English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rade Prica
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 97, 98, 99  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 13:58    Post subject: Reply with quote

Det har kommet inn en forbannet sytekultur i laget. Dette burde Stjernen/Koteng ta tak i. Er ikke bra for omdømmet av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 15:16    Post subject: Reply with quote

Smittsomt? Hvem her har smittet de?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 15:18    Post subject: Reply with quote

Men,det er helt klart at dommere i Norge dømmer ekstra strengt mot Rade.Når f.eks.Rade går i en duell med Jarstein(helt reint så det ut til)og dommeren dømmer Jarsteins vei,skjønner jeg at mannen blir oppgitt,både mot dommere og linjemenn.

Det er uhyre sjelden det blåses i Rades favør under f.eks.en 50/50 situasjon.
Og jeg snakker om hver eneste gang(100%)
Jeg trodde det skulle dømmes i fordel det ang.lag,men det skjer jo aldri!!

Dette så vi gjentok seg i hele andreomgang i går.
Syns forøvrig at dommeren var ynkelig i går,og det begge veier!!

Ellers er jeg helt enig i at ubegrunnet syt er en skikkelig uting Mad
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 16:24    Post subject: Reply with quote

Det å bli forbanna over dommeren i Norge er bare teit. Dommerne varierer i prestasjonene sine, selv om de jevnt over gjør mye sært. Skryt til dommerne er heller ikke lett å få seg til å gjøre, og det er selvsagt lettest å være kritisk når det går mot en selv, faktisk så kritisk at man ikke ser at dommeren er ræv også mot motstanderen.

La oss ikke bli en gjeng med smurfer som klager over dommere. I Romsdal så klages det visstnok enda om hvor mye molde ble bortdømt i cupkampen.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 16:41    Post subject: Reply with quote

Sitter ikke akkurat med den oppfatningen at det sytes noe spesielt over dommerne på dette forumet, Ivar. Det må være lov til å diskutere situasjoner som kanskje kan ha direkte innvirkning på kampen uten at dette skal oppfattes som dommerhets.

Husker veldig godt situasjonen du nevner Jangusk. Husker at jeg også reagerte på hvor dårlig dommeren dømte i den situasjonen. Slik jeg så det, var det knapt nok kontakt mellom Jarstein og Prica. Og dermed ble vel vi snytt for et hjørnespark? Og jeg er helt sikker på at Prica da hadde scoret på det hjørnesparket! Wink
Ivar
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 16:46    Post subject: Reply with quote

Nei, heldigvis er det ikke så mye. Men å si at dommerne dømmer ekstra strengt mot Rade syns jeg er litt paranoid å si. Enkeltsituasjoner skal man selvsagt diskutere, men å si at dommere er ute etter oss, som fort kommer frem, er like rart å si som at NFF favoriserer oss.

Situasjonen Rade-Rune var jo helt latterlig av dommeren å blåse på. Om noe burde det jo vært vår vei i og med at Jarstein går for ballen og samtidig slenger seg på Prica. Hadde det vært en pudding og ikke Prica som hadde vært der hadde det jo fort kunne sett stygt ut.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 17:21    Post subject: Reply with quote

I dommerens forsvar så ga han Ørlund frispark i en nesten identisk situasjon i 1. omgang.

Det der skal ikke være frispark, men i praksis så blir det jo dømt det hver gang en slik situasjon oppstår. Det er jo en av mange regler som ikke blir praktisert som i regelboka.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 17:43    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Nei, heldigvis er det ikke så mye. Men å si at dommerne dømmer ekstra strengt mot Rade syns jeg er litt paranoid å si. Enkeltsituasjoner skal man selvsagt diskutere, men å si at dommere er ute etter oss, som fort kommer frem, er like rart å si som at NFF favoriserer oss.

Situasjonen Rade-Rune var jo helt latterlig av dommeren å blåse på. Om noe burde det jo vært vår vei i og med at Jarstein går for ballen og samtidig slenger seg på Prica. Hadde det vært en pudding og ikke Prica som hadde vært der hadde det jo fort kunne sett stygt ut.

Jeg snakker om kampen i går,og ikke generelt.
På en sessong jevner det seg ut,men i går var det par-tre åpenbare tilfeller
som dommeren dømte mot Rade,så jeg skjønner han der.

Ellers om du ser paranoian i det jeg skriver så deg om det Very Happy
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 17:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tok det som at du mente alle dommere i Norge i alle kamper, og det blir litt konspirasjonsteori for meg. Da du ikke gjorde det så har jeg ikke noe å si på det jeg Wink

At de fleste dommere er uteksaminert fra dommerhøyskolen i molde er ingen hemmelighet. Tommel'n opp!
Jangusk
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 19:08    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Jeg tok det som at du mente alle dommere i Norge i alle kamper, og det blir litt konspirasjonsteori for meg. Da du ikke gjorde det så har jeg ikke noe å si på det jeg Wink

At de fleste dommere er uteksaminert fra dommerhøyskolen i molde er ingen hemmelighet. Tommel'n opp!
Tommel'n opp!
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 20:04    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Men,det er helt klart at dommere i Norge dømmer ekstra strengt mot Rade.

Jeg er ikke helt sikker på om det stemmer, men det kan det hende at det gjør, og jeg tror mye av grunnen isåfall er at Prica er en "filmer". Så og si minst en gang i hver seriekamp "faller" Prica meget lett i straffeområdet. Etter min mening har dette vært en vedvarende trend gjennom flere sesonger. Hver gang jeg ser Prica "falle" i området nå, er jeg helt sikker på at dommer gjør rett så lenge det ikke dømmes i favør Prica.

Jeg understreker at dette er min mening, basert på egne observasjoner, og ikke noe jeg underbygger med fakta annet enn egen synsing og bedøming av situasjoner. Dog vet jeg at jeg ikke er den eneste supporteren som har dette synet (uten at det på noen måte er et poeng som egentlig gir noe mer tyngde til utsagnet).
Attaboy
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 20:33    Post subject: Reply with quote

Uten å ha noen form for tallstatistikk foran meg, vil jeg også synse litt her. I motsetning til deg, synes jeg Prica får alt for lite betalt. Kanskje får han et straffespark i løpet av 20 omdiskuterte situasjoner. Og ofte, ikke bare disse situasjonene du snakker om, er han en såpass stor trussel for motstanderlaget, at han blir han holdt i trøyen eller tatt ut av situasjoner på andre ulovlige måter. (Gjelder forsåvidt alle lag. Dommerne vegrer seg for mye til å blåse straffe. Spesielt dette med holdning!) For hvis man går kampene litt nærmere i ettersyn, så får faktisk Prica mye juling i feltet. Derfor er jeg villig til å tro at Prica (vi) får for lite betalt. Har heller ikke den oppfatningen at Prica er en skuespiller.

Dette er selvfølgelig min personlige mening i form av at jeg nok har RBK-briller på... Razz
^Mirth
Veteran

PostPosted: 01.07.2012 21:08    Post subject: Reply with quote

Hehe, RBK-briller er da fine briller det Cool Jeg er generelt enig med deg i at dommere flest, ikke bare i Norge, men også internasjonalt ofte er litt feige når det kommer til situasjoner i feltet. Jeg regner med de fleste opptil flere ganger i en sesong river seg i håret over en situasjon ligner på denne:

Det er særdeles kort tid igjen før kampen er slutt. Det ene laget jager utligning, redusering eller seiersmål, og presser på steinhardt for det ene målet som kan redde kampen for dem. De får et frispark rundt 20 meter, litt ute på siden. Alle mann flyttes opp på det påfølgende frisparket. Dommer blåser for å signalisere at frisparket kan bli tatt. Det blir tatt og nesten øyeblikkelig blåser dommeren igjen. Signaliserer frispark til keeperen. Ingen skjønner noen verdens ting, heller ikke etter å ha sett situasjonen i reprise. Kort tid etterpå blåses kampen av.

Eksempelet kunne like gjerne vært en corner, skjer like ofte i sånne situasjoner også.

Dette mener jeg er eksempel på utrolig feige og konfliktsky dommere. De dømmer litt sånn ofte mot slutten av kampen, eller når det er en turbulent periode, for å forsøke og unngå flere situasjoner som kan bli vanskelige å ta tak i.

Ofte oppstår sånt når en stor og sterk spiller kommer omtrent like høyt, eller høyere i lufta, enn en keeper som også går etter ballen. Jeg innbiller meg mange dommere da automatisk tror keeperen må ha blitt hindret, og derfor dømmer i favør det forsvarende lag.

Etter mitt syn er Prica en som av og til blir en del avblåst i litt slike situasjoner, muligens feilaktig. Det kan jeg være enig i. Men, jeg har inntrykk at av de gangene Prica prøver å føre ball inn i straffefeltet, og han får en forsvarer tett innpå kroppen, da faller han nesten hver eneste gang. Man skulle tro en sterk mann som han antagelig er, klarer å stå litt oftere opp. Jeg nekter å tro at Prica blir snytt for en straffe i hver kamp, som det ofte synes som han mener, når man ser hvordan han irriterer seg på at han ikke får noe i slike situasjoner.

Jeg mener selv, med RBK-briller, at Prica er en spiller som har for vane å falle veldig lett i feltet i situasjoner hvor han forsøker å føre ball innenfor straffefeltet. Jeg spekulerer i at dette er noe dommere i Norge kan ha merket seg, og at det dermed kan være noe vanskeligere for dem å dømme noe i favør Prica.

Med andre ord, jeg er i stor grad enig med deg Attaboy, men etter mitt syn er Prica selv litt skyld i at han isåfall kan bli litt bortdømt i enkelte situasjoner. Nettopp fordi jeg mener han faller for ofte. Om det er filming eller at mannen kan ha en særdeles dårlig balanse, eller svakhet i beina, eller andre grunner, vet jeg ikke. Men jeg har som sagt ihvertfall et klart inntrykk av at han faller påfallende ofte i feltet.
Henri
Legende

PostPosted: 13.07.2012 09:52    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Dette med at Prica er "degradert" handler primært om at mannen viser lite treningsvilje, er i dårlig humør på trening og gir lite av seg selv i kampsituasjon.
Den observante tilskuer under Crusaders-kampen i går, kunne se at Prica luntet av under oppvarmingen (under avslutningsøkten) lenge før den var ferdig. Prica er mentalt ferdig i klubben og det vises både før, under og etter kamp.

Er det håp om at vi får sendt han til Sverige i sommer? Er Helsingborg fortsatt interessert og er de i så fall interessert i å betale for å få han i sommer? Så lite han leverer for den feite kontrakten han har så er det vel nesten like greit å la han gå gratis for å slippe lønnskostnadene.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 13.07.2012 13:02    Post subject: Reply with quote

Det er stygt å si det, men jeg er nå så ufattelig lei av Prica at jeg sitter å håper på at han skal bli langtidsskadet. Om vi får solgt han eller ei, driter jeg nå i...

SÃ¥ det allerede i fjor at han overhode ikke bryr seg om laget og prestasjoner lengre. Makan til drittspiller skal man lete lenge etter.

FÅ han ut, løs kontrakten hans! Be han ta meg seg resten av svenskene også. Vi trenger de ikke.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.07.2012 13:08    Post subject: Reply with quote

Vi er faktisk nødt til å bli kvitt Prica nå i sommer, han gir fullstendig faen på banen, han gir klart utrykk for at han ikke vil være her og han bidrar garantert til den dårlige stemningen det visnok er i garderoben.

Prica, Örlund og Bråthen må ut, de er inne i siste del av kontrakten sin og om vi så må gi dem bort gratis så er det bare å få dem vekk. vi trenger sultne spillere som vil vise seg frem og ta laget til nye høyder, ikke mette spillere som bare vil unngå å bli skadd.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 13.07.2012 13:26    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Er det håp om at vi får sendt han til Sverige i sommer? Er Helsingborg fortsatt interessert og er de i så fall interessert i å betale for å få han i sommer? Så lite han leverer for den feite kontrakten han har så er det vel nesten like greit å la han gå gratis for å slippe lønnskostnadene.

Slik jeg har forstått det er det mer sannsynlig med en overgang til et kypriotisk lag, vet at det har vært dialog, men usikker på hvorvidt det snakkes om kjøp eller fri-transfer etter sesongen.
Tror ikke HIF er interessert, faktisk.
JonXpstad
Senior

PostPosted: 13.07.2012 22:56    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Hareide (mannen som ikke ga Skammelrud ny kontrakt pga. alder) vil satse på han. Mad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 14.07.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

Hareide som ga Ørjan Berg treårskontrakt som 35-åring må da kunne satse på en pur ung Prica.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 14.07.2012 00:16    Post subject: Reply with quote

Ørjan Berg > Rade Prica.

Når det er sagt, til Rades forsvar, hvordan i huleste skal man greie å sprudle under dagens ledelse? Som spiss er det håpløst når laget man spiller på ikke har noen gameplan for hvordan de skal score mål. Alt blir tilfeldig og mye mer slitsomt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.07.2012 01:47    Post subject: Reply with quote

Finnes ikke noe å si til Rades forsvar. Det fantes ingen plan over noenting i fjor heller, da scoret han 16 mål og hadde 5 assist og var livsfarlig.

I år dasser han rundt sur og likegyldig.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 14.07.2012 09:01    Post subject: Reply with quote

Han scoret de 16 fordi han er en fordømt god målscorer, når han vil. Og jeg erindrer at det var perioder hvor han gikk sur i fjor også. Han fikk masse kritikk før den kampen hvor han var kaptein og plutselig "våkna" litt.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 14.07.2012 09:43    Post subject: Reply with quote

Vi har jo en syltynn tropp, så det er jo tragisk at noen skal luffe rundt å være sur. Så dette må tas tak i umiddelbart. Kanskje Hoftun skulle halvert lønna til Rada all dem tid han yter 50%. Om jeg ikke yter på min jobb, blir det lagt merke til, så det er jo rart dette blir oversett i Rosenborg. Her bør ledelsen sette/stille krav umiddelbart om dette fortsetter. Et forsuret miljø er veldig ødeleggende. Sad Men jeg har jo bare hørt dette her inne, og vet ikke om det stemmer at han er sur i treningssituasjon også.
Back to top
Espen L.
Junior

PostPosted: 14.07.2012 20:57    Post subject: Reply with quote

Send han til Helsingborg og prøv å få Walid Atta i retur.... Pakk med en mill eller to i mellomlegg!
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 14.07.2012 21:14    Post subject: Reply with quote

Samme hvor vi sender´n, bare vi blir kvitt pengesluket.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 97, 98, 99  Next
Page 84 of 99

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb