| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Thulian Veteran

|
Posted: 11.01.2013 20:00 Post subject: |
|
|
Ser det er mange som stiller seg kritiske til bruk av 5 millioner for en back.
Men det som er viktig å ta med i betraktningen her er:
- Gamboa kan også spille på ving/kant. Han har også et særdeles stort videresalgspotensiale.
- Dorsin drar på åra, og det er vel innsatsen som har holdt ham på laget så lenge som nå.
- Høgli kan spille på både høyre og venstre back, og (!) det spiller forsvinnende lite inn om han ikke er to-fots når det gjelder den biten. Det vil faktisk ikke være første gangen han spiller på venstre side i så fall... Og det er mange gode venstrebacker i Europa som er best med høyre.
- Vi får dobbel dekning på både høyre og venstre back.
5 Millioner er derimot i høyeste laget, men (!)
Om vi nå er så griseheldige å få inn Mikkelsen, Mix signerer og de fortsetter å jobbe med Johansen...
Da vil denne signeringa gjøre troppen nær komplett i mine øyne.
Vi vil ha dobbel dekning på alle plasser, og det vil være kvalitet på reservene ikke stallfyll!
Så får vi inn Høgli, Mix, Johansen og Mikkelsen så kan vi se fram til et særdeles morsomt år både i norsk serie/cup og i europa:D _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 11.01.2013 20:07 Post subject: |
|
|
| Bongo wrote: | | Det må jo nesten være slik at Dorsin er på vei hjem, ellers skjønner jeg ingenting. 5 mill på en back når vi har bedre alternativer fra før er jo mildt sagt litt rart.. |
Høgli er nok tiltenkt venstrebacken, noe han tydeligvis har godtatt. Begynner de å omskolere Gamboa nå har de gjort det store. Deler ikke den samme oppfatningen som Dew har, men Høgli er bedre enn Dorsin og Høiland.
5-mill derimot, er hårreisende. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 11.01.2013 20:35 Post subject: |
|
|
Ja, han må jo ha sagt ja til å spille venstre.
Å bruke tilsammen ørten mill på to høyrebacker når vi også har
Høiland i backup ville jo vært galemattias med tanke på andre behov.
Skulle ønske det kom en god spiss til også.
Når Bille soner kortene sine har vi ingen rene spisser å bruke. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 11.01.2013 20:42 Post subject: |
|
|
Denne nyheten liker jeg veldig godt. 5 mill er mye penger, ja, men nå vet vi jo at klubben står i en bedre økonomisk situasjon nå enn den den har gjort de siste tre årene (kanskje Koteng Holding har chippet inn i klubbkassa, mtp at en viss styreleder må sette sin stilling til disposisjon om dette ikke blir et gullår.. ).
Vi får utvilsomt kvalitet med Tom Høgli. Men det jeg liker enda bedre med at Høgli muligens blir RBK`er, er klubbens evne til å ligge foran heller enn bak, i spillerlogistikken;
-Høyland har kontrakt ut året, og får neppe forlenget den med flere år.
-Hvis Gamboa fortsetter som i høst, hvor lenge beholder vi ham(?)
-Strandberg er up and coming og ambisiøs. Jeg tipper han blir solgt i løpet av ett år.
Dessuten er forsvarere en skadeutsatt rase, og skader kommer garantert. Dessuten kommer det til å bli mange karantener der bak.
Ja takk til Tom Høgli, selv om prisen skulle være 5 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.01.2013 20:51 Post subject: |
|
|
| Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi vil bruke så mye penger på en 28 år gammel høyreback når vi i mye større grad trenger en defensiv midtbanespiller og keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.01.2013 20:53 Post subject: |
|
|
| Ser at mange her nevner at vi har Høiland som backup fra før på høyre og venstre back som argument mot å hente Høgli. Noen som husker hvor mange mål og poengtap han hadde direkte skyld i ifjor? Fyren er snart 40 år, og spør du meg var han ikke god nok for 10 år siden engang. Det at han er i stallen etter jønsons feilslåtte plan på å hente alle tilgjengelige spillere fra Stabæks 2008 stall betyr ikke at Hansen i 2013 må se han som en fullverdig backup. Iløpet av 2013 kommer den 3. backen i stallen vår til å spille nok av kamper pga slitasje, suspensjon, skader og evt salg, frykter at om denne backen er Høiland kan det også være forskjellen på gull eller bronse. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 11.01.2013 21:21 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi vil bruke så mye penger på en 28 år gammel høyreback når vi i mye større grad trenger en defensiv midtbanespiller og keeper. |
Måten du skriver dette på hinter det avsmak av lang vei.! Hvis du mener at 28 år er gammelt så må du nesten ta en runde rundt kvartalet. 28 år er gjennomsnittsalderen på stallen til de beste klubbene i verden; man u, arsenal, chelsea osv.
Det vi får med å kjøpe en 28 år gammel Høgli er en sikker investering; på en spiller som over lengre tid kommer til å prestere på et jevnt høyt nivå. Tenåringer finnes det nok av i stallen vår.
EDIT: Ja enig at behovet også er stort for en sentral midtbane, og klubben har hintet langt om at det vil komme inn en. Ny Keeper mener jeg ikke er så prekært. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.01.2013 21:30 Post subject: |
|
|
Vi har ikke ubegrenset med penger og da må vi bruke pengene der vi mest trenger forsterkninger, det er ikke på høyrebacken.
Vi er mer avhengig av å følge en "kjøpe billig-selge dyrt"-strategi enn Chelsea.
Du kan ta deg en runde rundt kvartalet selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.01.2013 21:47 Post subject: |
|
|
1. Selv om avisene sier en sum på en spiller, stemmer den ikke nødvendigvis.
2. Når ble det vår oppgave som supporter å si hva vi har råd eller ikke råd til å kjøpe?
Om Hansen feks har fått 20 mil å bruke på spillere, er da 5 mil på en landslagsback dyrt om han har bestemt seg for at vi trenger det?
Om det i ettertid viser seg at klubben går kraftig i minus fordi vi har handlet for dyrt, skal jeg ta av meg hatten for dere som argumenterer at han er for dyr, men kan vi ikke bare anta inntil videre at de som styrer klubben nå (samme personene som fullførte innsparingen ifjor) vet hva de holder på med? |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 11.01.2013 21:55 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | 1. Selv om avisene sier en sum på en spiller, stemmer den ikke nødvendigvis.
2. Når ble det vår oppgave som supporter å si hva vi har råd eller ikke råd til å kjøpe?
Om Hansen feks har fått 20 mil å bruke på spillere, er da 5 mil på en landslagsback dyrt om han har bestemt seg for at vi trenger det?
Om det i ettertid viser seg at klubben går kraftig i minus fordi vi har handlet for dyrt, skal jeg ta av meg hatten for dere som argumenterer at han er for dyr, men kan vi ikke bare anta inntil videre at de som styrer klubben nå (samme personene som fullførte innsparingen ifjor) vet hva de holder på med? |
Spot on! _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.01.2013 21:55 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | Ser det er mange som stiller seg kritiske til bruk av 5 millioner for en back.
Men det som er viktig å ta med i betraktningen her er:
- Gamboa kan også spille på ving/kant. Han har også et særdeles stort videresalgspotensiale.
- Dorsin drar på åra, og det er vel innsatsen som har holdt ham på laget så lenge som nå.
- Høgli kan spille på både høyre og venstre back, og (!) det spiller forsvinnende lite inn om han ikke er to-fots når det gjelder den biten. Det vil faktisk ikke være første gangen han spiller på venstre side i så fall... Og det er mange gode venstrebacker i Europa som er best med høyre.
- Vi får dobbel dekning på både høyre og venstre back.
5 Millioner er derimot i høyeste laget, men (!)
Om vi nå er så griseheldige å få inn Mikkelsen, Mix signerer og de fortsetter å jobbe med Johansen...
Da vil denne signeringa gjøre troppen nær komplett i mine øyne.
Vi vil ha dobbel dekning på alle plasser, og det vil være kvalitet på reservene ikke stallfyll!
Så får vi inn Høgli, Mix, Johansen og Mikkelsen så kan vi se fram til et særdeles morsomt år både i norsk serie/cup og i europa:D |
det eneste du GLEMMER er at dette kjøpet gjør at vi ALDRI trenger å bruke Høiland mere!
god nok grunn for meg
slutt å være kritisk Høgli for 5mil er RØVERKJØP _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 11.01.2013 21:57 Post subject: |
|
|
Det er andre deler av laget vi heller burde prioritere. For all del, Tom Høgli er en stødig og god spiller, men vi har et lite spørsmålstegn på keeperplass og ingen spillere på midten som har defensiv arbeidskraft og duellstyrke som sine fremste kvaliteter. Skal vi hente Høgli, og dessuten Mikkelsen (som er en klassespiller), Mix OG Johansen - vel, da er situasjonen snudd på hodet i forhold til i fjor på denne tiden. Stallen vil da være i overkant stor og spennende spillere som Berntsen og Midtsjø blir igjen veldig langt bak i køen.
Jeg ville droppet Høgli-handelen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.01.2013 21:59 Post subject: |
|
|
Høiland legger mest sannsynlig opp etter sesongen, så hvorfor ikke være frempå og skaffe en erstatter før han drar?
Om Gamboa/Dorsin blir skadet så er det ypperlig å ha Høgli i bakgrunn. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.01.2013 22:11 Post subject: |
|
|
At Høgli evt kommer har absolutt ingen effekt på Berntsen og Midtsjø's muligheter for spilletid da ingen av de er aktuelle på Høgli's plass. Dette er dagens back situasjon:
Gamboa: klasseback, selvskreven på høyre. Kan meget fort bli solgt.
Dorsin: ok+ tippeligaspiller, drar på åra, Høgli vil etter min mening konkurere han ut, har vert kaptein, men ikke uvanlig at ny trener utroper ny kaptein.
Høiland: way over the top, har strengt tatt ingenting i en RBK benk å gjøre, spørsmål om tid, maks 1 år før han ikke er en del av RBK lenger.
Summen av dette utgjør at vi er nødt til å ha en back iløpet av året uansett, hvorfor ikke være tili ut? Høgli er tilgjengelig idag, sannsynligvis ikke i sommer eller neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 11.01.2013 22:32 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi vil bruke så mye penger på en 28 år gammel høyreback når vi i mye større grad trenger en defensiv midtbanespiller og keeper. |
Helt enig! Høgli er uten tvil en klassespiller. Men som jeg har sagt før er Gamboa bedre som høyreback og Dorsin bedre som venstreback. Høiland er en ok+ backup i år. Jeg er enig i at vi kanskje allikevel har et behov for et alternativ til, spesielt på venstreback. Men å bruke 5 mill på en 28 år gammel back i landslagsklasse som backup eller til å spille i feil posisjon, blir for meg helt feil! Vi burde heller hentet et yngre talent til en billigere penge og brukt pengene på andre investeringer.
Et år med pluss i regnskapet, som har gjort at Hoftun har fått penger i henda igjen, og vi er tilbake til pengeforbruket i 2008-09-10. Selvfølgelig skal vi investere for å gjenerobre tronen, men 5 mill for en spiller til en posisjon hvor ikke behovet er prekært, er i mine øyne en feil investering. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 11.01.2013 22:35 Post subject: |
|
|
| En klubb av Rosenborgs størrelse bør alltid ha tilnærmet fullgode erstattere på alle plasser. Her får vi en bra erstatning på 2 plasser vi trenger backup til en total pris på 5mill, ingen krise spør du meg. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.01.2013 22:38 Post subject: |
|
|
Godt sagt lasarus  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 11.01.2013 22:38 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Det er andre deler av laget vi heller burde prioritere. |
Hvem har sagt at klubben nedprioriterer andre områder for å kunne sikre seg Høgli? - foruten her på forumet...
Jeg er ganske sikker på at balansen i spillerkjøp/salg opprettholdes selv om vi skulle bruke 5 mill på en landslagsback som forøvig er under halvparten av det vi brukte på Chibbe. Vi henter gutter med ambisjoner for å fylle 1lags rollene i 1-3 år og forhåpentligvis bruker tiden godt på utvikling av arvtakere i samme periode.
Blir heller ikke overrasket om Gamboa, Dockal eller Tarik ryker i løpet av de første vinduene. Kanskje alle?
I så fall har vi tenkt noe mer langsiktig enn til neste vindu åpner.
Kanskje vi også må erkjenne at kontinuitetsbærere blir et fremmedord i tiden som kommer med dagens fotballverden. Uansett har Hoftun et co gjort en meget god jobb (overgangsmessig) det siste året og skal ha all mulig honnør for det.
Nå gleder jeg meg til seriestart uavhengig av hvem som går ut eller kommer inn. Vinterpausen er aaaaaaaalt for lang.
God helg godtfolk! _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 11.01.2013 22:39 Post subject: |
|
|
| Vi trenger 3 gode backer. Å skaffe Høgli gjør at vi er godt på vei til å få det. Gamboa, Høgli og Dorsin vil si to med internasjonalt tilsnitt og en ok+. Behovet er åpenbart etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 11.01.2013 22:43 Post subject: |
|
|
Mitt siste bidrag her før det eventuelt skjer noe:
- Styrker venstrebacken (kan bekle begge backplasser)
- Bra hurtighet
- God teknisk
- Ultraseriøs, ydmyk type
- Erfaring
- Landslagsspiller
- Like god begge veier
Ja, jeg ser nesten bare positivt på det å hente Høgli. Alle vi henter kan ikke være 22 år gamle jomfruer. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 11.01.2013 22:50 Post subject: |
|
|
Vældig gode argumenter på begge sider af bordet. På den ene side er jeg ikke i tvivl om at Høgli vil være en god forstærkning på trods af at vi har en god back på både venstre- og højresiden. Jeg tror meget på at bredden i stallen får stor betydning for, hvordan laget klarer sig i ligaen. Om Høgli så er 5 millioner værd, synes jeg næsten er umuligt at svare på. Som Montana rigtigt siger, er der ingen af os, der kender budgettet og ved, hvor dyrt det bliver at hente andre spillere - ikke mindst en midtbanegeneral. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.01.2013 22:52 Post subject: |
|
|
Dew.
Jeg ser på Høgli som bedre defensivt men ikke bedre offensivt. For meg så mangler Høgli den taktiske forståelsen av å bidra offensivt. Tror de i Belgia mener det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 11.01.2013 22:55 Post subject: |
|
|
kremt...det DEW & Rånny sa!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.01.2013 23:09 Post subject: |
|
|
De som påstår at vi ikke har råd til å hente Høgli, påstår samtidig at:
A: ledelsen som kom in ifjor for å rydde opp i økonomien, og gjennomførte det med suksess har skiftet taktikk over natten og er villig til å kaste bort dette på 1. spillerkjøp, eller
B: ved å hente Høgli så har vi ikke råd til å hente andre spillere. Dette går isåfall direkte imot hva klubben selv har uttalt i media - at vi skal hente sentral midtbane, back og ving itilegg til Bille og Moe.
Uansett scenario sier dere vell rett ut at dere har bedre greie på klubbens økonomi enn de som jobber der basert på....hva?
Om man ønsker å heie på en klubb som ikke investerer store summer i spillere og ikke kjøper gode spillere fordi det allerede er en ok spiller på laget i denne posisjonen, så kan man heller ikke bli så overrasket eller skuffet om denne klubben tar 3. plasser i serien. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 11.01.2013 23:21 Post subject: |
|
|
Montana  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
|