View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 16.04.2014 10:32 Post subject: |
|
|
Det skyldes at Hansen ikke har noen idé om hvordan det offensive spillet skal se ut og da leter han febrilsk etter en konstellasjon hvor det oppstår noen gode individuelle relasjoner som gir noe som ser ut som et planlagt angrepsspill. Helt håpløst. En dyktig trener derimot har klare roller, vet hvilke egenskaper han trenger i de ulike rollene og setter opp laget deretter. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.04.2014 10:42 Post subject: |
|
|
Jo det er klart Hansen har en ide om hvordan det skal se ut.
Han er bare ikke i nærheten av å i det hele tatt klare noe som kan så mye som ligne på et tydelig og bra resultat av jobben sin. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 16.04.2014 11:50 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Vi støtter laget i 2 x 45, tilleggsminutter og eventuelle ekstraomganger. En del av den støtten er å ikke pipe. Det treffer ikke Perry og Hoftun noe særlig om vi piper på Svensson, Bille og Dorsin. Og er det noe vi vil, så er det at våre elleve skal gjøre sitt ypperste. Da hjelper vi dem ved å synge, kauke, klappe og hoppe, og motarbeider dem ved å pipe. |
Ja, det er forsåvidt et poeng det, men hva er vår (som supportere) mulighet til å bidra til en vei ut? La oss nå si at målet er å bli kvitt Hansen. Å delta på møter og på andre måter kommunisere med klubben er en god ide, men neppe realistisk for den gjengse supporter. Et og annet banner på kamp er lett å ignorere som anomalier. Vi er enige om at det er et gryende spilleropprør. Jeg tror, så kynisk og usympatisk som det enn høres ut, at det enkleste bidraget til en omveltning er å stimulere dette opprøret. Og da trengs det unison og massiv demonstrasjon på kampdagen. Om det er piping eller stillhet er for meg uinteressant. Og om spillerne er så misfornøyde med sportslig ledelse som det er naturlig å anta, vil de nok ikke ta mishagsytringer veldig personlig, men se det som et spark i ræva til å foreta seg noe. Noen kamper med dårlig støtte er kanskje verdt det i det lange løp? |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 16.04.2014 11:56 Post subject: |
|
|
RBK har ikke spillertypene til det systemet Perry ønsker. Det kommer aldri til å bli relasjoner mellom spillerne så lenge Perry er trener og med denne stallen.
Alt startet med Hoftun som SD, elendige kjøp uten en bra tanke bak, jo...de fleste hadde navn og gjorde det bra i tippeligaen, som regel i ett 4-4-2 system.
RBK vil spille 4-3-3, men omtrent alle de offensive spillerne er hentet fra ett 4-4-2 system. De som er gode i 4-3-3, får ikke spille, som bla Berntsen. Han er den eneste som setter fart framover da han får ballen,utfordre, god med ball og er flink til spille i lengderetning.
Som det nevnes, så blir det alt for mange rokkeringer, for mye utskiftninger fra kamp til kamp. Chibuike har spilt indreløper, Off midtbane sentralt, ving og spiss...hva er det for noe? Han kommer aldri til å bli god i en type rolle da det blir for mye endringer.
Merkelig at Perry ikke forstår dette, men tror han også begynner å bli litt stresset nå når han ser at han sitter med en bra stall, men ting funker ikke.
Jeg ville ha forsøkt å selge Chibuke, Mikkelsen (for dårlig), Søderlund i løpet av sesongen. Bertnsen og Mix drar nok uansett grunnet kontrakt og spilletid.
Og inn må det bla komme en ren ving med bra tempo og uredd, indreløper med bra tempo, løpsterk. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.04.2014 15:02 Post subject: |
|
|
Om vi skal bytte trener er Mikkelsen kansje den siste spilleren jeg ville solgt.
Hvis noen klarer å bruke ham riktig og han får utløst potensialet sitt så tror jeg vi får en meget god ving i god gammel RBK- ånd.
Jeg synes vell selv egentlig at Mikkelsen har vært "steindåli" i 95% av kampene han har spilt for RBK, men samtidig så vet jeg hvilket potensialet han har, og jeg tror at med en ny trener så kan Mikkelsen blomstre.
Men klart at en del spillere forsviner fra klubben i sommer. Blir spennende å se hvordan Brakkekammeratene Idretslag løser den floka. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
JonnyVS Junior
|
Posted: 17.04.2014 22:07 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../32869176/
Flaut å lese... At han kan si at Odd kampen var jevn, viser bare hvor lite innsikt han har! _________________ Jarra! |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.04.2014 22:54 Post subject: |
|
|
Jevn hvada?
Det kan jo bety jevnt over elendig. De som er interessert har jo sett kampen og kan jo gjøre seg opp en mening selv. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.04.2014 23:16 Post subject: |
|
|
I sitt første halvår som RBK-trener sa Hansen alt det riktige i intervjuer, noe som gjorde at man bevarte en viss optimisme selv om fremgangen på banen var fraværende. Nå prater han bare vissvass i intervjuene også. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 17.04.2014 23:35 Post subject: |
|
|
Det bør være grunn for oppsigelse å påstå at Odd-kampen var jevn og vise til målsjanser. Om han virkelig mener dette er det et klart bevis på at han ikke kan ta klubben videre.
Burde vært sak på styremøte. Hvor ligger egentlig lista for Per Hansen og Erik Hoftun? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.04.2014 23:57 Post subject: |
|
|
Borden wrote: | Det bør være grunn for oppsigelse å påstå at Odd-kampen var jevn og vise til målsjanser. |
Perry har selv sagt at det er lite vits i å telle målsjanser da det er mål som teller. Og så kan jeg legge til at når klubben heter Rosenborg, så teller måten målene - og for den saks skyld sjansene - kommer på også.
Å høre Perry snakke om Rosenborg er som å høre en troende argumentere fra Bibelen - det meste han "forkynner" kan slås tilbake med andre sitater fra samme kilde. Han teller sjanser for å rettferdiggjøre, noe han sier ikke teller. Moderne fotball har ikke bakrom, allikevel skal Riski og Mikkelsen starte. Matta på Lerkendal legger ikke til rette for å spille god fotball - ei matte han kort tid før skrøt voldsom av i media. Søderlund blir toppscorer i ligaen, men starter stort sett på benken. For å nevne noe. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.04.2014 00:07 Post subject: |
|
|
superodd wrote: | Per J. Hansen er et eventyr.
Nærmere bestemt "Keiserens nye klær". |
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.04.2014 02:15 Post subject: |
|
|
Forskjellen mellom virkelighet og eventyr, er at eventyr må være troverdig (fritt etter Mark Twain). _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.04.2014 02:50 Post subject: |
|
|
Uff, da har ikke Hansen noe igjen.
Han er rett og slett blitt umyndiggjort.
Av oss fans: Ja
Av spillere: Tja
Av klubb: Tja
Tror han uansett er ute på tynn is. Nettopp derfor han er så påståelig på at alle andre enn ham selv, tar feil. Det eneste som kan redde ham nå, er poengfangsten.
Snakk om å sitte i fittefatet!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 18.04.2014 03:08 Post subject: |
|
|
Jeg føler at det intervjuet i Dagbladet er dråpen for meg når det gjelder Perry.
Han er veldig opptatt av å snakke opp motstanderen, og han er generelt veldig opptatt av hvor vanskelig dette er.
Jeg synes det er vanskelig å reparere biler jeg også. Det er fordi jeg er ikke er kompetent til det.
Kan det være at det samme gjelder Perry? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.04.2014 03:50 Post subject: |
|
|
Perry diskuterer ikke fag med tannlegen sin, kan han fortelle, for han har ikke peiling. Men så er heller ikke rotfylling den store publikumsmagneten. Samtidig vil jeg tro han hadde blitt noe ergelig om han hadde fått et langt dårligere resultat enn forventet av mannen i hvitt. Om han blir forespeilet Colgate-smil og kommer ut med britisk tannstilling, tror jeg også han ville sagt ifra, i stedet for å la det gå siden han ikke kunne gjort det bedre sjøl.
Synes det er ganske spesielt at han er så på å fortelle fansen at de ikke har peil. Dette er noe han har gjort hele veien; tannlege-argumentet stammer fra sesongstarten i fjor. Vil han ha en jobb med mindre eksternt trykk, får han finne seg noe annet. Utdanne seg til tannlege, for eksempel. Men han må da selvsagt regne med at noen av pasientene kan finne på å dra opp fotball som smalltalk.. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 18.04.2014 05:51 Post subject: |
|
|
Er visst en sak i Dagbladet+ om at Wiggen har snudd opp ned på RBK ifht. treningsregime.
Har ikke lest artikkelen, men skal spennende å se hva som står.
http://www.dagbladet.no/2.../28065414/ |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.04.2014 08:09 Post subject: |
|
|
Perry framstår som en klovn..komisk..hvordan går det ann og si så mye dumt i en artikkel..Mann som er desperat under press. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.04.2014 09:08 Post subject: |
|
|
Den midtbane- konstelleringa som Perry driver med nå er over alle støvleskaft, og selve kronbeviset på at han skjønner svært lite av go- fot og tilbake til røttene. Med offensiv midtbane i Chibbe mister vi rollen som tilrettelegger bakfra, mens indreløperene blir løpende i defensiv rolle, i steden for å komme løpende inn i boksen. Både Mike Jensen og Gamsten har go- fot på dette, men får altså ikke brukt det ordentlig, fordi de må dekke opp for en sentral midt som så og si spiller spiss. Det skal ikke mye til å snu på dette, for vi har en go- fot på tradisjonell sentral midt i Selnæs. Dersom Perry tar til vettet og setter inn han i en mer tilbake- til- røttene- V, så gis gode, offensive løpssterke i indreløpere som Gamsten, Jensen, Mix, Svensson og Berntsen ordentlige go- fot roller. Men nå begynner jeg virkelig å lure på om Perry har skjønt noe som helst av den teorien, eller om han i det hele tatt bryr seg om den. Skal ikke forundre meg om de sitter på bakrommet og ler av både Eggen og teorien, mens de opphøyer og selvforherliger sin egen fortreffelighet.
Jeg vet jeg har vært positiv til Perry, men de siste uttak, og uttalelser, får meg virkelig til å lure på om han har skjønt noe som helst av den arven han skal forvalte. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 18.04.2014 11:17 Post subject: |
|
|
Utrolig lavt nivå på retorikken til Perry i den Dagbladetartikkelen.
Så lenge vi ikke vinner lett så skal alle mene noe?
Desverre for Perry lever han i Norge hvor befolkningen er godt og ofte høyere utdannet, Kanskje vært lettere å slått til med den retorikken i USA. Klubben starta enda dårligere poengmessig i 2008, likevel kunne man se et mye større potensial i laget da en hva man ser nå. Perry må bare innse at alle andre evner å se hvor lite stell han har fått på laget. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.04.2014 12:04 Post subject: |
|
|
Ja, dette begynner å ligne en parodi. Han klager over lavt kunnskapsnivå og at ikke folk ser bak resultatene. Når da folk faktisk gjør det til tross for seier, så klager han da også.
Når tunge fotballfaglige personer som Drillo og Nordlie poengterer kaos og total mangel på struktur og kvalitet i angrepsspillet til Rosenborg som det første de sier etter en seier, bør Perry ha nok ydmykhet til å lytte.... nytter ikke å mase om tannlegen da.... men det er kanskje nettopp ydmykhet han er i ferd med å miste. Nå er det tydeligvis offerrollen som er det nye våpenet mot kritikk. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 18.04.2014 12:11 Post subject: |
|
|
Hadde vært interessant å vite hva Perry FAKTISK ser som hovedproblemet! Selv synes jeg det er full krise i alle ledd, og laget som sådan, unntatt keeper.
Lurer på om han har et opplegg og bare venter på at det skal løsne, eller om han innerst inne vet at han har mistet fullstendig grepet (som han aldri har hatt)
Stakkars, han gjør jo sikkert så godt han kan. Veldig dumt at han da opptrer så cocky. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.04.2014 15:45 Post subject: |
|
|
Abakus Hansen, den levende kuleramma wrote: | Det var en jevn kamp, med tre-tre i målsjanser. |
Altså, da forstår ikke jeg hvordan han teller sjanser. Det er faktisk helt ubegripelig for meg at det går an å mene noe sånt, og ubegripelig for meg at ikke journalistene begynner å sette ham på plass med offisiell statistikk. For en klovn! _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 18.04.2014 15:50 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Hadde vært interessant å vite hva Perry FAKTISK ser som hovedproblemet! Selv synes jeg det er full krise i alle ledd, og laget som sådan, unntatt keeper.
|
Ingen fare, Ørlund er snart tilbake, den eneste utenom Gamsten med fast plass på laget uavhengig av prestasjoner. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 18.04.2014 16:30 Post subject: |
|
|
Du glemte Mikkelsen. |
|
Back to top |