| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 06.08.2006 23:53 Post subject: |
|
|
Ett så uryddig forum som Tornekrattet sitt må du lete lenge etter for å finne, Jeg fant ikke engang ut hvordan jeg meldte meg inn der... Ikke det at jeg har noe skrikende behov for å melde meg inn i Molde sitt forum..  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.08.2006 23:55 Post subject: |
|
|
Vel, det er greit at Solli får sjansen på sentral midtbane, igjen! Men jeg ser heller Tettey der og Solli som indreløper!
Men tiden vil vise!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.08.2006 23:55 Post subject: |
|
|
Denne kampen bør gå greit å vinne. RBK virker å ha grei form om dagen, og Molde er vel kanskje det dårligste laget i tippeligaen per dags dato.
Eneste store minuser vi har, er skader og karantener i forsvaret. På en annen side, bedre at vi møter Molde med skrint forsvar enn f.eks. Brann.
Denne kampen bør også være bortimot pungtert ut i andre omgang, noe som kanskje kan gi unge Mr. Hyka et innhopp? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.08.2006 08:48 Post subject: |
|
|
| To gode kamper og folk er på "denne kampen bør vi vinne lett"-kjøret. Tror ikke denne kampen blir lett, Molde hever seg alltid mange hakk når RBK står på motsatt halvdel |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2847 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 07.08.2006 11:06 Post subject: |
|
|
| ...i likhet med alle andre norske lag. |
|
| Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 07.08.2006 11:08 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: |
...slik som fotballen har utviklet seg så er det ikke lengre plass til salt-støtter i denne rollen, som Skammelsrud var.... |
Javel??
Nå er det vel akkurat en slik type vi har manglet de siste årene da. En som tar av trykket foran stopperne, aldri mister ballen og slår presise pasninger. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 07.08.2006 11:12 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | To gode kamper og folk er på "denne kampen bør vi vinne lett"-kjøret. Tror ikke denne kampen blir lett, Molde hever seg alltid mange hakk når RBK står på motsatt halvdel |
Er så enig, så enig. Vi har spilt 2 kamper på rad som ting har gått bra for oss, ser tendenser, men ingen trend ennå. Molde blir meget vanskelige, de kommer til å sloss, bite, rive i drakter og benytte alle verdens ufine triks for å slå oss. Kun samme innsatsvilje og tæl som i de to siste kampene er godt nok for seier! ingen kamper er vunnet på forhånd.
PS! Molde har jo samlet all klysene sine på midtbanen igjen, så det er ingen grunn til å ikke ta i litt ekstra fra tribuneplass!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 07.08.2006 11:54 Post subject: |
|
|
Tipper den største klysen (Hoseth) storspiller og scorer 2 mål, så har han reddet sesongen! Håper jeg tar feil da!
Vi er ihvertfall bedre rustet på et møte mot Molde på lenge!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
DiggeFJ Senior
|
Posted: 07.08.2006 11:56 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om evt. karantener til molde? Daniel B. Hestad fikk vell gult kort mot lyn. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.08.2006 12:34 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: |
...slik som fotballen har utviklet seg så er det ikke lengre plass til saltstøtter i denne rollen, som Skammelsrud var.... |
Nånå, Diego. Max to striper om dag har vi sagt!!!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.08.2006 16:52 Post subject: |
|
|
Jeg nevnte Rekdal sammen Skammelsrud...
Grunnen til at jeg vil at RBK skal prøve Tettey på nytt i den sentrale rollen, er at han har spillt på seg mye selvtillit,han virket litt usikker, men nå er han selvsikker i det han gjør, han har hevet seg mye i år, som Skjelbred gjorde i fjor... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.08.2006 17:16 Post subject: |
|
|
Jeg var også interessert i Tettey sentralt, men jeg har ombestemt meg da jeg har veldig sansen for løpene hans diagonalt på begge kantene. Da vil jeg heller ha en litt mer tilbakeholden balanseholder/stabilisator sentral, som Benta var. Kanskje blir Sapara en slik om han kommer. Han virker å ha visse hovmesterferdigheter og også avslutningsegenskaper ihvertfall. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
DiggeFJ Senior
|
Posted: 07.08.2006 21:47 Post subject: |
|
|
| Hvorfor går det ikke ann å kjøpe billetter til akmpen på kjernensjappa? må man venta med å kjøpe til man kommer til molde? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.08.2006 21:49 Post subject: |
|
|
Fordi MFK ikka har gidda vært i samtale med Kjernen om billettsalget. Helt greit egentlig, da kan de heller ikke sende regninger/forvente kontroll av folk fra Kjernen når vi raserer stadion igjen.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.08.2006 12:16 Post subject: |
|
|
Molde FK i nabodrama
Knut Olav Rindarøy feiret landslagsuttaket med utvisning, mens trener Odd Berg ble vist opp på tribunen. Mandagens lokalderby i Molde ble en innholdsrik affære.
Kristiansund slo mandag Moldes andrelag 2-1 i en noe spesiell kamp i Rosene by. Mest bekymringsfullt for hjemmelaget var Knut Olav Rindarøys utvisning like før pause, noe som betyr at den norske U21-spilleren mister helgas seriekamp mot en annen rival – Rosenborg. Utvisningen kom rett før pause, da Rindarøy havnet i en nærkamp med KBKs Roar Henden. Etter en stygg takling fra Henden tok Rindarøy takk i KFK-spillerens nakke, og fikk sporenstreks marsjordre. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 08.08.2006 14:24 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Denne kampen bør gå greit å vinne. |
Om spillerene deler din oppfatning, taper vi. |
|
| Back to top |
|
 |
guldgutten Junior
|
Posted: 08.08.2006 15:41 Post subject: |
|
|
Rosenborgerne er høyt oppe! Molde vinner 2-1. Selv om at jeg ikke har noe mer imot RBK enn Molde...
Husk at Rosensorg har ikke overbevist på bortebane enda...men jeg skal ta av meg hatten hvis dere fortsetter spillet på bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.08.2006 16:21 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Nordvik virket veldig sterk borte mot Skeid, men ikke kanskje ikke ideelt tidspunkt å debutere på bortebane med både riseth og kvarme borte, får heller spille seg inn siden. blir vel basma+koppinen i midten samt solli sentralt. Av disse to tingene frykter jeg solli på midten mest, dersom ikke noe har endret seg radikalt vil han i tre av fire kamper spille elendig. (Får håpe jeg tar feil) |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.08.2006 16:38 Post subject: |
|
|
Mangler forsvarsspillere
Både skader og gule kort gjør backrekka til en akilleshæl i kampen om seriegull.
- Antall forsvarsspillere er for få i dag. Det fører til at vi må omrokkere en hel del. Med Koppinen ute på grunn av gule kort og Bjørn Tore Kvarme er ut på grunn av skade, må vi rokkere enda mer, og det er ikke gunstig, sier Tørum.
Mot Molde neste serierunde er Koppinen tilbake etter karantene. Det hjelper lite ettersom Vidar Riseth pådro seg sesongen tredje gule mot Vålerenga på lørdag. I tillegg er Bjørn Tore Kvarme høyst usikker med leggskade. Det betyr nye rokeringer.
- Vi er tynt besatt bak, sier Tørum.
Ingen forsterkninger
Kanskje blir det ingen forsterkninger til høstsesesongen for Knut Tørum. Sportsdirektør Rune Bratseth lover ingen forsterkninger.
- Nei, vi må ikke ha noen nye nå. På sikt ser vi at en hel del forsvarsspillere er i siste fase av sin karriere. Det betyr at vi må ha øyne og ører i forhold til nye spillere der. Men det er ingen panikk, sier Rune Bratseth. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.08.2006 16:56 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Nei, vi må ikke ha noen nye nå. |
Ehh. Hva pokker er det Rune har spist?
Av midtstoppere har vi:
Kvarme SKADET, passert 30
Koppinen SKADET
Riseth KARANTENE, passert 30
Nordvik JUNIOR
Mathisen JUNIOR
Basma HØYREBACK, passert 30
Av høyrebacker har vi i utgangspunktet bare Basma. Vi kan legge til Roar Strand, som nærmer seg 40 med stormskritt. Og Nordvik, som såvidt jeg har forstått trives bedre på den andre siden, eller i midtforsvaret. Og skulle det være ekstra ille kan vi legge til venstreback Dorsin og altmuligmann Solli. Men Basma er moden for utskifting, Roar Strand er klart best på midten, og er moden for utskifting, selv om verken vi eller han vil. Og Nordvik mangler veldig mye spilletid på dette nivået.
På venstrebacken har vi Dorsin, som gjør jobben bra, og Stensaas som begynner å nærme seg pensjonsalder, og som ikke er like god som tidligere. Synes ikke han gir Dorsin tilstrekkelig konkurranse. Holder likevel fortsatt mål.
Og vi trenger altså ikke nye spillere nå?
Vel...
Mot Molde ligger det an til at vi enten må bruke Steffen Iversen i midtforsvaret, eller så må vi bruke en junior, eller så må vi eksperimentere på andre måter. Optimalt? Niks.
Tre stoppere er ikke nok for en klubb som Rosenborg. Vi bør optimalt sett ha en enda større tropp enn vi har per dags dato.
Vi trenger ikke fire spisser. Vi kan nøye oss med tre. Vi må ha to kantspillere på hver side. Vi må ha to indreløpere på hver side. Vi må ha to sentrale midtbanespillere. Vi må ha MINST to backer på hver side og vi må ha MINST fire stoppere. Og selvsagt tre keepere.
Og når enkelte av spillerne våre er så gamle og skadeutsatte som de er, så må vi ha enda større dekning enn dobbel dekning.
Vi trenger ikke nye spillere? Vi MÅ ha MINST en forsvarsspiller og MINST en midtbanespiller ganske så umiddelbart, skal vi bli seriemestere! _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.08.2006 17:00 Post subject: |
|
|
Vi må ha flere forsvarsspillere, utvilsomt.
Allikevel tror jeg backrekka mot Molde blir Strand, Basma, Koppinen og Dorsin. Tviler på at hverken Steffen Iversen eller Mathisen går inn på midtstopperplass. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 08.08.2006 18:35 Post subject: |
|
|
Han roet seg nå, gid!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Informasjonsministeriet Junior

|
Posted: 08.08.2006 18:40 Post subject: |
|
|
| Vi trenger ingen forsvarspillere. Det er tilfeldig at vi har prøvd å signe 3. Ingen kan kritisere oss for at Lago spiller i Allsvenskan med lønn fra RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2006 21:57 Post subject: |
|
|
Øyvind Gram gir seg i Molde. Har dette noe å si for Molde i kampen mot Rosenborg?
Må ærlig inrømme at jeg ikke har fulgt all verden med på denne spilleren.. Men har han vært fast i det siste? Er Molde svekket uten?
(saken her.) _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 08.08.2006 22:23 Post subject: |
|
|
Gram er en interressant spiller, men spørsmålet er om RBK har noe å tilby han.
Han ønsker å ha andre ben å stå på en fotballen, og når han ikke får fast plass på Molde så ønsker han visstnok å prioritere studier ( i København )
Dukker vel opp hos FCK etterhvert, og han prøver muligens å dra en Bergdølmo. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
|