| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 04.08.2014 00:12 Post subject: |
|
|
Selv etter nylig spilleropprør og sparking av trener, spill uten identitet og med en totalt uviss framtid hva gjelder trener og organisering for neste sesong? Jeg er ikke så sikker.
Et annet viktig poeng er at jo færre vi henter nå, jo flere kan neste permanente trener/manager hente selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 04.08.2014 00:34 Post subject: |
|
|
De signerte jo under JJ og Perry... Skal medgi at spørsmålet rundt framtidig trener kan bli en faktor, men samtidig er jo målet å finne en trener som står for en type fotball vi ønsker, og om vedkommende er dyktig nok vil han alltids finne plass til en offensiv spiller med gode kvaliteter. Mange stikkord å holde seg til, riktignok, men mistenker likevel at man kan risikere 3-4 nye navn i løpet av den kommende tiden (Ingen faktiske kilder, pur magefølelse!). _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.08.2014 01:02 Post subject: |
|
|
tørr vi tippe på en komplett gjennomgang av spillertroppen og med ny trenger/manager kan så mange som: Berntsen, Mikkelsen, Søderlund, Rønning, Gamst (back to TIL i bytte kind), Helland forsvinne?
Tipper uansett at både Sørloth, Sørum og Hou er permanent i a-lagstroppen neste sesong.
Føler også at vi vil hente nye squadplayers og da kanskje tenker trøndelag.
kanskje er navn som Aas, Åsen og skjølsvik aktuelle?
Tenker ganske langt her nå, men ingen tvil i at stallen trenger en gjennomgang.
HÅPER vi tenker så offensivt at vi henter spillere som Annan, Kasper Kusk, Uffe Bech, Casper Sloth, Carlos Strandberg, Filip Helander, Kind Bendiksen, Zahid eller Steffen Hagen/Vegard Bergan.
Gudene vet at det råtner på ron nå iallefall. sammensetningen er helt på trynet. kanskje vi bør spille 4-1-5-0??? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 04.08.2014 07:57 Post subject: |
|
|
Sørmo*
Kusk har gått til Twente. Carlos Strandberg er veldig aktuell for Dortmund. Sloth har ikke bevist en dritt på lenge. Hagen er å sikte lavt - det samme er flere av de andre. Bergan er ikke førstevalg i Odd enda, ser ikke hvordan han kan forsterke oss på dette tidspunktet. |
|
| Back to top |
|
 |
norodd Junior
|
Posted: 04.08.2014 08:33 Post subject: |
|
|
| Det virker som mange her har god peiling på aktuelle spillere i Norge. for ikke å si Norden. Skjønner derfor ikke at Fredrik Brustad ikke er trukket fram. En rask og teknisk god spiss. Har sett noen tv-kamper med Stabæk der han er en stadig trussel mot motstandernes midtstoppere. Spesielt i kampen mot VIF parkerte han dem gang på gang |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 04.08.2014 08:42 Post subject: |
|
|
| Enig i at Brustad er rask, men ikke at han er teknisk god. En mer offensiv utgave av Jørgen Skjelvik slik jeg ser det. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.08.2014 11:10 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | Sørmo*
Kusk har gått til Twente. Carlos Strandberg er veldig aktuell for Dortmund. Sloth har ikke bevist en dritt på lenge. Hagen er å sikte lavt - det samme er flere av de andre. Bergan er ikke førstevalg i Odd enda, ser ikke hvordan han kan forsterke oss på dette tidspunktet. |
Mente Sørmo selvfølgeligvis :p
Vell, jeg håper vi iallefall henter noen med "litt" fart, for det er så trist å se hvordan vi blir avslørt på fart :/ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.08.2014 11:35 Post subject: |
|
|
Spissmakern til Brustad da - Boli? Riktinok hatt måltørke i to måneder fram til i går, men han herjer jo med etthvert forsvar i Tippeligan hver kamp med farta og fysikken sin, og åpner rom for resten om han bommer selv. Dessuten har han bare ett mål mindre enn Søderlund så langt i år, selv med måltørkesiden 20. mai og fram til i går. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.08.2014 11:38 Post subject: |
|
|
Ren idioti for RBK å kjøpe bakromstrusler som knapt har annet å by på enn rå toppfart.
Signeringene blir som dønn elendige utgaver av Trond Olsen, kommer til å floppe helt vilt hos oss.
Jeg orker seriøst ikke flere "fotballspillere" som Jørgen Skjelvik i troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.08.2014 11:42 Post subject: |
|
|
Slik RBK spiller nå hadde jo faktisk Olsen gjort seg, siden vi jo kanpt fører kamper lnger, men venter på kontringer... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.08.2014 11:46 Post subject: |
|
|
| Men vi signerer kontakter på 3-5 år, ikke for 3 uker der vi sliter noe voldsomt med å stable et lag på banen... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.08.2014 11:52 Post subject: |
|
|
Vi har ikke ført kamper siden Eggen var vikar  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.08.2014 11:54 Post subject: |
|
|
Nja, vi var ofte førende og stod høyt under JJ, vi bare ante ikke hva vi skulle gjøre med ballen i angrep
Under Perry derimot så var vi aldri førende, for Perrys kampplan var å ikke ha ballen selv, men heller å satse på kontringer.
Det er ikke en fremtid for oss. Og da passer ikke Boli/Brustad-signeringer. |
|
| Back to top |
|
 |
norodd Junior
|
Posted: 04.08.2014 12:01 Post subject: |
|
|
| Miami Dolphins skriver:Ren idioti for RBK å kjøpe bakromstrusler som knapt har annet å by på enn rå toppfart... Du burde se flere kamper, før du uttaler deg så sikkert om Brustad. Han har god fart, god teknikk og han skyter godt- 8 spillemål i tippeligaen i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.08.2014 12:02 Post subject: |
|
|
| Jeg vil ikke ha Brustad, men han inn for Gamst hadde styrket oss. Fy faen så tragisk Gamst er. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 04.08.2014 12:03 Post subject: |
|
|
| Vi trenger helst en Kjartansson/Prica-type spiss, som klarer å omsette sjanser til mål. Per nå har vi altfor få spillere som klarer å skape seg gode sjanser eller som er spesielt farlige med ball i og rundt 16-meter. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.08.2014 12:09 Post subject: |
|
|
Norodd, vi er uenige da. Det handler ikke om at jeg ikke har sett Brustad spille, det handler om at Stabæk får maks ut av Brustad ved å ligge relativt lavt og kontre. har løper godt og riktig, i tillegg til sin toppfart. Med gode gjennomspillere så vil du ofte havne alene med keeper når du spiller for et lag som ligger lavt.
Men normalt så står/skal Rosenborg stå veldig høyt, vi skal føre spillet og prøve å spille oss gjennom lag som murer igjen på egen sekstenmeter. Og i slike settinger så kommer ikke Brustad til sin rett i det hele tatt. Med 6 meter mellom keeper og 10 mann som står i balanse, hvor skal Brustad løpe i toppfart hen?
Vi trenger en klassespiss, en Prica-type. Ikke en Trond Olsen-type. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 04.08.2014 12:13 Post subject: |
|
|
Helt enig med Miami her.
Ja jeg er glad i spillere som er hurtige, men det er ikke slik vi skal spille i RBK. Vi skal styre kampen, og dermed ligger motstanderen lavere.
Vi trenger en målscorer, som putter på de sjansene han får. Gjerne en som er bevegelig i boksen og god på hodet.
Men Brustad kunne gjerne vært en del av troppen. Kommet inn når motstanderen er sliten osv. Har jo ekstrem fart.
Skal sies han virker bedre til å avslutte enn Søderlund(ikke at det sier mye). _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 04.08.2014 12:25 Post subject: |
|
|
| Hva med Christian Gytkjær? Scorer bra med mål i Haugesund, scoret bra med mål i Sandes. Mangler kanskje litt fart og teknikk, men bra fysikk ellers og en målscorer! Vi trenger en som er god i boksen og er en naturlig avslutter. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.08.2014 12:28 Post subject: |
|
|
Et bedre alternativ enn Brustad og Søderlund, men fortsatt ikke helt opp på den kvaliteten vi bør sikte etter er min mening.
Forbanna synd at man ikke hentet riktig spiss fra Haugesund for noen år siden. Nikola Djurdjic hadde vært klasse for oss. Dessverre hentet vi mannen som fikk maks utbytte av å være i nærheten av han. |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 04.08.2014 12:33 Post subject: |
|
|
Enig i det du skriver om forskjell i spillestil, Miami. Men syns det ser ut til at han har den litt uhåndgripelige målteften, og kanskje også selvtillit, som sårt trengs på lerkendal for tiden.
En annen spiller jeg har hatt lyst å se i rbk-drakt i flere år, er Wanderson, som spilte for Gais. Nå for Krasnodar, såvidt jeg vet. Men jeg går ut fra at det er rimelig urealistisk å hente han. |
|
| Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 04.08.2014 12:36 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Forbanna synd at man ikke hentet riktig spiss fra Haugesund for noen år siden. Nikola Djurdjic hadde vært klasse for oss. Dessverre hentet vi mannen som fikk maks utbytte av å være i nærheten av han. |
Vi fikk jo tilbud om en pakkeløsning med Thomas Sørum og Nikola Djurdjic fra Haugesund høsten 2010. Husker at jeg var litt skeptisk da, men har mange ganger siden tenkt at det nok ikke hadde vært det verste. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.08.2014 12:41 Post subject: |
|
|
Det hadde vært verdt å ta pakka for å få Djurdic, men Sørum hadde endt fast på benken tror jeg. Har helt glemt den infoen!
Angående Wanderson er jeg enig, det var en spiller jeg virkelig ønsket meg. Vi fikk godtatt et bud mener jeg, men spilleren selv ville tilbake til Gais. Istedenfor kjøpte vi vel Chibuike(?) som jo kunne blitt en suksesshistorie. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.08.2014 13:44 Post subject: |
|
|
Ellers ser det ut som Marcus Pedersen er på vei til Esbjerg og dermed kan han strykes fra lista over angrepsalternativer.
Hadde lett tatt han imot om det sendte Søderlund til benken, men MP utviklet seg aldri som jeg hadde trodd. Var sikker på at han skulle bli grusomt god når han slo gjennom i Godset, tok aldri de siste stegene. Nå er han vel bare en norsk utgave av Nicki Bille. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 04.08.2014 16:41 Post subject: |
|
|
| Spennende, da ser det ut som de jeg annonserte tidligere kommer.. |
|
| Back to top |