| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 12.12.2012 18:30 Post subject: |
|
|
PerO, poenget var at vi aldri må bli redd for meninger, spesielt ikke når de reflekterer det folk flest tenker. Da er det på sin plass, selv om Hoftun og co vel håpet på mer arbeidsro.
Jeg er dessverre i Oslo og ikke i Klæbuveien 122 der jeg bodde før (og takk til alle som har bæsjet i hagen som ikke lenger der der opp gjennom årene), ellers hadde nok Hoftun fått klar beskjed.
Må si at jeg savner Skutle. Han gikk det ann å snakke med, og han ordnet alltid opp om det var noe (har spesielt en episode som involverer heimert, billetter midt blant Galatasarays supportere og to fulle og glade unge menn som endte opp på VIP-tribunen. Noe sånt hadde aldri Hoftun giddet å ordne opp i.) _________________
Last edited by Wiseblood on 12.12.2012 18:37; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 12.12.2012 18:33 Post subject: |
|
|
| Koteng vil framstå som en svak leder hvis han snur pga av en gjeng anonyme aktivister. Tror det hadde hatt mye større effekt hvis det hadde stått hundre supportere med bannere foran brakka. Da hadde det også blitt mer fokus på saken og mindre på "hærverk". |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2012 18:38 Post subject: |
|
|
Wiseblood
Selvfølgelig skal man ikke være redd for meninger. Jeg er helt sikker på at utdrag fra dette forumet, og annen kommunikasjon med klubben bidrar til at de tenker enda bedre over sine beslutninger.
Svært få personer klarer å ta glimrende beslutninger over tid, uten at de blir utfordret og må argumentere for sine beslutninger. Det medfører at risikopunkter kommer frem og blir gjennomtenkt.
Man kan likevel ikke forvente at alle protester blir imøtekommet. Det er helt sikkert momenter vi som er på utsiden ikke klarer å se, men som de på innsiden ser.
I en åpen klubb som RBK, skal det ikke være nødvendig å snike seg inn på natta for å få frem sine meninger. De bør og skal kunne presenteres åpenlyst. Ikke alle klarer å gjøre det i forsamlinger, og da er direktekommunikasjon, muntlig eller på mail metoden å bruke. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.12.2012 18:46 Post subject: |
|
|
| Kanskje er det en grunn til at klubben bare måtte kjøpe Boti Goa og rekruttere Perry som trener igjen av grunner bare 'gutta' vet. Nettopp derfor skal vi sette ned foten og si nei. Klubbens beste må gå først. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 12.12.2012 18:48 Post subject: |
|
|
Makan til dramatisk reaksjon på supporterens virkemiddel. Jeg ville selv aldri vurdert å ty til bannervirksomhet, hadde nok også brukt mail eller direkte henvendelse, men synes det at det henges opp bannere tross alt ikke er så farlig.
Det at supportere henger opp bannere er tross alt ikke jordas undergang. Synes det faktisk er vesentlig værre at klubbens ledere tillater seg å kalle supportere idioter og mobbere pga dette; det vitner om ledelsens gjennomgående devaluering av supporternes standpunkt - det kan jo tenkes at de følelser og tanker ledelsen har mot supporterne i klubben påvirker dialogen og merkes på medlemsmøter etc.
Resultatet blir slike "primitive" reaksjoner når kulturen forlukkes, man er langt fra åpenhetskultur - C.Argyris beskriver åpenhetskulturens feller og implikasjoner i sin bok Organizational Traps og historien kunne godt vært skrevet om RBK. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.12.2012 18:54 Post subject: |
|
|
| Hoftun tok en god gammeldags "Ronald Reagan" og kikket inn i kameraet i TV2-sporten nå nettopp...... Han var også meget arrogant i sine uttalelser. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 12.12.2012 18:58 Post subject: |
|
|
| Hoftun kommer nok til å tviholde på denne stillingen sin så lenge han kan. Fyren kan ikke ha allverdens til exit-muligheter bortsett fra en og annen årlig deltakelse i et obskurt fotballstudio. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 12.12.2012 19:01 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
I en åpen klubb som RBK, skal det ikke være nødvendig å snike seg inn på natta for å få frem sine meninger. De bør og skal kunne presenteres åpenlyst. Ikke alle klarer å gjøre det i forsamlinger, og da er direktekommunikasjon, muntlig eller på mail metoden å bruke. |
Føler vel at det har sneket seg inn en liten arroganse som ikke var der før om årene. Og når Hoftun, Koteng og co så til de grader er i utakt med massene, ja da støtter jeg lett et par banner for å få frem poengene.
Hadde det dukket opp et par-tre frustrerte 20-åringer på brakka og sagt at de ikke ville ha Perry, og samtidig hadde lagt til at Erik Hoftun burde slutte i jobben hadde de nok neppe blitt sittende og drikke kaffe med Hoftun etterpå. Og ikke hadde de oppnådd noe som helst.
Men nå ble budskapet ubenhørlig kringkastet over det ganske land, og selv Idar Vollvik kunne ikke kommet opp med noe bedre stunt for å få oppslag og bli hørt. Og i går kveld tror jeg det var ganske mange tusen som la seg og var irriterte, så at noen fant på noe forundrer meg ikke.
Men i stedet for hærverk kom de opp med en konstruktiv og smått genial måte å få kringkastet synet til massene på. Hverken mer eller mindre. Og det fikk meg i kanonhumør i morges, det må legges til. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.12.2012 19:06 Post subject: |
|
|
| For meg fremstod dette stuntet som ganske idiotisk, og jeg vil tippe et flertall trøndere synes akkurat det samme. Perry og Hoftun kom i de flestes øyne styrket ut av dette. Gratulerer med det. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 12.12.2012 19:07 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Hoftun kommer nok til å tviholde på denne stillingen sin så lenge han kan. Fyren kan ikke ha allverdens til exit-muligheter bortsett fra en og annen årlig deltakelse i et obskurt fotballstudio. |
Hoftun er lektor og kunne spasert rett inn i en lærerjobb. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 12.12.2012 19:10 Post subject: |
|
|
Ja, jeg regner med at de som hengte opp bannerne ble redd for det skumle blikket Hoftun sendte de.
Ellers er det meget rart at Hoftun ikke begynner å forstå at det faktisk er tilhengerne av klubben som må godtgjøres og ikke hvordan Rbks SD føler det.
Hadde han skjønt det i det minste littegrann hadde det hjulpen han veldig.
Men her ser vi en maktarroganse som Hoftun har bedrevet siden han tiltrådde som SD. Altså like lærenem som før: |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 12.12.2012 19:13 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | For meg fremstod dette stuntet som ganske idiotisk, og jeg vil tippe et flertall trøndere synes akkurat det samme. Perry og Hoftun kom i de flestes øyne styrket ut av dette. Gratulerer med det. |
Ja, hadde man ikke visst hvem du heier på fra før hadde du muligens lurt noen til å tro at det var sånn. Onkel brun på tunga... _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
norodd Junior
|
Posted: 12.12.2012 19:14 Post subject: |
|
|
| Sola wrote: | morten langli @TV2langli
Pinlig og primitivt fra RBK-supporterne om Perry og Hoftun. Pøbler og pakk.
++++++ |
Helt enig! Skjemmes i dag over å være RBKsupporter (og Kjernen medlem) Det er lov å være uenig og komme med innspill, men da må det være til gagn for klubben, og ikke personangrep på og hets av enketpersoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 12.12.2012 19:23 Post subject: |
|
|
| norodd wrote: | | Sola wrote: | morten langli @TV2langli
++++++ |
Helt enig! Skjemmes i dag over å være RBKsupporter (og Kjernen medlem) Det er lov å være uenig og komme med innspill, men da må det være til gagn for klubben, og ikke personangrep på og hets av enketpersoner. |
Hvor var hetsen og personangrepene?
Hoftun må gå og Perry uønsket som trener.
Ja her haglet personhetsen. Det å hive seg med moralpolitiet betyr ikke at man kan vrenge og vri på fakta og komme med falske anklager. Hvorfor tror du at man ikke anmelder dette på brakka? Fordi det ikke er gjort noe ulovlig, og det var heller ikke hets av noe slag. Kun meninger, et par laken, litt spray og noen tegnestifter. Hverken mer eller mindre. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 12.12.2012 19:29 Post subject: |
|
|
Hehe. Hvis dette hadde skjedd i utlandet, f. eks. Italia, ville Langli ment dette var herlig engasjement og fantastisk supporterkultur.
Forstår virkelig ikke hva som er galt med dette. De vanstyrer klubben vår, og det er et under at det ikke har skjedd tidligere. Det at vi sparket molbo nr. 1 etterfulgt av rykter om å ansette en annen var simpelthen bare dråpen som fikk det til å renne over for bakmennene. Hvis ledelsen tar seg nær av dette har de ikke noe å gjøre i RBK uansett.
"Konstruktiv kritikk" velger de å ignorere, så da er det bedre å gjøre noe som dette.
EDIT: Ser det kan se ut som jeg kaller Per Joar Hansen en molbo her, men det mener jeg ikke. Kun at han er for svak for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 12.12.2012 19:36 Post subject: |
|
|
Mulig jeg har gått glipp av noe, men er bannere hvor det står, hoftun må gå, er det personhets og mobbing? I så fall har disse ordene fått en helt ny mening.
Det at man i det hele tatt diskuterer dette, og betydningen av dette stuntet viser jo at det faktisk har ført til en reaksjon. Sannsynlig mer enn det en mail, tlf eller sms hadde gjort. For det hadde ikke blitt brettet utover mediene. Samtidig blir presset større ettersom kjernen og rbk supportere gjennom media støtter dette budskapet. Det betyr nødvendigvis ikke at dette leder til at Hoftun må gå, men de blir kraftig minnet på at omverdenen følger med.
Hadde man vært lur, og sett dette stuntet som det det er, en bagatell. Da hadde ikke dette vært en stor sak, og lederne i RBK hadde fått mer arbeidsro. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2012 19:49 Post subject: |
|
|
Et banner med Hoftun må gå kan ikke betraktes som personhets.
En del av innleggene her inne, og kanskje enda mer i adressa, derimot de har over lengre tid vært det.
Problemet med Hoftun må gå i denne sammenhengen, er at det meget godt kan være en total skivebom, og dermed totalt usaklig.
Ingen av oss vet hva Hoftuns oppdrag fra styret er, utover at han leder trenerjakten.
For å eksemplifisere:
Hvis ordren til Hoftun er: Finn beste treneren til RBK, så er kritikken mot han som person meget treffende, supporternes reaksjoner tatt i betraktning.
Hvis ordren til Hoftun er: Sett igang kontakten med trener X som eldrerådet har anbefalt oss, og utarbeid samtidig en liste over lignende kandidater med bakgrunn i RBK og Norge/Norden, så er kritikken skivebom.
Personrettet kritikk blir ofte usaklig, hvis man ikke har full oversikt. Mye bedre om man holder seg til saklig kritikk av klubben/styret som er ansvarlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 12.12.2012 20:05 Post subject: |
|
|
Kritikken mot Hoftun er ikke ny, og jeg tror nok ikke den mulige ansettelsen av Perry er det eneste bakteppe her. Den har nok bare utløst enda en reaksjon, og strengt tatt har vel dette ligget i lufta siden JJ måtte gå. Altså, en form for ny/bekreftende reaksjon.
For å ta denne saken, det andre er vel ferdig diskutert, kan man vel si at en oppegående person i denne stillingen ville hatt et ord med i laget, eller i hvert fall prøvd å påvirke styret. Hvis ikke kan man jo påstå at styret har en lav grad av tillit til vedkommende, og sånn sett er det bemerkelsesverdig at en mann i denne stillingen som nærmest er vingeklippet har yrkesstolthet til å bli. Eller vil han bare administrere? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2012 20:12 Post subject: |
|
|
@Spartacus
Det vanlige er vel å tolerere uenigheter i enkeltsaker, så lenge det er enighet om kursen, og løsningen kan aksepteres.
Hvis man som leder er uenig i kursen, så skal man gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 12.12.2012 20:22 Post subject: |
|
|
Har Hoftun skiftet kurs? Vi trenger ikke gå inn på spillestilsdebatten, men stort sett under Hoftuns regime har man praktisert en annen tilnærming enn det man vil vende tilbake til nå. Det gjelder også for hans periode i bodø.
Fra Hamren-JJ og til Perry kan man jo si at det er en kursendring. Spørsmålet er om det er Hoftun som har skiftet mening, eller om det er styret som krever dette. Det innholder implisitt en kraftig nedvurdering av det Hoftun tidligere har trodd på.
Slik jeg ser det er dette en kursendring, og det er ingen enkeltsak. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2012 20:30 Post subject: |
|
|
Spartacus
Jeg forutsetter at Hoftun, hvis han skal sitte som SD er enig i kursendringen. Om han har skiftet mening, eller jobbet for dette lenge, det har jeg ingen anelse om.
Jeg tenkte mer på spesifikt hvilken trener som er førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 12.12.2012 20:41 Post subject: |
|
|
Når det gjelder selve ansettelsen forstår jeg at det er ulike meninger, og så lenge man har staket ut en felles kurs kan man selvfølgelig akseptere et enkelt nederlag i en konkret sak.
Det som gjør dette merkelig for meg er at Hoftun åpenbart har prøvd å løsrive seg fra denne filosifien/kursen både i Bodø og RBK, og det at han plutselig snur når han ser at hans eget prosjekt (JJ) ikke lykkes kan jo være et tegn på ydmykhet og masse flotte egenskaper, men det kan også være et tegn på vingling, svakhet og et manglende fotballfaglig fundament. For hva skjer hvis dette ikke lykkes? Skifter han da kurs igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.12.2012 21:20 Post subject: |
|
|
++++++ |
Skjønner ikke helt hva det er å skrike for. Ingen dør av et par bannere som taler flertallets mening. Det var ingen stygge ord eller uttrykk. Så vidt meg bekjent er det ikke begått hærverk/skade på bygning og da er det greit. Det er faktisk folk som sulter og blir drept i krig også. Makan til hårsårhet som enkelte av disse i det veteranlauget viser. Har aldri hatt sansen for denne kaffe og kakegjengen der som sitter å prater om gamle dager, men har egentlig lite peiling på dagens fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 12.12.2012 21:25 Post subject: |
|
|
++++++ |
Herregud.
Når ble dette til hets av enkeltpersoner og personangrep? Jeg definerer hets når man går til angrep på bakenforliggende aspekter, type utseende, personlighet og familie. Det samme gjelder personangrep. Jeg kan ikke se noe av dette i supporternes aksjon. At "EH må gå" er da en enkel kobling til den jobben han har gjort.
Dette er da en enkel aksjon som viser misnøye. Denne "stå med lua i hånda"-mentaliteten som regjerer i fotballnorge er til å spy av. Lenge leve NFF, Drillo, Bama, Ullevaal, familietribuner og Brakka!
Ned med engasjementet! |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 12.12.2012 21:37 Post subject: |
|
|
| Budskapet på det som ble hengt opp på brakka er forsåvidt helt greit å noe jeg også føler. Men de som hengte det opp eller de som har sterke nok meninger til å gjøre slike tiltak burde ta utfordringen til Hoftun på strak arm, troppe opp på kontoret og beslaglegge en hel dag til Hoftun å få de svarene som alle leter etter. |
|
| Back to top |
|
 |
|