English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 29.10.2014 09:36    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det har Kåre Ingebrigtsen prestert omtrent som man kunne forvente i sitt "vikariat" som trener, riktignok med en hakket større forbedring i prestasjon/spillestil enn jeg hadde sett for meg. Noe av argumentet mot Hansen var jo nettopp det at han fikk en forholdsvis dyr spillerstall til å se ut som noe helt annet i kamp, så at spillerne ser bedre ut under en mindre kvelende trener er jo som forventet.

Likevel, når man ser på resultatene

Molde (B) -
Stabæk (B) -
Start (H) +
Brann (B) -
Sarpsborg(H) +
Viking (B) +
Glimt (H) +
Haugesund (B) -
Aalesund (H) +
Lillestrøm (B) +
VÃ¥lerenga (H) +
Sandnes/Ulf (H) +

, så er det vel liten tvil om at vi så langt har hatt et ganske lett kampprogram under Kåre, og stort sett vunnet de "enkleste" kampene hjemme mot ganske bortesvake lag, pluss en borteseier mot ligaens nest hjemmesvakeste lag (unntaket er en sterk borteseier mot hjemmesterke Lillestrøm). Sett i forhold til Hansens relative bortestyrke mener jeg dette er et godt tegn med tanke på positiv spillestil, og riktig måte å utvikle seg på, men det er samtidig liten tvil om at de to siste kampene mot Godset og Odd er en slags "svenneprøve" for hvilken kvalitet som egentlig bor i laget. Skulle vi tape begge disse, er poengsnittet under Kåre relativt bedrøvelige 1,71 (og nok et skudd for baugen for "trenerskifteeffekten"), men enda viktigere: nivået på laget kan fortsatt ikke sies å være bedre enn blant de 3-4 beste.

Styret i Rosenborg bør under ingen omstendigheter signere noen ny kontrakt med Ingebrigtsen før disse to vanskelige kampene er spilt, for hvordan laget framstår i disse tror jeg vil si mye om muligheten for framtidig suksess med Ingebrigtsen ved roret. Dessverre aner det meg at de vil benytte seg av nettopp denne muligheten til å låse sin eneste kandidat og avslutte prosessen mens trenden er positiv, noe som endelig leder meg til konklusjonen:

Det at Kåre Ingebrigtsen gjør det ok som RBK-trener nå er først og fremst en mulighet for medlemmene i klubben til å skifte ut alle de organene i klubben som ikke fungerer, som ikke gjør den jobben de har fått mandat til å gjøre. Måten ansettelser av nøkkelpersoner foregår på er totalt uakseptabelt for en profesjonell fotballklubb, og det må få konsekvenser for de som styrer prosessen. Skal Rosenborg reise seg, må vi få inn folk i styre og administrasjon som bryr seg mer om klubbens fremtid enn sin egen rolle i denne, og det har vi tydeligvis ikke nå. Kåre kan sitte mens vi får på plass noen som er kapable til å vurdere hans kandidatur på en ordentlig måte, sammenlignet med faktisk tilgjengelige alternativer.
Montana
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 09:58    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Montana:

Jeg er fullt klar over at vi har hatt to briter ansatt. Men er de en del av suksessen til RBK som klubb? Den ene gjorde vel bra fotball med en så dønn
kjedelig fotball at tilskuerne forsvant...

NÃ¥ la jeg det jo fram for å vise at historien vÃ¥r viser at vi henter utenfra, der du beskylder meg for Ã¥ pisse pÃ¥ klubben fordi jeg kritiserer kameraderi ansettelser. At jeg liksom ikke skjøπnner at kameraderi er vÃ¥r historie.

Disse trenerne er en del av historien vår. Curtis innførte tanker som var nye, han er også nevnt som en av Nils Arnes inspirasjoner.og har dermed satt sitt fottrykk.
Suksessen til RBK som klubb kommer fra 2 personer, der en av de er desidert mest fremtredende. Nils Arne er unik, og vi finner ikke en ny. Jeg synes tiden igjen er moden for impulser utenfra uten at jeg mener at det går imot hva vi står for, tvert imot.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 10:14    Post subject: Reply with quote

RBK-styret vurderer å gi Kåre ettårs-kontrakt

Koteng & co diskuterer også å fjerne sportslig leder-stillingen slik den er i dag.

RBK er i sluttfasen i jobben med den «nye organisasjonen». I tillegg til Brutter’n skal både Ole Gunnar Solskjær og Bob Bradley fortsatt stå på lista til styret.

Jobbes i kulissene

Etter å ha uttalt seg relativt fritt i en periode har styreleder Ivar Koteng gått verbalt under jorda.

Daglig leder Tove Moe Dyrhaug følger opp med «ingen kommentar», mens sportslig ledelse klokelig har gitt seg selv munnkurv, fordi de selv er under lupen.

Dette betyr imidlertid ikke at det ikke jobbes i kulissene. Det er ukentlig møtevirksomhet mellom folk fra styret og den administrative ledelsen, det tas telefoner, og markedet sonderes. Fredag var også styreleder Koteng i møte med Erik Hoftun, og klubben skal ha vært i kontakt med flere trenerkandidater.

Fire navn fortsatt

Etter det Adresseavisen har grunn til å tro, ser landskapet slik ut en snau måned før klubben har satt seg som mål å presentere den nye treneren:

Kåre Ingebrigtsen, med Hoftun som assistent og Nils Arne Eggen som rådgiver, skal fortsatt være øverst på lista.

Men: Av det som har vært heftigst diskutert, er hvorvidt man tør tilby «Brutter’n» langtidskontrakt, klok av skade fra tidligere ansettelser av assistenter. En ettårskontrakt med muligheter for forlengelse er et svært aktuelt scenario.

Slik vil klubben kjøpe seg tid til å kunne vurdere Ingebrigtsen enda nøyere, blant annet om han takler å stå i «stormens øye» over tid.

Samtidig skal ikke Ole Gunnar Solskjærs navn være strøket over. Han er dyr, vil ha med sitt eget «entourage», men, som styreleder Koteng tidligere har uttalt:
– Vi velger trener ut fra dyktighet, ikke økonomi. Det er dyrere å ansette feil trener uansett.

Med pengesterke ledere i styret er det ikke utenkelig at investorer går sammen for å få finansiert en slik løsning, om ønsket er sterkt nok.

Videre skal det være et par alternativer til, og etter det Adresseavisen forstår er Stabæks Bob Bradley, med sitt solide lederskap, også interessant.

I sum: Det går mot Brutter’n. Men mot at han tilbys en ettårskontrakt.

Tre ledere kan bli to

Sportslig leder-jakten har kommet litt i skyggen av trenerjobbingen, i hvert fall i mediene. Ikke mange alternativer til Erik Hoftun har kommet opp i dagen, med unntak av Tor-Kristian Karlsen.

Ett alternativ Adresseavisen vet har dukket opp i diskusjonene, er om «nye RBK» i det hele tatt trenger en egen, rendyrket sportslig leder. I høst har jobben blitt fordelt i administrasjonen, hvor Hoftun har tatt seg av konkrete spørsmål rettet mot a-laget. Mens både Tore Grønning (utviklingsleder), Trond Alstad (personalleder) og daglig leder Dyrhaug har avlastet Hoftun på andre områder.

I framtida kan det bli slik at en egen sportslig leder utgår. Noe som betyr at hovedtreneren vil få et større ansvar i kjøp og salg. Og at Hoftun fra 1. januar er ren assistenttrener.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 10:18    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
PerO wrote:
Montana:

Jeg er fullt klar over at vi har hatt to briter ansatt. Men er de en del av suksessen til RBK som klubb? Den ene gjorde vel bra fotball med en så dønn
kjedelig fotball at tilskuerne forsvant...

NÃ¥ la jeg det jo fram for å vise at historien vÃ¥r viser at vi henter utenfra, der du beskylder meg for Ã¥ pisse pÃ¥ klubben fordi jeg kritiserer kameraderi ansettelser. At jeg liksom ikke skjøπnner at kameraderi er vÃ¥r historie.

Disse trenerne er en del av historien vår. Curtis innførte tanker som var nye, han er også nevnt som en av Nils Arnes inspirasjoner.og har dermed satt sitt fottrykk.
Suksessen til RBK som klubb kommer fra 2 personer, der en av de er desidert mest fremtredende. Nils Arne er unik, og vi finner ikke en ny. Jeg synes tiden igjen er moden for impulser utenfra uten at jeg mener at det går imot hva vi står for, tvert imot.

Nå kommer du dit jeg vil. Nemlig argumenter som har med fotballfaglige spørsmål å gjøre, ikke bare at kameraderi må bort, uten andre begrunnelser.

Jeg er helt enig i at andre impulser vil være fint, hvis man finner en kandidat som er god nok. Finner de ingen, så er en ettårskontrakt en fornuftig løsning med flere muligheter. KI gjør suksess, og problemet er løst, eller enda bedre tid til å finne en bedre kandidat. Bl.a. gir det muligheten til å se på kandidater som avslutter etter nåværende sesong i europa.
Back to top
Svovel
Proff

PostPosted: 29.10.2014 10:18    Post subject: Reply with quote

Forholder meg foreløpig redd. LIVREDD!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 10:32    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Tre ledere kan bli to

Sportslig leder-jakten har kommet litt i skyggen av trenerjobbingen, i hvert fall i mediene. Ikke mange alternativer til Erik Hoftun har kommet opp i dagen, med unntak av Tor-Kristian Karlsen.

Ett alternativ Adresseavisen vet har dukket opp i diskusjonene, er om «nye RBK» i det hele tatt trenger en egen, rendyrket sportslig leder. I høst har jobben blitt fordelt i administrasjonen, hvor Hoftun har tatt seg av konkrete spørsmål rettet mot a-laget. Mens både Tore Grønning (utviklingsleder), Trond Alstad (personalleder) og daglig leder Dyrhaug har avlastet Hoftun på andre områder.

I framtida kan det bli slik at en egen sportslig leder utgår. Noe som betyr at hovedtreneren vil få et større ansvar i kjøp og salg. Og at Hoftun fra 1. januar er ren assistenttrener.

Her finner styret løsningen hvor de kan si opp Hoftun, uten å tilby sluttpakke. Oppsigelse pga at stillingen fjernes er tillatt. Ved å tilby assistenttrenerjobben, fyller de også sin plikt til å tilby alternative stillinger.

Etter ett åreller så, kan de da ta en ny vurdering, og Hoftun har ikke krav på å få tilbake stillingen.

Virker som em gjennomtenkt måte å komme ut av et problem, ved å følge arbeidsmiljøloven slavisk Smile

Så spørs det om klubben fungerer bra uten SL et års tid da.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 10:37    Post subject: Reply with quote

Det mest skremmende med den adressa-artikkelen er at Bunker Bob står på kandidatlista.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 10:46    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Finner de ingen, så er en ettårskontrakt en fornuftig løsning med flere muligheter. KI gjør suksess, og problemet er løst, eller enda bedre tid til å finne en bedre kandidat. Bl.a. gir det muligheten til å se på kandidater som avslutter etter nåværende sesong i europa.

BÃ¥de ja og nei. Dersom det ikke er andre muligheter er det fornuftig, men vi vet at det er andre muligheter.
Er det fornuftig om det betyr at en organisering med TKK velges bort? og dette er den ene muligheten til å få TKK?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.10.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Her finner styret løsningen hvor de kan si opp Hoftun, uten å tilby sluttpakke. Oppsigelse pga at stillingen fjernes er tillatt. Ved å tilby assistenttrenerjobben, fyller de også sin plikt til å tilby alternative stillinger.

Etter ett åreller så, kan de da ta en ny vurdering, og Hoftun har ikke krav på å få tilbake stillingen.

Virker som em gjennomtenkt måte å komme ut av et problem, ved å følge arbeidsmiljøloven slavisk Smile

Synes det er helt sprøtt at du kaller dette gjennomtenkt. Om det er dette som er tanken til Koteng & Co, har vel sjelden uttrykket "spare seg til fant" vært mer passende. Skal vi liksom kjøre på med alt mulig rask i ekstremt viktige stillinger, bare fordi vi skal spare noen hundre tusen i sluttpakke til Hoftun? Jeg slutter aldri å forundre meg over enkelte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:03    Post subject: Reply with quote

Hedon:

Skal vi tro det som står i Hoftuntråden, er vel ingen SL et veldig stort steg opp, fra en SL som gjør sitt beste for å ødelegge klubben og stallen. Razz

Men fra spøk til alvor. Jeg ville nok også tatt kostnaden hvis jeg hadde en god kandidat. De bør absolutt ha snakket med TKK, og ev. andre kandidater før de tar en slik avgjørelse.

Men igjen, under forutsetning at de ikke har noen toppkandidat, så kan de spare millioner på å gjøre det på denne måten (jeg tror sluttpakken til Hoftun ville vært mye større enn noen hundre tusen)
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:05    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
PerO wrote:
Finner de ingen, så er en ettårskontrakt en fornuftig løsning med flere muligheter. KI gjør suksess, og problemet er løst, eller enda bedre tid til å finne en bedre kandidat. Bl.a. gir det muligheten til å se på kandidater som avslutter etter nåværende sesong i europa.

BÃ¥de ja og nei. Dersom det ikke er andre muligheter er det fornuftig, men vi vet at det er andre muligheter.
Er det fornuftig om det betyr at en organisering med TKK velges bort? og dette er den ene muligheten til å få TKK?

Hvilke andre kandidater vet du er aktuell. Det bør være andre enn Sollied, for han har såpass store spørsmålstegn ved seg, at vi faktisk ikke kan vite hvorfor han ikke er kandidat.

Det er ikke fornuftig å velge bort TKK, uten å ha tatt en prat for å se om det er mulig. Men iflg adressa, så er han valgt bort. Men de vet heller ikke noe om hvorfor.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:23    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Det mest skremmende med den adressa-artikkelen er at Bunker Bob står på kandidatlista.

Nei, det mest skremmende er at Trond Sollied IKKE står der.
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:26    Post subject: Reply with quote

Det er jo lenge siden det ble klart at Sollied ikke er en kandidat.

Hvorfor får vi antagelig aldri svar på, men spørsmålstegnene er såpass mange, at det er lett å se at det er naturlig.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:27    Post subject: Reply with quote

Skal ikke hive meg inn i den der "Det finnes andre kandidater/host opp navn" debatten, den har pågått lenge nok uten å ha beveget seg, men KI er selvsagt ikke RBK's eneste mulighet, lar det ligge der.
Back to top
Saladin
Junior

PostPosted: 29.10.2014 11:29    Post subject: Reply with quote

Quote:

Hvorfor skal man tilby Kåre en ettårskontrakt når han allerede har en kontrakt på to år? Eller, halvannet som det er igjen nå.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:32    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Skal ikke hive meg inn i den der "Det finnes andre kandidater/host opp navn" debatten, den har pågått lenge nok uten å ha beveget seg, men KI er selvsagt ikke RBK's eneste mulighet, lar det ligge der.

Hvis Adressa har rett, så kom det vel klart frem at flere kandidater har vært diskutert og kontaktet. Så hvis kildene er gode, så har det faktisk vært noe prosess iallefall. Om den har vært god nok, det vet vi ikke før det ev. blir fortalt noe om den. Det kommer kanskje i ettertid, eller på pressekonferansen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:33    Post subject: Reply with quote

Saladin wrote:
Quote:

Hvorfor skal man tilby Kåre en ettårskontrakt når han allerede har en kontrakt på to år? Eller, halvannet som det er igjen nå.

Toårskontrakten var en kontrakt uten spesifikasjon av arbeidsoppgaver etter 4 mnd. De formaliserer at det er hovedtrener innenfor den kontrakten.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:44    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Hvis Adressa har rett, så kom det vel klart frem at flere kandidater har vært diskutert og kontaktet.

Dette ser jeg som den største selvfølgelighet. Det er kun noen få her inne som snakker om at det ikke finns (gode nok) kandidater.

Mer interessant er det at Adressa mener at KI og EH med NAE som konsulent uten SD er øverst på ønskelista. Ganske oppsiktsvekkende nyhet.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 11:50    Post subject: Reply with quote

Montana:

Det er vel veldig få som sier at det ikke finnes kandidater. Faktisk så få at jeg ikke har sett noen som har sagt det.

Men noen av oss, innser at TL er såpass lavt rangert, at det er vanskelig, men ikke nødvendigvis umulig å finne en merritert trener fra utenfor norden.

Jeg ser ikke på det somm oppsiktsvekkende nyhet. Det har vel ligget i kortene såpass lenge, at det egentlig bare er en bekreftelse.

Håper bare ikke dette ønsket oppsto så tidlig at de ikke har undersøkt skikkelig om andre kandidater.
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 29.10.2014 12:12    Post subject: Reply with quote

Rimelig spesielt også at man står igjen i finalen med tre kandidater som er såpass ulike både i ledelsesfilosofi,spillestil og hvordan de ønsker å organisere sitt eget team. Den kravsspesifikasjonen må ha vært rimelig uspesifik.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 13:14    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg ser ikke på det somm oppsiktsvekkende nyhet. Det har vel ligget i kortene såpass lenge, at det egentlig bare er en bekreftelse.

Følger da nøye med på denne prosessen og vet hva som har ligget i kortene (i media). Det som er oppsiktsvekkende er selvsagt at det skrives at 1. valget ikke inneholder noen ny SD.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

Hvis de har fått OGS på kroken, er det ikke oppsiktsvekkende at SL rollen legges ned.
Montana
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 13:55    Post subject: Reply with quote

Siktet mest til løsningen KI, EH, NAE uten ny SD.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 29.10.2014 13:55    Post subject: Reply with quote

Kåre over OGS. Ikke bare fordi han er molde svin, men jeg har ikke tro på manager ferdighetene hans.

Arg, Rosenborg se å få orden på dere selv! Har dere klappa helt sammen på Brakka i det siste?
Back to top
Saladin
Junior

PostPosted: 29.10.2014 14:01    Post subject: Reply with quote

OGS skal aldri komme til Lerkendal. Vi har heller ikke økonomien til å bygge brei nok stall til at han kan lykkes.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 781, 782, 783  Next
Page 160 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb