bestemt en betydelig person i den danske fodboldhistorie – det var ham, der fik banket liv i et dansk landshold, som nationen mere eller mindre havde opgivet.«

»Al den succes og popularitet, som landsholdet har nydt i de seneste mange år, har nordmanden en stor aktie i,« siger Lasse Vøge.

Læs mere: B.T.s sportsredaktør reagerer på Åge Hareides død: 'Det gør virkelig ondt'
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 565, 566, 567, 568  Next
Page 566 of 568

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb