View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7043 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.09.2021 17:44 Post subject: |
|
|
Problemet er at en hver tråd først og fremst består av negativt oppgulp som ikke bidrar til noen konstruktiv diskusjon. Det forpester resten av forumopplevelsen. Som så mange før har nevnt, så er ikke problemet negativiteten i seg selv, men måten den fremføres på. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.09.2021 19:44 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hvorfor det er så jævla vanskelig å ta fram ban-hammeren.
 _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 06.11.2021 16:17 Post subject: |
|
|
Fun fact: alle jeg har rusket bort har fått øksa til slutt. Sånn både til opplysning og etterretning. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 10.01.2022 15:12 Post subject: |
|
|
Jeg sliter med at enkelte poster beholder grønnfargemarkeringen selv om de er lest. Eks:
https://www.rbkweb.no/for...27#1176427
Flere som har dette problemet? Har renset cookies etc. men hjalp ikke. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.01.2022 15:23 Post subject: |
|
|
Har av og til sett samme problem. Det er en stund siden jeg så på dette, og jeg husker ikke hvor mye som var med i siste release av RUSK, men kunne du forsøke følgende?
Når du står på siden med et innlegg som beholder grønnfargen, kan du forsøke å scrolle opp og ned sånn at hele innlegget har vært synlig - både toppen og bunnen - og så stoppe. Forsvinner grønnfargen da?
Isåfall, hvis du forsøker å gå ut av det emnet og tilbake inn igjen, er grønnfargen tilbake?
Dette er et forsøk på å beholde ulest-status på innlegg som ikke er på siste side av en tråd - sånn at når du går inn på siste side, og så blar videre tilbake, kan du se hvilke innlegg du ikke har sett før.
Så det kan også være at løsningen er å gå en side tilbake, og scrolle gjennom hele meldingslista. Eller to.
Men da er det tråden som har grønnfarge, ikke det enkelte innlegget. Så forsøk det første først.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 10.01.2022 15:36 Post subject: |
|
|
Hei Orion Det var raskt levert
1. Når du står på siden med et innlegg som beholder grønnfargen, kan du forsøke å scrolle opp og ned sånn at hele innlegget har vært synlig - både toppen og bunnen - og så stoppe. Forsvinner grønnfargen da?
Svar: Ja den forsvinner inne i innlegget, eller det blir lys dempet grønnfarge.
2. Isåfall, hvis du forsøker å gå ut av det emnet og tilbake inn igjen, er grønnfargen tilbake?
Svar: Ja.
3. Dette er et forsøk på å beholde ulest-status på innlegg som ikke er på siste side av en tråd - sånn at når du går inn på siste side, og så blar videre tilbake, kan du se hvilke innlegg du ikke har sett før.
Så det kan også være at løsningen er å gå en side tilbake, og scrolle gjennom hele meldingslista. Eller to.
Svar: Det virker ikke etter jeg går tilbake, men jeg spolte tilbake og leste 10 sider bakover, og ALLE sider har en sånn dempet lysgrønn farge på siste innlegg på hver eneste side.
Kanskje det skal være slik på hver side?
Tusen takk for svar Orion Dette er ikke en sak å stresse med da, er det en liten bug eller noe så forsvinner den vel plutselig en dag. Det er heldigvis bare et par tre poster som blir slik om gangen.
Ps. Savner Trollprat  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.01.2022 16:55 Post subject: |
|
|
Bare flaks med timingen - litt anti-Sollied der.
En ting å være klar over - det er to ting som spiller inn her:
1. Innlegg RUSK ikke har registrert at du har sett før, blir farget grønne til du har scrollet så hele innlegget et vist på skjermen.
2. RUSK har en helt separat funksjon som holder track på "current item", altså valgt innlegg (eller tråd, eller forum). Dette er for at man skal kunne bevege seg rundt med taster istedenfor mus. "Current item" settes automatisk til første uleste innlegg på siden du er på. Er det ingen uleste, velger den standard nyeste innlegg - altså siste/nederste. Kan det være at det er denne du ser, etter markering? For å teste dette kan du trykke "j" for å gå til neste innlegg (hopper til starten hvis du trykker j på siste) eller "k" for å gå én tilbake. Tanken er å lett kunne lese seg gjennom en lang side uten å måtte herje så mye med mushjulet.
Kan det være at det er "current item"-markeringen du ser, og ikke "ulest innlegg"-markering?
Vi kommer tilbake med pod litt før årsmøtet, håper du holder ut til da.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 10.01.2022 17:44 Post subject: |
|
|
Takk takk
Den test-tråden som er en som er slik, har jeg trykket meg gjennom 20 sider bakover + de første 10 (orket ikke mer .
Når jeg går tilbake og oppdaterer er den fortsatt like grønn som jeg var i maska 4.juledag
Jeg kommer alltid rett inn ifht "current item", og scroller så helt til siste post, går tilbake og oppdaterer.
Men vi lar det ligge en stund Jeg kan lage screenshots når jeg har bedre tid så ser du steg for steg selv. No big deal Rusk er fortsatt kjempenyttig!
Årsmøte-Pod må man få med seg ja!! Likte de sølvfoliehattene, kanskje dere kan finne på noe artig nå også. Årskavalkade og sørgeklær kanskje haha  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.01.2022 18:11 Post subject: |
|
|
Den er god. Snakket med larsarus om dette og det KAN være en annen ting også, som aldri ble helt implementert, og det kan føre til at en verdi fyller seg opp med for mye data når man har lest en del tråder.
Jeg implementerte starten på en fiks for dette for en stund tilbake, men kom aldri i mål. Skal vurdere å gjøre et røsk igjen.
Haha, etter suksessen med foliehatter får vi se om det blir noe gimmick eller bare lykkepiller på hele gjengen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 10.01.2022 19:01 Post subject: |
|
|
Hei Ja, Jeg har jo vært ekstrem på å lese alt og så refreshe så bare de "nye" innleggene ble farget grønt. Så ja, kanskje jeg har ganske mye data som er lagt inn i "historikken/verdien". Legges verdiene inn lokalt i scriptet? Enkelte andre vil vel også få dette problemet vil jeg tro, for det er jo mange som startet lenge før meg med Rusk.
Et eksempel som gjør at jeg tror du er inne på noe er at jeg har dette problemet i tråder som f.eks "Molde FK 2022", der det er bare en side i tråden og vanskelig å hoppe over noen innlegg. Den tråden er så liten at da er det vel heller begrensning totalt, om alt legges i samme verdi i sctiptinga di ja kanskje. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.01.2022 19:10 Post subject: |
|
|
Ja, i dagens RUSK lagres en oversikt over innlegg du har sett i noe som heter localStorage. Det er et lokalt lagringsområde for hver webside du som bruker er inne på. En enkelt verdi i localStorage har en begrensning på 8k eller noe sånt - husker ikke i farta. Når den er full, kan dette problemet oppstå - og da vil det potensielt gjelde alle tråder.
Jeg sosa lenge med å finne en ok løsning basert på IndexedDB, og fant den, men så døde det litt ut etter det. Skal få det på radaren og se om vi kan få til en fix! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 11.01.2022 00:31 Post subject: |
|
|
Toppers ja Kjempebra at vi har så mange flinke folk her inne. tyty |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.10.2022 23:31 Post subject: |
|
|
https://www.youtube.com/w...8VM1xZQdXc
Kom over denne videoen nå, blir det krøll for RUSK dette eller? _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.10.2022 00:18 Post subject: |
|
|
Jeg skal sjekke om det vil være noe problem for oss å oppgradere til manifest V3 - det ville muligens gjelde ting som embedding fra 3. part som twitter og youtube o.l. Men vi gjør ganske lite radikalt og slemt i RUSK, så jeg håper det skal gå uten videre drama.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 07.03.2025 12:57 Post subject: |
|
|
Jeg fikk beskjed fra Google Chrome om at denne utvidelsen ikke lenger støttes. Er det andre nettlesere man kan bruke istedenfor? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.03.2025 21:26 Post subject: |
|
|
Firefox _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 10.03.2025 18:52 Post subject: |
|
|
Hvor finner du RUSK til Firefox? Jeg har googlet og lett i add-ons, men ikke funnet noe |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 13.03.2025 13:04 Post subject: |
|
|
RUSK har ikke blitt vedlikeholdt på en stund, men det er fortsatt mulighet for å beholde den inne i Chrome hvis man insisterer. Hvis Chrome dog har fått lov til å fjerne den, er jeg usikker på om du får den tilbake.
Vi har aldri offisielt gitt ut for Firefox, mens vi fortsatt holdt på med aktiv utvikling var de på vei til å støtte Chrome extensions, så den vil sikkert virke der også. Men jeg har dessverre ikke noen oppskrift på dette.
Var ikke klar over at det var noen andre enn meg som fortsatt brukte RUSK, for å være helt ærlig.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 13.03.2025 22:19 Post subject: |
|
|
Takk for svar.
Da skjønner jeg at hele Rusken henger i en tynn tråd. Men jeg trodde alle her inne brukte det.
Det har i hvert fall føltes som en helt nødvendig filtreringsmulighet for min del. Spesielt i de tyngste motbakkene, med Reka og andre aktører, som genererte oppgulp i så store og gjentagende mengder, at det ikke var mulig å lese noe som helst her inne.
Heldigvis ikke like nødvendig nå som de fleste er fornøyde med tilværelsen. |
|
Back to top |
|
 |
|