| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 27.05.2010 02:55 Post subject: |
|
|
| SÃ¥nn apropos hakk i plata, liksom. Godt poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 27.05.2010 03:02 Post subject: |
|
|
Så du mener at vi som er uenig i avgjørelsen, ikke skal argumentere mot den? Hvordan skal vi ellers få den omgjort? Det å få Eggen nå, var bare første steg på veien med å få Rosenborg tilbake der de hører hjemme i Europa. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.05.2010 03:13 Post subject: |
|
|
| Jeg tviler sterkt på at du får omgjort noe ved denne saken med å gjenta deg selv hundrevis av ganger på et diskusjonsforum. |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 27.05.2010 06:02 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | jrgn wrote: | | SÃ¥nn apropos hakk i plata, liksom. Godt poeng. |
Så du mener at vi som er uenig i avgjørelsen, ikke skal argumentere mot den? Hvordan skal vi ellers få den omgjort? Det å få Eggen nå, var bare første steg på veien med å få Rosenborg tilbake der de hører hjemme i Europa. |
Ja.. Stemmer.. Ansetelsen av Hamren var bare for å vinne hjemmelige serien! ENDELIG har vi starta å streke oss mot Europa! Venta så lenge på disse skritta.. HERRE!! _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.05.2010 09:41 Post subject: |
|
|
En kan diskutere hva som ska' skje
men endeløse Kristobal og Larse
burde mettheten møtt
og ikke drøvtygd sitt kjøtt
så det hele minner mest om en farse.
 |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 27.05.2010 09:48 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | - Hva tenker du om at du og Drillo er trenere igjen i 2010?
- Noe av det største tøvet som er sagt om fotball, er at ideer på et tidspunkt ikke lenger er gangbare. Da taler folk mot bedrevitende, da vet de ikke hva de snakker om. Det blir det samme som å si at en hjernekirurg og hans kunnskap - uten sammenligning for øvrig - går ut på dato. Vi er jo oppdaterte sjøl om vi ikke har vært aktive.
Til ettertanke for en del her på forumet!
Og Erik Hoftun. At han spilte noen år for lenge, kan ikke Eggen lastes for. |
Jeg mener du og Eggen tar feil her. Skulle man tenkt slik hadde jorda vært flat og vi ville ikke hatt hverken telefoner eller datamaskiner. Alt utvikler seg. Fortere nå enn før. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.05.2010 09:53 Post subject: |
|
|
- Noe av det største tøvet som er sagt om fotball, er at ideer på et tidspunkt ikke lenger er gangbare. Da taler folk mot bedrevitende, da vet de ikke hva de snakker om. Det blir det samme som å si at en hjernekirurg og hans kunnskap - uten sammenligning for øvrig - går ut på dato. Vi er jo oppdaterte sjøl om vi ikke har vært aktive.
Jag vill inte opereras av en hjärnkirurg som inte har jobbat på åtta år och är 68 år. Förutom det fysiska - han kan vara darrhänt och ha dålig syn - så tvivlar jag på att han är insatt i alla nya metoder och teknik. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 27.05.2010 10:01 Post subject: |
|
|
Jeg synes Eggen skyter seg selv i foten ved å bruke sammenlikningen med en hjernekirurg. Alle med vett og forstand vil tenke som Storey: denne geriatriske kirurgen skal absolutt ikke få rote rundt i mine hjernevinninger! _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 27.05.2010 10:14 Post subject: |
|
|
Er da vel ingen som snakker om at en kirurg skulle være like gammel?? Er da for svarte en stor forskjell på å være fotballtrener og kirurg i så måte, men for at dere trege skal forstå:
En kirurg på 36 år, jobber i 8 år som foreleser framfor å operere, men velger å gå tilbake som kirurg. Han har som foreleser holdt seg faglig oppdatert og er klar for jobben igjen.
Eggen har en klar filosofi om fotball, ispedd god faglig oppdatering ila 8 år er det ingenting som tilsier at han er utgått på dato... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.05.2010 11:26 Post subject: |
|
|
Faglig oppdatert fra sidelinja er dog ikke det samme som å oppdatere seg gjennom å være en del av gamet hele veien. Når Eggen antakelig var litt sliten da han ga seg i 2002, så kan han nok ha koblet litt ut.
Om jeg tar åtte års pause som journalist og holder meg oppdatert på mediehverdagen i mellomtida så betyr jo ikke det at jeg er en enda bedre journalist når jeg gjør comeback. Jeg kan sikkert føle stort overskudd og enorm motivasjon fordi jeg har sluppet det å jobbe sent og tidlig i mange år, men jeg har ingen garanti for at jeg ikke er gørra lei og havner tilbake i de sporene jeg gikk opp for åtte år siden ganske raskt. Kildenettverket mitt er kanskje ikke til stede lenger når jeg ikke har pleid det i mellomtida. Ergo kan jeg i verste fall stå dårligere rustet.
På litt samme måte kan Eggen fort kjenne at dette krever for mye allerede i august, selv om han føler seg i toppform i dag. Samtidig må man kunne anta at de han har holdt den nærmeste kontakten med og som har inspirert ham siden 2002 først og fremst er de som er enige med ham. I tillegg er det skjedd store forandringer i klubben Rosenborg på åtte år, og selv om han har vært mye innom og holdt kontakten så er ting litt annerledes når du begynner å jobbe der igjen istedet for å være kaffegjest. Du skal forholde deg til en rekke elementer hvor noe kanskje er ganske likt som det var, mens det på andre områder har skjedd omfattende forandringer. Det kan også by på utfordringer. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 27.05.2010 11:39 Post subject: |
|
|
Kloke ord. De som skrur opp forventningende til hva han skal utføre med RBK skyhøyt gjør Eggen en bjørnetjeneste. Hvis det ikke skjer ekstraordinære ting med laget vil mange bli skuffet, selv om de vinner kamper. Det er nesten slik at en 5-0 seier over svake Kongsvinger neste helg er det verste som kan skje. Da vil forventningene ta helt av. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.05.2010 11:41 Post subject: |
|
|
| Jeg tror at det for mange holder å se antydninger til et planlagt angrepsspill. Om vi vinner 1-0 eller 6-0 er ikke så viktig, bare man ser en forbedring på underholdningsskalaen. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.05.2010 11:42 Post subject: |
|
|
Neida, livet gir ingen garantier, flott at vi etter noen årtusener har oppklart det mysteriet
Det er vanskelig å finne en fullgod sammenligning, men siden vi har ansatt både sportsdirektører og trenere som har blitt mentalt utslitt i jobben tidligere, så viser det at det kan skje med trenere vi ansetter utenifra også. Personlig ser jeg det som extremt usannsynlig at Eggen skal bli lei. Ihvertfall på 6 mnd, personlig tviler jeg på at han ville blitt lei og utslitt etter 2 år også, men siden det er opplest og vedtatt at det kun blir 6 mnd så kan vel Larse ta seg av diskusjonen rundt 2-4 år alene framover. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.05.2010 11:48 Post subject: |
|
|
Trening torsdag 27. mai 2010
Vær: Sol, 10-12 grader.
Sted: Skoglunden.
Tid: 10.05-11.15
Spillere tilstede: Barli, Bråten - Stadsgaard, Nordberg - Traorè, Henriksen, Winsnes - Iversen, Moldskred, Olsen, Sellin
Øvelse 1 - oppvarming. 20 minutter.
* 1 og 1 med hver sin ball. Trikse 3-4, høyt opp i lufta, retningsbestemt mottak og akselerere.
* Basisoppvarming. Løp uten ball med retningsforandringer.
* "Massasjepasning" - 3 og 3 på ball, pasning i lufta, mottak på brystet, en sprett, pasning til nestemann i lufta.
* "Massasjepasning" med bevegelse i lenderetning
(Eget keeperopplegg med Jørn for Barli og Bråten)
Øvelse 2 - kontringsspill. 25 minutter
* 3 og 3 - uten motspillere. Forholdsvis lang og smal bane. 3 angripere mot keeper, starter ved motsatt keeper. Enkle kontringsprinsipper, holde ballen sentralt, slippe, komme på overlapp. (Steffen ga seg under denne øvelsen i samråd med lege)
Øvelse 3 - 3 mot 5. 25 minutter
* To lag med hvert sitt mål. Kortere bane. Kepper til 3erlaget starter alltid. 5erlaget har to touch. Øves både mot etablert (Eggen ønsket dribling fra 3erlaget, i samsvar med uttalelsen om at han føler det mangler driblere) og i kontringsfasen. Stadsgaard og Nordberg alltid på 5erlaget, de andre seks rullerte på å være på 3erlaget.
Nedjogging - 2 minutter
En slapp runde rundt banen.
Imponerte: Winsnes var glimrende i øvelsene uten motspillere. Ser allerede at det garantert blir mye spilletid på Fredrik. Prater mye og kan øvelsene fra før. Eggen bruker han ofte som referanse. Ellers var Henriksen god på spilløkta, Traorè også, og Stadsgaard som vanlig klok og god 1 mot 1. Nordberg helt grei.
Imponerte ikke: Kjella fikk kjeft fra start til slutt, og Moldskred fikk også smake pisken en del. Trond Olsen imponerte ikke akkurat stort i de tekniske øvelsene uten ball, og hadde en del forferdelige avslutninger.
Sitatet: - BRA JØRN!!!! (etter en fin redning av Bråten. Det var nemlig Jamtfall som ba Bråten gå ut)
Last edited by SunsetSalami on 27.05.2010 11:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.05.2010 11:52 Post subject: |
|
|
| jrgn wrote: | | Jeg tror at det for mange holder å se antydninger til et planlagt angrepsspill. Om vi vinner 1-0 eller 6-0 er ikke så viktig, bare man ser en forbedring på underholdningsskalaen. |
Det jeg frykter mest er vel at 2-2 blir bedre enn 1-0 også, så lenge det bare er mer underholdende.
Dessuten er spørsmålet hva som er underholdning. Jeg sitter med en følelse av at noe av grunnen til den manglende underholdningen også har vært at motstanderne knapt har kommet til sjanser.
Underholdning handler også om viktighet av kampen og spenningen om resultatet i tillegg til det rent spillemessige. Noe jeg tror folk har vært litt blinde for det siste året, når spenningen om resultatet har vært liten og kampenes viktighet det samme siden vi stort sett har vært i førersetet fra dag 1. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.05.2010 11:53 Post subject: |
|
|
Masse tillit til Winsnes blir kooooos for enkelte her inne  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 27.05.2010 11:58 Post subject: |
|
|
| Hvem mener du? Er vel neppe mange som har ropt på at Winsnes har fått for lite spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.05.2010 12:00 Post subject: |
|
|
Nei, det var vel akkurat det som var poenget.  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.05.2010 12:00 Post subject: |
|
|
| Skrukken wrote: | Er da vel ingen som snakker om at en kirurg skulle være like gammel?? Er da for svarte en stor forskjell på å være fotballtrener og kirurg i så måte, men for at dere trege skal forstå:
En kirurg på 36 år, jobber i 8 år som foreleser framfor å operere, men velger å gå tilbake som kirurg. Han har som foreleser holdt seg faglig oppdatert og er klar for jobben igjen.
Eggen har en klar filosofi om fotball, ispedd god faglig oppdatering ila 8 år er det ingenting som tilsier at han er utgått på dato... |
Uten å ta fokuset fra Knertens fortreffelige rapport fra dagens trening, så er det ikke så enkelt, Skrukken. Det er helt uvanlig praksis at nevro- og hjertekirurger går i hiatus i åtte år, for så ta ta opp igjen virket. Faktisk kreves det at de foretar et minimum antall operasjoner i året for å opprettholde/utvikle ferdighetene sine, og dermed få lov til å fortsette innen kirurgien. Derfor er eksempelet til Eggen lite treffende  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 27.05.2010 12:11 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg sitter med en følelse av at noe av grunnen til den manglende underholdningen også har vært at motstanderne knapt har kommet til sjanser. |
Jeg har funnet ut at det må være mye av forklaringen på medias oppfatning om at TIL er et kjedelig lag også. Før Vålerenga-kampen hadde de seks første motstanderlagene på Alfheim produsert til sammen fire sjanser (VG). _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 27.05.2010 12:14 Post subject: |
|
|
Selvsagt!
Imponerende få som tok poenget i den der.
Planen med innlegget var å fjerne enkeltes fokus på alder, men det var vel litt for mye mellom linjene. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.05.2010 12:24 Post subject: |
|
|
Flott rapport, knerten!
Når det gjelder Eggens pause hører det også med til historien at han ikke bare har sittet i Spania og blanda Piña Colada i disse 8 årene. Så vidt jeg har fått med meg har han vært med i trenerteamet for den yngre garde. Innsats, tempo og ansvar er riktignok mye større som hovedtrener for a-laget, men jeg tror nok Eggen holder tritt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.05.2010 12:37 Post subject: |
|
|
Bare å henge seg på i den velfortjente skryten av Knertens treningsrapport. Setter virkelig pris på sånt når en selv ikke har mulighet til å overvære treninger. Mer sånt!
Øvelse nummer to la jeg forresten merke til på et klipp at det nederlandske landslaget også kjørte her om dagen.  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.05.2010 12:43 Post subject: |
|
|
Faktisk veldig til ettertanke. Hvis du plasserte en nevrokirurg inn på ei operasjonsstue, og vedkommende ikke hadde vært i gamet siden 2002, kunne resultatet for pasientens del blitt katastrofalt. Morsomt å høre på mannen i går, men denne sammenligninga ble temmelig søkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.05.2010 13:25 Post subject: |
|
|
FÃ¥r dra frem et gammelt sitat fra Eggen:
- Når du sier så mye som jeg gjør, så stemmer det ikke alltid |
|