English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anders Konradsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 35, 36, 37  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 13.04.2017 02:19    Post subject: Reply with quote

I Moldekampen telte jeg opp 63 involveringer fra videoen lenger oppe her. Av disse bedømmer jeg 15 som negative, 25 nøytrale og 23 positive, inkludert 3 presise langpasninger. Kan godt hende Sælnes lå på omtrent samme nivå, men følelsen min sier at det var flere av de avgjørende pasningene fra han. (Samt en del fullstendig hodemist).

For Konradsens del håper jeg han studerer sine gode involveringer mest og prøver å gjøre mer av det. For inntil videre er han den eneste og trolig beste vi har i den sentrale rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 17.04.2017 22:42    Post subject: Reply with quote

MÃ¥tte Lundemo komme i form BRENNKVIKT og bekle den sentrale rollen. Please a
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 01:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker, Kåre gir han ikke enkle arbeidsforhold, det skal han få på.
I dag var de fleste dårlig så i dag fortjener Anders litt fri for så mye tyn Smile
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 11:06    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i alle dager skal Anders få fri bare fordi de andre også var dårlige?

Han var utrolig passiv i går, vanligvis har han evnet å bryte en del og gjenvinne ballen hurtig. Det har, tildels, gjort han mer spiselig selv når han ikke har en eneste konstruktiv pasning på 90 minutter. I går var dette også helt fraværende. Han virrer rundt uten å egentlig få til noe annet enn å slite seg selv ut.

Jeg syntes vi faktisk virket bedre med Vilmann i ankerrollen, og det er IKKE fordi Matti var god..
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 11:09    Post subject: Reply with quote

Dagens pinligste:

AK løper med fjeset rett inn i skulderen til en Viking-spiller, hvorpå han sutrer og bæper om en innbilt albuebruk, først til alle rundt ham på banen, så til fjerdedommeren, som han krever at må "ta et møte" med hoveddommer.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2017 11:18    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke Viking hatt så mørke drakter, så hadde sikkert Adegbenro kunnet peke ut blodflekken på skuldera si for å få Konrad til å holde kjeft. Så jo helt tåpelig ut med reprisen som fasit.

Når det er sagt: det så ut som Konradsen virkelig trodde selv at han hadde blitt albuet ned på verste måte. Litt omtåket sikkert. Hjernerystelse?
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 11:32    Post subject: Reply with quote

Svært skuffet over Konradsen. Jeg har forsvart han helt siden han kom, men i går fikk jeg nok. Har også Sandefjordkampen i minne når jeg tenker på hvordan han bare måker ballen 90 grader opp i lufta av og til.

Fyren hadde jo ro og teknikk da han kom til RBK. Husker da han kom inn på bortebane mot ..... ( de vi vant 3-0 mot) som indreløper. Han var en klassespiller.

NÃ¥ brukes han helt feil. Synd for han, og synd for laget.
Back to top
Frakken
Junior

PostPosted: 18.04.2017 12:14    Post subject: Reply with quote

Skandale at det ikke har blitt hentet en ny sentral midt. Laget er godt nok til å vinne ligaen men der stopper det. Det er noe planløst over spillet, slik det spilles idag så er man avhengig av en god sentral midt. Jeg føler at de aldri har en plan B, de sverger til samme spillestil og dette begynner å bli forutsigbart. Virker ikke som motstanderne har hatt problemer med å bryte ned spillet til RBK, og det er heller ikke vanskelig.
Ballen går på tvers i forsvarsleddet og de evner ikke å spille opp i mellomrommet. Konradsen er lite spillbar og forsvarerne tør ikke bruke han, hvilket jeg forstår godt. Når han får ballen så har han ikke orientert seg på forhånd,og hvis han har mulighet til å spille inn i mellomrommet så nøler han og det renner ut i en bråvending etterfulgt av en støttepasning, forferdelig å se på. Rosenborg er gode i forsvar og har matchvinnere, det holder i Eliteserien. Spillmessig tviler jeg sterkt på at dette holder i europa. Det må skapes mere med ball

Jeg syns synd på Bendtner. De har satt han opp til to målsjanser - han har satt begge to..

Last edited by Frakken on 18.04.2017 12:16; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.04.2017 12:15    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Dagens pinligste:

AK løper med fjeset rett inn i skulderen til en Viking-spiller, hvorpå han sutrer og bæper om en innbilt albuebruk, først til alle rundt ham på banen, så til fjerdedommeren, som han krever at må "ta et møte" med hoveddommer.

Jeg synes generelt det har vært mye sutring på dommere og motspillere i de første kampene. Som regel helt uten grunn.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 16:23    Post subject: Reply with quote

For øvrig så jeg at AK hadde flere gode offensive langpasninger og flere gode ballgjenvinninger.

Han var av de bedre på RBK i går.
eksil
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 16:56    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
For øvrig så jeg at AK hadde flere gode offensive langpasninger og flere gode ballgjenvinninger.

Han var av de bedre på RBK i går.

Hvilket forteller om noglet psyke tilstander når der kommer til kvaliteten
i laget for tiden.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 17:21    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke ha sett samme kamp.

Konradsen hadde totalt sett to gode involveringer i går. Den ene da han brøt foran en angrepsspiller, og den andre i sekundet etter at han ble flyttet til indreløperposisjon (noen finter på venstrekanten). Begge ebbet ut i ballmiss som vanlig.

Konradsen bidrar ikke med noe som helst annet enn støttepasninger og unødvendige frispark i mot. Konradsen er indreløper; og er det ikke plass til han der må han på benk snarest. Vi er helt krise sentralt i banen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 17:44    Post subject: Reply with quote

Synes Konradsen får litt for mye av skylden. Det er tross alt trenerne som setter han til å spille i en posisjon han ikke helt har forutsetninger for å beherske. Han er betydelig bedre som indreløper, og vil være bortimot et fullgodt roteringsalternativ for Midtsjø/Jensen. Jeg frykter at de 2 vil bære preg av hardt kampprogram utover sommeren og høsten slik det er nå.

I tillegg er han en litt annen type (sterk i boks) enn de 2 andre, som gir en ekstra dimensjon f.eks i situasjoner hvor vi presser for mål mot lavtliggende lag, og må kjøre mye på innlegg.

Skal vi overhodet ha realistiske forhåpninger om gruppespill i Europa _MÅ_ vi gjøre noe med midtbanen. Den samme trioen ble fullstendig overkjørt i fjor pga den manglende pasningsstyrken. Det blir neppe særlig annerledes i år.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 18:32    Post subject: Reply with quote

Ikke vanskelig å se at mange her inne søker å finne en løsning på det dårlige spillet, men ikke evner å se hva som er galt. Da henger de seg i stedet på en billig forklaring.

Manger ivrige fans her inne, men forståelsen er ofte totalt fraværende. Selvfølgelig er ikke AK verdens beste løsning, men det er ikke der problemet ligger.

Jeg har allerede mange ganger påpekt hva som er årsaken til det dårlige spillet. Årsaken er der.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 18.04.2017 19:07    Post subject: Reply with quote

Fint at du kan komme her med dine hersketeknikker og belære oss da.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 20:15    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Manger ivrige fans her inne, men forståelsen er ofte totalt fraværende. Selvfølgelig er ikke AK verdens beste løsning, men det er ikke der problemet ligger.

Naturligvis ikke. Det ville jo innebære at du måtte innrømme at du bommet grovt når du promoterte AK som den perfekte midtbanesentral for RBK i fjor vinter Wink

Edit:
Men nei, Konradsen er ikke eneste delen av problemet, som hovedsaklig er en total mangel på evne til å holde ballen i laget når vi blir presset høyt (og påfølgende unødvendige balltap). Den andre, kanskje like viktige delen, er at Jensen og Midtsjø ofte blir stående for høyt, og dermed begrenser pasningsalternativene.

Last edited by Sløvsekken on 18.04.2017 20:25; edited 2 times in total
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 20:18    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Ikke vanskelig å se at mange her inne søker å finne en løsning på det dårlige spillet, men ikke evner å se hva som er galt. Da henger de seg i stedet på en billig forklaring.

Billig forklaring at den viktigste posisjonen besittes av en spiller som ikke har de grunnleggende ferdighetene som skal til for å spille der?

Neida så.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 19.04.2017 09:54    Post subject: Reply with quote

TomH er langt ute å sykler. Komisk.

Konradsen har ikke ferdigheter til å bekle en sentral rolle i Rbk. Så enkelt er det.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 19.04.2017 10:28    Post subject: Reply with quote

Det er klart at det er flere problemer med laget PDD. Tror imidlertid at en sentral midtbanemann med overblikk og pasningferdigheter kan bøte på dette. Selnæs var ekstremt dyktig på å slå pasninger mellom ledd. På den måten var det egentlig ikke noe problem at indreløperne sto for høyt i banen. Han klarte å finne de uansett. Konradsen mangler overblikket og pasningsferdighetene til å slå pasninger mellom ledd, og vi blir følgelig avslørt i større grad i det oppbyggende spillet.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.04.2017 10:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med TomH i en halvtime av kampen - da satt jeg og tenkte at Konradsen gjorde en god kamp, og hadde opptil flere konstruktive pasninger av den typen vi må ha flere av fra ham.

Problemet er at han ikke har ferdighetene til å stå fram når presset på ham øker, først og fremst mangel på oversikt til å tenke ett trekk frem. Den flotte helikopterfinta med påfølgende feilpasning var et godt eksempel i så måte; han har egentlig løst opp situasjonen på en glimrende måte, men vet ikke hva han skal gjøre videre. Derfor ender mange av de duellene han vinner opp i ballmist rett etterpå, og bruddene og friløpingene hans rett i støttepasning.

Dette var ikke Konradsens dårligste kamp, men det var en type kamp som gjør manglene hans veldig tydelige - spesielt når Jensen har en dårlig dag.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 19.04.2017 10:42    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:

Åhh Mustrum, hadde du enda vært villig til å lytte og høre. Du har stengt av og derfor skjer det ingen læring. I stedet koser du deg med å holde fast ved en lettvint løsning som har blitt gjentatt så mange ganger at du nå tror det er svaret på alt som er galt.
TomH
Veteran

PostPosted: 19.04.2017 10:46    Post subject: Reply with quote

Zaphod,
du har litt rett. Problemet ble at Viking gjorde det samme som Molde lyktes med - nemlig og overbefolke midtbanen og markere ut indreløperne.

Dette fungerer dessverre veldig godt, fordi backene ikke fungerer som "RBK-backer" - foreløpig. Pasningsalternativene er derfor vanskeligere å finne enn "normalt".
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.04.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

Nja. Markere indreløperne gjorde de for så vidt helt fra start, men da fikk Konradsen så mye tid og plass at (selv) han klarte å hoppe over det leddet og nå kantspillerne. Forskjellen var, i mine øyne, at de begynte å ta enda større sjanser og tømte midtbanen for å gå tettere opp i Konradsen, samtidig som de avskar pasningsrutene mot stillestående indreløpere (Midtsjø i særdeleshet) og da får Konradsen litt panikk. Det er ikke at han er så skrekkelig elendig, han har jo ikke akkurat omstendighetene med seg heller, men han gjør det veldig lett å velge taktikk mot Rosenborg.

Jeg er enig i at posisjoneringen til backene er en nøkkelfaktor her, de burde ideelt ligge høyere. Det er den defensive organiseringen nok en gang - det må jo skyldes at de ikke tør å slippe backene litt høyere i banen i tilfelle brudd (og vi spiller jo på oss brudd sentralt), for det ser helt nittitalls ut.

Den åpenbare løsningen er en mer bevegelig og pasningssikker spiller på sentral midtbane. Da kan backene slippe seg litt mer fri, og så vil ikke motstanderne tørre å presse høyt så tidlig.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 19.04.2017 11:15    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Mustrum Ridcully wrote:

Åhh Mustrum, hadde du enda vært villig til å lytte og høre. Du har stengt av og derfor skjer det ingen læring. I stedet koser du deg med å holde fast ved en lettvint løsning som har blitt gjentatt så mange ganger at du nå tror det er svaret på alt som er galt.

Ja ja, du får kose deg på sykkelturen din du da.
TomH
Veteran

PostPosted: 19.04.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Zaphod,
mulig det er slik.

Alternativet kan være at backene ikke har "bevegelsesmønsteret" i seg, altså at de ikke er helt sikre på når de skal gå og når de skal stå. Timingen er rett og slett ikke der - foreløpig.

Jeg tror at kombinasjonen Helland-Hedenstad hadde flere misforståelser og balltap enn f.eks midtbanesentralen. Kombinasjonen Gersbach-Jevtovic eksisterte knapt. Da har midtbanen vanskelig for å finne gode alternativer.

Med "bare" tre spillere på midtbanen, som alle blir markert ut, er det fullstendig nødvendig at følgende skjer:

1) at backene kommer opp og blir "nøytrale", eller offensive pasningsalternativer.

2) at vingene stadig er i bevegelse og går på timede løp (f.eks hadde Helland flere forsøke på dette i 1.omgang - med gode pasninger fra både Konradsen og Jensen).

Problemet er at Helland for ofte er stasjonær og "venter" mye på ball. Han har i år ikke vært flink til å oppsøke situasjoner i forkant; noe som gjør at han også er lett å markere ut.

"Mini" var på mange måter motsatsen av Helland som ving. "Mini" var ingen stor dribler, men uyhre flink til å starte bevegelser riktig; rett før den som skulle slå pasningen mottok ballen. Helland er oftest for avventende.

Yann-ErikDeLanley hadde akkurat knekt denne koden da han gikk ut i sitt skadefravær. Det var også da han var på sitt beste i RBK. Om han fortsetter der han slapp, vil han gi vesentlig bedre offensiv flyt (til sommeren).

Gersbach er dessverre fullstendig ute av kampform og fungerer svært dårlig som RBK-back (Hedenstad trenger også mere tid). Gersbach kan ikke brukes i det offensive samspillet.

Meling inn som venstreback vil gi mye bedre offensiv flyt. Jeg har tro på at han vet hvordan back-rollen skal løses. Det vil hjelpe midtbanentrioen såpass mye at bare det vil gi laget en offensiv forbedring.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 35, 36, 37  Next
Page 19 of 37

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb