| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sjiraff Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.06.2015 20:17 Post subject: |
|
|
Fascinerende å se på dette Follo-laget, ekstremt possession-orientert og virkelig gode pasningspillere. OBOS-nivået tatt i betraktning så er det egentlig helt rått.  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.06.2015 20:21 Post subject: |
|
|
Bare så synd de ikke har scoret, enda.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 01.06.2015 20:23 Post subject: |
|
|
| Helmersen og Sæther på utlån til Follo hadde ikke vært feil. Hadde lært pasninger og bevegelse der. Utrolig arbeidsmoral. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.06.2015 21:09 Post subject: |
|
|
| Omtrent like fortjente 3 poeng til Brann som 1 poeng til Tromsø, irriterer livet av meg at dommer alltid blåser favør keeper på små filleting. Ingenting å blåse for, men helt normalt. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.06.2015 21:19 Post subject: |
|
|
| Forfriskende å se et lag som ikke sender opp alle mann på ei rekke og pumper lange baller når de jakter mål i sluttminuttene. Spiller seg forbi ledd og holder ballen i laget, selv når de er presset. Håper de lykkes med den stilen. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 01.06.2015 21:51 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | irriterer livet av meg at dommer alltid blåser favør keeper på små filleting. Ingenting å blåse for, men helt normalt. |
Ja, hvordan er egentlig regelverket her? Er det slik at ingen dommere kan reglene, eller står det noe sted at keeper alltid skal få frispark? Malec fikk jo frispark mot seg senest i går, da Tromsøs keeper hoppet på ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Blix Z Junior
|
Posted: 01.06.2015 22:13 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Fascinerende å se på dette Follo-laget, ekstremt possession-orientert og virkelig gode pasningspillere. OBOS-nivået tatt i betraktning så er det egentlig helt rått.  |
Ja, jeg har sett en del Follokamper oppigjennom og de er befriende anderledes, det er nesten så ekstremt at H.E.Eriksen forlanger at cornerne slåes langs bakken...
De har fått til utrolig mye med utrolig små resurser, tar jeg ikke feil mener jeg at 15 stk av a-laget også har spilt juniorfotball i den unge klubben, imponerende!
Follo har blitt en liten favoritt for meg, som jeg gjerne drar å ser på. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.06.2015 00:10 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Ingenting å blåse for, men helt normalt. |
Du må være påvirket av Jesper Mathisen. Follo-spilleren hopper inn i armene til keeper før ballen har kommet ned. Det blir omtrent som å feie beina unna en motspiller for å rekke ballen først. Soleklart frispark. Skjønner ikke at det kan være en diskusjon en gang, skal jeg være ærlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 02.06.2015 00:32 Post subject: |
|
|
Det der er så langt fra frispark som det er mulig å komme, når det først er en situasjon hvor keeper er innblandet i. Håpløs dommeravgjørelse.
Knallmål av tidligere samboer, og tidligere omtalte Øystein Vestvatn idag. Har litt å ta igjen på intervjuer enda
Follo sin spillestil er resultatet av en tankegang som er innarbeidet ikke bare på treningsfeltet, men også i samarbeidsklubbene rundt. Vet ikke hvordan det er nå, men i den årgangen som herjer for de nå hadde de tilgjengelige trenere som også jobbet opp mot spillere og potensielle spillere på de omkringliggende videregående skolene sine fotballinjer. Dette er noe av den aller viktigste jobben som er blitt gjort i Follo.
I tillegg har de hatt en kontinuitet på spillersiden og trenersiden som er svært få lag forunt, samtidig som de er kompromissløse angående spillestil. Poling er forbudt.
Laget består for det meste av gutter som har hengt med hverandre over mange år. Disse relasjonene gjør at det ikke er gitt at det er særlig utbytte å sende Helmersen eller Hou dit. Forøvrig får jeg litt den samme følelsen av Follo idag som RBK i 08'-sesongen. Stort spillemessig overtak som ikke gir resultat. Nå er riktignok Follo mer direkte enn RBK var da. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.06.2015 08:55 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke udelt enig med noen av dere. Det er åpenbart at Follo-spilleren treffer keeper i armene i det han skal ta ballen, og at dette er en viktig grunn til at det blir mål. Samtidig er han tilsynelatende på ballen ført, og Leciejevski velger å prøve å fange ballen i "kurv", altså brysthøyde, noe som er dømt til å bli problemer i en duell.
Spørsmålet er fra mitt ståsted om keeper har lov og rett til å få ta ballen i fred uansett metode. Hadde han strekt hendene over hodet og plukket ballen ned, hadde han uansett vært først på ballen, og da hadde saken vært klar - enten hadde han fått kontroll på ballen, eller fått soleklart frispark.
Jeg forstår veldig godt at dommer blåste, men jeg er ikke overbevist om at han er utenfor "rimelig tvil" når han blåser. Det er et regelbrudd der, men det kan argumenteres for at det er konstruert. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.06.2015 09:16 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Ingenting å blåse for, men helt normalt. |
Du må være påvirket av Jesper Mathisen. Follo-spilleren hopper inn i armene til keeper før ballen har kommet ned. Det blir omtrent som å feie beina unna en motspiller for å rekke ballen først. Soleklart frispark. Skjønner ikke at det kan være en diskusjon en gang, skal jeg være ærlig. |
Gjør mitt beste for å unngå å høre på Jesper Mathisen. Follospilleren er da først på ball og keeper har aldri kontroll på ballen. Skal man sammenligne vil jeg heller si at det er det samme som å være nær beinet til en spiller når man takler på ball.
Men det er sikkert riktig å blåse, så lenge man har som utgangspunkt at man uansett alltid skal blåse for keeper i en situasjon hvor en motspiller kanskje er nær keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.06.2015 09:55 Post subject: |
|
|
Hvordan skal keeper få kontroll på ball når motspiller hopper inni armene mens ballen er i lufta?
Hadde ballen ligget på panna til Follo-spilleren der, så hadde det vært greit - men her ser vi at han er godt innni armene til Pjotr mens ballen fortsatt er oppi lufta. Da vil jeg ikke si at han er først på ball. Først på keeper, deretter på ball. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.06.2015 10:40 Post subject: |
|
|
Hadde jeg kun sett bildet ditt så ville jeg nok helt mot din konklusjon. Men jeg sitter å ser situasjonen om og om igjen i sakte film og jeg klarer ikke mene at man skal blåse der.
Keeper står dønn stille og titter kun rett opp i været. Han er ikke oppmerksom på at det kommer mann, derfor hopper han opp altfor sent. Ingen mulighet til å nå ball først, at utespiller er nær armen hans i hoppet mener jeg man glatt skal se bort i fra.
Må stå på at jeg ikke syns det skal blåses. Men jeg er ingen dommer og ikke utpreget oppdatert heller  |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.06.2015 15:40 Post subject: |
|
|
Ã…sane leder 1-0 over Brann allerede etter 3 min  |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 07.06.2015 16:05 Post subject: |
|
|
2-0 nå  |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.06.2015 16:07 Post subject: |
|
|
2-0 til Ã…sane  |
|
| Back to top |
|
 |
wendigo Senior

|
Posted: 07.06.2015 16:09 Post subject: |
|
|
| 2 - 0 etter elendig forsvar og keeperspill på dødball til Åsane over Bergens stolthet |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.06.2015 16:24 Post subject: |
|
|
| Hahahha..fy faen for et tegneserie lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Connect Senior

|
Posted: 07.06.2015 16:45 Post subject: |
|
|
Hvordan kan et lag med spillere som Huseklepp, Demidov og Nouri være så pill råtne? De burde jo i det minste kunne være en middelhavsfarer i TL.
Der ble det 2-1, forresten. _________________ RBK og Packers <3 |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.06.2015 16:59 Post subject: |
|
|
Blir vel brann-seier til slutt muligens. Uansett er det altfor dårlig av brann. Burde cruise gjennom obos.
Og der står det 2-2 |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 07.06.2015 17:03 Post subject: |
|
|
| Brann har fått en ny idiot i Badji-rollen i Acosta. Makan til oppførsel, filming og slenging av motspillere i bakken... |
|
| Back to top |
|
 |
wendigo Senior

|
Posted: 07.06.2015 17:08 Post subject: |
|
|
| Vadim Demidov setter inn Branns tredje for dagen (2 - 3). |
|
| Back to top |