| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 28.10.2014 20:59 Post subject: |
|
|
Midtsjø ønsker å få avklart hvilken rolle han er tiltenkt.
- Det handler litt om hvem som blir trener og spillere inn og ut. Så det er totalpakken jeg må se på, slår Midtsjø fast overfor rbkweb.no.
(...)
- Har du hele tida vært innstilt på å spille igjen for Rosenborg i 2015?
- Hadde jeg ikke fått spille i Sandnes Ulf, hadde sjansene her vært små. Nå føler jeg at jeg har prestert over tid i Tippeligaen. Så får vi se hva de tenker.
Les mer: - Jeg må se på totalpakken
Ble ikke at jeg presset ham mer, men tydeligvis lite lysten på å bli benkesliter neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 29.10.2014 09:58 Post subject: |
|
|
| For sin egen del så er det døden for han som fotballspiller å slite benken ett år til. Han har satt langt tilbake av skade og mangel på spilletid, og det er virkelig avgjørende år han er i nå for hvor god han vil bli. |
|
| Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 29.10.2014 10:19 Post subject: |
|
|
Midtsjø bør ikke ta en beslutning før januarvinduet er ferdig. Mix og Jensen har jo blitt linket bort i det siste og hvis en av disse forsvinner bør Midtsjø være 4-5 valget på midten. Om vi henter en ren erstatter i form av Badou feks så bør vi vurdere ett nytt utlån på Midtsjø. _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 29.10.2014 11:32 Post subject: |
|
|
Det er vel gjerne før vinduet er over at han bør bestemme seg? I tilfelle han finner ut at han ønsker seg solgt. Mener derfor at Midtsjø bør få et vist innblikk i spillerlogistikken det kommende vinduet under denne "praten om totalpakken" for å kunne anslå realiteten om spilletid.
Samtidig må det heller ikke stikkes under en stol at vi har to juniorgutter som banker på døra. Begge har A-lagskontrakter. At de da forventer spilletid er bare rett og rimelig. Greit nok at de ikke er gode nok til å være direkte konkurrenter til Mike/Mix/Midtsjø/Selnæs/Gamst, men noen innhopp bør de få, for egen utviklings skyld. Oppe i det hele kommer høyrebacksituasjonen inn i bildet. Dersom det anskaffes en "erstatter" for Svensson der nede har man plutselig åtte mann som kjemper om tre plasser.
Dersom Midtsjø skal komme tilbake og ha en sjanse om spill må noen ut. For SÅ god er han ikke at han kan parkere noen av de "utvalgte" på benken. Ikke enda. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.10.2014 12:10 Post subject: |
|
|
Om Jensen og Mix går, vil midtbanen
Midtsjø - Selnæs - Badou
med riktig coaching overkjøre Tippeligaen fortsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 29.10.2014 13:32 Post subject: |
|
|
| Hvor har Jensen blitt linket bort? |
|
| Back to top |
|
 |
Saladin Junior
|
Posted: 29.10.2014 14:00 Post subject: |
|
|
| Og når ble Badou signert? |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 29.10.2014 14:17 Post subject: |
|
|
| Jensen har vel ikke blitt linket bort men sa vel noe som at det hadde vært gøy med større utfordring og så var det vel noe med at det sannsynligvis hadde vært interesse. |
|
| Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 29.10.2014 14:50 Post subject: |
|
|
Ser poenget ditt Hakkespett, jeg tenkte mer i forhold til utlån. Det må ikke avklares i løpet av januarvinduet. Hvis ikke reglene er endret så er det norske vinduet åpent lenger enn til 31. jan.?
Mike er ikke linket bort, men har vel hintet frempå. Dessuten med den formen han har vist i høst kan det fort komme bud på han.
@Saladin, Badou har ikke signert nei, derfor jeg førte på "feks" bak  _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.10.2014 15:26 Post subject: |
|
|
Midtsjø kommer til å få sjangsen som indreløper og blir en direkte erstatter for Mix eller Jensen om en av disse drar. Koster oss ikke noe altså å holde midtbanen igang.
Selges begge vil nok en spiller som Badou være aktuell. Ser på alt av andre scenarioer som utopi med tanke på økonomien vår, samt at Midtsjø har vist at han holder klasse i flere av Ulf kampene i år.
Mitdsjø blir satset på, og jeg tror at den eneste plassen vi kan få se en forsterkning vil være stopper, evt høyreback. Alt beror på hvor Jonas skal satses på.
Gleder meg vilt til å se Midtsjø få tillitt over tid neste år. Han har noe ved seg... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.11.2014 18:40 Post subject: |
|
|
Fantastisk raid og griseflaks-scoring av Midtsjø nå, sender Ulf opp i 2-0 og den syke avslutningen er et faktum!  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.11.2014 01:11 Post subject: |
|
|
| BB i VG igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.11.2014 02:25 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se han her neste år.
Men skal han spille fast, så vil det kanskje lønne seg for oss å bare la Diskerud dra? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.11.2014 02:55 Post subject: |
|
|
Vet ikke om de bør kvitte seg med Mix om de har mulighet til å forlenge.
Skulle Mix dra så er det Jensen, Selnæs, Midtsjø og Sæter igjen. Regner med at Svensson fort kan bli permanent høyreback, Sørmo lånes ut til Levanger og Gamsten finner seg vel muligens en ny klubb om Kåre får jobben permanent.
Vil være litt få midtbanespillere om 2 drar, 1 har blitt back og 1 blir lånt ut, men kan jo være at det kommer inn en ny i tillegg til at Midtsjø kommer tilbake.
Hadde vært gøy om Midtsjø får en del spilletid neste sesong, og at også Sæter får spille en del. Vil neppe være noen krise om Mix drar, men kan jo bli litt få midtbanespillere som sagt. Men Svensson kan jo alltid flyttes opp om det blir krise.
Så får vi se om han er god nok til å spille seg inn på laget og spille fast. Slik han spiller på sitt beste så er han god nok til det, så må han bare spille rundt det nivået hele tiden så blir det bra  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 03.11.2014 16:20 Post subject: |
|
|
Så kan man kanskje hente en type som Gjermund Åsen? Skal Midtsjø satses på så har det ingen hensikt å ha Mix som rotasjonsspiller, langt bedre å ha en 600tusen-lønnet spillet som backup/rotasjon enn en 2.5 mill lønnet...
Eller sagt på en annen måte: Jeg bytter heller bort Mix mot Åsen om det frigjør penger til TKK-ansettelse enn å "spare inn" på den posten og bruke Hoftun-Alstad  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.11.2014 16:27 Post subject: |
|
|
| Hvis Mix forlenger så hadde ny kontrakt med Midtsjø, men nytt utlån vært en fin løsning? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 03.11.2014 16:33 Post subject: |
|
|
Tviler på at Fredrik ønsker seg nytt utlån. (selv om jeg fra RBKs side ser at det kan være det lureste)
Mest sannsynlig vil han nå enten satses på eller bli solgt. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 03.11.2014 18:38 Post subject: |
|
|
| Hadde vi villet kjøpe Midtsjø om han var eid av Sandnes-Ulf? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.11.2014 18:45 Post subject: |
|
|
VG-børsen er svak fra kamp til kamp, men over en sesong gir den vel stort sett et OK bilde på de fleste. Midtsjø er desidert beste Ulf-utespiller på den, med et snitt på 4,95 - det samme som Mix og Selnæs. Neste Ulf-spiller befinner seg nede på 4,77. Jeg vil si Midtsjø har prestert over forventning mtp. laget han har vært en del av. Samuelsen leder børsen, forresten. Ikke sett ham mye, men 17 målpoeng som indreløper er rimelig spinnvilt. Det må være lenge siden vi har sett i Tippeligaen.
3 ganger har VG kåret Midtsjø til BB - nærmeste Ulf-utespiller er kåret til BB én gang. Han har for øvrig "kun" spilt 64 % av minuttene i årets liga, uten å ha hatt noen spesielle skadeavbrekk. Så Midtsjø virker å i år - tross en del bruk i "feil" posisjon, ha vært den beste utespilleren i ligaens dårligste lag. Jeg vil si han har gjort seg fortjent til en skikkelig seriøs sjanse i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.11.2014 20:20 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Ikke sett ham mye, men 17 målpoeng som indreløper er rimelig spinnvilt. Det må være lenge siden vi har sett i Tippeligaen.
|
Erik Mjelde hadde 16 målpoeng en sesong for Sandefjord (2009). Han har aldri, verken før eller siden, opplevd noe lignende. Det samme vil skje med Samuelsen. Han har hatt en flyt som ikke ligner grisen. SÅ god er han ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 03.11.2014 20:23 Post subject: |
|
|
| la ikke merke til Samuelsen i går for å si det sånn |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.11.2014 20:44 Post subject: |
|
|
Samuelsen er vel en habil spiller, det eneste som stakk seg ut med ham i går sett fra tribunen er vel det at han er en av få du kan se har måne selv om han er skallet.
Edit for relevans: Har stor tro på Midtsjø, ønsker ham i klubben, gjerne som en spiller som får 20 minutter på slutten av kampene til å begynne med, for så å gjøre indreløperrollen til sin egen fra midten av sesongen og ut. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 03.11.2014 20:49 Post subject: |
|
|
| Midtsjø er en spiller som vil gi flere mål begge veier, men ferdighetene er så spennende og alderen 21 år såpass ungt at jeg absolutt vil gi han sjansen. Tatt store steg i åre i Ulf og hvis utviklingen fortsetter gjennom vinteren med god trening og mye 4-3-3 så tror jeg Mix burde være oppriktig bekymret for plassen sin. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.11.2014 21:49 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Erik Mjelde hadde 16 målpoeng en sesong for Sandefjord (2009). Han har aldri, verken før eller siden, opplevd noe lignende. Det samme vil skje med Samuelsen. Han har hatt en flyt som ikke ligner grisen. SÅ god er han ikke. |
Hehe, såpass ja.
Mjelde hadde dog under 5 i snitt på børsen. Samuelsen har også blitt kåra til BB 8(!) ganger, og ser ut til å bli den tredje på 2000-tallet (etter Thioune og Stefan Johansen) som snitter over 6 på børsen over en hel sesong. Presiserer igjen at jeg mener VG-børsen har mange snodige vurderinger, men over 30 kamper så treffer de jo brukbart i sum, det skal jo godt gjøres å ikke gjøre det. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 04.11.2014 05:54 Post subject: |
|
|
| Midtsjø bør få sjansen som venstreving i 2015. Vi har en solid midtbane, men hverken Riski eller Mikkelsen har overbevist. Midtsjø er en spillertype KI har uttalt at han ønsker seg på vingen. |
|
| Back to top |
|
 |
|