View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 15.11.2010 16:22 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Winsnes tror jeg er uenig i det. |
 _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 15.11.2010 16:45 Post subject: |
|
|
Det er ingen automatikk i at man scorer flere målpoeng om man er på et "enerlag" kontra et mer middels lag. På et middels lag kan en god spiller få en mer sentral rolle og dermed score mange poeng. På et bedre lag vil han være en blant mange og det er flere om å score poeng. Ett punkt er spillemessig, et annet er corner/frisparktaking (der det sannsynligvis er flere gode på et bedre lag). Ta Winsnes, Ballack i Chelsea som eksempler på spillere som scorer midre poeng i bedre lag. Man ser i PL at gode midtbanespillere på middels lag kan score relativ mange poeng, ta Brunt på West Brom f.eks. Jeg sier det ikke er noen automatikk, man finner sikkert eksempler på det motsatte også. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 15.11.2010 16:47 Post subject: |
|
|
Sparedusj: Mulig det er nevnt og innlysende, men jeg spør likevel:
1. Hvor på banen bør han spille, f eks i 442 (ser han mest for meg som indreløper i 433)? Kan han bekle flere plasser?
2. Hvordan har utviklinga hans vært? Late blossomer, eller alltid vært "middels pluss" på et middels lag, og litt bedre i år (ikke stygt ment)?
3. Hvor stort potensiale tror du han har? Husker ikke han har vært nevnt mtp landslaget så langt, men mulig jeg tar feil. Vi trenger spillere som kan prestere internasjonalt...
4. Har han dødballfot? |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 15.11.2010 17:33 Post subject: |
|
|
NÃ¥ er ikke jeg Sparedusj, men:
1. I 4-4-2 bør han spille i en kantrolle, men han er absolutt best som indreløper i 4-3-3 eller hengende spiss/off midt i 4-2-3-1.
2. Han ble vel hentet som 22-åring fra Pors Grenland i 2007, og tok nivået med storm og var meget god på høsten i 2007. Så fulgte en litt mindre god 08-sesong og en mindre god vårsesong i 2009, men fra sommeren 2009 og til i dag har han vært en av Godsets 2-3 beste spillere og fast på laget.
3. Jeg tror han har potensiale til å bli TLs beste offensive midtbanespiller og å være fast innslag i a-landslagstropper. Han kan nok fint klare nivået i en større utenlandsk liga.
4. Nei, ingen utpreget dødballfot. Ikke han som tar frisparkene på Godset, i hvert fall (det er Storflor og Berget).
Når det er sagt så vil jeg MYE mer ha Jo Inge Berget enn Fredrik Nordkvelle. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.11.2010 17:39 Post subject: |
|
|
Nei takk. Tar for mange feilvalg. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.11.2010 17:57 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Winsnes tror jeg er uenig i det. |
Ser at Godset har scoret 51 mål i år, bare 7 færre enn RBK. Så slik sett er det ikke store forskjellen. Skjelbred har 1 mål 4 assist. Nordkvelle har 4 mål 1 assist. Tyder på at han er mer typen som kommer løpende på gjennombrudd. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.11.2010 18:07 Post subject: |
|
|
Fantastisk at de som har blitt hyllet i Godset de to siste sesongene er Winsnes, Nordkvelle, Keita, Pedersen og Berget. Like sykt at klubber fatter sin interesse med bakgrunn i media. Hvis noen er interesserte, målpoeng i Godset i TL 2009 og 2010:
Storflor 27
Pedersen 23
Berget 10
Keita 10
Winsnes 5
Nordkvelle 11 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.11.2010 18:11 Post subject: |
|
|
I år har helten din 11 målpoeng, imponerende 1 mer enn Rosenborgs venstreback, og 2 hele poeng mer enn Rosenborgs høyreback.
Fra spøk til alvor så har absolutt Storflor gjort en god jobb i Godset, men hvis du ikke kan skjønne hva som gjør Pedersen mer interessant så ....."halvstygg sarkastisk nedlatende setning". |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 15.11.2010 18:32 Post subject: |
|
|
Her er det bare en ting som gjelder.
VVi sender en Fredrik nedover, og får en Fredrik oppover
Åsså slenger vi på et par mill så er alle tilfreds  _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.11.2010 18:51 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Ville vært skuffende om den påståtte Nordkvelle- og Bangura-interessen betyr at vi ikke går for Saré. |
Tja, tror ikke det nødvendigvis betyr at vi ikke går for Sare. En må huske på at vi har en del frafall på midten også, med at Roar gir seg, Winsnes er ikke det man håpet på, og vi mister Demidov som også har vært et alternativ der. I tillegg vil jeg tro trekløveret Annan/Skjelbred/Henriksen forblir aktuell for utlandet.
Nordkvelle kan vel også fungere på siden i en 4-4-2 ? |
|
Back to top |
|
 |
Sparedusj Junior
|
Posted: 15.11.2010 20:27 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Sparedusj: Mulig det er nevnt og innlysende, men jeg spør likevel:
1. Hvor på banen bør han spille, f eks i 442 (ser han mest for meg som indreløper i 433)? Kan han bekle flere plasser?
2. Hvordan har utviklinga hans vært? Late blossomer, eller alltid vært "middels pluss" på et middels lag, og litt bedre i år (ikke stygt ment)?
3. Hvor stort potensiale tror du han har? Husker ikke han har vært nevnt mtp landslaget så langt, men mulig jeg tar feil. Vi trenger spillere som kan prestere internasjonalt...
4. Har han dødballfot? |
1. Det er jo naturlig du ser på han som en indreløper i 4-3-3 siden der ofte er der han har spilt for Godset. Årets sesong (og deler av fjorårets) har vi jo spilt 4-2-3-1, med Nordkvelle primært som hengende spiss/offensiv midtbane. Der fungerer han glitrende. I en ren 4-4-2 tror jeg han passer godt både sentralt og på kanten. Han er flink til å ta de defensive løpene som er nødvendig på kanten, og kreativ nok til å skape nok som sentral midtbane. Da ville jeg nok brukt han som den offensive av de to, og Annan/noen andre som den defensive. Han fungerer som defensiv, men er ikke toppklasse som stabiliserende midtbaneanker. Dere har jo allerede norges beste i den rollen, så det blir ikke en problemstilling uansett. Uansett, ja han kan bekle flere plasser. Han har fungert bra som 1 av 2 defensive midtbanespillere, som hengende spiss, som ren indreløper og med middels hell som ving. Soleklart best som hengende spiss.
2. Vi hentet han som noen andre nevnte som et aldrende talent fra 2.divisjon. Han tok nivået bra i starten som innbytter, og kom seg raskt inn på laget året etter. Har fortsatt utviklingen etter en mellomsesong, og blir bare bedre i mine øyne. Var nok litt variabel de to første sesongene, men bunnivået blir stadig høyere, og jeg ser sjelden han gjøre en dårlig kamp.
3. Potensiale er det jo alltid vanskelig å si så mye om, men jeg tror langt ifra han er så bra som han kan bli. Bergdølmo har tidligere uttalt seg om Nordkvelle, (Gammel sak, men likevel http://dt.no/nyheter/sifs...-1.3351667), David Nielsen tok han med blandt de beste spillerne han har spilt sammen med (http://fotball.adressa.no...185048.ece). Han har noe ved seg som jeg tror han har noe i internasjonal fotball å gjøre, men nå er ikke jeg mer enn en normal supporter.
4. Vel, jeg vil si nei. Men han har et vanvittig skudd når han får treff, så han vil kanskje kunne være en prica-type på frispark. La han banke til og håpe på det beste. _________________ Leve Godset! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.11.2010 21:41 Post subject: |
|
|
Prica-type på frispark ja. Ett frisparkmål hvert skuddår, med andre ord  |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 15.11.2010 22:29 Post subject: |
|
|
Nordkvelle er for dårlig. Det eneste en slik spiller gjør er å ta opp en plass på reservebenken i 95 % av kampene.. Der kan unge trøndere sitte... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.11.2010 00:24 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | I år har helten din 11 målpoeng |
13. Mer enn alle RBKs vinger, og alle på RBK minus Steffen og Prica. For 2. året på rad flere eller like mange assist som den med flest av dem på RBK. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.11.2010 09:54 Post subject: |
|
|
Nordkvelle er sikkert en god spiller for RBK i TL. RBKs problem er at gode TL-spillere er for dårlig internasjonalt.
Det er akkutt for RBK å skaffe seg offensive spillere som kan holde ball og dra av motspillere. En slik spiller er IKKE Nordkvelle! Han er en pass and run spiller, med et meget godt skudd. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 16.11.2010 11:46 Post subject: |
|
|
Det er sikkert sagt uttallige ganger før her, men Knerten sin interesse for Storflor er nesten mystisk. Enten er det Storflor selv som skriver, eller så ville jeg nesten vært redd hvis jeg hadde vært Storflor. I USA ville en slik interesse for en person medført internering eller forbud mot å oppholde seg nærmere enn 100 mil fra den som interessen omhandler. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.11.2010 12:29 Post subject: |
|
|
Escudos,
jeg er helt enig med Knerten i Storflor ville vært en fin mann for RBK - spesielt nå under Eggen! Han har jo et større register enn Jamtfall og Olsen til sammen. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.11.2010 12:40 Post subject: |
|
|
Vær så snill. Ikke mer Storflor-prat nå. Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.11.2010 12:52 Post subject: |
|
|
Du må da være enig i at det er ganske så skremmende at 2 år og minst 20 millioner senere har vi ikke en eneste kantspiller som er på nivå med Storflor? Det forteller ganske mye om den jobben som er gjort av Hoftun og om manglende planlegging iforhold til stallsammensettingen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.11.2010 12:56 Post subject: |
|
|
Jeg felte ingen tårer da Storflor dro, men Keenoir er spot on. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 16.11.2010 13:09 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Du må da være enig i at det er ganske så skremmende at 2 år og minst 20 millioner senere har vi ikke en eneste kantspiller som er på nivå med Storflor? Det forteller ganske mye om den jobben som er gjort av Hoftun og om manglende planlegging iforhold til stallsammensettingen. |
Good point. Men jeg tror vi er bare noen millioner unna også, og Hoftun får ræva i gir og henter Tarik. Og han kan virkelig selges med profitt om han får tillit. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.11.2010 13:39 Post subject: |
|
|
Vi har vel ikke lyktes helt med signeringene framover på banen med unntak av Prica, men tanken med Olsen var vel å ha en bakromstrussel.
At Moldskred står noe særlig tilbake for Storflor kan jeg egentlig ikke skjønne. De har litt ulike kvaliteter, men i sum ville jeg ikke rangere dem så ulikt. Moldskred har ikke slått til hos oss, men det var en lidelse å se Storflor til tider også. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 16.11.2010 14:38 Post subject: |
|
|
Diskusjonen rundt Storflor minner meg litt om mitt eget forhold til militæret. Du verden så glad jeg var når det var ferdig, men nå 20 år senere husker jeg det (nesten) som 12 måneders fest.
Ville vi hvis signeringene hadde kommet motsatt vei (Moldskred først, og så byttet med Storflor) vært stormende glad for at vi hadde byttet gråstein med gull!!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.11.2010 14:44 Post subject: |
|
|
Jeg hater faktisk Øyvind Storflor, kun pga Knerten. Jeg sitter og håper at Godset taper alle kamper og at Storflor brekker alle bein, bare fordi jeg ikke orker mer av dette maset. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.11.2010 14:45 Post subject: |
|
|
I starten var dette Storflor maset litt morsomt, men nå er det omtrent like artig som Kenny Cooper tråden. |
|
Back to top |
|
 |
|