| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
obri Proff
|
Posted: 14.12.2012 23:16 Post subject: |
|
|
Husker PJH vraka PÃ¥l Andre Helland i Ranheim og satte
han på tribunen. Husker også rabaldret når PJH vraka
Magnus Wolff Eikrem fra U-21. Helland cupmester og Wolff Eikrem
dobbel seriemester samt A-landslaget. Dette blir moro.
Kunne sagt mye om denne ansettelsen.
God Jul.
. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 14.12.2012 23:27 Post subject: |
|
|
Denne ansettelsen viser en så meningsløs mangel på ambisjoner og mangel på erkjennelse av egen posisjon i norsk fotball at mitt engasjement utrolig nok sank i forhold til tiden under JJ. Vi ansetter en trener som jeg vil anta at mesteparten av tippeligalagene ikke ville ha hatt. Trønder, 4-3-3 og tidligere befatning med klubben er visstnok viktigere enn konkrete ferdigheter i noe som helst. Dette er en falitterklæring fra klubben. Jeg skjønner ikke at noen klarer å være positiv til denne ansettelsen. Jeg ville utrolig nok heller hatt den udugelige tåkefyrsten. Hva har denne mannen prestert som har gjort han kvalifisert til å styre klubben med størst budsjett i tippeligaen. Forklar det den som kan. 
Last edited by Aristoteles on 14.12.2012 23:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.12.2012 23:27 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | Jeg driter i hvordan laget spiller, bare det vinner.
Ã¥ hvor jeg savner Erik Hamren og hans "attityd" |
Fryktelig uenig her. Resultatet kan jeg lese i avisa -- jeg vil underholdes på kampen. Erik Hamren var en kjip forsvarssvenske som leverte gørr kjedelige kamper.
Det er ikke helt der at jeg driter i om vi vinner, bare vi spiller morsomt. Men nesten.
| Stano_11 wrote: | | Håper og tror at flertallet på årsmøtet kan få til å stille mistillitsforslag til hele styre, kaste hele styre, sette inn ett nytt styre for så å gi sparken til Hoftun og Perry. Her må man bruke sabelen hardt for å få denne klubben på rett kjøl. |
"Å sette inn et nytt styre" er ikke så lett som du får det til å høres ut som. Hvis vi skal forkaste de som er der ved mistillit, vil vi ha store problemer med å finne kompetente personer som er villige til å danne et nytt styre. Det er min erfaring fra slike ting. |
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 14.12.2012 23:38 Post subject: |
|
|
[/quote]"Å sette inn et nytt styre" er ikke så lett som du får det til å høres ut som. Hvis vi skal forkaste de som er der ved mistillit, vil vi ha store problemer med å finne kompetente personer som er villige til å danne et nytt styre. Det er min erfaring fra slike ting.[/quote]
100% enig. Det er absolutt ikke lett. Har jobbet i finans selv i mange år og ser hvor vanskelig det er å rekruttere egnede personer til stillingene.
Men, det finnes en kapasitet i trøndelag som jeg tviler har blitt forespurt om jobben som styreleder: Eggen. I følge enkelte for gammel for trenergjerningen, men på ingen måte for gammel for styreleder rollen. Jeg melder meg gjerne inn og tar dette som benkeforslag dersom nominasjonskomiteen ikke kommer til rett resultat. _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 14.12.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Nå får sannelig folk her begynne å ta det med ro. Nå har det vært harnisk over både Terje Svendsen, Erik Hoftun, Skutle og Hamren og Jønssons urosenborgske fotball. Hoftun har tross at skjerpet seg og gjorde et vanvittig godt overgangsvindu sist. Skutle er borte. Svendsen er også borte, og erstattet av Koteng som virkelig tok tak og fant tilbake til identiteten vår på rekordtid og kastet Jønsson. Inn har det kommet en trener med en filosofi som handler om det vi har lengtet etter, Eggens ideer om hvordan fotball skal spilles... vår sjel og identitet. Rosenborgs sjel handler faktisk ikke først og fremst om resultater, men go- fotteori og kollektiv angrepsvillig fotball. Det er gjennom røttene og sjelen resultatene skal komme.
Og nå vil man altså pælme hele styret? ... og ha Jønsson tilbake?
Nei vet du hva? Skjerpings!! |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 14.12.2012 23:54 Post subject: |
|
|
Hjelde  _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 15.12.2012 00:27 Post subject: |
|
|
Splitter ny bruker. Hei.
Jeg var også særdeles skeptisk til Perry. Lenge. Er liksom noe uglamorøst over ham. Men fikk tygd litt på det, og tunga på vektskåla? Han var Eggen/Hansens førstevalg. Det er mer enn nok i min bok, Eggens anbefaling er den nest beste løsningen etter en ti år yngre og motivert Eggen sjøl.
Så: lykke til, gogo vingbacker, samtidige bevegelser og dype bakromsløp! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.12.2012 00:33 Post subject: |
|
|
| Fin første post, velkommen :-) |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 15.12.2012 00:37 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig må styret og Hoftun gå. Det de har vist nå de siste dagene, i tillegg til hva som har blitt gjort de siste årene så må alt av personell i ledelsen bort. Slik det er nå så er det kanskje like greit å bryte alt helt ned. Barbere bort det meste for så å bygge det opp. Fortsetter det slik som det er nå er det ikke noe å bygge opp igjen.... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.12.2012 00:41 Post subject: |
|
|
| Enkelt å skrive - håpløst å sette ut i praksis. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.12.2012 00:44 Post subject: |
|
|
Styret og Hoftun har først og fremst vist at de vil tilbake til klubbens røtter og sjel... og da vil du altså renske bort alt og alle og begynne på nytt? Takk og lov at du ikke bestemmer noe som helst på brakka....  |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 15.12.2012 00:53 Post subject: |
|
|
| Røtter og sjel med å ansette en trener som ikke vil evne å få laget til å vinne igjen? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 15.12.2012 01:25 Post subject: |
|
|
@Stano_11
Det kan du fastslå uten at mannen har fått lede laget i en eneste kamp.
Det er fryktelig mange skeptiske her inne med gode argumenter for sin skepsis, meg selv inkludert. Men jeg tror ingen andre fastslår at han ikke kan få laget til å prestere.
Du kan kanskje få med deg noen hvis du venter ett år med dine argumenter. Men selv om perry mislykkes, så er endringen i strategi noe de fleste ser frem mot, og da blir det meningsløst å fjerne alle som vil ha denne endringen. Vi vet ikke hvordan strategi et helt nytt styre vil velge for klubben.
I fotball er det ingen garantier for at trenere eller spillere slår til, så det må faktisk være litt rom for å feile, så lenge man har en klar kurs og en klar mening med sine valg. Og Perry er innenfor strategien, selv om vi kan mene at det burde vært andre og bedre alternativer tilgjengelig. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.12.2012 01:30 Post subject: |
|
|
Viktig at vi supportere viser vår storhet og viser han at han har vår fulle tillit mener jeg,når han først ble ansatt.
Vi har alt og vinne om han slår til,og styret har alt og tape..Garantert de som må gå først om prosjektet går andundas.
Virker som en trener som vil dette virkelig,og vi har sett mange trenere som kan mislykkes og lykkes senere.
kan bare gå en vei spillemessig,det er oppover,aldri sett så håpløst spill som under jønsson. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 15.12.2012 01:34 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Selvfølgelig må styret og Hoftun gå. Det de har vist nå de siste dagene, i tillegg til hva som har blitt gjort de siste årene så må alt av personell i ledelsen bort. Slik det er nå så er det kanskje like greit å bryte alt helt ned. Barbere bort det meste for så å bygge det opp. Fortsetter det slik som det er nå er det ikke noe å bygge opp igjen.... |
NÅ er det på tide å våkne opp til virkeligheten. Du blir ikke tatt seriøst om du fortsetter å skrive slik!! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.12.2012 01:40 Post subject: |
|
|
Enig med deg, EspN. Perry må vi nå bare gi muligheten. Jeg er ikke så forbanna kritisk til ham selv, men jeg føler at dette blir å gamble med klubbens fremtid når en heller kunne ansatt en trener som beviselig leverer resultater. Dette kan gå begge veier, men en får leve i håpet.
For øvrig godt med nordlandsdialekt fremfor forkvaklet svensk. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.12.2012 02:11 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | Gratulerer Perry. Jeg tror dette blir bra, med supporternes støtte i ryggen.
Og så foreslår jeg at noen sniker seg opp til brakka i natt og henger opp et digert banner:
"Velkommen Perry, du har vår støtte"
Det er det beste man kan gjøre for klubben akkurat nå! |
En kjempeide! _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 15.12.2012 02:13 Post subject: |
|
|
Skjerpings a folkens!! Uansett hva styret/hoftun foretar seg så er det feil. Hoftun har ligget i forkant de siste overgangsvinduet og tross alt gitt oss norges beste lag på papiret så skjønner ikke helt kritikken mot han nå. Koteng har samlet klubben og bestemt at vi skal gå samme retning tilbake til oss selv igjen og reddet klubben fra konkurs. Greit annsettelsprosessen kunne vært bedre, men vi har funnet en OK trener og gi han en sjanse vær så snill. Sånn jeg ser det har vi ingen grunn til å klage, men selvfølgelig 80% av dagens RBK fans lever fortsatt i 90-tallet/Hamren perioden og klager på alt klubben foretar seg om vi ikke går hele sesongen gjennom uten tap og kvaller til CL.
Folkens når skal vi slutte å sutre og starte og støtte klubben vi alle er så glad i? Styret har akkurat gjort det vi alle har klaget på i lang tid, sparke partysvensken, hvorfor klage på at klubben har bestemt seg for en og samme retning? det var det som var suksessoppskriften på 90-tallet. Klubben, spillerne og alle rundt RBK jobbet rundt en retning. Jeg skal komme med noe av det viktigste fra godfot teorien:
* Fokusere på det positive, gi positive tilbakemeldinger
Hva er det store deler av forumet og fansen akkurat holder på med? Vi fokuserer på det negative, stikk i strid med våres egen rosenborgske filosofi. Viss fansen skal bare fokusere på det negative er det ikke mye god fot teori for å si det sånn.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.12.2012 02:17 Post subject: |
|
|
| Gofoten til fansen er å vaere dønn aerlig. Ellers enig med deg i at folk må ta et par steg tilbake nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 15.12.2012 02:21 Post subject: |
|
|
Hehe, er så typisk dette. Først er man i harnisk over treneransettelsen, før kritikken forvandles til motkritikk av de som kritiserer, og til slutt er man enige om å la kritikken ligge til han har bevist at kritikerne tok feil, men som igjen forvandles til ny harnisk når resultatene uteblir sensommeren 2013.
Last edited by Sola on 15.12.2012 02:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 15.12.2012 02:24 Post subject: |
|
|
| Ja man ender som vanlig til slutt som noen nikkedukker som godtar alt. Bare man får si noen ord om hvor feil det er også lener seg tilbake etterpå og det fortsetter i samme gamme tralten. Vi ser hvordan det har gått de siste årene.... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.12.2012 02:24 Post subject: |
|
|
Hva er rart med å gi en nyansatt trener arbeidsro og støtte inntil videre? Klart en kan diskutere fyren fritt, men å aksjonere med bannere og lignende mot Perry nå, er i hvert fall en dårlig idé.
De overordnede derimot, det er en helt annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.12.2012 02:27 Post subject: |
|
|
| Før ansettelsen var klubbens beste å forsøke å stoppe den. Etter ansettelsen er klubbens beste å støtte opp om fyren som ble ansatt (men ikke nødvendigvis de som ansatte ham). |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 15.12.2012 02:33 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Ja man ender som vanlig til slutt som noen nikkedukker som godtar alt. Bare man får si noen ord om hvor feil det er også lener seg tilbake etterpå og det fortsetter i samme gamme tralten. Vi ser hvordan det har gått de siste årene.... |
Jeg sier ikke at vi ALDRI skal være negativ, MEN akkurat nå er mange negativ bare for å være negativ da blir det feil. Jeg er ikke i himmelen over annsettelsen jeg heller, kunne gjerne tenkt meg en Sollied eller en Deila, men faktum er at nå er Per Joar ansatt, da må vi bare støtte han, uteblir resultatene DA kan vi begynne å være negativ, men akkurat NÅ blir det for DUMT og være negativ og rope ut ord som virkelig ikke har noe kjøtt og blod på beina.
Å godfot teorien er det samme uansett, finnes bare en versjon av den. Godfot teorien bygger på positive tilbakemeldinger det er en av 5 fundamenter i teorien, ferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 15.12.2012 02:34 Post subject: |
|
|
| Neida, var bare en observasjon av det generelle debattklimaet som endret seg - i typisk ånd - fra oppstandelse til nærmest sagt rolighet. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i dette, men jeg visste på en måte hva jeg gikk til da jeg logget meg på. Det er jo logisk selvsagt, men likevel litt morsomt. |
|
| Back to top |
|
 |
|